Ei toimi enää thomannin takuut, 3 kuukautta ravannu vahvari edestakaisin... ei saada kuntoon eivätkä suostu vaihtamaan .... kotelo lommoinen , nupit rikki, äänet paskana.... samaa paskaa fenderiä tyrkytetään takaisin.. tilasin muka uuden :) ei taida saada ikinä :) ei ole toiminut koko aikana.... voihan pee...e
IHAN VAIN VAROITUKSENA JOS AIOTTE HANKKIA SIELTÄ JOTAIN::::
thomann takuut
34
1657
Vastaukset
- Musamies8888888
Eikös sun kannattais ottaa yhteyttä kuluttajansuojaan, kyllä ne osaa neuvoa näissäkin asioissa mikä on valitustie multikansallisen yrityksen suhteen, aivan varmasti thomann kuuluu tälläisten asioiden piiriin kun on EU maassa ja sivustotkin suomen kielellä.
Eli ota yhteys kuluttajansuojaan jos haluat valittaa ja koska näyttää siltä, että Thomann ei halua hoitaa asiaa kunnollisesti.
Ite en isoja ostoksia ikinä osta ulkomailta kahdesta syystä, haluan itse testata ostettavan tuotteen ja takuuasiat/valitusasiat on paljon helpompi hoitaa.
Toivottavasti homma lutviutuu ja saat kunnon kaman tilalle tai kaupan purun.- Keksi paremmat
Musaliikkeessä pystyt testaamaan tuotteen vain jos se sattuu olemaan siellä testattavana. Jos haluat jotain muuta, on se tilattava sinne. Postimyynnissä on palautusoikeus vähintään kaksi viikkoa, mutta esim. Thomannilla se on kuukausi. Eli voit testata tuotetta kuukauden kotona sen sijaan, että testaat sitä vartin musaliikkeessä.
Aika harvalla ihmisellä on musaliike lähempänä kuin posti. Oman kokemukseni mukaan tavara tulee Thomannilta nopeammin kotiin kuin suomalaisesta musaliikkeestä tilattu tavara musaliikkeeseen.
Takuuasiat ja vaihdot Thomannille on helppo hoitaa sähköpostitse tai puhelimella. Sieltä saa palautuslähetyskoodin, viet paketin postiin ja homma on sillä selvä. Onnistuu myös suomeksi.
Mikä tuossa on niin vaikeaa?
P.S. Hintaerojakin saattaa olla... - vai miksi haluat
Keksi paremmat kirjoitti:
Musaliikkeessä pystyt testaamaan tuotteen vain jos se sattuu olemaan siellä testattavana. Jos haluat jotain muuta, on se tilattava sinne. Postimyynnissä on palautusoikeus vähintään kaksi viikkoa, mutta esim. Thomannilla se on kuukausi. Eli voit testata tuotetta kuukauden kotona sen sijaan, että testaat sitä vartin musaliikkeessä.
Aika harvalla ihmisellä on musaliike lähempänä kuin posti. Oman kokemukseni mukaan tavara tulee Thomannilta nopeammin kotiin kuin suomalaisesta musaliikkeestä tilattu tavara musaliikkeeseen.
Takuuasiat ja vaihdot Thomannille on helppo hoitaa sähköpostitse tai puhelimella. Sieltä saa palautuslähetyskoodin, viet paketin postiin ja homma on sillä selvä. Onnistuu myös suomeksi.
Mikä tuossa on niin vaikeaa?
P.S. Hintaerojakin saattaa olla...kannustaa kaikkia lähettämään rahansa saksaan, siksikö että viimeisetkin suomalaiset musaliikkeet vois laittaa lapun luukulle, sinä päivänä kun tollasten idioottien vuoksi tuumannilla on monopoli myynnissä niin sitten ne roinat vasta maksaakin.
muuten samaa mieltä t kaupan takuujutuista ja palvelusta ylipäätään, melko kehnoa on ollut kokemukseni. - tuo...
vai miksi haluat kirjoitti:
kannustaa kaikkia lähettämään rahansa saksaan, siksikö että viimeisetkin suomalaiset musaliikkeet vois laittaa lapun luukulle, sinä päivänä kun tollasten idioottien vuoksi tuumannilla on monopoli myynnissä niin sitten ne roinat vasta maksaakin.
muuten samaa mieltä t kaupan takuujutuista ja palvelusta ylipäätään, melko kehnoa on ollut kokemukseni.edellisen viestin kirjoittaja ole ketään kehottanut lähettämään rahoja saksaan tai aiheuttamaan musaliikkeiden konkursseja, hänhän vain kertoi ihan pelkkiä tosiasioita ja omia kokemuksiaan. Joillakin voi olla erilaisia kokemuksia kuten sinulla ja jokaisellahan on täysi vapaus ostaa tuotteensa mistä haluaa. Mutta eikös se näin se markkinatalous mene että semmoinen liike joka ei ole kilpailukykyinen muiden rinnalla kuolee pois.
- kehuminen
tuo... kirjoitti:
edellisen viestin kirjoittaja ole ketään kehottanut lähettämään rahoja saksaan tai aiheuttamaan musaliikkeiden konkursseja, hänhän vain kertoi ihan pelkkiä tosiasioita ja omia kokemuksiaan. Joillakin voi olla erilaisia kokemuksia kuten sinulla ja jokaisellahan on täysi vapaus ostaa tuotteensa mistä haluaa. Mutta eikös se näin se markkinatalous mene että semmoinen liike joka ei ole kilpailukykyinen muiden rinnalla kuolee pois.
niin ylitsevuotavaa ja samalla niputettiin kaikki suomalaiset musaliikkeet yhteen nippuun että rivien välistä voi lukea suoraan että ostakaa nyt hyvät ihmiset viisaasti saksasta.
itse kyllä suosin kotimaisia vaikka se olisi hieman kalliimpaakin (usein ei ole) koska ajattelen myös kokonaisuutta eli mihin verokertymä valuu jolla maksetaan esimerkiksi sairaanhoitokulut, opiskelu ym.
mutta näinhän se ikävä kyllä taitaa nykyään olla että "suosi suomalaista" ei enään toteudu tässä tyhmien ja ahneiden ihmisten maassa ja seuraukset ovat nytkin kaikkien nähtävissä. - Musamies8888978
Keksi paremmat kirjoitti:
Musaliikkeessä pystyt testaamaan tuotteen vain jos se sattuu olemaan siellä testattavana. Jos haluat jotain muuta, on se tilattava sinne. Postimyynnissä on palautusoikeus vähintään kaksi viikkoa, mutta esim. Thomannilla se on kuukausi. Eli voit testata tuotetta kuukauden kotona sen sijaan, että testaat sitä vartin musaliikkeessä.
Aika harvalla ihmisellä on musaliike lähempänä kuin posti. Oman kokemukseni mukaan tavara tulee Thomannilta nopeammin kotiin kuin suomalaisesta musaliikkeestä tilattu tavara musaliikkeeseen.
Takuuasiat ja vaihdot Thomannille on helppo hoitaa sähköpostitse tai puhelimella. Sieltä saa palautuslähetyskoodin, viet paketin postiin ja homma on sillä selvä. Onnistuu myös suomeksi.
