Earth Hour

lauantaina!

Muistakaa kaikki hyvät ihmiset osallistua tulevana lauantaina Earth Hour'iin ja sammuttakaa kaikki turhat valot tunnin ajaksi.

182

25435

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puuhapeke

ja tekisivät kaikki muutkin tämän saman valojen sammutuksen 20.30-21.30 :)

• Nimetön

Jos toi älytön idea leviää enemmänkin, niin onpahan energialaitoksilla töitä ku yrittävät saada verkkoa takaisin pystyyn piikin jälkeen... ainahan aktivistit voi sitten soitella ja valittaa ku on kylmä ja tietokone ei toimi ja jne jne...

• \pimeystango/
        Nimetön kirjoitti:

Jos toi älytön idea leviää enemmänkin, niin onpahan energialaitoksilla töitä ku yrittävät saada verkkoa takaisin pystyyn piikin jälkeen... ainahan aktivistit voi sitten soitella ja valittaa ku on kylmä ja tietokone ei toimi ja jne jne...

Olen läpi elämän kulkenut pimeydessä ja puolikasvaloilla. Nyt on hetki sytyttää kaikki valot - jahka saan kattolamput paikoilleen. On minulla valoa vessassa: ikkuna ja kynttilä. Jääkapissakin valo sammui jo vuonna 2001. Nyt menen lamppuostoksille ikejaan. Tiedä vaikka tapaisin tuoreen kihlaparin -ketänenytoli- pääministeri the morsian. Sitten ajeltaisiin samoilla valoilla.

• kuluttajattt

Meillä on hämärää aina, pakolliset kaks valaisinta päällä että näkee. eli eipähän ole turhia valoja mitä sammutella. Tosin meillä kyllä taidetaan nukkua jo tuohon aikaan nii ei ole valoja enää edes päällä. Meillä kyllä säästetään sen verran edes sähköä että katkaistaan televisiosta virta nappulasta koska se kuluttaa yllättävän paljon sähköä. Ollaan siis säästeliäitä koko ajan niin en tunne tarvetta enää enempää säästää :)

• Aimo Tälli
        Nimetön kirjoitti:

Suomen sähkötuotantoon ei vaikuta mitään koska täällä on varauduttu jännite piikkeihin. Ainakin puolimiljoonaa sähkö saunaa päälle joka lauantai. Ja sähkö kiuas vie sähköä enemmän kuin suurimman osan valaistus ja teollisuus säästää muutenkin eikä polta koskaan turhia valoja.

• haistattelija
        \pimeystango/ kirjoitti:

Olen läpi elämän kulkenut pimeydessä ja puolikasvaloilla. Nyt on hetki sytyttää kaikki valot - jahka saan kattolamput paikoilleen. On minulla valoa vessassa: ikkuna ja kynttilä. Jääkapissakin valo sammui jo vuonna 2001. Nyt menen lamppuostoksille ikejaan. Tiedä vaikka tapaisin tuoreen kihlaparin -ketänenytoli- pääministeri the morsian. Sitten ajeltaisiin samoilla valoilla.

kello 2 saakka olen ladannut tietokoneelleni yhtä juttua ja vielä on noin 5 tuntia lataamatta niin vitut mä sen latauksen keskeytän juuri tilasin pizzan ja jätän koneen päälle, kello kaheksalta istun kotona kaikki valot päällä ettei möröt hyökkää pimeässä ja olen tietokoneella ja syön pizzaa ja odottelen että lataukseni valmistuu. HYVIN monella ihmisillä voi olla joku HYVIN tärkeä juttu joka menee sähköllä esim netin kautta tai työasiat tietokoneella niin ei helsingillä oikeutta ottaa koneesta virtaa pois. laitan kyllä turhat valot pois mutta en keskeytä asennusta koneessani...

• vaan valosta
        haistattelija kirjoitti:

kello 2 saakka olen ladannut tietokoneelleni yhtä juttua ja vielä on noin 5 tuntia lataamatta niin vitut mä sen latauksen keskeytän juuri tilasin pizzan ja jätän koneen päälle, kello kaheksalta istun kotona kaikki valot päällä ettei möröt hyökkää pimeässä ja olen tietokoneella ja syön pizzaa ja odottelen että lataukseni valmistuu. HYVIN monella ihmisillä voi olla joku HYVIN tärkeä juttu joka menee sähköllä esim netin kautta tai työasiat tietokoneella niin ei helsingillä oikeutta ottaa koneesta virtaa pois. laitan kyllä turhat valot pois mutta en keskeytä asennusta koneessani...

Eihän kyse ollut sähköjen sammuttamisesta vaan pelkästään valojen. Vai oonko jääny jostain tiedosta paitsi?!

• Tossa on lauma satanisteja
        vaan valosta kirjoitti:

Eihän kyse ollut sähköjen sammuttamisesta vaan pelkästään valojen. Vai oonko jääny jostain tiedosta paitsi?!

akkoja jotka haluaa roviolle!

• jeesusitte

Eihän toi valaistus kuiteskaan kovin suurta osaa näyttele sähkön kulutuksessa. Sitten jos teollisuus napsauttaa päävirrat pois ja lämmitys sammutetaan, niin sitten...

Sitäpaitti turhat valot sammutellaan, niinkun on kersasta asti opetettu, oli e.h. tahi ei.

• Pikku-Kinttu

Sanopa muuta!

Se on kumma, että minun ja sinun pitää sammuttaa kaikki sähkölaitteet tunniksi, kun samalla yritykset valaisee tilansa kuin joulukuuset ja jenkkilä ja Kiina työntää kaikenlaista saastescheissea hirvittävässä putkessa.

Kotitalouksistahan se kaikki on kotoisin.. varsinkin täällä meillä, kun sähkö on kallista ja muutenkin pidetään huoli siitä, että valot ei killitä yötä myöten. Yritykset, kaupungit (Osallistuuko esimerkiksi rakas Jyväskylän "valon (saaste) kaupunki tapahtumaan...?).. osallistuvatko nekin?

Meillä on kaikki herätevirtaiset laitteet, tietokoneet ja muut kytkimen takana, jotka ripsautetaan päältä nukkumaan mennessä. Ei ole iso sähkölasku ja on hyvä omatunto. Aion kyllä osallistua EH. :)

• Voimalaitokset
        Pikku-Kinttu kirjoitti:

Sanopa muuta!

Se on kumma, että minun ja sinun pitää sammuttaa kaikki sähkölaitteet tunniksi, kun samalla yritykset valaisee tilansa kuin joulukuuset ja jenkkilä ja Kiina työntää kaikenlaista saastescheissea hirvittävässä putkessa.

Kotitalouksistahan se kaikki on kotoisin.. varsinkin täällä meillä, kun sähkö on kallista ja muutenkin pidetään huoli siitä, että valot ei killitä yötä myöten. Yritykset, kaupungit (Osallistuuko esimerkiksi rakas Jyväskylän "valon (saaste) kaupunki tapahtumaan...?).. osallistuvatko nekin?

Meillä on kaikki herätevirtaiset laitteet, tietokoneet ja muut kytkimen takana, jotka ripsautetaan päältä nukkumaan mennessä. Ei ole iso sähkölasku ja on hyvä omatunto. Aion kyllä osallistua EH. :)

Minä osallistun vasta sitten kun jokin voimalaitos ilmoittaa ja ajaa tunnin takia itsensä alas. En ole vielä tavannut sähkövarastoa jonnekka voisi varastoida säästynyt sähkö! Ymmärrän symboliikan tempausksesta mutta minusta toteutus on huono.

• Kanaal

Käsittääkseni ideana on osoittaa olevansa huolestunut maapallon hyvinvoinnista tms.

• matikkamaatikko
        Voimalaitokset kirjoitti:

Minä osallistun vasta sitten kun jokin voimalaitos ilmoittaa ja ajaa tunnin takia itsensä alas. En ole vielä tavannut sähkövarastoa jonnekka voisi varastoida säästynyt sähkö! Ymmärrän symboliikan tempausksesta mutta minusta toteutus on huono.

kun pidät kaiken virran pois tunnin ajan. Rahassa se ei ole tietenkään kuin senteissä... mutta on!

ja laitan sähkömittarin hanat kaakkoon!

