Kyllä se vaan ihmetyttää mua. Mä luen jokaikisen naistenlehden jonka saan käsiini. Cosmopolitan, Olivia, MeNaiset younameit... ja ihmettelen naisia jotka yhtäaikaa huutavat hurraata naisasialiike Unionille ja tyttöporukalla arvioivat Daniel Craigin kroppaa niin että jos kuola valuuttaa ois heitä rikkaaksi mainita vois.
Nämä naiset haluavat tasa-arvon: että nainen voisi olla miehen kanssa yhtä hallitsevassa ja määräävässä asemassa, mutta, kuinka ollakkaan, kun tulee ilta ja yöelämä, niin yhtäkkiä näillä tasa-arvoon taipuvilla miehillä onkin yllättävän vähän vientiä. Henkilökohtaisessa rakkauselämässä naiset kuitenkin haluavat että mies on se joka vie ja hallitsee. Hyvinpukeutuvat, suorasukaiset miehet, joilla on antisosiaalinen persoonallisuushäiriö ovat todella kovassa kurssissa.
Ja sitten, kun koittaa arkinen aamupäivä, niin taas odotetaan että saa pukeutua miehekkäästi liituraitaan ja olla niin neiti professionaalia että...
Miehen logiikka on tässä kovilla.
"Tasa-arvonaisten" epäloogisuus
26
655
Vastaukset
Minusta työ- ja vapaa-aika on vähän eri asia. On ymmärrettävää, että vaaditaan töissä ja yhteiskunnassa tasa-arvoa. Eikä siinä minusta mitään pahaa ole, että yksityiselämässä haikaillaan perinteisten sukupuoliroolien perään.
Mutta sitä minä en ymmärrä, että ensin ihastutaan machoon, mutta siitä halutaankin koulia pehmomies. Ja kaikista vähiten ymmärrän sitä, että jos se onnistuu, niin sekään ei miellytä.
Että terveisiä taas kaikille muuttumisleikkejä haikaileville. ;-)- Elkotekki
Juuri noin se näyttää toistuvasti menevän. Särmät hiotaan pois ja miehestä pullapoika, sitten kyllästytään siihen ja yllättäin kohta löytyykin uusi ihana karkea mies joka sytyttää. EIKÄ KOSKAAN OPITA.
Elkotekki kirjoitti:
Juuri noin se näyttää toistuvasti menevän. Särmät hiotaan pois ja miehestä pullapoika, sitten kyllästytään siihen ja yllättäin kohta löytyykin uusi ihana karkea mies joka sytyttää. EIKÄ KOSKAAN OPITA.
Naisista viis. Me miehethän voimme itse katkaista kierteen lopettamalla muuttumisleikit. Pientä erolla uhkailua voi alkuvaiheessa ilmetä, mutta se tasoittuu vuosien saatossa. ;-)
- jarona
Elkotekki kirjoitti:
Mä valitsin persoonallisuushäiriöisen miehen nuorena, koska hän teeskenteli olevansa kiltti ja kunnollinen ja kaikkea täydellistä. Just tasa-arvon kannalla ym. Sitten paljastui ihan vastakohdakseen ja jätin hänet. Nyt mulla on kiltti ja kunnollinen mies josta pidän kiinni.
Mua ei todellakaan sytytä mikään inhottava ällötys naistenhakkaaja tai vankilakundi ym. Pysykööt kaikana musta.
Se on ongelma et kiltit miehet usein häpeää kiltteyttään eivätkä tuo sitä esiin. Pahat miehet taas esittävät kilttiä.
Tai sitten jotkut pahat miehet luulevat olevansa kilttejä mutta naiset näkevät kuoren läpi sovinistin ym inhottavaa ja eivät siksi heitä halua. - todellakin..
jarona kirjoitti:
Mä valitsin persoonallisuushäiriöisen miehen nuorena, koska hän teeskenteli olevansa kiltti ja kunnollinen ja kaikkea täydellistä. Just tasa-arvon kannalla ym. Sitten paljastui ihan vastakohdakseen ja jätin hänet. Nyt mulla on kiltti ja kunnollinen mies josta pidän kiinni.
Mua ei todellakaan sytytä mikään inhottava ällötys naistenhakkaaja tai vankilakundi ym. Pysykööt kaikana musta.
Se on ongelma et kiltit miehet usein häpeää kiltteyttään eivätkä tuo sitä esiin. Pahat miehet taas esittävät kilttiä.