Mikä tuossa on niin vaikeaa?
P.S. Hintaerojakin saattaa olla...Sanoit että aika harvalla on musaliike lähempänä kuin posti. Tuo ei nyt aivan pidä paikkaansa koska suurin osa ihmisistä asuu kaupungeissa ja miltei joka kaupungissa on vähintäänkin yksi musaliike.
Sanoit, että on helppo hoitaa takuuasiat Thomannilla, ei näytä olevatn ainakaan tämän ketjun aloittajalla olevan helppoa takuu asioissa kun Thomann ei meinaa korvata, korjata tai pitää vastuitaan takuuasiassa.
On paljon helpompi valittaa musiikkiliikkeen suhteen jos liike sijaitsee kotimaassa, noissa nettiliikkeissä on aina omat koukerot ja isompi vaiva ja varsinkin silloin jos eivät hoida vastuutaan takuukorjauksen tai kaupan purun ym. suhteen.
Mitä tulee hintaeroon niin ainakaan Ibanezin tuotteita ei saa halvelmmalla Thomannilta kuin Levytukusta ja jos katselet hintoja niin hyvin monessa on Thomannin lähtöhintä eli niiden ovh ylempän kuin esim. Musiikki Fazerilla, hyvänä esimerkkinä oli muutama kuukausi sitten esim. Hughers & Kettnerin Switchblade 50W kombo joka Thomannilla oli 1599 ovh ja sama Musafasulla oli 1499, aika outoa tuokin koska saksa on lähempänä Switchbladen valmistajaa kuin Suomi.
Esitin tämän ketjun aloittaneelle asiat asiallisesti joten ihmettelen viestisi alussa olevaa "Huonot perustelut keksi paremmat"
Aika faktaa on se, että takuuasiat on helpompi hoitaa jos liike sijaitsee Suomessa ja oikesti suurin osa asuu aika lähellä musiikkiliikettä tai jos väität toisin että taida tuntea Suomen väestön asuttamisesta paljonkaan. - Musamies8859888
kehuminen kirjoitti:
niin ylitsevuotavaa ja samalla niputettiin kaikki suomalaiset musaliikkeet yhteen nippuun että rivien välistä voi lukea suoraan että ostakaa nyt hyvät ihmiset viisaasti saksasta.
itse kyllä suosin kotimaisia vaikka se olisi hieman kalliimpaakin (usein ei ole) koska ajattelen myös kokonaisuutta eli mihin verokertymä valuu jolla maksetaan esimerkiksi sairaanhoitokulut, opiskelu ym.
mutta näinhän se ikävä kyllä taitaa nykyään olla että "suosi suomalaista" ei enään toteudu tässä tyhmien ja ahneiden ihmisten maassa ja seuraukset ovat nytkin kaikkien nähtävissä.Vähän kyllä joo vaikutti Thomannin kehuskelulta tuo kirjoitus.
Monikaan ei tajua eikä ikävä kyllä tiedä, että monesti musiikkikaupan tuotteet saa halvemmalla täältä Suomesta. Monikaan ei laskuissaan huomioi käteis ym. alennuksia mitä saa kun tuotteen ostaa Suomalaisesta liikkeestä, nettikaupan hinnat ovat sitä mitä sivuilla sanotaan mutta Suomessa olevista liikkeistä myyjä pudottaa sitä hintaa kaupanteon yhteydessä, tämä seikka hyvin usein ikävä kyllä sivuutetaan.
Itse suosin Suomalaisia liikkeitä koska olen aina saanut hyvää palvelua, hinnat on ollut aivan kilpaulukelpoisia ja esim. Ibanezin ja monen muun soittimen suhteen Thomannia halvemmat.
Jos nyt ulkomailta haluaa ostaa niin kannattaa enemmänkin katsella Englantilaisia nettisivustoja, tosin sitten usein ostaa sian säkissä (varsinkin kitaroissa) kun ei itse kokeile juuri sitä tuotetta minkä ostaa (ellei testaa samanlaista sitten jossain muualla).
Tulen aina suosimaan Suomen liikkeitä, jopa siinäkin tapauksessa vaikka hinta olisi hivenen korkeampi, yleensä näin ei kuitenkaan ole. - Tämä on faktaa
Musamies8888978 kirjoitti:
Sanoit että aika harvalla on musaliike lähempänä kuin posti. Tuo ei nyt aivan pidä paikkaansa koska suurin osa ihmisistä asuu kaupungeissa ja miltei joka kaupungissa on vähintäänkin yksi musaliike.
Sanoit, että on helppo hoitaa takuuasiat Thomannilla, ei näytä olevatn ainakaan tämän ketjun aloittajalla olevan helppoa takuu asioissa kun Thomann ei meinaa korvata, korjata tai pitää vastuitaan takuuasiassa.
On paljon helpompi valittaa musiikkiliikkeen suhteen jos liike sijaitsee kotimaassa, noissa nettiliikkeissä on aina omat koukerot ja isompi vaiva ja varsinkin silloin jos eivät hoida vastuutaan takuukorjauksen tai kaupan purun ym. suhteen.
Mitä tulee hintaeroon niin ainakaan Ibanezin tuotteita ei saa halvelmmalla Thomannilta kuin Levytukusta ja jos katselet hintoja niin hyvin monessa on Thomannin lähtöhintä eli niiden ovh ylempän kuin esim. Musiikki Fazerilla, hyvänä esimerkkinä oli muutama kuukausi sitten esim. Hughers & Kettnerin Switchblade 50W kombo joka Thomannilla oli 1599 ovh ja sama Musafasulla oli 1499, aika outoa tuokin koska saksa on lähempänä Switchbladen valmistajaa kuin Suomi.
Esitin tämän ketjun aloittaneelle asiat asiallisesti joten ihmettelen viestisi alussa olevaa "Huonot perustelut keksi paremmat"
Aika faktaa on se, että takuuasiat on helpompi hoitaa jos liike sijaitsee Suomessa ja oikesti suurin osa asuu aika lähellä musiikkiliikettä tai jos väität toisin että taida tuntea Suomen väestön asuttamisesta paljonkaan.- Jos jossakin musakaupassa on tarjous jostakin tuotteessta, ei sitä ole välttämättä muissa, esim. siinä postia lähemmässä. Esimerkiksi Musafasu on aika kaukana Jyväskylästä tai Oulusta.
- Olen kohtalaisen varma siitä, että jos joku on vakavissaan hankkimassa vähänkin kalliimpaa instrumenttia itselleen, käy hän kysymässä tarjouksen niistä musaliikkeistä, joihin hänellä on mahdollisuus päästä käymään. Jos tarjous on hyvä, niin kaupat syntyvät ihan varmasti. Jos tarjous ei nappaa, on turha tulla itkemään perään, että olisin minä halvemmallakin myynyt.
- Väitän minäkin, että suurimmalla osalla ihmisistä Suomessa on postitoimipaikka lähempänä kuin musaliike. Eikä siinä lähimmässäkään musaliikkeessä ole välttämättä juuri sitä parasta tarjousta tai edes sitä haluttua instrumenttia. Lisäksi nettikaupat toimittavat suuremmat ostokset kotiovelle, samoin hakevat takuupalautukset sieltä.
