Heippa,
Kesä tulossa ja uusi fillari pitäisi saada. Kiva ja näpsä peruspyörä työmatkoille, kaupunkireissuille ja pyörälenkeille ( alle satakilometriä/ päivä). Lähiseutujen pyörätarjouksia kolunneena olen kahden välille jäänyt. Toisaalla tarjouksessa myytiin Helkaman Kaunotarta 300 eurolla, (7 -vaihteinen) ja toisaalla Tunturin Elleä 450 eurolla (8-vaihteinen). Epäilyttää vain tuo Helkaman noinkin alhainen hinta? Mahtaako olla joku halpis versio? Eikö Helkaman ja Tunturin hinnat yleensä liiku aika lailla samalla tasolla?
pyöräkaupoilla
16
1988
Vastaukset
- kumpikin pyörämerkki
jos haluat nauttia pyöräilystä.
- sykeli
Eli mitäpä vikoja Tunturissa ja Helkamassa on? Kiinnostunut olisin tietämään,kun omalla vaatimattomalla pyörätuntemuksella olen pitänyt kumpaakin luotettavina peruspyörinä...
- Mikke
sykeli kirjoitti:
Eli mitäpä vikoja Tunturissa ja Helkamassa on? Kiinnostunut olisin tietämään,kun omalla vaatimattomalla pyörätuntemuksella olen pitänyt kumpaakin luotettavina peruspyörinä...
vähän samansuuntainen käsitys, että tavallisen pyöräilijän käyttöön Helkama ja Tunturi ovat kyenneet tekemään kelvollisia arkiajopyöriä.
Minulla on kolmivaihteinen Tunturi, jonka ostin v. 81. olen ajelleut sillä enimmäkseen talviajot ja kaupungissa asiointikäynnit ja jos haluan katsella maisemia. Olen harvakseltaan käyttänyt sitä huolloissa ja maalaillut sen niin rumaksi, ettei kelpaa varkaillekaan.
On sitten Helkama Kulkur, joka tulee 6 vuotiaaksi tulevana suvena. Se on vähän eri tavalla rakennettu liukkaamaksi kulkemaan. Vankka ja luitettava pyörä. Näppärä on Nishikikin. perheen uusimman Nopsan kanssa on alkanut ilmetä kohtuuttomasti keskiö-ongelmia.
Tokihan pyöristä on aika ajoin tarjouksia, joita kannattaa hyödyntää. Meilläpäin on ollut jonkin aikaa tarjouksessa esim. Tunturin Park Café. joka on hieno ja hyvin varusteltu pyörä, tarjoushinta siis 399 e. Hienohan toki on Ellekin, mutta kyllä Kaunottarellakin ajelee. Tosin ainakin Kulkuria Helkama näyttää tekevän useilla erilaisilla komponenteilla ja niin hinnoissa kuin varusteissakin on sitten vaihtelua.
Esim. Trekillä on sitten aika lailla tarjottavana erityisesti naisille suunniteltuja runkomalleja.
Uusien mallien hintasesonki alkaa olla korkeimmillaan. jos edellsivuoden malleja löytyisi tai malttaisi odottaa syksyyn, niin tarjouksista saattaisi toki joskus saada mieleluisen edullisestikin. - alkup. Maantiepyöräilijä
Mikke kirjoitti:
vähän samansuuntainen käsitys, että tavallisen pyöräilijän käyttöön Helkama ja Tunturi ovat kyenneet tekemään kelvollisia arkiajopyöriä.
Minulla on kolmivaihteinen Tunturi, jonka ostin v. 81. olen ajelleut sillä enimmäkseen talviajot ja kaupungissa asiointikäynnit ja jos haluan katsella maisemia. Olen harvakseltaan käyttänyt sitä huolloissa ja maalaillut sen niin rumaksi, ettei kelpaa varkaillekaan.
On sitten Helkama Kulkur, joka tulee 6 vuotiaaksi tulevana suvena. Se on vähän eri tavalla rakennettu liukkaamaksi kulkemaan. Vankka ja luitettava pyörä. Näppärä on Nishikikin. perheen uusimman Nopsan kanssa on alkanut ilmetä kohtuuttomasti keskiö-ongelmia.
Tokihan pyöristä on aika ajoin tarjouksia, joita kannattaa hyödyntää. Meilläpäin on ollut jonkin aikaa tarjouksessa esim. Tunturin Park Café. joka on hieno ja hyvin varusteltu pyörä, tarjoushinta siis 399 e. Hienohan toki on Ellekin, mutta kyllä Kaunottarellakin ajelee. Tosin ainakin Kulkuria Helkama näyttää tekevän useilla erilaisilla komponenteilla ja niin hinnoissa kuin varusteissakin on sitten vaihtelua.