Turha sammutella valoja jos ei parempaan pysty. Ei maailmaa tunnissa pelasteta, siihen tarvitaa 24/7.

• mats petter

ja lähden autolla ajelemaan ja katselemaan pimeää kaupunkia. Pitääkö muuten autostakin sammuttaa valot?

• mutta mutta
        mats petter kirjoitti:

ja lähden autolla ajelemaan ja katselemaan pimeää kaupunkia. Pitääkö muuten autostakin sammuttaa valot?

sammuta moottori. Seuraavana päivänä osta uusi akku ja heitä vanha metsään!

• Torakan pieru
        mats petter kirjoitti:

New Yorkissakin kun on sähkökatkos ja pimeää, niin rosvot häärii ihan tosissaan silloin.

• asia asiana
        Torakan pieru kirjoitti:

New Yorkissakin kun on sähkökatkos ja pimeää, niin rosvot häärii ihan tosissaan silloin.

me sinne jorkiis, miten oot Suomeen eksynytkin?

Varmaan pimeässä.....

• fiat lux

pari kilowatin halogeeniheitintä pihalle loimottamaan niin ei pimeys haittaa sielläkään. Sisällä poltan huolella kaikkia valoja, avaan perkele jääkaapinkin oven että sielläkin palaa tunnin ajan. Helevetin vouhottajat ja muut piipertäjät!

• makeista nauruista

!!!

• eewewe

Muistetaan toki, pannaan kattovalotkin muiden valaisinten lisäksi loistamaan ihan vaan kertoaksemme ettemme usko hihhulismiin.

• valot-

Eikös turhat valot kannattaisi pitää aina sammutettuna.

• tuhlaajapoika.

kellaria myöten

• pärreitäsi

varapärreitä on vaekee suaha.neovoja Savosta

• zz top

ja minä laitan varmuuden vuoksi otsalampunkin.

• no nii

Viikon paras juttu, pelastit päivän. huumori se on joka kannattaa. Hyvää kevättä sulle

• asia mies

mä lyön ainaki kaikki valot mitä vaan kämpästä löytyy prkl!

ihme hihhulien hommaa kyl.

• hihhuli hih hih

hah hah haaa

• valot vai
        hihhuli hih hih kirjoitti:

hah hah haaa

fff

• on........

Täytyy käydä huomenna kaupasta hakemassa pari lamppua lisää...Ai niin,uunit ja kiukaat kans päälle! :)

• töttöröököö

Ei se ole hihhulointia, jos tahtoo osallistua yhteiseen hyvään asiaan. Ja toisaalta eihän tuohon pakko ole osallistua. Itse aion osallistua, lähden vaikka kävelylle katselemaan kaunista pimeyttä.

• Sen valmistaminen
        töttöröököö kirjoitti:

Ei se ole hihhulointia, jos tahtoo osallistua yhteiseen hyvään asiaan. Ja toisaalta eihän tuohon pakko ole osallistua. Itse aion osallistua, lähden vaikka kävelylle katselemaan kaunista pimeyttä.

tuhoaa luontoa enmmän ku su 50 sentin hehkulamppus ja silmälasis vielä enemmän (suhteessa).

• positiivinen asenne!!!

Onko pakko olla niin juro ja juntti, ettei millään voi tehä jotain nuin pientä asiaa ympäristön vuoksi. Niin tyypillistä suomalaisten meuhkaamista.."minä en ainakaan sammuta valoja jos niin pyydetään. Laitan kaikki maholliset valot päälle ettei vaan kukaan luule että ottaisin osaa näin tärkeään tapahtumaan."

• susuuuu

itsekin sammutan valot tuolloin varmasti :) kyllä sitä on kiva sitte vaikka kynttilöitä poltella tuo aika.
        Niin ja tosiaan, ei ole paljoo pyydetty jos sammuttaa tunniksi valot, varmaan ne "valittajat" voisivat kyllä hiljaakin pysyä, ei tarvii tänne varmaa huudella siitä jos ei sammuttele :D menköön vaikka sinne jonnekin hehkulamppujen keskustelupalstoille lauantaina XDD

• sbdfhg

Miksi aina pitää vaan valittaa joka saatanan asiasta? Kyllä kaikki tietävät ettei ympäristö pelastu tunnin valojen sammutuksella mutta jos tarpeeksi moni ottaisi tempaukseen osaa, siitä voisi jo tutkimusmielessä vettä johtopäätöksiä.
        Mutta eiiiiiiiii....minä suomalainen tuhlaan ja valitan, mutta mihinkään hyödylliseen en osallistu!!

• jos joku "täti"
        sbdfhg kirjoitti:

Miksi aina pitää vaan valittaa joka saatanan asiasta? Kyllä kaikki tietävät ettei ympäristö pelastu tunnin valojen sammutuksella mutta jos tarpeeksi moni ottaisi tempaukseen osaa, siitä voisi jo tutkimusmielessä vettä johtopäätöksiä.
        Mutta eiiiiiiiii....minä suomalainen tuhlaan ja valitan, mutta mihinkään hyödylliseen en osallistu!!

haluaa laitan kaikki valot päälle kiukaan uunin ja joulu SÄKÖ kynttilät ja halogeenivalot naapureita häikäisemään ja musan täysille

• ihmettelen-92
        jos joku "täti" kirjoitti:

haluaa laitan kaikki valot päälle kiukaan uunin ja joulu SÄKÖ kynttilät ja halogeenivalot naapureita häikäisemään ja musan täysille

Jos oikein ison sähkölaskun haluat niin siitä vaan..ja vielä huonon omatunnon, sillä sellaiset sähkönkuluttajat kuin sinä saisivat tulla yhteiskunnasta heitetyksi pihalle

motherfuckers

• PERUSsuomalainen__

joka ei huumoria TAJUA VITTU YHTÄÄN!!!

• töttöröököö

Ei tämä nyt tahdon asia ole. Hyvästä asiasta kyse ja yritetään saada ihmisiä yhteistuumin huolehtimaan ympäristöstä. Ja kaivoon hyppäämisestä ei olisi varmaankaan mitään hyötyä minulle, muille eikä tuleville sukupolville(sinä kuitenkin perussuomalaisena junttina olisit siitä varmaan vain iloinen). Itse kuitenkin taisit kasvaa kaivossa.

• töttöröököö

Kaunis ajatus. Ei siltikään taida toimia, sillä niin iso osa ihmisistä on * päitä. Se energiamäärä, joka tänään säästyy osaaottavien toimesta, tuhlautuu näiden jurojen kiukaisiin, uuneihin ja muihin sähkölaitteisiin joita he vain keksivät tänään käyttää. Vain jotta he tekisivät tämän työn turhaksi. Työn joka hyödyttää myös heitä ja heidän jälkeläisiään. Tehköön he tyylillään, mutta minä aion osallistua.

• Laskua tulee sun paskamersu...
        ihmettelen-92 kirjoitti:

Jos oikein ison sähkölaskun haluat niin siitä vaan..ja vielä huonon omatunnon, sillä sellaiset sähkönkuluttajat kuin sinä saisivat tulla yhteiskunnasta heitetyksi pihalle

motherfuckers

ponupannu. Perkele.

• _Vuorokaudeksi_

Ei haittaa juuri ketään ja toiseksi tulipalotkin vähenee.

• vittupäää_2
        töttöröököö kirjoitti:

Ei tämä nyt tahdon asia ole. Hyvästä asiasta kyse ja yritetään saada ihmisiä yhteistuumin huolehtimaan ympäristöstä. Ja kaivoon hyppäämisestä ei olisi varmaankaan mitään hyötyä minulle, muille eikä tuleville sukupolville(sinä kuitenkin perussuomalaisena junttina olisit siitä varmaan vain iloinen). Itse kuitenkin taisit kasvaa kaivossa.

Kyllä isukki sust toimitusjohtajan tekee!

• Kun HERRAT

Sotkee vähintään 1001% enemmän? Selitä perkele!

• Kuollut ei maksa mitään,
        ihmettelen-92 kirjoitti:

motherfuckers

ainakaan omistaan! Oot hype dorka!

• jos joku "täti" kirjoitti:

tuollaiset tyypit pitäis pistää pakkotyöhön plantaasille puuvillaa keräämään ja takaisin koulunpenkille oppimaan kirjoitusta ja asioita joilla on oikeasti merkitystä.