- Nettikauppaan (ainakin Thomannille) on yhtä helppo valittaa tarvittaessa kuin musaliikkeeseen. Puhelin kouraan tai sähköposti laulamaan. Takuuasioisaa ei ole ainakaan minun kokemukseni mukaan mitään erityisiä koukeroita ainakaan Thomannin suuntaan. Kolmen vuoden takuu on hyvä lisäturva, jota harvasta kotimaisesta kaupasta saa.
- Olen törmännyt sellaiseenkin tapaukseen suomalaisessa musakaupassa, että kauppias ei suostunut tilaamaan haluamani väristä sähkistä jos en sitoudu ostamaan kitaraa ja maksamaan varausmaksua. Mitä etua olisin saanut tästä kaupasta verrattuna nettikauppaan? Mitä haittaa? Mietipä sitä.
Minäkin odotan vähän parempia perusteita, jotka automaattisesti suosisivat kotimaista musakauppaa. Hinta, valikoima, saavutettavuus, parempi testausmahdollisuus, paremmat takuukäytännöt eivät niitä ainakaan ole. Tervehdin ilolla nettikauppojen tulon meillekin, koska olen elänyt sitäkin aikaa, jolloin kilpailua ei käytännössä ollut ja hintataso oli sen mukainen. Lisäksi ulkomailta tuontia esim. matkatavaroina rajoitettiin tehokkaasti. - suosia kotimaista
Tämä on faktaa kirjoitti:
- Jos jossakin musakaupassa on tarjous jostakin tuotteessta, ei sitä ole välttämättä muissa, esim. siinä postia lähemmässä. Esimerkiksi Musafasu on aika kaukana Jyväskylästä tai Oulusta.
- Olen kohtalaisen varma siitä, että jos joku on vakavissaan hankkimassa vähänkin kalliimpaa instrumenttia itselleen, käy hän kysymässä tarjouksen niistä musaliikkeistä, joihin hänellä on mahdollisuus päästä käymään. Jos tarjous on hyvä, niin kaupat syntyvät ihan varmasti. Jos tarjous ei nappaa, on turha tulla itkemään perään, että olisin minä halvemmallakin myynyt.
- Väitän minäkin, että suurimmalla osalla ihmisistä Suomessa on postitoimipaikka lähempänä kuin musaliike. Eikä siinä lähimmässäkään musaliikkeessä ole välttämättä juuri sitä parasta tarjousta tai edes sitä haluttua instrumenttia. Lisäksi nettikaupat toimittavat suuremmat ostokset kotiovelle, samoin hakevat takuupalautukset sieltä.
- Nettikauppaan (ainakin Thomannille) on yhtä helppo valittaa tarvittaessa kuin musaliikkeeseen. Puhelin kouraan tai sähköposti laulamaan. Takuuasioisaa ei ole ainakaan minun kokemukseni mukaan mitään erityisiä koukeroita ainakaan Thomannin suuntaan. Kolmen vuoden takuu on hyvä lisäturva, jota harvasta kotimaisesta kaupasta saa.
- Olen törmännyt sellaiseenkin tapaukseen suomalaisessa musakaupassa, että kauppias ei suostunut tilaamaan haluamani väristä sähkistä jos en sitoudu ostamaan kitaraa ja maksamaan varausmaksua. Mitä etua olisin saanut tästä kaupasta verrattuna nettikauppaan? Mitä haittaa? Mietipä sitä.
Minäkin odotan vähän parempia perusteita, jotka automaattisesti suosisivat kotimaista musakauppaa. Hinta, valikoima, saavutettavuus, parempi testausmahdollisuus, paremmat takuukäytännöt eivät niitä ainakaan ole. Tervehdin ilolla nettikauppojen tulon meillekin, koska olen elänyt sitäkin aikaa, jolloin kilpailua ei käytännössä ollut ja hintataso oli sen mukainen. Lisäksi ulkomailta tuontia esim. matkatavaroina rajoitettiin tehokkaasti.musakauppaa ja kaikkeamuutakin kauppaa on yksinkertaisesti kansantalous, muu on tällaisinä aikoina maanpetturuuteen verrattavaa toimintaa.
- EU:n kansa
suosia kotimaista kirjoitti:
musakauppaa ja kaikkeamuutakin kauppaa on yksinkertaisesti kansantalous, muu on tällaisinä aikoina maanpetturuuteen verrattavaa toimintaa.
Kansantaloutemme on EU:n laajuinen. Jos saksalainen musiikkikauppias ei saa tuotteitaan myytyä, ei hänellä ole varaa ostaa Nokian kännykkää. EU:n tyyppisen laajan taloudellisen yhteenliittymän perusidea on juuri siinä laajuudessa, jolloin sen haavoittuvuus on pienempi. Suuret markkinat tasoittavat myös kilpailun puutteesta tai kansallisista tuli- yms rajoituksistajohtuvia eroja hintatasossa. Se on nähty meiläkin mm. musiikkikaupan alalla. Kotimaisen yrittäjän pitää tarjota jotain lisäarvoa, jos hän aikoo saada kauppoja aikaan kovemmalla hintatasolla. Tämä kaikki on ihan perusasioita markkinataloudessa. Myös suomalaisella yrittäjällä on mahdollisuus perustaa Suomeen Thomannin kaltainen liike ja kalastella asiakkaita ympäri maailman. EU:ssa pyritään makkinatalouden voimin siihen, että kukin tekee sitä, mitä parhaiten osaa myös kilpailumielesä.Siten EU on vahva toimija maailmantaloudessa ja mannaa sataa laariin. Jos kilpailun tulokset vesitetään, seurauksena on sisäsiittoista vaihtokauppaa, jolla ei pärjätä muun maailman kanssa.
Jos haluat antaa ylimääräiset rahasi yhteiseen hyvään, niin voit maksaa ne suoraan verottajan tilille. Tai pistää jonnekin hyväntekeväisyysjärjestöön. Pääset helpommalla. - vastavedosta kysymys
EU:n kansa kirjoitti:
Kansantaloutemme on EU:n laajuinen. Jos saksalainen musiikkikauppias ei saa tuotteitaan myytyä, ei hänellä ole varaa ostaa Nokian kännykkää. EU:n tyyppisen laajan taloudellisen yhteenliittymän perusidea on juuri siinä laajuudessa, jolloin sen haavoittuvuus on pienempi. Suuret markkinat tasoittavat myös kilpailun puutteesta tai kansallisista tuli- yms rajoituksistajohtuvia eroja hintatasossa. Se on nähty meiläkin mm. musiikkikaupan alalla. Kotimaisen yrittäjän pitää tarjota jotain lisäarvoa, jos hän aikoo saada kauppoja aikaan kovemmalla hintatasolla. Tämä kaikki on ihan perusasioita markkinataloudessa. Myös suomalaisella yrittäjällä on mahdollisuus perustaa Suomeen Thomannin kaltainen liike ja kalastella asiakkaita ympäri maailman. EU:ssa pyritään makkinatalouden voimin siihen, että kukin tekee sitä, mitä parhaiten osaa myös kilpailumielesä.Siten EU on vahva toimija maailmantaloudessa ja mannaa sataa laariin. Jos kilpailun tulokset vesitetään, seurauksena on sisäsiittoista vaihtokauppaa, jolla ei pärjätä muun maailman kanssa.