Tai sitten jotkut pahat miehet luulevat olevansa kilttejä mutta naiset näkevät kuoren läpi sovinistin ym inhottavaa ja eivät siksi heitä halua.poikkeustapaus. Hyvä jos tuota mieltä oltaisi yleisestikin. Mutta: kyllä se vaan näyttää olevan niin että persoonallisuushäiriöiseen rakastutaan juuri sen häiriintyneisyyden vuoksi. Kyllähän sen täälläkin voi huomata. Mitä törkeämpi olet, sitä helpommin saat "rehellisen äijän" maineen. Muuttuuko kiltteys sitten liian helposti nössöydeksi??
- MichikoXX
Elkotekki kirjoitti:
renttuja ei huolita. Kuka on mukana, käsi ylös? Huom. kiltteys ei tarkoita sitä, että antaisi toisten kävellä ylitseen, vaan sitä, ettei itse ole se töykeä jyrääjä.
- Elkotekki
MichikoXX kirjoitti:
renttuja ei huolita. Kuka on mukana, käsi ylös? Huom. kiltteys ei tarkoita sitä, että antaisi toisten kävellä ylitseen, vaan sitä, ettei itse ole se töykeä jyrääjä.
En väittele kanssasi koska olet aidosti eri mieltä. Mutta kyllä mä olen niin monta kertaa huomannut että teot asettavat sanat kyseenalaiseksi. Ehkä olen väärässä.
- on naisten
määrittelemä juttu, joten eikö ole loogista että he saavat vääntää sitä mihin suuntaan haluavat?
- Elkotekki
joo että logiikalla ei ole asian kans mitään tekemistä. Mutta miksi käyttää tuota "tasa-arvo" nimitystä. Se on paremminkin syklinen emansipaatioliike. Toimii siis kiertoliikkeenä kuten joku kuukautiskierto.
- ,,,
ja sanojen epäsuhdan vuoksi en koskaan kuuntele mitä naiset sanovat
- vänksy
lehtiä, poikkeuksena nyt ehkä jossain odotushuoneessa tms.. ja en kyllä kaipaa parisuhteessa mitään tasa-arvoa. Kyllä mä odotan, et mies on se, joka sen kuuluisan kaapin paikan määrää. Musta ei meinaan ole sellaiseksi johtohahmoksi parisuhteessa.
- Elkotekki
Tuo on varmaan melkoisen yleinen mielipide. Mutta on olemassa näitä tasa-arvoihmisiä. Nyt täytyy ymmärtää että on olemassa oikeaa eriarvoisuutta ja siihen pitääkin puuttua. Mutta sitten on tasa-arvoisuuden idean käyttämistä vipuna että pääsee vähän rähisemään. Tällaiset rähisijät ja vinkujat tunnistaa tuosta loogisuuden hirvittävästä vääristymästä. Tasa-arvoa ainoastaan silloin kun sen siivellä pääsee huutelemaan.
- MichikoXX
Cosmopolitan ällöttää: siellä on sellaisia stereotypioita, että sekä miesten että naisten älykkyyttä aliarvioidaan. Ehkä lehden kohderyhmä on jokin muu kuin minä.
Tehköön muut niin kuin tykkäävät: sukulaisnaiseni ja minä olemme kuitenkin valinneet tasa-arvoisen kumppanin. Isäni on hieno miehen malli. - KoppavaHoro
Mutta minäpä en luekaan naistenlehtiä, vaan ainoastaan Akkaria ja Lankaa.
- Elkotekki
Olinpa varomaton. Olisi pitänyt tajuta että kun mainitsen nimen Cosmopolitan, niin kaikki kilpistyy siihen :( Noustaan takajaloille, ellei peräti barrikaadeille, tehdään selväksi että "olen erilainen nainen", ei lueta mitään muuten kuin värilinssien läpi ynnämuuta ynnämuuta.
Eikös se kuitenkin ole niin, että poltetaan H&M:n mainoksia, esineellistetään tyttöporukalla miehiä ja antaudutaan miehelle, joka näyttää olevansa urhea orhi? - KoppavaHoro
Elkotekki kirjoitti:
Olinpa varomaton. Olisi pitänyt tajuta että kun mainitsen nimen Cosmopolitan, niin kaikki kilpistyy siihen :( Noustaan takajaloille, ellei peräti barrikaadeille, tehdään selväksi että "olen erilainen nainen", ei lueta mitään muuten kuin värilinssien läpi ynnämuuta ynnämuuta.