Esim. Trekillä on sitten aika lailla tarjottavana erityisesti naisille suunniteltuja runkomalleja.
Uusien mallien hintasesonki alkaa olla korkeimmillaan. jos edellsivuoden malleja löytyisi tai malttaisi odottaa syksyyn, niin tarjouksista saattaisi toki joskus saada mieleluisen edullisestikin.Tunturikin teki aikoinaan melko hyviä pyöriä, nythän kyseessä on vain Keski-Eurooppalaisen tehtaan yksi tuotemerkeistä. Helkamalla on omaa tuotantoa yhä Hangossa ja muita kotimaista kokoonpanoa olevia laatumerkkejä ovat Nishiki ja Rossano.
Pyörä tulee ostaa tarpeen mukaan. Alkuperäisellä kysyjällä oli lueteltu tarpeina:
- työmatka,
- kaupunkireissut ja
- lenkit.
Kahteen ensimmäiseen sopisi mummis tai maantiepyörän runkoon tehty sinkula, jos matkat ovat lyhyitä. Lenkkeilyyn mummis ei ole sopiva. Kaikkiin kolmeen sopisi maantiepyörä, mutta jossain mainittiin vielä retkeily, johon taas maantiepyörä on rajoitettu vaihtoehto.
Päädytään retkipyörä, crossari osatolle. Yleispyörän runkoon koottu "crossari" johon ostetaan maantierenkaat ja telineet on aika lähellä tarvetta. Dew Drop lienee halvin vaihtoehto juuri tällä hetkellä. Itse ostaisin maantiepyörän.
- hyvä-laatu-edullisuus
Zekka myös Biltsun fillari valikoima!!!
- alkup. Maantiepyöräilijä
Crossari
http://konaworld.com/09_jakethesnake_en.cfm
Retkipyörä
http://www.pyorahuolto.com/show.php?type=maantie&id=14
Ehkä jotain tuollaista voisi ajatella. Yhdistelmä sadan kilometrin lenkki ja mummis ei toimi. Ajoasento on sopimaton pitkille matkoille, satula on kelvoton pidempään istuttaessa jne.
Itse hankkisin tuollaisen:
http://velosport.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=560_200_204&products_id=1073- Kiinnostaa tuon luokan pyör...
Miksi valitsisit OLMON? Hinta olisi kyllä sopiva, mut eikö tuolla ole painoa aika paljon????... Pyörä kiikarissa..
- alkup. Maantiepyöräilijä
Kiinnostaa tuon luokan pyör... kirjoitti:
Miksi valitsisit OLMON? Hinta olisi kyllä sopiva, mut eikö tuolla ole painoa aika paljon????... Pyörä kiikarissa..
Kun ostin aikoinan ensimmäistä maantiepyörää, niin silloin OLMO oli se (perus) merkki, joka ei harrastanut mixejä osasarjoissa. Jos ostit Velocen, niin tiesit saavasi Velocen. Tänäpäivänä tilanne ei ole enää niin.
Otin tuon mallin lähinnä esittämään edullista maantiepyörää, en niinkään juuri OLMO:a. Eli kyse ei ole juuri tuosta pyörästä. Kaiken lisäksi noita osasarjoja ei tehdä enää, joten saatavuus on kyseenalainen ainakin loppukeväästä.
Puhuin messuilla Velosportin omistajan kanssa yllämainitusta. Hän lupasi, että OLMO ilman mixejä ei ole heille ongelma. Se on vain neuvottelukysymys. Oma suositukseni on italialainen pyörä Campan Veloceilla. Siinä on erinomainen lenkkipörä vuosiksi. - sykeli
Huonosti oli muotoiltu tekstin sisältä. Tarkoitin etten aja päivässä sataa kilometriä, lenkkien mitta on noin 30 -40 km/pvä ja työmatkaa päivittäin kertyy alle 5 km. Joten tuon tyyppiset pyörät kyllä vaikuttaa mun makuuni aivan liian ylimitoitetuilta.
Paitsi jos olisin riittävän rikas, niin totta vieköön sitten ostaisin kaksi fillaria. Toisen työmatkoille ja toisen retkikäyttöön. Tällä hetkellä vain on pakko tyytyä yhteen ja mielellään sellaiseen jolla ajaisi enemmän kuin kaksi kesää. - alkup. Maantiepyöräilijä
sykeli kirjoitti:
Huonosti oli muotoiltu tekstin sisältä. Tarkoitin etten aja päivässä sataa kilometriä, lenkkien mitta on noin 30 -40 km/pvä ja työmatkaa päivittäin kertyy alle 5 km. Joten tuon tyyppiset pyörät kyllä vaikuttaa mun makuuni aivan liian ylimitoitetuilta.