Jos haluat antaa ylimääräiset rahasi yhteiseen hyvään, niin voit maksaa ne suoraan verottajan tilille. Tai pistää jonnekin hyväntekeväisyysjärjestöön. Pääset helpommalla.kun täällä on usein sellainen mentaliteetti että thomann on ensisijainen (usein ainoa) vaihtoehto mitä esitetään ja omakin kokemukseni on se että suomalainen musakauppa kyllä kykenee samoihin hintoihin kun vähän vinkkaa. Sehän nyt on kuitenkin tosi että jos thomann saa monopolin vähittäisamyynnissä niin silloin suomalaiset musakaupat kuolee eikä se vaan voi olla suomalaisten etu vaikka miten saksalaiset ostaisivat nokian kännyköitä, ei nillä kännykkätuloilla kuitenkaan kustanneta työttömien musakauppiaiden työttömyyskorvauksia,
- GuitarMiäs
Tämä on faktaa kirjoitti:
- Jos jossakin musakaupassa on tarjous jostakin tuotteessta, ei sitä ole välttämättä muissa, esim. siinä postia lähemmässä. Esimerkiksi Musafasu on aika kaukana Jyväskylästä tai Oulusta.
- Olen kohtalaisen varma siitä, että jos joku on vakavissaan hankkimassa vähänkin kalliimpaa instrumenttia itselleen, käy hän kysymässä tarjouksen niistä musaliikkeistä, joihin hänellä on mahdollisuus päästä käymään. Jos tarjous on hyvä, niin kaupat syntyvät ihan varmasti. Jos tarjous ei nappaa, on turha tulla itkemään perään, että olisin minä halvemmallakin myynyt.
- Väitän minäkin, että suurimmalla osalla ihmisistä Suomessa on postitoimipaikka lähempänä kuin musaliike. Eikä siinä lähimmässäkään musaliikkeessä ole välttämättä juuri sitä parasta tarjousta tai edes sitä haluttua instrumenttia. Lisäksi nettikaupat toimittavat suuremmat ostokset kotiovelle, samoin hakevat takuupalautukset sieltä.
- Nettikauppaan (ainakin Thomannille) on yhtä helppo valittaa tarvittaessa kuin musaliikkeeseen. Puhelin kouraan tai sähköposti laulamaan. Takuuasioisaa ei ole ainakaan minun kokemukseni mukaan mitään erityisiä koukeroita ainakaan Thomannin suuntaan. Kolmen vuoden takuu on hyvä lisäturva, jota harvasta kotimaisesta kaupasta saa.
- Olen törmännyt sellaiseenkin tapaukseen suomalaisessa musakaupassa, että kauppias ei suostunut tilaamaan haluamani väristä sähkistä jos en sitoudu ostamaan kitaraa ja maksamaan varausmaksua. Mitä etua olisin saanut tästä kaupasta verrattuna nettikauppaan? Mitä haittaa? Mietipä sitä.
Minäkin odotan vähän parempia perusteita, jotka automaattisesti suosisivat kotimaista musakauppaa. Hinta, valikoima, saavutettavuus, parempi testausmahdollisuus, paremmat takuukäytännöt eivät niitä ainakaan ole. Tervehdin ilolla nettikauppojen tulon meillekin, koska olen elänyt sitäkin aikaa, jolloin kilpailua ei käytännössä ollut ja hintataso oli sen mukainen. Lisäksi ulkomailta tuontia esim. matkatavaroina rajoitettiin tehokkaasti.En nyt muuhun ota edes kantaa mutta jos haluaa halvalla netistä niin Thomann ei ole mikään halpa paikka.
Nyt on englantilaiset liikkeet halvempia selvästi ja olivat vielä halvempia tuossa vuoden vaihteen tienoilla.
Itse en kuitenkaan netistä ostele vaan ihan Suomesta liikkeistä kun niistä saa vielä ihan hyvät hinnat tutuilta myyjiltä ja sikaa säkissä en osta ikinä vaan sen mitä testaan. - Ihan konkreettisesti
GuitarMiäs kirjoitti:
En nyt muuhun ota edes kantaa mutta jos haluaa halvalla netistä niin Thomann ei ole mikään halpa paikka.
Nyt on englantilaiset liikkeet halvempia selvästi ja olivat vielä halvempia tuossa vuoden vaihteen tienoilla.
Itse en kuitenkaan netistä ostele vaan ihan Suomesta liikkeistä kun niistä saa vielä ihan hyvät hinnat tutuilta myyjiltä ja sikaa säkissä en osta ikinä vaan sen mitä testaan.Kerro nyt rautalangasta vääntäen miten ja kuinka kauan testaat soitinta näissä tapauksissa:
1. Soitin löytyy lähimmästä musikkikaupasta
2. Soitinta ei ole lähimmäsä musiikkikaupassa, mutta he tilaavat sen jos lupaudut sen ostamaan, mikäli mitään varsinaista vikaa ei soittimessa ole
3. Tilaat soittimen Thomannilta, se tulee kuriiripalvelun tuomana kotiovelle tai lähimpään postiin ja sillä on 30 päivän vapaa palautusoikeus sekä kolmen vuoden takuu.
Perustele, mikä ja miksi joku on selvästi paras vaihtoehto ja mikä ja miksi on sika säkissä.
Mitä hintaan tulee, niin nettikaupassa se on helposti selvitettävissä ja vertailtavissa kotimaan musiikkikauppaan. Kaikilla ei ole kavereita musiikkilikkeissä, jotta saisi erikoisalennuksia tuotteista ("Special price, only for you my friend, only today"). - sen...
Ihan konkreettisesti kirjoitti:
Kerro nyt rautalangasta vääntäen miten ja kuinka kauan testaat soitinta näissä tapauksissa:
1. Soitin löytyy lähimmästä musikkikaupasta
2. Soitinta ei ole lähimmäsä musiikkikaupassa, mutta he tilaavat sen jos lupaudut sen ostamaan, mikäli mitään varsinaista vikaa ei soittimessa ole
3. Tilaat soittimen Thomannilta, se tulee kuriiripalvelun tuomana kotiovelle tai lähimpään postiin ja sillä on 30 päivän vapaa palautusoikeus sekä kolmen vuoden takuu.
Perustele, mikä ja miksi joku on selvästi paras vaihtoehto ja mikä ja miksi on sika säkissä.
Mitä hintaan tulee, niin nettikaupassa se on helposti selvitettävissä ja vertailtavissa kotimaan musiikkikauppaan. Kaikilla ei ole kavereita musiikkilikkeissä, jotta saisi erikoisalennuksia tuotteista ("Special price, only for you my friend, only today").enempää ottamatta kantaa, onko suomalainen musiikkikauppias halvempi kuin Saksalainen, arvostan itse juurikin sitä, että voit tilata tuotteen omalla tietokoneeltasi vaikka sunnuntai-iltana ja seuraavana perjantaina se on ovellasi. Tämä koskee tietenkin vain niitä tuotteita joista suunnilleen tiedät mitä saat, kun tilaat.
