Tarkoituksena olisi ostaa harrastelijalle suht edulliset juoksukenkät (n. max 70 euroa). Olen mietiskellyt, että pitäisikö mennä näyttämään jollekin askellustaan...vai uskaltaako näille lattajaloille ostaa kokeilemalla eri vaihtoehtoja...?
Mitä tapahtuu urheiluliikkeessä järjestettävässä juoksuklinikassa? Itseäni siinä ärsyttää tietenkin se tietyn valmistajan kenkien mainostaminen...varsinkin, jos haluan tällä käynnillä vain analyysin askelluksestani. Eikös sinne periaatteessa sen takia mennäkin?
Entäpäs ajaako saman asian Intersportin Footbalance-analyysi? Voiko tähän analyysiin mennä ilmaiseksi, vaikkei osta pohjallisia? Entä onko jokaisessa Intersportissa tähän perehtynyt henkilö?
Juoksuklinikat/footbalance
4
1372
Vastaukset
- asiantuntija
olet sinä itse.
Urheiluliikkeiden klinikoiden päätehtävä on myydä.
Kun askelluksesi on "määritetty" suosittaa myyjä hyllyssä olevaa tuotetta.
Tai sitten vaihtoehtona kalliimpaa ja "laadukkaampaa" kenkäparia.
Ostosta pidättäytyminen tuossa vaiheessa voi olla hankalaa.
Olen pari kertaa seurannut pohjallisten tekoa. Näillä parilla ei
sattunut olemaan tehtävään tarvittavaa ammattitaitoa eikä aikaa.
Itse ostan lenkkarini markettityyppisestä myymälästä, jossa
voin rauhassa sovittaa eri merkkejä
ja malleja.
Ensimmäinen ehto on että kenkä tuntuu alusta asti mukavalta.
Sitten vain pieniä juoksupyrähdyksiä ja tossut jalassa puolikin tuntia
niin alkaa päästä hajulle onko pari sopiva.
Normaali kenkä minulla on 42 mutta juoksukenkä on yleensä 44.
Tällä hetkellä minulla on kesäkäytössä Asics Gel-1110. Ostettu Haloselta 80e ja juostu mm. kaksi citymaratonia.
Kyllähän asiantuntevasta myyjästä on apua, mutta sinun jalkasi sitten
kertoo onko kenkä oikea.- -harrastelija-
Tokihan nuo juoksuklinikat ovat myyntitapahtumia, ja luultavasti siellä suositellaan minun budjetilleni liian kalliita vaihtoehtoja enkä pidä tyrkyttämisistä.
Sitä vain tässä mietin, että tulisiko kuitenkin tietää, onko jaloissani ylipronaatiota tai supinaatiota. Vai voisinko sittenkin ostaa neutraalit kengät? Kengät on kuitenkin niin oleellinen asia tässä harrastuksessa. Matkat minulla ovat alle 10 km/krt, n. 3 krt/vko.
Nyt talvella minulla on toinen polvi hieman oireillut sisäpuolelta, aina hieman juoksulenkin jälkeen ja seuraavana päivänä. En tiedä, johtuuko tämä siitä, että talvella juoksu ehkä pitävyyden kannalta saattaa olla varovaisempaa/rasittavampaa ja alustakin on kovempi. Ja kyseisen jalan nilkka on heikompi tämän hetkiset kengät ovat kyllä tosi vanhat. Toisaalta olenhan ostanut säännölliseen sisäliikuntaankin kengät ilman askelanalyyseja eikä ongelmia ole ilmennyt...
- käydä myös
jollakin fysioterapeutilla, joka katsoo jalkasi. Ei mitään ostopakkoja, mutta asiantunteva henkilö voi antaa hyviä neuvoja kenkien hankintaan.
- Mikke
yhdessä liikkeessä, jossa fysioterapeutti laittoi minut seisomaan peilimäisen levyn päälle. joka oli kytketty läppäriin. katselisiitä sitten jalkapohjien painealueita ja arvioi, että askellan liikaa jalan ulkosyrjällä ja päkiällä. Antoi esitteen omasta yksityisvastaanotostaan ja kertoi, että perusteellisempi tutkimus ja neuvonta maksaisi n. 50 e. En ole vielä tullut menneeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134802Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293493No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452420- 501538
- 361473
- 391349
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231212- 141202
- 1651079
- 271078