• Nimetön

Sainpa nauraa, kun luin tätä keskustelua siitä valot-veks-touhusta. Itse en vaivautunut reagoimaan koko hömppään. Se mun sähkönkulutus kun on muutenkin säällistä. Pääasia on että valo on päällä päässä.

• pitääpä

Pitääpä siirtää saunominen tuohon aikaan.
      Tasataan vähän sähköpiikkejä.

• Aivan näin

Tämä oli minullakin mielessä, harmi vaan kun ulkomailla ei ole saunaa...

• nousevatähti

Aivan varmasti sammutetaan valot, se ei ole niin vaikeasti tehty eikä edes paljoa pyydetty!

• nousevatähti

..niin ja sitä paitsi siinä kaikessa hiljaisuudessa ja rauhassa voi miettiä mitä tahansa asioita vaikka miten muuten voisi säästää energiaa tai sitten vain vihdoin keskittyä elämään.

• nousevatähti kirjoitti:

..niin ja sitä paitsi siinä kaikessa hiljaisuudessa ja rauhassa voi miettiä mitä tahansa asioita vaikka miten muuten voisi säästää energiaa tai sitten vain vihdoin keskittyä elämään.

tehdä sitten, jos valot on päällä?
        Herraisä, suomalaiset on helposti narutettavissa muullonkin kuin aprillipäivänä. ;-)

Uskoo ken tahtoo näihin juttuihin. Minä en. en mä usko sammakkoprofessoreihinkaan, jotka lupaa superkesää tulevaks kesäks säiden puolesta...

• Rudolpho

Taas hyväuskoiset köyhät uskoo tempauksiensa voimaan. Jos isot tehtaat ja suuryritykset tekisivät samoin....
      En usko että Las Vegasissa sammuu muu kuin ryövätty turisti. Jote ottakaa se oma pää pois p....eestä.

• Jekke vaan

Mie en laita yhthän muuta valoa pääle ko kynttilän koko lauvantaina.
      Muuten ei sunkhan se haittais jos liikheet sammuttas ainaski mainoskilvet joka yöksi pois. On niitä jokunen olemassa.
      Toishaalta son tosi, ette jos alethan sähköä säästämhän ja sähön voimala maailmaa parantamhan niin voimayhtiöt nostaa sähönhintaa ko ei muuten pysy putjetissa eikä pomot optioissa.

• tulura

kaikki pimeeks vaan ajattelin lähteä varkaisiin

• ensi kertaa asialla

Luettuani tätä viestiketjua , suurpiirteisesti laskemalla huomaa että suomalaisista 90% on ala-arvoisesti ajattelevia ihmisiä( kusipäitä) minä kutsun heitä ns "White trash" porukaksija luulenkin että juuri täkllainen kansan osa vastailee tällasiin yleisön "kiertoketjuihin" kun heillä ei ole parempaa tekemistä, kessuttelun, kaljan juonnin ja jääkiekko otteluden katselun lomassa?
      Itse osallistuin vasta elämäni ensimmäisen kerran tällaiseen vastailu ketjuun.
      Olen lämpimästi sitä mieltä että kaikki vain laittelemaan sähköjä pienemmälle, jos kaikki maailman sähkön kuluttajat vaikka tällaset "mattimeikäläisetkin" ( ilman teollisuuden osallistumista) tekee tämän ???!!!
      UPEETA kuka osais laskeakkaan mitä se säästäisi?
      Se on valtava Watti määrä, ja sitten kun joku osaisi vielä laskea mitä se merkitsee siellä luonnon säästämis tasolla KONKREETTISESTI
      ,niin ehkä nuo " K-päätkin pystyis paremmin ymmärtämään asian kun oma mielikuvitus ei riitä sitä tajuamaan.
      TÄLLAISELLA ON MYÖS YHTEEN KUULUVAISUUTTA LISÄÄVÄ MERKITYS, RAUHAA LISÄÄVÄ MERKITYS.
      Tämä maapallo on meidän kaikkien yhteinen, ja yhdessä meidän täytyisi siitä pitää huolta.
      Kannatais näiden vastustajien joskus lukea vaikka historian kirjoja tai muuta hyvää kirjallisuutta niin voisitte huomata että Suomessa sodatkin on voitettu suurella yhteisellä ponnituksella.
      Onneksi te ette olleet silloin täällä laskemassa mielialaa muuten oltais Venäjän kansalaisia tällä hetkellä.

• jgortijagiortj

Jos et suomalaisesta kulttuurista välitä/mitään ymmärrä niin muuta ruotsiin! Siellä saat hyppiä niityllä trallallaa poikien kanssa niin paljo kun haluat. Kessuttelu,kaljanjuonti ja jääkiekko ottelut kuuluu suomalaiseen meininkiin.

• mats petter

pääni on kääntynyt tämän viimeisen kirjoittajan vuoksi. Mikset muuten ole koulussa tähän aikaan? Oppisit ehkä oikeinkirjoitustakin tai jotain.

• lukija---

En ihan kyllä yleistäisi tuota sanomaasi kaikkiin suomalaisiin, mutta ehkä tällä palstalla kirjoittaviin :(

• Kukaan täysjärkinen ei kyllä sammuta valoja jos joutuu olla pimeässä. kynttilöiden ja lyhtyjen polttaminen jonkun yhteenkuuluvuuden tunteen vuoksi ei ole ollenkaan kannattavaa.
        Mutta onhan se kiva kuvitella että vaikka olutpullon korkkeja keräämällä pelastaa maailman uhanalaiset eläimet.

• Heist Itte

Onneksi kaltaisesi ei-white-trash -tyyppi osaa myös kirjoittaa niin, että kaltaiseni roskaväki osaa viestin ytimen tulkita.

• Girlukka26v

Aivan huisi kommentti, kiitos :) Samaa mieltä.

• Girlukka26v
        jgortijagiortj kirjoitti:

Jos et suomalaisesta kulttuurista välitä/mitään ymmärrä niin muuta ruotsiin! Siellä saat hyppiä niityllä trallallaa poikien kanssa niin paljo kun haluat. Kessuttelu,kaljanjuonti ja jääkiekko ottelut kuuluu suomalaiseen meininkiin.

Ruotsiin voi muuttaa, ruotsiin ei ;)

• toisiaan vastaan
        jgortijagiortj kirjoitti:

On se kumma homma että kaikkien pitää olla tosia vastaan.

Tietenkin tapahtuma on vapaaehtoinen, mutta silti kaikki voisi ajatella yhteistä hyvää. Itse myös olen paljon koneella, katson jääkiekkoa ja juon kaljaa, mutta on mulla myös muutakin tekemistä niiku varmasti monilla muillakin jotka samaa harrastavat.

Kuitenki voisi useampi suomalainen osallistua tähän iha omalla panoksella, vaikka jättämällä vain yhden valon päälle. Ei sitä nyt herranen aika tarvi taas vastustaa jotain niin kamalasti että KAIKKI VALOT PÄÄLLE VAAN..

Ihmiset olkaa järkeviä älkääkä missään nimessä ajatelko aina negatiivisesti. Tämä tapahtuma ei varmasti paljoa edesauta ilmastonmuutosta mutta ainaki maailmassa jaksetaan kannustaa ihmisiä auttamaan ja huolestumaan.

Siis kaikki ainakin valoja PIENEMMÄLLE että itselle tulee hyvä mieli!

• #### SUOMEN

kielen opetus alkaa toimia, sinäkin voit pakata kamas ja lähteä ruåtsiin.

• dyyydiiii

Jep
        viestissäsi on ideaa ja olen samaa mieltä kanssasi näistä K-päistä!!

Jos me nyt ruvetaan oikeasti välittämään tulevaisuudesta , niin mahd. moni ihminen voisi pienentää hiilijalanjälkeään ... edes hitusen

mutta hei
        kyllä nää k-päät tajuaa katua epäekoloogisia tekosiaan
        kun maailma rypee pimeydessä ja muissa luonnonongelmissa (öljy loppuu , sähköntuotanto kaatuu jne)
        :)

• Nimetön
        toisiaan vastaan kirjoitti:

On se kumma homma että kaikkien pitää olla tosia vastaan.