Sen verran takuista, että ei nuo suomalaiset "kivijalkaliikkeetkään" aina noissa takuuasioissa niin loistavia ole. Usein niin kauan menee hyvin kun ladot rahaa tiskiin ja kannat tavaraa ulos, mutta kun teet reklamaation, alkaa naaman kurtistelu ja vähättely....ja uutta tilalle tai kohtuu ajassa korjaavaa huoltoliikettä ei löydy sitten millään.
No, jokainen ostakoon mistä haluaa, "suosi kotimaista" periaatetta on tänä päivänä ainakin pienituloisen hankala noudattaa vaikka kuinka moraalista halua olisikin. Joillekkin se 40 euronkin säästö voi olla iso asia. - pätee vain silloin
sen... kirjoitti:
enempää ottamatta kantaa, onko suomalainen musiikkikauppias halvempi kuin Saksalainen, arvostan itse juurikin sitä, että voit tilata tuotteen omalla tietokoneeltasi vaikka sunnuntai-iltana ja seuraavana perjantaina se on ovellasi. Tämä koskee tietenkin vain niitä tuotteita joista suunnilleen tiedät mitä saat, kun tilaat.
Sen verran takuista, että ei nuo suomalaiset "kivijalkaliikkeetkään" aina noissa takuuasioissa niin loistavia ole. Usein niin kauan menee hyvin kun ladot rahaa tiskiin ja kannat tavaraa ulos, mutta kun teet reklamaation, alkaa naaman kurtistelu ja vähättely....ja uutta tilalle tai kohtuu ajassa korjaavaa huoltoliikettä ei löydy sitten millään.
No, jokainen ostakoon mistä haluaa, "suosi kotimaista" periaatetta on tänä päivänä ainakin pienituloisen hankala noudattaa vaikka kuinka moraalista halua olisikin. Joillekkin se 40 euronkin säästö voi olla iso asia.jos todella saat sitä mitä olet tilannut ja se toimii oletetulla tavalla.
tilasin 4v sitten epiphone kitaravahvistimen, se tuli kohtuu nopeasti mutta oli mykkä, takaisin takuuna ja sitten sainkin odottaa melkein 2kk uutta. se toimi muuten mutta hurisi perkeleesti, otin taas yhteyttä ja vastaus oli vai että ne halvat pikkukoneet nyt vaan hurisee, tyydyin tyhmä vastaukseen kun olin jo väsynyt odotteluun. myöhemmin olen päässyt kokeilemaan samaa styrkkaria liikkeessä eikä se mitään hurissu.
toinen kauppani sieltä oli keyboard paketti josta vasta sotkua tulikin, ensin tuli kaikki muu mutta ei itse soitinta ja sitten sitä ei enää ollut saatavana mutta sain valita korvaavan, se tuli mutta ei sen poweria jota taas sain odotella pitkään.
eli pari kauppaa, helvetisti vaivaa, yhteydenottoja, odottelua ja vitutusta vain muutaman dollarin tähden, niin ja toi epiphone hurisee niin ettei sitä edes kehtaa myydä eteenpäin. - sitä
pätee vain silloin kirjoitti:
jos todella saat sitä mitä olet tilannut ja se toimii oletetulla tavalla.
tilasin 4v sitten epiphone kitaravahvistimen, se tuli kohtuu nopeasti mutta oli mykkä, takaisin takuuna ja sitten sainkin odottaa melkein 2kk uutta. se toimi muuten mutta hurisi perkeleesti, otin taas yhteyttä ja vastaus oli vai että ne halvat pikkukoneet nyt vaan hurisee, tyydyin tyhmä vastaukseen kun olin jo väsynyt odotteluun. myöhemmin olen päässyt kokeilemaan samaa styrkkaria liikkeessä eikä se mitään hurissu.
toinen kauppani sieltä oli keyboard paketti josta vasta sotkua tulikin, ensin tuli kaikki muu mutta ei itse soitinta ja sitten sitä ei enää ollut saatavana mutta sain valita korvaavan, se tuli mutta ei sen poweria jota taas sain odotella pitkään.
eli pari kauppaa, helvetisti vaivaa, yhteydenottoja, odottelua ja vitutusta vain muutaman dollarin tähden, niin ja toi epiphone hurisee niin ettei sitä edes kehtaa myydä eteenpäin.toki tehdä niinkin, että jos empii vaikkapa minkä mallisen syntikan/kitaran tms. aikoo ostaa, käy koklaamassa sitä vaikkapa kotikaupunkinsa liikkeessä ja kun toteaa sen sopivaksi, aloittaa hintavertailun ja tarjousten kyselyn. Tietenkään tämä ei takaa, että tavara tulee kunnossa mutta se ongelma, että ei tiedä mitä on saamassa - poistuu.
Kuvailemassasi tilanteessakin em. logiikka toimii. Jos saat sen vahvarin mielestäsi epäkuntoisena, käy testaamassa muina miehinä sitä muualla vaikkapa musaliikkeessä tai kysele mielipiteitä vaikka muusikoiden netistä tms. jotta tiedät kuuluuko moinen hurina kyseisen mallin ominaisuuksiin. Myös siitä on apua, jos olet vehkeen testannut edellä mainitulla tavalla jossain etukäteen. Silloin on vahvoilla, kun tietää mikä kuuluu asiaan ja mikä ei. Joka tapauksessa peli menee yleensä vaikeaksi ja ylimääräistä vaivaa tietää - oli viallinen tuote ostettu sitten mistä hyvänsä. - Hurinaukko
pätee vain silloin kirjoitti:
jos todella saat sitä mitä olet tilannut ja se toimii oletetulla tavalla.
tilasin 4v sitten epiphone kitaravahvistimen, se tuli kohtuu nopeasti mutta oli mykkä, takaisin takuuna ja sitten sainkin odottaa melkein 2kk uutta. se toimi muuten mutta hurisi perkeleesti, otin taas yhteyttä ja vastaus oli vai että ne halvat pikkukoneet nyt vaan hurisee, tyydyin tyhmä vastaukseen kun olin jo väsynyt odotteluun. myöhemmin olen päässyt kokeilemaan samaa styrkkaria liikkeessä eikä se mitään hurissu.
toinen kauppani sieltä oli keyboard paketti josta vasta sotkua tulikin, ensin tuli kaikki muu mutta ei itse soitinta ja sitten sitä ei enää ollut saatavana mutta sain valita korvaavan, se tuli mutta ei sen poweria jota taas sain odotella pitkään.
eli pari kauppaa, helvetisti vaivaa, yhteydenottoja, odottelua ja vitutusta vain muutaman dollarin tähden, niin ja toi epiphone hurisee niin ettei sitä edes kehtaa myydä eteenpäin.Sähkökitara/vahvistinyhdistelmän hurinan takana voi olla monenlaisia syitä ilman varsinaista vikaakin. Syyt voivat olla vahvistimessa, kitarassa, välijohdossa, systeemin sijaintipaikassa tai sähköverkossa, tai niiden yhdistelmässä.