Paitsi jos olisin riittävän rikas, niin totta vieköön sitten ostaisin kaksi fillaria. Toisen työmatkoille ja toisen retkikäyttöön. Tällä hetkellä vain on pakko tyytyä yhteen ja mielellään sellaiseen jolla ajaisi enemmän kuin kaksi kesää.Tuossa pari halpaa retki- ja yleispyörää yhdeltä valmistajalta:
http://www.konaworld.com/09_dewdrop_en.cfm
http://www.konaworld.com/09_sutra_en.cfm
Sutran kanssa samoissa hinnoissa on:
http://www.pyorahuolto.com/show.php?type=maantie&id=14
Jälkimmäinen paja tekee mielenkiintoisia pyöriä tilauksesta ja viime vuonna heillä oli sivuillaan vähän aikaa oikein hieno SURLY, joka oili tehty aika edullisesti. Hintaoli muistaakseni alle 800€.
Muistathan, että pyörän lisäksi tarvitset perustarvikkeita, jos niitä ei ole siirtää vanhasta pyörästä:
"Pakolliset"
- kypärä
- lukkopolkimet
- pyöräilykengät
- pehmustetut pyöräilyhousut
- pullotelineet
- valot
- satulalaukku
- työkalut
- vararengas
- pieni pumppu
- "tornipumppu"
- U-lukko ja vaijeri
- ketjuöljy
"Mukavat"
- lyhythihainen pyöräilypaita
- pitkähihainen pyöräilypaita
- irtolahkeet ja hihat
- sadetakki
- pitkät pyöräilyhousut
- pyörän huoltoteline
- luumu69
Olen ostamassa maastopyörää ja olen löytänyt semmoisen pyörän kuin Insera Timberline 24v (hintaa on noin 349e).
Kannattaako semmosta ostaa?
En niin maastossa aja , sillä tulisi enimmäkseen ajettua asfaltilla.
Pyörä tulee harrastelu käyttöön .- alkup. Maantiepyöräilijä
"Olen ostamassa maastopyörää ... enimmäkseen ajettua asfaltilla..."
Tämä on varmasti provo, mutta vastataan silti:
- ei kannata,
- osta (esimerkiksi) maantiepyörä ja
- paremmat ohjeet saisit, jos kertoisit, minkälaiseen ajoon fillari tulee. - ...
alkup. Maantiepyöräilijä kirjoitti:
"Olen ostamassa maastopyörää ... enimmäkseen ajettua asfaltilla..."
Tämä on varmasti provo, mutta vastataan silti:
- ei kannata,
- osta (esimerkiksi) maantiepyörä ja
- paremmat ohjeet saisit, jos kertoisit, minkälaiseen ajoon fillari tulee.Maastopyörä peruskäyttöön mitä nyt koulussa käy ja kavereittenkaa pihalla.
Ei tule paljon ajeltua maastossa. - pyörämekaanikko
... kirjoitti:
Maastopyörä peruskäyttöön mitä nyt koulussa käy ja kavereittenkaa pihalla.
Ei tule paljon ajeltua maastossa...jos et meinaa maastossa ajella.
Ostaisit mieluummin singlespeedin. -Ja succicset. Kenties et saisi myönteistä palautetta samaa sukupuolta olevilta kavereiltasi, mutta vastakkaisen sukupuolen edustajilta sitäkin enemmän.. - alkup. Maantiepyöräilijä
pyörämekaanikko kirjoitti:
..jos et meinaa maastossa ajella.
Ostaisit mieluummin singlespeedin. -Ja succicset. Kenties et saisi myönteistä palautetta samaa sukupuolta olevilta kavereiltasi, mutta vastakkaisen sukupuolen edustajilta sitäkin enemmän..Tässä muutama hyvä sinkulavaihtoehto koulumatkoille:
http://www.nishiki.fi/mallisto/city/roadmaster/
http://www.konaworld.com/09_paddywagon_en.cfm
http://www.pyorahuolto.com/show.php?type=kaupunki&id=43
Ja sitten neuvo: fixinä saa ajella, mutta ainakin yksi jarru täytyy jättää pyörään.
- raksaita vrt
tuntureihin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455110Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1151616Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151389Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481329- 131163
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171037Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41000Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76989Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah59795Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27783