Tietenkin tapahtuma on vapaaehtoinen, mutta silti kaikki voisi ajatella yhteistä hyvää. Itse myös olen paljon koneella, katson jääkiekkoa ja juon kaljaa, mutta on mulla myös muutakin tekemistä niiku varmasti monilla muillakin jotka samaa harrastavat.

Kuitenki voisi useampi suomalainen osallistua tähän iha omalla panoksella, vaikka jättämällä vain yhden valon päälle. Ei sitä nyt herranen aika tarvi taas vastustaa jotain niin kamalasti että KAIKKI VALOT PÄÄLLE VAAN..

Ihmiset olkaa järkeviä älkääkä missään nimessä ajatelko aina negatiivisesti. Tämä tapahtuma ei varmasti paljoa edesauta ilmastonmuutosta mutta ainaki maailmassa jaksetaan kannustaa ihmisiä auttamaan ja huolestumaan.

Siis kaikki ainakin valoja PIENEMMÄLLE että itselle tulee hyvä mieli!

kyse vaan maapallon ilmaston lämpenemisen info kansoille eli,"herätys katastrofi uhkaa"!!!!!

Huom!! Suomi ei ole voittanut yhtään,edes aloittamiaansa sotaaaaa..................!!!!

• Larry The Chef

Mä sytytän kaikki, jokaikisen lampun mitä kodista löytyy.
      Pari kynttelikköä siihen vielä päälle.
      Pimeässä sikiää pahoja asioita, uskonnot ovat paras esimerkki siitä.
      VALOT PÄÄLLE JA TIETOA MAAILMAAN, VAIKKA VÄKISIN.

• valopääpää

ne turhat valot sitten sen jälkeen vai?

• valot..

Näin mainoksen telkkarissa tästä joku viikko sitten, hyvä kun tuli muistutus. Ehdottomasti haluan osallistua tähän, toivottavasti saan jostain sitten lukea ne tuloksetkin. :)

Käytännössä ei varmaan meidän elämää haittaisi, vaikka sähköä alettaisiin säännöstelemään. Ei toimisi netit tai tv:t puolenyön jälkeen lauantaisin vaikka paitsi joillakin työpaikolla jne. Mitähän tälläkin jo säästettäisiin? Mutta ei siitäkään mitään tulisi, kaikki työttömät kurjat yökyöpelin ja yöpoken vemppaajat saisivat slaagin.

Ne on niin pienistä teoista kiinni että auttaisi vähän ympäristöä ja maapalloa. Miksi se on monelle niin vaikeaa? Ei kaikkien tarvitse alkaa polkemaan fillarilla töihin, mutta edes jättäisi pois turhat autoilut, shoppailut, sähkönkäytön, jaksaisi vähän kierrättää ja ostaa biopusseja ja energiansäästölamppuja. Mutta sen sijaan niin moni ajattelee että mitäs se mun pikku eforttini mitään tekee? Duh. Monen ihmisen pikku efortti yhdessä tekee jo paljon.

• hahahaaa

Minä pistän saunankin lämpenemään saman tien pariksi tunniksi ja kaikki laitteet mitä löytyy päälle.. Autotkin tyhjäkäynnille pihalle samantien pitkät päälle ettei ilmasto kärsi.. hahaaa

• nii-h

Kyllä se maapallo minun elinaikani kestää..

• joka

pimeydessä vaeltaa.
        Sehän on just suomen pääuutisten aikaan.
        Aina se sormi osoittaa taviksia.
        Kaikki lentokoneet kun olis päivän maassa
        niin se vasta hyvä tempaus olis.
        Miksi ei puututa tuohon mielettömään turhuusmatkailuun?
        Ja kun kämppä on pimee ja yks kaks tulee
        hätä vessaan,kuka vastaa jos menen nurin
        kun on huimausta?
        Tai jos ja kun pääsen vessaan ja kusen pitkin seiniä?

• sammutan
        nii-h kirjoitti:

Ei ole enää varmaa, miten kauan kestää tämä pallo. Pidä tyhjä pääsi ja ole iloinen, kun ei tarvii pelätä ja säästää mitään, jos on noin tyhmä!

Kaverini pitää bileet ja sammutamme valot, koska kaikki kannattavat sitä. Eikä se juomista ainakaan estä, jos tämä juntti kansa sitä pelkää!

• kysyn vaan
        nii-h kirjoitti:

ehkä maapallo kestää sinun aikasi, mutta entäpä jälkeläsitesi? Ja vaikka ei itselläsi lapsia olisikaan, niin kai sitten jollain sukulaisella tai tuttavallasi on. Yleensähän ei itse jouduta vastaamaan seurauksista, mutta seuraavat sukupolvet kylläkin....

• XXDbb

Kylläpäs Suomalaiset on hölmöjä!
        "Mä ainakin laitan kaikki valot päälle,lol"
        "Hihhuleitten hommaa"

Voi jumaliste mitä idiootteja!
        Heti ruvetaan agstaa kun on jtn tämmöstä!!
        Ootte pikkusieluisia ja tylsiä narisioita!

Mä ainakin tuen tota hanketta,hienoa!:D

• §ooo§

Ja tehdään päästökauppoja samalla kun meidän länsimaiden avustuksella Kiina ja Intia ostelee autoja se4kä länsimaiden paskateollisuutta.

Turha höpöttää. Päinvastoin tuo tunnin katkos
        saattaa aihetuttaa voimaloiden käynnityssä paska piikin, kuka tänki keksi?

Ollaan sitten saman tien 24 tuntia ilman sähköä,
        on sitä oltu ilman vuosikausiakin!

• Kun kijoitat seuraavan
        XXDbb kirjoitti:

Kylläpäs Suomalaiset on hölmöjä!
        "Mä ainakin laitan kaikki valot päälle,lol"
        "Hihhuleitten hommaa"

Voi jumaliste mitä idiootteja!
        Heti ruvetaan agstaa kun on jtn tämmöstä!!
        Ootte pikkusieluisia ja tylsiä narisioita!

Mä ainakin tuen tota hanketta,hienoa!:D

kerran, maksa tulkki mukaan!

• jälleen sytytetään?

Jos nyt ajatellaan, että kaikki todella sammuttaisivat valot ja muut sähkölaitteet samaan aikaan tietyksi ajaksi, ja sen jälkeen

kaikki sytyttävät valot jonkin tietyn ajan päästä, niin tulee *elskutinmoinen sähköpiikki ja kärähtämisiä tapahtuu jos ei vieläkin pahempaa...

• sammua

vähä pitemmäks aikaa,sehän tässä on jujuna.

• Maailman pelastamiseksi kannattaisi jääkaapin valo poistaa jokaisesta jääkaapista. maailmassa on monta jääkaappia jossa palaa valo aivan turhaan. Liikennevalot myös saastuttaa pahasti. Varsinkin punaiset.;)
      Varmistaaksesi ettet turhaan polta jääkaapin valoa kannattaisi asentaa ovisilmä jääkaapin oveen.

• Lisää kansaa

Tunti pimeää ni syntyy jonkun ajan kuluttua lisää ilmaston saastuttajia! Hah hah!

• Torakan pieru

niin, että valot sammuu. Hajoitan näyteikkunoita ja uhkailen tekovehkeellä mummuja.

Lämpö karkaa liikkeistä ja koko poliisi ja pelastuskunta on perässäni ajelemassa ympäri kaupunkia ja vartijat menee vahtiin liikkeitä.

Eiköhän yhden kaupuginosan CO2 säästöt kompensoida.

• kämpän

tuleen tunniksi ja sitten kutsun palokunnan ja sammutan valot ja meen nukkuun...

• mats petter

Tämän tarkoitushan ei ole sähkönkulutuksen pienentäminen sinänsä van saada ihmiset huomaamaan että hei! mähän en oikeesti tarvi valoja, joten pysynpä tästä lähtien pimeässä.

• Torakan pieru
        mats petter kirjoitti:

Tämän tarkoitushan ei ole sähkönkulutuksen pienentäminen sinänsä van saada ihmiset huomaamaan että hei! mähän en oikeesti tarvi valoja, joten pysynpä tästä lähtien pimeässä.

siksi sammutankin omat valot ja työllistän isooooon lauman ihmisiä.
        Teen monenlaista hyvää ja monella eri tasolla.
        saan 3:n luokan vapauden ristin pronssilehdykkäin koristeltuna.
        Minusta tehdään elokuva " kun valot sammuvat".