- halveksittavinta koko
sitä kirjoitti:
toki tehdä niinkin, että jos empii vaikkapa minkä mallisen syntikan/kitaran tms. aikoo ostaa, käy koklaamassa sitä vaikkapa kotikaupunkinsa liikkeessä ja kun toteaa sen sopivaksi, aloittaa hintavertailun ja tarjousten kyselyn. Tietenkään tämä ei takaa, että tavara tulee kunnossa mutta se ongelma, että ei tiedä mitä on saamassa - poistuu.
Kuvailemassasi tilanteessakin em. logiikka toimii. Jos saat sen vahvarin mielestäsi epäkuntoisena, käy testaamassa muina miehinä sitä muualla vaikkapa musaliikkeessä tai kysele mielipiteitä vaikka muusikoiden netistä tms. jotta tiedät kuuluuko moinen hurina kyseisen mallin ominaisuuksiin. Myös siitä on apua, jos olet vehkeen testannut edellä mainitulla tavalla jossain etukäteen. Silloin on vahvoilla, kun tietää mikä kuuluu asiaan ja mikä ei. Joka tapauksessa peli menee yleensä vaikeaksi ja ylimääräistä vaivaa tietää - oli viallinen tuote ostettu sitten mistä hyvänsä.ostaako suomesta vai saksasta kysymyksessä.
ehdotat siis että kylmästi vaan käytettäisiin hyväksi suomalaista yrittäjää joka ylläpitää kallista liiketilaa, maksaa henkilökunnan palkat, verot, sotut ja eläkemaksut, on riskillä investoinut laitteisiin ja yrittää repiä niukan elantonsa tässä paineessa.
sitten joku moraaliton ahne nilviäinen käy siellä testailemassa ja hyväksikäyttämässä ja sitten tilaa muualta. - omia aikojaan
Hurinaukko kirjoitti:
Sähkökitara/vahvistinyhdistelmän hurinan takana voi olla monenlaisia syitä ilman varsinaista vikaakin. Syyt voivat olla vahvistimessa, kitarassa, välijohdossa, systeemin sijaintipaikassa tai sähköverkossa, tai niiden yhdistelmässä.
ilman että piuhakaan on kiinni ja volume nollilla.
- Sähköverkossa?
omia aikojaan kirjoitti:
ilman että piuhakaan on kiinni ja volume nollilla.
Vai meinaatko, että hurisee, vaikka ei ole töpseli seinässä ja powerit on poissa?
- mutta selvennän silti
Sähköverkossa? kirjoitti:
Vai meinaatko, että hurisee, vaikka ei ole töpseli seinässä ja powerit on poissa?
tietenkin tarkoitin että virta päällä mutta skittapiuha irti. olen kyllä testaillut tätä monessa mestassa sekä maadoitetussa että maadoittamattomassa pistorasiassa ja on mulla tossa toinenkin epiphone mutta eri malli joka ei hurise että kyllä se on tässä yksilövika.
- sitä...
halveksittavinta koko kirjoitti:
ostaako suomesta vai saksasta kysymyksessä.
ehdotat siis että kylmästi vaan käytettäisiin hyväksi suomalaista yrittäjää joka ylläpitää kallista liiketilaa, maksaa henkilökunnan palkat, verot, sotut ja eläkemaksut, on riskillä investoinut laitteisiin ja yrittää repiä niukan elantonsa tässä paineessa.
sitten joku moraaliton ahne nilviäinen käy siellä testailemassa ja hyväksikäyttämässä ja sitten tilaa muualta.alkaa säälimään kauppiasparkaa ja kärsiä aina kaikki omassa nahoissaan. Itse en tunne kyllä minkäänlaista sääliä (varmaan olen moraaliton paskiainen) jos käyn testaamassa liikkeessä jonkun laitteen ja tilaan sen sitten muualta, jos en saa kyseisessä liikkeessä tingittyä hintaa kilpailukykyiseksi. Ostetaanhan autokin siitä liikkeestä, mikä antaa parhaimman tarjouksen, eikä sieltä, missä se koeajo järjestyi mukavimmin. Kauppiaan tehtävä on sattaaa hinnat sellaiselle tasolle, että kauppa käy. Ja tavaroiden testaamiseen ei sisälly ostopakkoa. Sellaiset liikkeet joissa tuntee olonsa sellaiseksi - että jos kokeilee - on pakko ostaa, kierrän kaukaa.
Tässä maailmassa ei ole tyhmä se joka pyytää, vaan nimenomaan se, joka maksaa liikaa. Nykyään tuo on vielä globaalimpaa, kun kaikkea saa tilattua Eu:sta ja hintojen vertailu on helppoa. - pitkässä juoksussa
sitä... kirjoitti:
alkaa säälimään kauppiasparkaa ja kärsiä aina kaikki omassa nahoissaan. Itse en tunne kyllä minkäänlaista sääliä (varmaan olen moraaliton paskiainen) jos käyn testaamassa liikkeessä jonkun laitteen ja tilaan sen sitten muualta, jos en saa kyseisessä liikkeessä tingittyä hintaa kilpailukykyiseksi. Ostetaanhan autokin siitä liikkeestä, mikä antaa parhaimman tarjouksen, eikä sieltä, missä se koeajo järjestyi mukavimmin. Kauppiaan tehtävä on sattaaa hinnat sellaiselle tasolle, että kauppa käy. Ja tavaroiden testaamiseen ei sisälly ostopakkoa. Sellaiset liikkeet joissa tuntee olonsa sellaiseksi - että jos kokeilee - on pakko ostaa, kierrän kaukaa.
Tässä maailmassa ei ole tyhmä se joka pyytää, vaan nimenomaan se, joka maksaa liikaa. Nykyään tuo on vielä globaalimpaa, kun kaikkea saa tilattua Eu:sta ja hintojen vertailu on helppoa.toi kapsahtaa omaan nilkkaas. jos haluaa harrastaa tosimielessä niin on hyvä luoda hyvä asiakaskontakti asialliseen musaliikkeeseen josta sitten saa hyvää palvelua asiassa kuin asiassa.
tää käsitelty aihe on jo niin iso ongelma että siitä puhutaan yleisesti ja myyjät osaa aika hyvin panna nää tyypit merkille ja se sitten kostautuu kun meet kysymään neuvoa tai tarvisit nopeesti jonkun varaosan tai tarvikkeen. luuletkos että myyjää kiinnostaa jelpata sua vaikka siinä tilanteessa että oot menossa keikalle ja sun styrkkari on menny rikki ja tarvisit varakoneen tai uudet putket heti ja huokealla. - toki...
pitkässä juoksussa kirjoitti:
toi kapsahtaa omaan nilkkaas. jos haluaa harrastaa tosimielessä niin on hyvä luoda hyvä asiakaskontakti asialliseen musaliikkeeseen josta sitten saa hyvää palvelua asiassa kuin asiassa.
tää käsitelty aihe on jo niin iso ongelma että siitä puhutaan yleisesti ja myyjät osaa aika hyvin panna nää tyypit merkille ja se sitten kostautuu kun meet kysymään neuvoa tai tarvisit nopeesti jonkun varaosan tai tarvikkeen. luuletkos että myyjää kiinnostaa jelpata sua vaikka siinä tilanteessa että oot menossa keikalle ja sun styrkkari on menny rikki ja tarvisit varakoneen tai uudet putket heti ja huokealla.sen hyvän aatteen mitä ajat takaa, mutta halvempi on halvempi. Itse en ole musiikin ammattilainen vaan kotiharrastaja, joten mihinkään aikataulullisesti tiukkaan tilanteeseen en itse voi joutua. Mutta kauppias, joka suuttuu siitä, että asiakas ostaa tavaran sieltä, mistä sen halvemmalla saa, on kyllä totaalisen väärällä alalla. Se hyvä palveluhan on sitten se ainoa oljenkorsi, jolla asiakas käännytetään puolelleen, jos hinnoilla ei pärjätä suurille verkkokaupoille. Jutustasi saa hieman sen käsityksen, että asiakkaan tehtävä on luoda hyvä suhde soitin-myyjään eikä päinvastoin!