Eikös se kuitenkin ole niin, että poltetaan H&M:n mainoksia, esineellistetään tyttöporukalla miehiä ja antaudutaan miehelle, joka näyttää olevansa urhea orhi?kun en koe olevani mitenkään erilainen, vaan ainakin omassa viiteryhmässäni sulaudun varsin hyvin massaan.
H&M:n mainoksia vastaan minulla ei ole mitään, itse firma onkin sitten eri asia. En tunne ketään, joka olisi polttanut yhtään mainosta.
Mikä tulee antautumiseen, niin se on vähän pakko tehdä, jos haluaa saada. Ja "urhea orhi" on tietenkin aina parempi vaihtoehto kuin munaton aasi. Jos mä saan samaa tasoa kuin itse olen, niin mikä siinä on vastoin tasa-arvoa? Elkotekki kirjoitti:
Eikös se kuitenkin ole niin, että poltetaan H&M:n mainoksia, esineellistetään tyttöporukalla miehiä ja antaudutaan miehelle, joka näyttää olevansa urhea orhi?missä maailmassa elät, mutta en mä tunnista tosta ketään edes tuttavaani, saatikka itseäni. Ehkä joidenkin kakskymppisten tytteleiden todellisuutta, vielä tänäkin päivänä, voi tietysti olla. Kyllä se käytännössä menee niin, että kolmekymppiset naiset on valkannut ne sosiaaliset, oikealla tavalla pehmeät, lapsirakkaat jne. tyypit päältä pois. Baareihin on jäänyt pörräämään ne antisosiaaliset "kovikset". Kyllä niille kakskymppinä oli vientiä, muttei ne vanhemmille enää kelpaa.
Esineellistäminen on naisten ja miesten kohdalla jo niin tasaväkistä, ettei kukaan mitään mainoksia jaksa miettiä. Itse ainakin katselen alusvaatemainoksia mielelläni, oli kyseessä sitten mies tai nainen.
Kaapin paikasta: ei sen väliä kuka sen päättää, kunhan paikka on hyvä. Jos mies ehdottaa mielestäni väärää paikkaa, muutan hänen mielipiteensä ujuttamalla pikkuhiljaa ajatuksen läpi. Sitten voidaan yhdessä sopia että se oli miehen päätös. Usein mies jopa luulee tai muistaa, että se olikin hänen alkuperäinen ideansa. Ei haittaa mitään, vaikka mies saa "kunnian" päätöksestä, tärkeintä on että kaappi on hyvässä paikassa:)- Elkotekki
yksinkertainen.blondi kirjoitti:
missä maailmassa elät, mutta en mä tunnista tosta ketään edes tuttavaani, saatikka itseäni. Ehkä joidenkin kakskymppisten tytteleiden todellisuutta, vielä tänäkin päivänä, voi tietysti olla. Kyllä se käytännössä menee niin, että kolmekymppiset naiset on valkannut ne sosiaaliset, oikealla tavalla pehmeät, lapsirakkaat jne. tyypit päältä pois. Baareihin on jäänyt pörräämään ne antisosiaaliset "kovikset". Kyllä niille kakskymppinä oli vientiä, muttei ne vanhemmille enää kelpaa.
Esineellistäminen on naisten ja miesten kohdalla jo niin tasaväkistä, ettei kukaan mitään mainoksia jaksa miettiä. Itse ainakin katselen alusvaatemainoksia mielelläni, oli kyseessä sitten mies tai nainen.
Kaapin paikasta: ei sen väliä kuka sen päättää, kunhan paikka on hyvä. Jos mies ehdottaa mielestäni väärää paikkaa, muutan hänen mielipiteensä ujuttamalla pikkuhiljaa ajatuksen läpi. Sitten voidaan yhdessä sopia että se oli miehen päätös. Usein mies jopa luulee tai muistaa, että se olikin hänen alkuperäinen ideansa. Ei haittaa mitään, vaikka mies saa "kunnian" päätöksestä, tärkeintä on että kaappi on hyvässä paikassa:)Sinkuista puhutaan. Kokemukseni on 20-30 -vuotiaista naisista. Okei, myönnetään, nuo kolmikymppiset ovat jääneet kiertämään ilman miestä ja epäilen että samalla tavalla ajatteleville kaksikymppisille on sama luvassa. Ellei todellakin käy niin, kuin usein käy, että se löytyy se kova ukkeli jota aletaan pehmentämään. Kun valmista tulee, niin uusi sykli käyntiin.
Elkotekki kirjoitti:
Sinkuista puhutaan. Kokemukseni on 20-30 -vuotiaista naisista. Okei, myönnetään, nuo kolmikymppiset ovat jääneet kiertämään ilman miestä ja epäilen että samalla tavalla ajatteleville kaksikymppisille on sama luvassa. Ellei todellakin käy niin, kuin usein käy, että se löytyy se kova ukkeli jota aletaan pehmentämään. Kun valmista tulee, niin uusi sykli käyntiin.
kolmekymppiset kovis-MIEHET myös on jätetty kiertelemään, toki myös varmaan naiset. Mä en tajua tuota vikaa lausetta. Jos halutaan kovista, sitä halutaan harvoin muuta kuin yhden illan jutuksi. Näin olen havainnut. Ehkä sä olet havainnut muuta, en tiedä.
- Elkotekki
kolmekymppiset kovis-MIEHET myös on jätetty kiertelemään, toki myös varmaan naiset. Mä en tajua tuota vikaa lausetta. Jos halutaan kovista, sitä halutaan harvoin muuta kuin yhden illan jutuksi. Näin olen havainnut. Ehkä sä olet havainnut muuta, en tiedä.
Onko sun oman tuntuman mukaan totta että eri mies sänkyyn kuin suhteeseen? Siis tämä on vähän huonosti muotoiltu, mutta siis että se seksuaalisesti kiehtovin ei siis ole se jonka kans sitä perhettä kasataan?
Mun mielestä sitäkin tehdään että parhaat palat molemmista maailmoista, kuten Ratikkakuski viittasi. Seksikäs macho halutaan suhteeseen ja siitä koulitaan sopivasti pehmo itselle. Elkotekki kirjoitti:
Onko sun oman tuntuman mukaan totta että eri mies sänkyyn kuin suhteeseen? Siis tämä on vähän huonosti muotoiltu, mutta siis että se seksuaalisesti kiehtovin ei siis ole se jonka kans sitä perhettä kasataan?
Mun mielestä sitäkin tehdään että parhaat palat molemmista maailmoista, kuten Ratikkakuski viittasi. Seksikäs macho halutaan suhteeseen ja siitä koulitaan sopivasti pehmo itselle.intiimi kysymys. Ei ole kokemusta oikein yhden illan jutuista, vaan lyhyistä tai pidemmistä suhteista. Mutta joo, on tuossa jaottelussa jotain ajatusta. Ne lyhyemmät on ollut sitten niitä enemmän koviksia, ehkä... Niiden kanssa ei ehkä itsellä ole ollut ajatusta edes suhteeseen ryhtyä, mutta suhde on kuitenkin alkanut. Mutta muuttamisesta... Kaikki on muuttunut suhteen aikana, vaikka mitään yritystä muuttaa ei ole ollut. Kai sitä itsekin muuttuu.
intiimi kysymys. Ei ole kokemusta oikein yhden illan jutuista, vaan lyhyistä tai pidemmistä suhteista. Mutta joo, on tuossa jaottelussa jotain ajatusta. Ne lyhyemmät on ollut sitten niitä enemmän koviksia, ehkä... Niiden kanssa ei ehkä itsellä ole ollut ajatusta edes suhteeseen ryhtyä, mutta suhde on kuitenkin alkanut. Mutta muuttamisesta... Kaikki on muuttunut suhteen aikana, vaikka mitään yritystä muuttaa ei ole ollut. Kai sitä itsekin muuttuu.
Jäin vielä miettimään tuota: tottahan se on, että aika usein niitä pitkiä suhteita perustetaan paljon ei-niin-seksuaalisesti mielenkiintoistenkin kanssa. Se on surullista, mutta järkevää, kai. Tai ei sittenkään edes järkevää, valitettavasti.
- Takana pelko?
Jäin vielä miettimään tuota: tottahan se on, että aika usein niitä pitkiä suhteita perustetaan paljon ei-niin-seksuaalisesti mielenkiintoistenkin kanssa. Se on surullista, mutta järkevää, kai. Tai ei sittenkään edes järkevää, valitettavasti.
Jos sen liian vetävän kundin menettää? Tai ehkä siihen ei voi luottaa, useinhan se seksikkyys liittyy siihen että mies on suht itsenäinen, eikä vain sovi suhteeseen. Suhteeseen sopimattomuus ja seksikkyys olisivat saman lantin eri puolia...?
