Etanat myrkyllisiä!

buke44

Uusimman Northeastern Universityn tutkimuksen mukaan syötävät etanat ovat myrkkyä. Yleisimpinä syötävät Valloniidae Colicopys rodun edustajat sisältävät Ibogaiini nimistä, huumausaineeksi/myrkyksi luokiteltua ainetta. Ibogaiinia on niiden ruoansulatusjärjestelmässä vain 1-4µg, mutta tuokin on paljon nautittuna vaarallinen määrä. Tervettä aikuista ihmistä tuo määrä ei paljon haittaa, mutta 80 kiloiselle yli kuuden etanan syöminen päivässä saattaa aiheuttaa oireita. Lapsille tai huonkuntoisille parinkin etanan syönti voi aiheuttaa ruokamyrkytyksen, tajunnan menetyksen tai jopa riippuvuutta aineeseen. Etanassa olevasta ibogainiista saattaa päihtyä, mutta mitään vakavaa huumetta se ei ole. Tässä ihmisille uusi tietoisku etanan vaaroista lapsille ja huonokuntoisille.

19

7681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menitkin paljastamaan

      Nyt ei sitten kannata ihmetellä jos näette ensi kesänä puistossa teinin syömässä etanoita, halpaa humalaa hakemassa vain.

      • Miksi ranskalaiset

        Tykkäävät niin kovin etanoista. Nehän aiheuttavat riippuvuutta!


      • mira.d

        hassua!


      • gdgdgdgdg
        Miksi ranskalaiset kirjoitti:

        Tykkäävät niin kovin etanoista. Nehän aiheuttavat riippuvuutta!

        Etanat ovat niin kivoja, suloisia ja söpöjä ihan tiedoks


      • kovba
        gdgdgdgdg kirjoitti:

        Etanat ovat niin kivoja, suloisia ja söpöjä ihan tiedoks

        niin ovat


      • jätkänhei
        kovba kirjoitti:

        niin ovat

        mä rakastan etanoita


      • Elmeriina
        Miksi ranskalaiset kirjoitti:

        Tykkäävät niin kovin etanoista. Nehän aiheuttavat riippuvuutta!

        Mitään riippuvuutta aiheuta! Minä syön miltein päivittäin etanoita enkä ole niistä yhtään riippuvainen. Välillä olen kuukaudenkin ilman!


      • Anonyymi

        No mites kävikään. Sam Ballard söi etanan maasta ja neliraajahalvaantui. Myöhemmin kuoli, koska etana oli syönyt rotanpaskaa, jossa oli jotakin tautia.


    • niitä

      etanoita kukaan syö joka päivä. Ne ovat hyvin harvoin syötäviä alkupaloja - muutama kappale kerrallaan, ei suuria määriä.

      Enpä ole huomannut etanoiden syömisen (valkosipulivoissa - tais olla se voi haitallisempaa terveydelleni) aiheuttaneen minulla mitään oireita.

      Suhteellisuudentajua, kiitos! Epäterveelliseksi muodostuvat ne syötävät/juotavat, joita nautimme paljon ja/tai usein.

    • hyvää on

      mulla on etana-riippuvaisuus! Tätä olin epäillytkin että niissa on jotain... onneks en syöny niitä ku olin raskaana.

      • jonisetä

        Ihmettelinkin miksi jatkuvasti etsin tietoa etanoista ja niiden valmistuksesta täältä netistä. Suunnittelin jo oman pikku etanafarmin pystyttämistä. Toisaalta, samalla tavalla olen riippuvainen porsaasta, kalasta, kanasta ja naudasta sekä mustekalasta, eli tuskin siinä mitään riippuvuutta aiheuttavaa oikeasti on.

        Asiasta kolmanteen eli ensimmäiseen. Kysehän oli nyt vain yhdestä lajista. Toki muitakin etanalajikkeita syödään. Yksi syötävä laji on akaattikotilo, eli (Achatina fulica). Näitä myydään purkissa eräässä suomen yleisimmässä marketiSSa. Niitä voi helposti kasvattaa terraariossakin. Saa halvalla etanoita ruokaöytään, kun hommaa muutaman vanhan terraarion ja ostaa eläin kaupasta pari selllaista sikiämään. Tekevät kuulema paljon poikasia kerralla.

        Niille pitää syöttää, ennen ruoaksi valmistamista, kaksi vuorokautta vehnäjauhoja ja vettä, että niiden elimistö puhdistuisi kaikenlaisesta karstasta. Tai sitten, pitää niitä ravinnotta ja antaa pelkkää vettä.


      • jouUhhagggag
        jonisetä kirjoitti:

        Ihmettelinkin miksi jatkuvasti etsin tietoa etanoista ja niiden valmistuksesta täältä netistä. Suunnittelin jo oman pikku etanafarmin pystyttämistä. Toisaalta, samalla tavalla olen riippuvainen porsaasta, kalasta, kanasta ja naudasta sekä mustekalasta, eli tuskin siinä mitään riippuvuutta aiheuttavaa oikeasti on.