Uskoisin, että kun kauppias jaksaa väsymättä palvella hyvin sitä vannoutunuttakin Thomann-tilaajaa, jossain vaiheessa voi oikeat kaupat syntyäkkin. Silloin, kun joku soitinjätti pystyy lyömään laudalta hinnoilla, on vastaan taisteltava palvelun kanssa 110% lasissa. Se on ainoa keino millä kasvoton nettikauppa voidaan lyödä laudalta.
Ei sillä saa muuta kuin huonon maineen, jos rupeaa leimaamaan asiakkaita ostomäärien ja paikkojen mukaan. - se asiakas-suhde
toki... kirjoitti:
sen hyvän aatteen mitä ajat takaa, mutta halvempi on halvempi. Itse en ole musiikin ammattilainen vaan kotiharrastaja, joten mihinkään aikataulullisesti tiukkaan tilanteeseen en itse voi joutua. Mutta kauppias, joka suuttuu siitä, että asiakas ostaa tavaran sieltä, mistä sen halvemmalla saa, on kyllä totaalisen väärällä alalla. Se hyvä palveluhan on sitten se ainoa oljenkorsi, jolla asiakas käännytetään puolelleen, jos hinnoilla ei pärjätä suurille verkkokaupoille. Jutustasi saa hieman sen käsityksen, että asiakkaan tehtävä on luoda hyvä suhde soitin-myyjään eikä päinvastoin!
Uskoisin, että kun kauppias jaksaa väsymättä palvella hyvin sitä vannoutunuttakin Thomann-tilaajaa, jossain vaiheessa voi oikeat kaupat syntyäkkin. Silloin, kun joku soitinjätti pystyy lyömään laudalta hinnoilla, on vastaan taisteltava palvelun kanssa 110% lasissa. Se on ainoa keino millä kasvoton nettikauppa voidaan lyödä laudalta.
Ei sillä saa muuta kuin huonon maineen, jos rupeaa leimaamaan asiakkaita ostomäärien ja paikkojen mukaan.itse olen jo vuosia käynyt yhdessä ja samassa liikkeessä ja siellä on tullut tutuksi muutama myyjä. tästä thomann aiheesta on puhuttu paljonkin ja minulle on kerrottu että yhä enenemässä määrin siellä käy jengiä joka menee suoraan jonkun vehkeen kimppuun, tutkii sen perin pohjin, häipyy eikä edes kysy mitään tarjousta, tämähän johtuu tästä ihmeellisestä aivopesusta mikä on vallalla että thomann on joku keidas jossa musavehkeet on ylivoimaisen halpoja, tämähän ei pidä paikkaansa ja sitä kritisoin.
tiedän jopa tapauksia että listahinta on reilusti thomanin tarjoushintaa halvempi ja suoraan hyllystä. - alkujaan
se asiakas-suhde kirjoitti:
itse olen jo vuosia käynyt yhdessä ja samassa liikkeessä ja siellä on tullut tutuksi muutama myyjä. tästä thomann aiheesta on puhuttu paljonkin ja minulle on kerrottu että yhä enenemässä määrin siellä käy jengiä joka menee suoraan jonkun vehkeen kimppuun, tutkii sen perin pohjin, häipyy eikä edes kysy mitään tarjousta, tämähän johtuu tästä ihmeellisestä aivopesusta mikä on vallalla että thomann on joku keidas jossa musavehkeet on ylivoimaisen halpoja, tämähän ei pidä paikkaansa ja sitä kritisoin.
tiedän jopa tapauksia että listahinta on reilusti thomanin tarjoushintaa halvempi ja suoraan hyllystä.tarkoitinkin, että jos testaa jonkun vehkeen, olisi kohteliasta kysyä myös se tarjous. Ei luulisi kauppiaan pahastuvan jos kertoo, että saman boxin saa muualta vaikkapa 50 ekee halvemmalla, pystyisikö tämä tulla sen verran vastaan ja kauppa olisi selvä. Silloinhan se on täyttä ostajan typeryyttä, jos oman kaupungin musiikkiliike myy tavaran hyllystä samaan hintaan tai jopa halvemmalla kuin muut, eikä silti ota sitä sieltä.
Tokihan Thomannin takuu on ylivoimainen, mutta tietenkin se on eri asia, jos se ei se sitten käytännössä toimi. Tosin myös kivijalkakauppiaan toimimaton takuu ja käsien levittely on yhtä ärsyttävää ja tässä on myös se rako, jossa kauppias voi yrittää selkeästi pestä Thomannin hyvän palvelun lisäksi, kuten itsekkin aiemmin viittasit. Nopea korjaus, pieni jousto takuuajankin jälkeen jne. on poikaa, jos vaalii asiakassuhteita.
Minulla itselläni on hyviä kokemuksia sekä Thomannilta tilaamisesta, mutta myös eräästä musiikkiliikkeestä, jossa "jo isäni kävi" aikoinaan. Tuolla liikkeessä myyjä teki tinkimisestä tavallaan pienen Show:n ja se oli ihan hauskaa. Siellä syntikat sai käydä myös rauhassa testaamassa ilman "ostopakkoa". Myyjä teki hyvän tarjouksen ja sitä sai sitten miettiä ja rauhassa punnita ilman, että hän millään tavalla painosti. Jos kaupat eivät syntyneet, oli aina tervetullut uudestaan jonkun toisen vehkeen merkeissä.
Valinta pitää jäädä asiakkaalle. - se pitäis toimia
alkujaan kirjoitti:
tarkoitinkin, että jos testaa jonkun vehkeen, olisi kohteliasta kysyä myös se tarjous. Ei luulisi kauppiaan pahastuvan jos kertoo, että saman boxin saa muualta vaikkapa 50 ekee halvemmalla, pystyisikö tämä tulla sen verran vastaan ja kauppa olisi selvä. Silloinhan se on täyttä ostajan typeryyttä, jos oman kaupungin musiikkiliike myy tavaran hyllystä samaan hintaan tai jopa halvemmalla kuin muut, eikä silti ota sitä sieltä.