• laitan valot päälle

Sytytän kaikki valot. Ei ole mitään ilmastonmuutosta. Huijausta.

• earth hour osallistuja

Haluatteko oikeasti että kuolette jossain pyörremyrskyssä? Miettikää nyt 2 kertaa ennen kuin moititte maailman pelastamista!

• tämä oli?

selvitäs vähäsen?

• Kale

kuvaa hyvin viherpiiperöiden tietotasoa. Taas yksi joka katsonut Goren videon ja on paskonut sen takia housuihinsa. Kuvittelee, että sammuttamalla valot pelastaa maailman.

• mikä sätkynukke

mä ainakin kuolen viinaan valot päällä

• Kaaleppi Kankkunen

En todellakaan sammuta valoja. Aivan pöhköä touhua.
      Pistäkää ennenmin telkkarit ja digiboxit yöksi virrattomaksi niin se vasta tuntuu. Ei tällainen tunnin säästökampanja ole kuin hyttysen surina .

• No sitä justi

Maailmanlaajusta kusetusta,niinkuin koko
        ihmisestä riippuva ilmastovouhotus.

Laitan autonki valot päälle tuona aikana.

• normaali

Huomaa kyllä, että kritisoijat eivät ole ihan perehtyeet koko jutun ideaan ennen kuin kommentoivat tulisuuksissaan. Yrityksiä nimittäin osallistuu tuohon tempaukseen. Mm. Kesko sammuttaa kaikki pääkonttorinsa valot ja niiden kauppojen mainosvalot, jotka niillä on kauko-ohjauksessa. Ja ulkomaillahan on monia kaupunkeja yms. jotka ovat sitoutuneet tempaukseen. Katsahtakaa tämä

http://blogs.mirror.co.uk/science/2009/03/one-billion-to-switch-off-ligh.html

• jettas sentään

VALOT PÄÄLLE JA KAIKKI VAAN!

• :).

Tempauksen tarkoituksena ei todellakaan ole ratkaista mitään ongelmaa, vaan herättää ihmisiä hieman ajattelemaan sitä,että ilmaston muutos on todellinen ja sille on jotain tehtävä

• ilmatonmuutokselle?
        :). kirjoitti:

Tempauksen tarkoituksena ei todellakaan ole ratkaista mitään ongelmaa, vaan herättää ihmisiä hieman ajattelemaan sitä,että ilmaston muutos on todellinen ja sille on jotain tehtävä

kerro hörhö?

• murtovaras

Fikkarihan mulla vakiona fikassa, mut nyt alko sesonki. Jessss!

• iltaan

ja sammutetaan stadionin valot. Olis jotain mahiksia voittaa.

• kaunis äiti

rakastan sua!

• tässä.....
    • h12

Voipi tulla palokunnalle hommia kun kansa viettää
      lauantai-iltaa kynttilänvalossa pienissä tirmooleissa,ne jotka nyt muutenkin tapaavat
      "rentoutua"raskaan työviikon jälkeen.

• Nimetön

Nimittäin palokunta mun käsityksen mukaan liikkeellä tavallista enemmän. Johtuisko siitä että niillä ei ollut valoja, jotta olisi saanut haalarit päälle. Ja tietenkin niitten ovet on sähkökäyttöisiä. Eli paloautotkaan ei päässyt tallista ulos. Ja montakohan mahtoi kuolla sairaaloissa, kun hengityskoneista nykäistiin töpseli seinästä. Ja maailma pelastuu!!!!

• Piuhat irti

Lauantaina 28.3. klo 20.30–21.30 järjestetään kansainvälinen valojensammutustempaus Earth Hour. Kyseessä on WWF:n organisoima maailman suurin ilmastotapahtuma, jonka aikana ihmiset ja yhteisöt ympäri maailmaa sammuttavat valonsa tunnin ajaksi samaan kellonaikaan.

Tapahtuman tavoitteena on saada yli miljardi ihmistä ympäri maailman saamuttamaan valonsa tunnin ajaksi. Suomessa tapahtuman suojelijana toimii tasavallan presidentti Tarja Halonen. Tapahtumaan on ilmoittautunut yhteensä 83 maata ja noin 2500 kaupunkia ympäri maailman. Osallistuvista maista yli puolet, 47 maata, on kehitysmaita. Myös näissä maissa sammuu kymmeniä maailmankuuluja maamerkkejä, kuten Egyptissä sijaitsevat Gizan pyramidit ja sfinksi.

Suomessa tavoitteena on saada mukaan miljoona suomalaista. Yhteisöistä mukana ovat mm. EK, Suomen yrittäjät, Akava, STTK, SAK ja evankelisluterilainen kirkko. Earth Houriin on ilmoittautunut mukaan 80 suomalaista kuntaa ja kaupunkia, mukaan lukien lähes kaikki suurimmat kaupungit.

Helsingissä tavoitteena on sammuttaa valot kauppatorin ympäriltä. Tämä onnistuukin, sillä tempauksessa ovat jo nyt mukana Presidentinlinna, kaupungintalo, suurkirkko, Ruotsin suurlähetystö, UPM, Stora Enso ja Kesko.

Kukahan insinööri on mahtanut laskea millaista vahinkoa tämä aiheuttaa?!?
      Kotona ainakin tempaisen jokaisen pistokkeen seinästä ja palaan sähköiseen arkeen vasta kun paloautojen ulina vaimenee...

• edesvastuutonta hömpötystä

Kiltit lainkuuliaiset mummut ja papat,
      Pitäkää valot vain päällä ihan hyvällä
      omalla tunnolla.
      Terveys on tärkeämpi.

• mites sitten

Joo muistakaahan sitten että fortum ja kaikki muut sähkön jakelijat .. nostaa hintaa kun menettävt paljon tunnissa kun kaikki sammmuuu ompahan ainakin jokunen syy nostaa hintaa ... eivät muuten pysty chefitt saamaan kunnon bonuksia

• mats petter

Kun ilmastovouhotus latistuu tällaiselle "sammutetaan yhdessä valot", "ilmastotalkoot" "muodostetaan ihmisketju Äiti gaian lepyttämiseksi" -tasolle, minulle tulee hyvä mieli.

• Aina päällä

Yötä päivää palaa "jouluvalot" ympäri vuoden :)

• On ainakin

vähää vail yheksästä lähtien kii ku si baariin

• (edes joskus)

Tää tempaus on hyvä asia, ja vaikka tän palstan perusteella voi olettaa, että suomalaiset on junttikansaa, niin tunti ilman valoja tuskin tappaa ketään. Ja eiköhän sen idea ole saada ihmiset ajattelemaan ympäristöä myös pitemmellä aika välillä, eikä vain yhden tunnin ajaksi.

Ja tottahan se on, että ilmasto lämpenee ja maapallolle käy ehkä joskun niin kuin venukselle. Ja kun miettii, että jo 50 vuoden kuluttua merenpinta on voinut nousta kymmeniä senttejä, nii uskoisin, että suurin osa tänkin palstan kirjoittajista on silloin vielä elossa. Joten jokainen voisi lopettaa sen oman sievän mahan tuijottamista ja muistaa, että maapallolla on muitakin ihmisiä, ja osoittaa se, sillä teot määrittävät ihmistä.

Ja kun tuo tunti on loppunut, se ei tarkoita sitä, että sitten taas vaan tuhlaamaan luonnonvaroja ja kaikki lamput päälle. Turhia valoja ei tarvitse muutenkaan pitää päällä. Eikä tuo edes kovin vaikeaa ole. Lisäksi miusta on tyhmää sanoa niitä, jotka ajattelee pidemmellä aikavälillä ja ovat huolissaan ympäristöstä, hihhuleiksi.

