Mitä teen kun putosin hevoslla ratsastustullillani,(hyppäsimme) vieressä oli toinen hevosen joka oli aika kuuma.Vieressä oleva hevonen lähti kiitolaukkaan niin sitten lähti minunkin ratsu kun ei esteellä pysynyt käsissä. Tallilla ei ole maneesia,hevonen melkein liukastui ja putosin suoraan eteen,hevonen laukkasi ylitseni kavio osui kypärään ja lonkkaan. Ja toinenkin tunnillani putosi ja häneltä murtui jalka... Mitä teen olen aivan paniikissa kun menen talille?? :(
Mutta rakastan hevosia ja en voi mitenkään lopettaa ratsastusta en IKINÄ!!!
Mitä teen!!??
6
532
Vastaukset
- minävaannnn
Aluksi kannattaa kannattaa käydä tunnilla tallin "luottohevoselle" (ja joku voisi taluttaa). Ja siitä sitten omaa tahtia eteenpäin! :)
- pilipali
nyt vaan reippaasti tallille... sellasta sattuu ratsastaessa, eikä anneta tollasten lannistaa... vai mitä? Nyt olet ainakin kokemusta kokeneempi :) Tsemppiä
- kokenut saman
moi..luin sun viestin
mä oon tippunut monta kertaa hevosen selästä ja kerran murtu käsi.Mua pelotti ihan hirveästi mennä ratsastaan mutta kun menin niin se auttoi..Kokeile jos pystyt menemään takaisin selkään, mä menin ja nyt ratsastan taas ihan niinkuin ei mitään samalla hepalla eikä enään yhtään pelota.Mä en ainakaan lopeta myöskään ratsastusa IKINÄ!!- I love horses<33
Olin eilen ratsastamassa, tuntui tosi hyvältä ehkä ihan vähän enää jännittää. Mutta kiitos kaikille rohkaisuista!! :)
- Heppahöperö2
No niin.Ei sinun kannata pelätä.Tietysti sinä varmaan järkytyit,mutta muista,että ei ole yhtäkään,ei yhden ensimmäistäkään tallilaista,jolle ei jossain vaiheessa sattuisi jotain.Minuakin potkaisi hevonen polveen,ja se tosiaan sattui,mutta päätin että en ala pelätä.Koska jos alat pelätä hevosia,niin se vaiostoaa pelkosi,ja hermostuu itsekin.Pysy rauhallisena ja yritä unohtaa koko juttu,vaikka se voikin olla vaikeaa.Muista,että hevonen ei halua sinulle pahaa,eikä se tehnyt mitään tahallaan.Se liukastui,eikä se ollut hevosen vika.
- saman kokenut, yli päässyt
Melkein kaikki aloittelija ratsastajat voivat alkaa pelätä alkuvaiheessa tippumista, mutta voin luvata, että jos kipuat sinne selkään niin pääset siitä kyllä yli. :) Koin itse saman kun putosin ekaa kertaa. Hevonen lähti laukkkaamaan aikas lujaa ja en ollut aikaisemmin laukannut, putosin täysiä seinää päin ja tuli sen jälkeen pieni aivotärähdys (ei tarvinnut sairaalahoitoa) ja en saanut hengitettyä kun ilmat meni totaalisesti pihalle. Jännitin sen jälkeen kun menin hevosen selkään, mutta kun tulin kokeneemmaksi ja olin pudonnut kymmeniä kertoja niin enää se ei tunnu missään. :) Reippaasti vain sinne selkään ja menoksi, ei kannata jäädä murehtimaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760