Tokihan Thomannin takuu on ylivoimainen, mutta tietenkin se on eri asia, jos se ei se sitten käytännössä toimi. Tosin myös kivijalkakauppiaan toimimaton takuu ja käsien levittely on yhtä ärsyttävää ja tässä on myös se rako, jossa kauppias voi yrittää selkeästi pestä Thomannin hyvän palvelun lisäksi, kuten itsekkin aiemmin viittasit. Nopea korjaus, pieni jousto takuuajankin jälkeen jne. on poikaa, jos vaalii asiakassuhteita.
Minulla itselläni on hyviä kokemuksia sekä Thomannilta tilaamisesta, mutta myös eräästä musiikkiliikkeestä, jossa "jo isäni kävi" aikoinaan. Tuolla liikkeessä myyjä teki tinkimisestä tavallaan pienen Show:n ja se oli ihan hauskaa. Siellä syntikat sai käydä myös rauhassa testaamassa ilman "ostopakkoa". Myyjä teki hyvän tarjouksen ja sitä sai sitten miettiä ja rauhassa punnita ilman, että hän millään tavalla painosti. Jos kaupat eivät syntyneet, oli aina tervetullut uudestaan jonkun toisen vehkeen merkeissä.
Valinta pitää jäädä asiakkaalle.ja toimiikin kun löytää sen oikean liikkeen missä on vielä se asiallinen myyjä.
tiedän että noissa liikkeissä on listahinnat niitä varten jotka tulevat esim. "toimitusjohtajaisänsä" kanssa ostamaan ekaa marshallin tuplastäkkiä tai vastaavaa ja muuten hinnat elää tarpeen ja turpavärkin mukaan niin kuin pitääkin. - tännekin...
vastavedosta kysymys kirjoitti:
kun täällä on usein sellainen mentaliteetti että thomann on ensisijainen (usein ainoa) vaihtoehto mitä esitetään ja omakin kokemukseni on se että suomalainen musakauppa kyllä kykenee samoihin hintoihin kun vähän vinkkaa. Sehän nyt on kuitenkin tosi että jos thomann saa monopolin vähittäisamyynnissä niin silloin suomalaiset musakaupat kuolee eikä se vaan voi olla suomalaisten etu vaikka miten saksalaiset ostaisivat nokian kännyköitä, ei nillä kännykkätuloilla kuitenkaan kustanneta työttömien musakauppiaiden työttömyyskorvauksia,
Suomihan niin merkittävä markkina-alue että jos täältä loppuu kilpailu niin saksalaisilla on sitten helppo nostaa hintoja, t-kauppakaan ei myy tuotteitaan kellekään muille kuin suomalaisille... ja jos joku nostaa hinnat pilviin niin markkinoille ei tietenkään tule kilpailijoita. Eli suomalaisten musiikkiliikkeiden loppu tarkoittaa t -kaupan maailmanlaajuista monopolia...
Toisekseen, montakohan musakauppiasta Suomessa mahtaa olla, että kuinkahan laaja massatyöttömyys siitä mahtaa seurata? Pitääköhän ihan alkaa pistää välikysymystä hallitukselle tai peräti kerätä nettiadressi?
- Valheella..........
on paskanen loppu.
- Muistuttaja
Täytyy muistaa että aikanaan kun thomann alkoi rantautua myös suomeen, kukaan maahantuoja tai jälleenmyyjä ei juurikaan noteerannut uutta kilpailijaa kunees yhtäkkiä se olikin suomen suurin musiikkikauppias.
Suurin syypää mielestäni tähän ovat maahantuojat jotka eivät tehneet asialle mitään ahneuksissaan? Kauppias on se joka joutuu katteitaan pienentämään ja yrittää kilpailla. Samaten maahantuojien politiikka on kaikilla aloilla ollut hintakilpailun jarruttaminen, on vieläkin maahantuojia tai valmistajia jotka määräävät hinnan, kun on yksi maahantuoja niin todellista kilpailua ei ole.
Nettikaupoille ei mielellään anneta tavaraa myyntiin koska hinta laskisi ja sehän on kauheeta. Ymmärrän ajatuksen kauppojen tukemisesta mutta minä en halua välttämättä olla tukemassa 500 neliön myymälää jossa palvelukin on vähän sitä sun tätä ja annetaan pärstäkertoimen mukaan alennusta. - Thomann kusettaa
Thomannin takuut on kusetusta. Tilasin vajaa vuosi sitten sieltä Bugeran putkicombon ja normaali käytössä yhtäkkiä simahti. No luonnollisesti laitoin takaisin ja vannoivat, että takuuseen menee tietenkin. 2 kuukauden odottelun jälkeen tulee viestiä, että takuuta ei ollutkaan niiden osien (defective valves) osalta kuin 6 kuukautta (mitä ei tietenkään missään lue). Korjaus maksu yli 200 euroa kun koko ampin hinta oli 400 euroa. Siinä on teille turvallinen 3 vuoden takuu, että kannattaa miettiä kahdesti Thomannilta tilatessa. Kuluttajasuojaan menee varmasti viestiä ja samoin combon valmistajalle Bugeralle.
- rappar
Minulle on parin vuoden aikana tullut uutena kolme kertaa selvää B-stock tavaraa, alkanut ärsyttämään.
- jppppppp
Halvemmissa tuotteissa siis alle 1000 euron ei sakemannien hinnat ole sen halvempia kuin suomessa! Mitä kalliimpi laite se ilmeinen on hintaero sakemannien hyväksi. esm. akustiset pianot ja syntetisaattorit.
- Anonyymi
Hanurista on thomannin takuu tai ainakin Weltmeisterista. Ostin syksyllä 2019 GMajor - huuliharpun, joka maksoi 195 euroa. Totesin koko harpun skaalan olevan lievästi ylävireinen ja yhden kielen reippaasti alavireinen. Soittamisesta kitaran kanssa ei tullut mitään.
Kysyin tänä syksynä takuusta. Sain ohjeet lähettää ääninäytteen. Tein työtä käskettyä ja lähetin kaksi videoa, jossa komppasin kitaralla. Vastaukseksi sain, että kyllä kuuluu takuun piiriin plus pakkaus- ja lähetysohjeet. Noin kuukauden päästä sain s- postiini korjausehdotuksen ja LASKUN ,145 euuroa mikäli harppuni " korjattaisiin " !!!🥶 Korjausehditus sisälsi mm " puhdistusta" ja " muoviliuskojen vaihtoa" , muttei ollenkaan tuota toivomaani yhden kielen viritystä. Jos en suostuisi korjaukseen, harppu pantaisiin kierrätykseen tai lähetettäisiin minulle 35 euron hintaan.
En tietenkään tyytynyt moiseen , vaan pyysin lähettämään harpun minulle kustannuksitta.
Ihmeekseni harppu tulikin takaisin. Siitä tosin oli " kadonnut" matkalla muutamia muoviliuskoja kielten päältä.
Nyt 1,5 kuukautta tuon jälkeen jouluaattona sain thomannilta 35 euron laskun. Selosteessa mainitaan aiheeksi harpun sisäosien vaihto ( internal parts). Mitäänhän sinne ei ole vaihdettu, päinvastoin. Arvatkaapa aionko maksaa tai edes asioida thomannilla enää ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187504Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662166- 1761830
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551161Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019