Ja kun joskus sitten ihmiset saavat ahaa-elämyksen, että täällä on muitakin, niin ei tarvitse valittaa, että kellarit tulvivat vettä....

ps. joku sanoi, että juopottelu ja jääkiekko kuuluvat suomalaisuuteen, niin sanon, että hauskaa voi pitää ilman ainaista "räkäkänniä", sillä alkoholi vain korostaa hauskuutta, mutta ei ole se pääasia.Ja jääkiekko

• ZIZU REGGA

joo musta kans kannattaa sammuttaa turhat valot. Mä haluun että ympäristö paranee eikä pahene muistakaa ihmiset ympäristä tarvii apua ja te voitte auttaa älkää pitä sähköjä tuntiin ei se tapa ketään jos sähköt on yhen tunnin pois nukkukaan tai lukekaa tai tehkää jotain kivaa perheenne kanssa mä toivo että luonto tai ympäristö ei kärsis auttakaa sitä mä tykkkään luonnosta ja sen ympäristöstä. Kuvitelkaa lintuja tai muita pliis ei turhia valoja

• TÄSSÄ PERUSTEET:

Halonen kuluttaa 200 000 enemmän energiaa kuin tavallinen suomalainen vuodessa, joten en aijo osallistua, sen sijaan halonen voisi olla kuukauden pimäessä eristyssellissä niin se riittää.

• luonnon tuhooja

halosta ei luonnon suojelu kiinnosta, yksityis lentskalla lentelee kommarimaihin.

kansan rakastama vanhanen taas menee muiden ihmisten tapaa yleisessä lentsikassa.

• melkeinpä
        luonnon tuhooja kirjoitti:

halosta ei luonnon suojelu kiinnosta, yksityis lentskalla lentelee kommarimaihin.

kansan rakastama vanhanen taas menee muiden ihmisten tapaa yleisessä lentsikassa.

halvemmaksi Halosella lentää yksityisellä koneella... Kun business-luokassa kuitenkin pitäisi lentää ja henkivartijoille ym. pitäisi ostaa kanssa liput, niin helpompi ja koneesta riippuen ehkä halvempikin ja kenttähenkilöstölle helpompi on järjestää...

• Planet Earth

Tässähän on aivan loistava tilaisuus (jälleen kerran) edes pienesti osallistua ja vaikuttaa rakkaan pallomme puolesta! Nämä on just niitä asioita, joihin jokainen "tavan tallaajakin" voi osallistua, eikä maksa mitään! Lisää vastaavia rauhanomaisia tempauksia!

• ja kaikki omakotitalon

valot päälle silloin ja tv j astereot ja tietokoneen samoin.Tuollaiset tempaukset vain hyttysen pieru saharassa.Ei ilmaston muutosta enään voi mihinkään edes hidastaa vaikka kynttilän valossa ja hevosella kuljettaisiin koko eurooppa ja pohjoismaat,kun kiina,intia ja jenkit vain lisää kulutustaan joka päivä eli turhaa.sitäpaitsi ensiksi ilmaston muutos juuri iskee noihin maihin ei suomeen.

• HÄH MITÄ

Haluatko, että autosi maksaa enemmän
        Haluatko, että polttoaineesi maksaa enemmän
        Haluatko, että lämmityskustannuksesi ovat suuremmat
        Haluatko, että vuokrasi on suurempi
        Haluatko, että sähkösi maksaa enemmän
        Haluatko, että ruokasi maksaa enemmän
        Haluatko, ettei rahasi riitä entiseen kulutukseen
        Haluatko lisää ympäristöveroja

Ilmastonmuutoksen torjunta edellyttää käytännössä näitä asioita.

Osallistu siis Earth Hour'iin
        Osallistumalla tapahtumaan kukin viestittää huolensa ilmastonmuutoksesta sekä toiveensa siitä, että ilmastonmuutoksen torjunta otetaan tosissaan ja että edellä maitut elintason leikkaukset toteutuvat

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000020&conference=4500000000001776&posting=22000000042779749

• suomi kuluttaa
        ja kaikki omakotitalon kirjoitti:

valot päälle silloin ja tv j astereot ja tietokoneen samoin.Tuollaiset tempaukset vain hyttysen pieru saharassa.Ei ilmaston muutosta enään voi mihinkään edes hidastaa vaikka kynttilän valossa ja hevosella kuljettaisiin koko eurooppa ja pohjoismaat,kun kiina,intia ja jenkit vain lisää kulutustaan joka päivä eli turhaa.sitäpaitsi ensiksi ilmaston muutos juuri iskee noihin maihin ei suomeen.

enemmän suomalaiset kuluttaa ja paskaa kuin jenkit.

kalifornia on edelläkävijä ympäristön kulutuksessa.

kiinan kommarit vitut välittää mistään.

• kuin seuraukset
        HÄH MITÄ kirjoitti:

Haluatko, että autosi maksaa enemmän
        Haluatko, ettei rahasi riitä entiseen kulutukseen
        Haluatko lisää ympäristöveroja

Ilmastonmuutoksen torjunta edellyttää käytännössä näitä asioita.

Osallistu siis Earth Hour'iin
        Osallistumalla tapahtumaan kukin viestittää huolensa ilmastonmuutoksesta sekä toiveensa siitä, että ilmastonmuutoksen torjunta otetaan tosissaan ja että edellä maitut elintason leikkaukset toteutuvat

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000020&conference=4500000000001776&posting=22000000042779749

"Haluatko, että autosi maksaa enemmän
        Haluatko, ettei rahasi riitä entiseen kulutukseen"

Kaikki nämä tulee joka tapauksessa toteutumaan tulevaisuudessa ja pitkällä aikavälillä paljon vakavammin, ellei ilmastonmuutokseen reagoida heti. Ja koko ilmastonmuutoshan on vain poliittisesti hyväksyttävä nimitys maapallon energia- ja ja raaka-ainevarojen vähenemiselle. Tuhlauksen aika on nyt ohi ja edessä on vain alamäkeä. Sitä jyrkempää mitä myöhemmin aloitamme sopeutumisen.

Ehkä Earth Hour ei mitään säästä, mutta se onkin ensisijaisesti tapa ilmaista, että asia kiinnostaa ja on valmis toimimaan sen edestä.

• merkitys wef

"Earth Hour on ennen kaikkea viestintäkampanja, ei energiansäästökampanja. Osallistumalla tapahtumaan kukin viestittää huolensa ilmastonmuutoksesta sekä toiveensa siitä, että ilmastonmuutoksen torjunta otetaan tosissaan kaikilla tasoilla."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Earth_Hour

• MIELENKIINTOISTA

Mun mielestä on mielenkiintoista katsoa, miten maapalo saadaan messiin tällaisiin. Jos naapureista sammuu valot onhan se aika metkaa tämä maailman (no joo läntisen maailman) yhtenäisyys.

Mää oon mukana....

• ulkomaalainen

.. turhanpäiväiset tyhjien puistojen läpi yön palavat polkuvalaistukset. Näin asuntomme ikkunoista, ettei siellä kuka ole eikä käy, ei edes koirankusettaja. Kuka nyksiin uskaltaisi edes, vaikka valot olisivat päällä?

Muuten valoista: sattumalla tiedän että mm. erän espanjalaisen pikkukaupungin (100.000 asukasta) kaikki liikennevalot on varustettu led-valoilla, eli siinä olisi kohde Suomessakin. Joku aika siten näytetiin tv:ssä tulevaisuuden led-katulamputkin.

• sentään...!

miks just mun saunavuorolla?!

onko ihan varma kans että nää shanghait ja las vegasit sammuu kans...? muuten en ala tämmöiseen näpertelyyn, -tana!

• anonymi

samaa mieltä kaikki valot uunit täysille

• tuaiha

tunti ilman valoja on pieni asia meille mutta toivottavasti herättää isoja kuluttajia( tehtaita yms)Mielenkiintoista lukea näitä provoja"minä pistän saunan päälle"Olisko pienten lasten keskustelupalstat jossain muualla. Kyllä minä ymmärrän että pitää uhota mutta tässä puhutaan ihan oikeista asioista.Pikkupojat-ja tytöt saakoot tyydytystä jossain muualla, minä aion kuitenkin sammuttaa valot.(odotan kiukkuisia vastineita siitä miten minä teen just toisin ......)