        Asiasta kolmanteen eli ensimmäiseen. Kysehän oli nyt vain yhdestä lajista. Toki muitakin etanalajikkeita syödään. Yksi syötävä laji on akaattikotilo, eli (Achatina fulica). Näitä myydään purkissa eräässä suomen yleisimmässä marketiSSa. Niitä voi helposti kasvattaa terraariossakin. Saa halvalla etanoita ruokaöytään, kun hommaa muutaman vanhan terraarion ja ostaa eläin kaupasta pari selllaista sikiämään. Tekevät kuulema paljon poikasia kerralla.

        Niille pitää syöttää, ennen ruoaksi valmistamista, kaksi vuorokautta vehnäjauhoja ja vettä, että niiden elimistö puhdistuisi kaikenlaisesta karstasta. Tai sitten, pitää niitä ravinnotta ja antaa pelkkää vettä.

        i love ETANA


      • kotilo_lehto
        jonisetä kirjoitti:

        Ihmettelinkin miksi jatkuvasti etsin tietoa etanoista ja niiden valmistuksesta täältä netistä. Suunnittelin jo oman pikku etanafarmin pystyttämistä. Toisaalta, samalla tavalla olen riippuvainen porsaasta, kalasta, kanasta ja naudasta sekä mustekalasta, eli tuskin siinä mitään riippuvuutta aiheuttavaa oikeasti on.

        Asiasta kolmanteen eli ensimmäiseen. Kysehän oli nyt vain yhdestä lajista. Toki muitakin etanalajikkeita syödään. Yksi syötävä laji on akaattikotilo, eli (Achatina fulica). Näitä myydään purkissa eräässä suomen yleisimmässä marketiSSa. Niitä voi helposti kasvattaa terraariossakin. Saa halvalla etanoita ruokaöytään, kun hommaa muutaman vanhan terraarion ja ostaa eläin kaupasta pari selllaista sikiämään. Tekevät kuulema paljon poikasia kerralla.

        Niille pitää syöttää, ennen ruoaksi valmistamista, kaksi vuorokautta vehnäjauhoja ja vettä, että niiden elimistö puhdistuisi kaikenlaisesta karstasta. Tai sitten, pitää niitä ravinnotta ja antaa pelkkää vettä.

        nilviäisallergia
        https://www.evira.fi/elintarvikkeet/tietoa-elintarvikkeista/ruoka-allergeenit/yleisimmat-ruoka-allergian-aiheuttajat/ayriaiset-ja-nilviaiset-mm.-simpukat-mustekalat-osterit-etanat/
        http://www.vihrealanka.fi/blogit/omasta-pihasta-etanapannuun
        http://www.iltasanomat.fi/ruokala/uutiset/art-2000000615493.html
        http://villikataja.blogspot.fi/2012/08/aatelinen-nilviainen.html
        http://yle.fi/uutiset/lehtokotilo_kypsyy_suussa_sulavaksi_herkuksi/6099184
        purkkiherkku
        http://www.mtv.fi/lifestyle/makuja/reseptit/resepti/lihansyojat-grillietanat/5671026


    • Ansku111111

      Voiko Kukaa laittaa tänne paljon tietoa etanasta tai linkittää jonku sivun ku oon koululainen ja teen etanasta esitelmän : D

      • Lyypek

        Miksi et itse etsi? Oletko uusavuton, kuten niin moni nuori nykyisin?


    • kkkkyuk

      uskomattoman paljon väärää tietoa ja näin paljon ihmisiä jotka ei vaivautunut edes tarkistamaan tiedon alkuperää ja uskoo heti trollia.

      ibogainiia käytetään huume vieroituksessa ja se on todella mieto aine suhteessa annostukseen


      jos haluaa saada edes lieviä vaikutuksia/oireita ibogainiista pitää sitä nauttia noin 5mg jokaista kiloa kohden! vieroituksissa saatetaan käyttää jopa 30mg jokaista kiloa kohden mitä kannat

      alkuperäinen viestittäjä sanoi että ainetta on 1-4ug per etana eli 0.004mg max
      meinaako joku syödä 10 000-100 000 etanaa kerralla että saa pärinän?

      • tyyne...

        kiitti ! repesin tälle vastaukselle *wirn*

        Pitäsköhän alkaa tekemään pisneksiä, meillä on noita lehtokotiloita ihan riittämiin.

        Laitttakaas tilauksia tulemaan , pystyttelen tässä justiin nettikauppaa


    • namiaon

      Meidän pihalla on koirankakkoja. Eilenkin näin useassa kasassa etanoita herkuttelemassa tavaralla. Sitten jotkut ihmiset syö niitä etanoita... on hyvää ja hienoa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2146
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe