ihanaa

nykytyyli

eilen istuin paikassa jossa oli tv-auki
itselläni ei ole kanava oli 3
tunnin aikana oli kaksi ruuan valmistus
ohjelmaa
katselin tv ohjelmista että siellähän on
ihan älypaljon ruuanvalmistus ohjelmia
senkö takia ihmiset käy hampurilais baareissa
syövät pakasteruokia pizzaa ja kaikkea muuta
mitä roskaruuaksi nimitetään
mikä on ihanampaa kuin itse tehdä alusta
asti ruuat ja sen jälkeen siivota keittiö ja
pestä käsin astiat
olen opettanut 3 lastani kodihoitoon ja
ruuanvalmistukseen vaimoni on kotonansa
saanut opin

yli 10 vuotta kokkina ammatikseen
nyt kotikokki

6

388

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaurapuuroa

Kirjoittelen tuossa alempana entisajan ruoista. Teen itse aika paljon. Varsinkin kesällä teen usein kesäkurpitsasta uunissa vuokaa kokeillen erilaisia mausteita. Vakiona on melko ohueksi leikattu kesäkurpitsakerros, sitten tomaatimursketta, sen päälle juustoa(emmental, sinihome, mustapekka edam jne kokeiluja). Mausteina tilanteesta riippuen pippuria, meiramia, hunajasinappia ym. Toisinaan vielä kananmuna keltuainen ja valkuainen sotkettuna. Sitten uusi kerros. Kerroksia tulee useimmiten kolme. Toisinaan on tosi hyvää toisinaan jotain liikaa tai liian vähän.

Kesäkurpitsasta tahtoo tulla pohjalle liemikerros. Tämän poistamiseksi murennan pari kolme näkkärinpalaa ja ripottelen ne tasaisesti alimmaksi. Toimii.

En minä noita ruokaohjelmia katso kuin sattumalta. Tulee vaan huono olo kun ei osaa niin hienoja ruokia tehdä eikä ole tarviskaan.

• Kajsa Wargía siteeraten - näinhän se on. Ruoanlaitto on parhaimmillaan kaapissa olevien ainesten hyväksikäyttöä maukkaalla tavalla.

TV-ohjelmista saa vinkkejä, mutta ei se ruoanlaittoa opeta - sen oppii vain käytännössä. Mutta on siitä tietysti virikkeenantajaksi ja viihdykkeeksi.

Kaipa ne kuuluvat pikemminkin näihin life style-ohjelmiin ja se, mitä sinä keittiössä teet on ruoanlaittoa.

• kirjoitat

tuollaista sekasotkua?

• Panhandle

En nyt oikein ymmärrä päättelyäsi. Miksi television ruokaohjelmat saisivat aikaan sen, että ihmiset tunkevat hampurilaispaikkoihin ja syövät pizzaa ja pakasteita?

Valmisruuan käytön ymmärrän kyllä, koska työpäivät ovat nykyisin pitkiä ja työ imee kaikki mehut ihmisistä, eikä monikaan arkisin ehdi tai jaksa ruokaa laittaa. En niputtaisi kaikkea valmisruokaa yhteen roskaruoka-luokkaan, koska niissäkin on enemmän ja vähemmän terveellisiä. Kuitua niissä tahtoo olla niukanlaisesti, mutta jos valmisruuan täydentää tuoresalaatilla, kokonaisuus on ravitsemuksellisesti jo aika hyvä.

Monissa ruokaohjelmissa tehdään liian hienoja ja monimutkaisia ruokia, joita ei ole tarkoituskaan toteuttaa kotikeittiössä. Minua kiinnostavat enemmän sellaiset tv-kokit, joiden vinkeillä on käyttöä kotonakin. Tällä hetkellä sellaisia ovat ruotsalainen Niklas (jonka sukunimeä en koskaan muista) ja Jamie Oliver (jonka kokkaus on tosin välillä liiankin suurpiirteistä).

Tv-ohjelmien paljoushan kertoo päinvastoin hyvästä asiasta eli siitä, että ihmisiä kiinnostaa ruoka ja ravitsemus. Ehkä kokkiohjelmien katsojat ovat eri ihmisiä kuin ne, jotka kansoittavat hampurilaisbaarit.

• nykytyyli

pyydän anteeksi jos kirjoitan sekavasti
        se johtuu kolarista saamastani vammasta
        luen josku väärin
        mitä tulee siihen että otin esille ruokaohjelmat
        tein sen ärsyttääkseni sinua
        mitä tulee roskaruokaan pidän monia valmisteita
        täytenä roskana
        kokkiurani jälkeen olen pyörittänyt omaa
        yritystä olemme tehneet töitä ympäri suomea
        olen joutunut laittamaan asioita oikeaan
        järjestykseen perhe koti työ
        en ymmärrä nykyajan kiirettä mikä saa ihmisen
        juoksemaan "päättömänä" ympäri kun lukee
        lehtistä ns.tressisairauksista tunnen sääliä
        hyvin lyhyessä ajassa kotona voi valmistaa
        maukasta ja ravitsevaa kotiruokaa
        eikä se vaadi ihmeaineita
        laske huviksesi kumpi tulee halvemmaksi
        valmisruoka vai itse tehty
        yllätyt

• ihme aineksia

Mistä ne edes keksii niin ihme aineksia sörsseleihinsä.

Kyllä menee ruuan teko vaikeaksi, jos ihan joka arki pöperön takia täytyy lähteä erikoistuotteita kaupungilta metsäsätämään. Kenellä piisaa aika?

Vai onko muka jollakulla kaappi pullollaan ko. ohjelmassa käytettäviä ruokatarpeita. Ei mitään perusruokaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6204
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4812
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      99
      3082
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      2902
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2145
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1526
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      337
      1091
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      91
      1079
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1006
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      784
    Aihe