• ankkuriköysi
        tuaiha kirjoitti:

tunti ilman valoja on pieni asia meille mutta toivottavasti herättää isoja kuluttajia( tehtaita yms)Mielenkiintoista lukea näitä provoja"minä pistän saunan päälle"Olisko pienten lasten keskustelupalstat jossain muualla. Kyllä minä ymmärrän että pitää uhota mutta tässä puhutaan ihan oikeista asioista.Pikkupojat-ja tytöt saakoot tyydytystä jossain muualla, minä aion kuitenkin sammuttaa valot.(odotan kiukkuisia vastineita siitä miten minä teen just toisin ......)

... ja minä teen oikeasti samoin. Valot vaan pois! Yllättävän hiljaiselta saattaa kuullostaa hetken päästä, koska sähkökin pitää yllättävää meteliä jotenkin sellaista 'surinaa' tai sen tapaista. Ollaan kaikki vaan siinä hiljaisuudessa se tunti. Ei ole liikaa vaadittu keneltäkään.

• minä voitan lotossa

kello 20.45 ja silloin teillä kaikilla on luonnollisesti suruaika.

• uskontokuntaan

Joo. Mä kuulun eri uskontokuntaan.

En usko Ilmastonmuutosuskoon.

• Valontuoja

Kyllä tämä tempaus on taas sarjassa "Tehdäänpä jotain kivaa ja näyttävää, jolla ei ole mitään merkitystä".

P**kele, ei maailma pelastu millään tällaisilla kikoilla ja vippaskonsteilla. P**kele, minä laitan kaikki valot, koneet, vehkeet ja vimpaimet päälle tunniksi.

- Ihan vaan sen vuoksi kun haluan tehdä henkilökohtaisen protestin maailman kusipäisyydelle :)

• sdfdgbfdbngfng

Tämän tempauksen tarkoitus ei olekaan pelastaa kerralla koko maapalloa, vaan tuoda esille ympäristön- ja ilmastonsuojelun tärkeyttä. Kuka idiootti nyt luulisikaan, että tunnin ajan valoja kiinni pitämällä torjuttaisiin ilmastonmuutos?

• Heheh
        sdfdgbfdbngfng kirjoitti:

Tämän tempauksen tarkoitus ei olekaan pelastaa kerralla koko maapalloa, vaan tuoda esille ympäristön- ja ilmastonsuojelun tärkeyttä. Kuka idiootti nyt luulisikaan, että tunnin ajan valoja kiinni pitämällä torjuttaisiin ilmastonmuutos?

On idioottimaista edes lähteä kommentoimaan kommenttiani, kun et tajunnut viestini sisältöä :)

• Torakan pieru

halusin olla sadas....jeess

• päällä...

yölläkin. Ilmaston lämpeneminen ei johdu ihmisten toimista,vaan ihan normaallista maapallon ilmaston lämpenemisestä. Jos on hiukankin seurannut maapallon historiaa,niin jokainen voi todeta että ilmasto viilenee ja lämpenee sykleissä. Nyt on taas vuorossa lämpeneminen.Ihminen ei voi omilla toimillaan vaikuttaa tähän toimintaan.Maapallolla on ollut aiemmin huomattavastikin lämpöisempää,eikä silloinkaan napajäätiköt ole sulaneet.Joten pidän valot päällä,koska fakta ratkaisee,eikä kuvitelmat.

• halvan auton

Nyt sammuteltiin valoja. Jipii, näin saatiin säästettyä energiaa muutama sekuntti pidempään. Saadaan käyttää sen vaikka intialaisten tekemässä jokamiehen halvassa autossa. Intiahan on tekemässä vuosituhannen ekoteon, kun alkavat oikein urakalla valmistaa superhalpaa autoa kaikkien köyhienkin käyttöön. Tästä hyötyy maapallo, koska saadaan ainakin öljyt kulutettua nopemmin ja maapallo pääsee elpymään kaikessa rauhassa siitä pöhäyksestä.

Toivottavasti niillä ajetaan ilman ajovaloja. Mitä jos Suomessakin ajettaisiin ilman ajovaloja? Ehkä muutama ruumis enmmän tulisi, mutta montako vastapainona säästyisi, jos sillä ilmastonmuutoksen aiheuttamat suurkatastrofit ehkäistäisiin!

• Hyväniin

On hyvä että joku järjestää voimalaitosmiehille hommia,sillä ne makailevat viikonvaihteet ja yövuorot,sekä tekevät omiahommia virmantarpeista kännipäissään.Kun laitokset menisivät kunnolla alas..

• Cherith

Olishan se oikein hienoa jos kaikki sammuttais valonsa ton tunnin ajaks, unohtais datauksen ja antais tietokoneensa jäähtyä hetken ajan, laittais puhelimet ja kaiken ihan kaiken turhan pois ihan vaan hetkeks. Ei se tunti maailmaa kaada mutta auttaa jo paljon jos siihen tarpeeksi moni osallistuu :o
      Mulle ei ainakaan tuota vaikeuksia istua tuntia kynttilänvalossa ja kirjotella vaikka jotain mukavaa, musta se on oikein rentouttavaa. Muistahan en sitten tiedä, mutta sanon vaan että kyllä kannattaa!

• Ympäristöasiat ovat todella lähellä sydäntäni joten osallistun mielelläni. Tuon tunnin ajan voin poltella kynttilöitä tai vaikka nukkua univelkaa pois. =)

• valopää1

valoja päälle!!!

• Ainahamä

Noniin nyt on valot pois :)

• Sammuttakaa ny

saatanat ees jokatoinen lyhty moottoritieltä, jossain näköjään ovat päällä päivälläkin!!!!

t. Jeesustelut ja pölötykset sikseen!

PS. Mm. sammuttakaa jokaa saatanan tietokone ja palvelin yms. sonta vuorokaudeksi pois!
      Voisa muutama 0-päivä örkkikikin kuolla, kun ei leviä mistään.

EN TASAN SAMMUTA YHTÄÄN LEDIVALOOKAAN!

• ottakaa myös selvää

mitä energian alasajo maksaa, ootte te sekoja.

Tietysti ulosmyynti pörssiin, mutta eihän Gripin verkko kestä mitään?!!!!!!

• ..........
        ottakaa myös selvää kirjoitti:

mitä energian alasajo maksaa, ootte te sekoja.

Tietysti ulosmyynti pörssiin, mutta eihän Gripin verkko kestä mitään?!!!!!!

Kampanjalla halutaan varmaan vedota enemmän asenteisiin, kuin että sillä kuviteltaisiin suoranaisesti luontoa säästävää vaikutusta olevan.

• otsalampun valossa
        .......... kirjoitti:

Kampanjalla halutaan varmaan vedota enemmän asenteisiin, kuin että sillä kuviteltaisiin suoranaisesti luontoa säästävää vaikutusta olevan.

sua leikkaa, kun sun autossa ei oo valot päällä.

Kai tuo koski autojakin............

• Mikä riivaa, ku valoja ei o...

Miks suomalaiset ovat niin röyhkeitä. Valot loistavat ikkunoissa ja naapuri laittoi vielä diskovalot välkkymään. Ja kehtasi sytyttää jouluvalot palamaan, joita se ei ole vieläkään saanut riisuttua talosta pois. Edesvastuutonta toimintaa!

• valot pois

Itsekkäitä paskiaisia. Saatanan naapuri valot pois päältä!

• nuppeliduu

Voin tyytyväisenä kertoa että olen kantanut korteni kekoon ja sammuttanut kaikken muun paitsi kannettavan tietokonneeni joka on akulla tällä hetkellä. Valon lähteenä vessassakin toimivat kynttilät :)
      Yritin kaikista laitteista vetää johdotkin pois ettei valmiustilavalo pala niissä en tiedä sitten menikö jo liiottelun puolelle tää homma mulla...

• kynttilävalaistus

Ainoana ilmeisesti täällä tiellä. Naapuri vielä imuroi täydellä valaistuksella, keskuspölynimuri hurisoo kun pihalla käväsi. hah!

• laitteet pois

24/7, liittykää joukkoon tummaan.

• ...............

Sammutin valot, tosin puolituntia myöhässä.
        Naapuritaloissa näyttää palavan valot yhtä kirkkaasti kun ennenki, mutta katuvalot on sammutettu! :o

• missä??
        ............... kirjoitti:

Sammutin valot, tosin puolituntia myöhässä.
        Naapuritaloissa näyttää palavan valot yhtä kirkkaasti kun ennenki, mutta katuvalot on sammutettu! :o

Ooh, missä on sammutettu katuvalot? Ei LAHDESSA ainakaan!