Miksi tasa-arvoa kannattava nainen ei saisi tykätä katsella hyvännäköisiä miehiä?
Juu'u, vaadin itseäni kunnioituksella ts. lähtökohta on se että minua kohdellaan "yhtä tasa-arvoisesti" kuin miehiäkin. Jos joku käyttäytyy minua kohtaan sovinistisesti, oli se sitten työ- tai yöelämässä, teen k.o urpolle selväksi ettei noin käyttäydytä.
Joo, arvostan sitä että mies pukeutuu hyvin (ja tämä ei muuten tarkoita pikkutakkia ja Lacosten paitaa). Miksei hyvin pukeutuva mies voisi kannattaa tasa-arvoa? Suorasukaisuus on yleensä typerää röyhkeyttä > turn-off. Miten antisosiaalinen persoonallisuushäiriö ilmenee?, No, joka tapauksessa, kuulostaa sillä tavalla ikävältä että taidan skipata myö tuolla tavalla vialliset miehet.
Mikä oli kirjoituksesi pointti? Sinua ottaa päähän että naiset vaativat kunnioittavaa kohtelua? Että naiset ovat visuaalisia ja arvostavat mieskauneutta? Että naisilla on kunnianhimoa ja että he menestyvät työelämässä? Että naisilla on kriteerejä miehiä valitessaan, sekä "turhamaisia" että järkeen perustuvia?- Elkotekki
Ponttina oli osoittaa epäloogisuutta ja kenties herättää keskustelua sen takana olevasta ajattelusta. Epäloogisuutta joka ilmenee siten, että esineellistäminen tuomitaan kun se tulee miehen suunnasta, mutta sallitaan kun se tulee naisen suunnasta (eli heikommalla astialla enemmän oikeuksia). Toiseksi, osoittaa että tietty tasa-arvon vaatimuksen nimissä esiintyvä räyhäkkyys on vain sanoja. Nimittäin sovinistinen sika kerää potin myös suunpieksijöiden keskuudessa. Usein sillä sovinistisella sialla on tämä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Antisosiaalinen_persoonallisuushäiriö
Kuten jokainen elämässään tarkkailijan roolia kokeillut on huomannut.
P.S.
Pitääkö pointtina olla aina henkilökohtainen katkeruus? No nytpä ei ole. Olen tarpeeksi fiksu osatakseni kehitellä itselleni sosiaalisia työkaluja havaitun perusteella. Osaan olla sika jos kohta myös ällöttäväkin. Elkotekki kirjoitti:
Ponttina oli osoittaa epäloogisuutta ja kenties herättää keskustelua sen takana olevasta ajattelusta. Epäloogisuutta joka ilmenee siten, että esineellistäminen tuomitaan kun se tulee miehen suunnasta, mutta sallitaan kun se tulee naisen suunnasta (eli heikommalla astialla enemmän oikeuksia). Toiseksi, osoittaa että tietty tasa-arvon vaatimuksen nimissä esiintyvä räyhäkkyys on vain sanoja. Nimittäin sovinistinen sika kerää potin myös suunpieksijöiden keskuudessa. Usein sillä sovinistisella sialla on tämä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Antisosiaalinen_persoonallisuushäiriö
Kuten jokainen elämässään tarkkailijan roolia kokeillut on huomannut.
P.S.
Pitääkö pointtina olla aina henkilökohtainen katkeruus? No nytpä ei ole. Olen tarpeeksi fiksu osatakseni kehitellä itselleni sosiaalisia työkaluja havaitun perusteella. Osaan olla sika jos kohta myös ällöttäväkin.että olet väärässä. En tunne ainuttakaan feministiä joka haluaisi ehdoin tahdoin miehekseen personallisuushäiriöisen sovinistin.
Esineellistäminen on väärin, mutta totta hemmetissä ihmisvartaloa saa ihailla. Se että valitsee kumppaninsa nimenomaan ulkonäön perusteella ja pitää sitä kumppanin tärkeimpänä hyveenä, se on esineellistämistä. (yhtenä esimerkkinä.)
Katkeruuden ei tarvitse aina olla pointtina. Esität vain asiasi niin että se kuulostaa tunnekuohussa kirjoitetulta, katkeralta henkilökohtaiselta tilitykseltä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706774
- 594562
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s323688- 613057
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161925Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271636- 171630
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401543- 341409
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest481366