• ..............................
        missä?? kirjoitti:

Ooh, missä on sammutettu katuvalot? Ei LAHDESSA ainakaan!

Tampereella, en sitten tiedä onko jokapuolella Tamperetta sammutettu.
        Ihan kiva nähdä, että kaupunki on mukana jutussa.

• ja pimee kämppä?

just joo...

• Ketaralleen menee kampanja

Ettekö te tomppelit ja itsekkäät törsimykset osaa sammuttaa valoja! Voi kehveli, että vituttaa, ku kerrostaloissa loistaa valot ja naapurissa soi vielä hirvee jytä! Voi kiesus tätä ylitsevuotavaa sähkön törsäystä! Vetäis nyt kaupunki vaikka sähköst poikki, ni rupee valot sammumaan! Silloin sammuis tietokoneetki mut ihan sama!

• Vetytalous.....

Paskaa höpötystä. Joku taas pesee käsiään tai naamaansa ja taatusti se joku on joku eläkeläispäättäjä!

• ja televisio myös

Mutta tuo television syttyminen ei ole kiva asia :(
      Sammutuspeitteellä saimme sen sammumaan.

• Onneksi vakuutus

maksaa koko hoidon ja sytteen tahallisesta haitanteosta, missään EI käsketty irrottaan sähkölaittaita verkosta!

• xDDD
        Onneksi vakuutus kirjoitti:

maksaa koko hoidon ja sytteen tahallisesta haitanteosta, missään EI käsketty irrottaan sähkölaittaita verkosta!

Hahha. :D
        Kyllä mä ainaki valoi sammutin... oli kämpäs tasan yks kynttilä, minkä valossa istuin huoneessani tunnin... kotona oon muutenki yksin (Äiti reissus maanantaihi) ni on muuteski kaikki ylimääräset valot ja muut pois, mut kävin sammuttaa telkkarin telkkarist ja digiboksinki sammutin...

Muutenki kyl on aina kaikki turhat valot ja muut tekniset laitteet pois päältä ja pyritää välttää kaikkii standby-tiloi... mut olimpa reilun tunnin iha kynttilän valossa... ja katoin, et kynttilä oli sen verran paloturvallisessa kohdassa, ettei koko ajan tarvinnu sitäkää vahtia.. :)

En kyl yhtää huomannu kattoo, mite täs lähistöl osallistuttii tai muuta, mut olimpaha sit ehk ainoo, autoilijoille ihmettelemistä ku yks kämppä yht kynttilää vaille pimeenä.. mut siinähä ihmettelivät, eikä kukaa ajanu kolaria ihmetellessää. :D

Turhia on ne idiootit jotka provoo täälä "minä ainakin pistän joka ikisen keksimäni sähkövempaimen päälle!!" Ei ne osota ku oman henkisen kypsymättömyytensä siinä. ;))
        Ja on se myös aika itsekästä ajatella niin...
        mä ainaki haluan, että mun lapset(joita ei vielä ole, mutta tulee olemaan) sais elää yhtä kauniissa suomenmaassa nauttien neljästä vuodenajasta ja lumesta jouluisin...

• pimeä, juu
    • Ismo Laitela kirjoitaa test...

vitttu mä lyö kaikki valot päälle
      kukahan ksuipää on tuollaista ketsinyt
      VALOT POIS tuosta pitäs maksaa niinhän valtio
      tekee mä en sammutta valoa ilmaseksi pois
      ainakaan

paskapäät keksivät että ihmiset huokutetaan
      erilaiseen perunamuusin ja luomukiiselin tekoon
      mustamies osteri pitäisi sanoa

• ANIM3L

...voi voi. Vasta klo 21.37 muistin koko jutun... sitten olikin jo liian myöhäistä. Olisi pitänyt olla pitempi aika tuossa...

• wilku

Sammuin itse :(

• mies 69

Miksi pitää sammuttaa valot eihän leikkaussalissa,baareissa voi sammttaa valoja on sulla hassuja pyyntöjä nainen tai jos rakastelee ei näe tussua.

• Mustapää.

Tuo kuuluu sarjaan jenkkilän keksinnöt varmaan, en kyllä tiedä, tuli ihan yllätyksenä minulle tuo hömpötys.

• wnbee

Ai se on automaattisesti huono idea jos se on jenkeistä? :O
        Kivat stereotypiat sulla

• yleensä on
        wnbee kirjoitti:

Ai se on automaattisesti huono idea jos se on jenkeistä? :O
        Kivat stereotypiat sulla

Siellähän nää Al Goret sumuttaa kansaa minkä kerkee...

• .eh.
        yleensä on kirjoitti:

Siellähän nää Al Goret sumuttaa kansaa minkä kerkee...

Tää idea on lähtösin Sydneyst ja mun tietojen mukaan se ei oo jenkeissä:O
        Mikä oikeest kaikilla on jenkkejä vastaan?

• isannoitsija

laitettiin kaikki valot,telkkari,astianpesukone tietokone jne päälle.ainoat mitkä unohtui: putkiradio ja pyykinpesukone. harmittaa

• varmaan

onnellinen nyt ja maailma pelastuu!!Hiphei.

• mukavaa

Oli varmaan tosi mukavaa ja tuli hyvä mieli. Kivaa että säkin olet huolissasi ilmastonmuutoksesta:)

• vaimitä?

minkä helevetin takia just ne valot piti sammuttaa, kun ois isompiakin energian kuluttajia maailmassa... kaiken maailman lämpöpumput ja jäähdyttimet kiinni ja hyöty olis miljoonakertainen.

• Lämpöpumppu..

Oot säki yks vitun idiootti, jos pistän lämpöpumpun tunniksi pois päältä niin asunnon lämpötila laskee ja kun kytken sen takasin päälle niin se joutuu lämmittämään talon takasin tiettyyn lämpötilaan, mitä säästöä se on?
        Sammutelkaa niitä valoja ja lopettakaa toi vitun kiukuttelu!

• kbjlibj

Minä pidän AINA TURHAT valot sammuksissa! En ole vihreä, enkä erityisesti säästä sähköä, mutta miksi ihmeessä ne turhat valot pitäisi sammuttaa ainostaan Earth Hour:n ajaksi? Äly hoi!

• ja.....

viimeinen kalja!

• Tane

Koska te tajuatta että koko "ilamston muutos" on huijausta. Teille vain syötetään ajatusta että se on meidän ihmisten vika ku ilamsto lämpenee, ja se tulevaisuudessa oikeuttaa populaation vähentämiseen.

katsokaa http://www.thebigagenda.com/ kohta Climate Change

• viime vuosisadalla

ja on vielläkin vintti pimeenä

• Matti0200615

Turku niin perse kaupunki,että piti katulamppujakin päällä koko vitun "pimennyksen" ajan.

• Juntti-Mara

Valoa kansalle ja rautatie Suomussalmelle sanotin enne ja sanon vieläkin

• Ryhdistäytykää ,ihmiset!

Hieno asia,että tilanteen vakavuus vihdoin tiedostetaan.Ja mitä näihin nettityyppeihin tulee...Rakkilauma tosiaan!Ja vesikauhunen sellanen.

• Eli osallistuin omalla työpanoksellani tapahtuman järjestämiseen täällä Tampereella. Ihan hyvä tarkoitus vaikka haluttu vaikutus onkin aika pieni.

• turhaa.....

touhua, kun tälläkin hetkellä koko aasia pauhuttaa ilmastointilaitteet ja tuulettimet täysillä.

• pienen kaupungin...

Ei tämä nyt niin kovin turhaa ollut. Sähköä säästettiin tunnin aikana pienen kaupungin verran - sanottiin uutisissa.

Aika hyvin mielestäni!

• pahuuden kauniit kasvot

"Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi. Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen." (2.Kor. 11:13-15)

"Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa , mutta sisältä ovat raatelevaisia susia." (Matt.7:15)

"Ja minä näin toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme." (Ilm.13:11 )

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      101
      6299
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      81
      4859
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      101
      3122
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      2952
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2175
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1566
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      337
      1131
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      92
      1130
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1046
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      824
    Aihe