Onneksi muutin sieltä pois

Ikinä takaisin

Näitäkin keskusteluja kun seuraa tulee aina syy mieleen miks muutin sieltä.Kateus,kyttäys ja juoruilu.Kyllä isossa kaupungissa on tosi mukava liikkua anonyyminä.Paljon harrastus mahdollisuuksia,kulttuuria,ravintoloita jne.Koitakaahan kestää toisianne.

36

1618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päätellen olet

      paljasjalkainen tapionniemiläinen.

    • ja juo ittes...

      ...hengiltä. Ravintoloitten takiako täältä lähdit tai pilluttomuuden. Noo...toisaalta, onhan siellä maksullisia enemmään.

    • yritämmä sietää

      toisiamma!!!

    • molololpolotelo

      Noin viisas mies joka älysi muuttaa pois; Älä tule ikinä takas...tulehan niin saat turpaas. Pysy vaan poijes.

      • joskus kesäsin

        jo 70-luvun lopussa muuttaneena..vaikka onkin kotiseutuni en kovin kaipaa sinne,vaikka luonto onkin erilaista kun täällä etelässä!Mutta oma asunto.työ..ovat saaneet pysymään täälläpäin!! Joskus kesäsin poikkeen siellä aina silloin tällöin!! Osa kaverista asuu siellä,osa täällä etelässä ja ruottin maalla,niin se aika vaan menee eteenpäin..olen muuten harmiksi huomannut että tämä sivu on vuosien kuluessa muuttunut katkerien ihmisten ,haukutaan ihimisiä,mollataan Kemijärvee..ja sen sellaista!! Koitetaan pitää tämä sivu jotenkin asiallisena,että jos vaika joskus toistekin ottaa yhteyttä kirjoittelun muodossa!! Keväisin terveisin Timo


      • joskus kesäsin
        joskus kesäsin kirjoitti:

        jo 70-luvun lopussa muuttaneena..vaikka onkin kotiseutuni en kovin kaipaa sinne,vaikka luonto onkin erilaista kun täällä etelässä!Mutta oma asunto.työ..ovat saaneet pysymään täälläpäin!! Joskus kesäsin poikkeen siellä aina silloin tällöin!! Osa kaverista asuu siellä,osa täällä etelässä ja ruottin maalla,niin se aika vaan menee eteenpäin..olen muuten harmiksi huomannut että tämä sivu on vuosien kuluessa muuttunut katkerien ihmisten ,haukutaan ihimisiä,mollataan Kemijärvee..ja sen sellaista!! Koitetaan pitää tämä sivu jotenkin asiallisena,että jos vaika joskus toistekin ottaa yhteyttä kirjoittelun muodossa!! Keväisin terveisin Timo

        korjaus siis 70-luvun lopussa..jne


      • että oikasit
        joskus kesäsin kirjoitti:

        korjaus siis 70-luvun lopussa..jne

        tuon yksityiskohdan kirjotuksessasi.


      • Murtomaa
        joskus kesäsin kirjoitti:

        jo 70-luvun lopussa muuttaneena..vaikka onkin kotiseutuni en kovin kaipaa sinne,vaikka luonto onkin erilaista kun täällä etelässä!Mutta oma asunto.työ..ovat saaneet pysymään täälläpäin!! Joskus kesäsin poikkeen siellä aina silloin tällöin!! Osa kaverista asuu siellä,osa täällä etelässä ja ruottin maalla,niin se aika vaan menee eteenpäin..olen muuten harmiksi huomannut että tämä sivu on vuosien kuluessa muuttunut katkerien ihmisten ,haukutaan ihimisiä,mollataan Kemijärvee..ja sen sellaista!! Koitetaan pitää tämä sivu jotenkin asiallisena,että jos vaika joskus toistekin ottaa yhteyttä kirjoittelun muodossa!! Keväisin terveisin Timo

        Työhän se kuljetti läntiseen ruuhkasuomeen,70-puolessavälissä.Mutta näin luontoihmisenä kun tuli mahdollisuus palata Kemijärvelle en miettinyt hetkeäkään paluuta.Kalastus,metsästys hiihtoharrastukset ja kelkkailu jos niistä tykkää sepä täällä kyllä luonnistuu ja kauniskaupunkihan Kemijärvi on ainakin maisemaltaan.Enpä ole huomannut mitään erikoispiirteitä Kemijärveläisistä ehkä ikäjakautuma on erillainen kuin etelänkaupunkeissa,mutta ketäpä se häirittis.Ehkäpä kannattaa käydä vaikkappa parikinkymmentä vuottakin käydä asumassa parissa suomen suurimmassa kaupunkissa,saattaa nämäkin nurkat näyttää kohtalaisen mukavalta.Tietenki tuo työllisyys näillä seuduilla on mitä on,mutta se onkin jo toinen jutustelun aihe.


    • Kuollu Kylä

      Muutan keväällä.

    • valdo

      muuttakaa valkolaiset sankoin joukoin pois täältä ruppelosta ,me laitamme tämän rupelon uuteen nousuun ,veroa maksavat saa jäävä.

    • Pienet ilot

      Aivan! Nimim. Murtomaa puhuu asiaa. Minulla on mahdollisuus viettää lomia etelämpänä mutta totisesti tulen mielelläni tänne takaisin. Vaikka olenkin junantuoma etelän varis ja vain kääntymässä täällä (ollut yli 30 v.) niin arvostan tätä paikkakuntaa suuresti.

      Kaikki sukulaiseni kadehtivat minua, kun saan olla täällä kauniin luonnon keskellä ja nauttia kunnon talvesta. Heidän mielestään olen hyvin etuoikeutettu ihminen.

    • KempanKasvatti

      Kemijärvellä on kaunista. Siellä on mukava käydä lomalla. Mutta ne asukkaat... Masentuneita, kouluttamattomia alkoholisteja, jotka haukkuvat omansa ja hakkaavat vieraat. Väkivaltaa, pedofiilia, paritusta ja paljon rikoksia, joista ei puhuta ääneen. Lapset hakataan, vaimot haukutaan ja naapureista juorutaan niin että kielen kannat irtoavat. En ole katkera Kemijärvelle sinäänsä (syntynyt ja asunut 20-vuotiaaksi siellä), vaan teille ihmiset, jotka kehtaatte puhua paskaa sellasista ihmisistä, jotka ovat teidänki vuoksi tehneet paljon hyvää. Istutte työttöminä ja kouluttumattomina kotonanne kirjoittamassa tänne "viisauksianne" ja sanotte, että kaikki teidän virheenne ja huono olonne on muiden syytä. Ei tietenkään teidän itsenne. Jättäkää ihmiset rauhaan jos teillä ei ole heille kasvotusten mitään järkevää sanottavaa tai ette uskalla sanoa mitään heille kasvotusten. Kaikille suomessa on hankalaa kun on lama/taantuma. Jos Kemijärvi ahdistaa niin muuttakaa pois. Ei jää kukaan kaipaamaan.

      • KempanKasvatti

        Anteeksi kauheasti tuo edellinen bullshitti. Eihän kaikki ole tietenkään kouluttamattomia ja työttömiä. Paljon on porukkaa jotka on käynyt kouluja paljon enemmänkuin minä. Tosi paljon porukkaa joita ei ole koskaan tuomittu mistään rikoksista tai edes saaneet sakkoja. Tosi paljon on tietenkin myös niitä joilla on kaikki perusasiat elämässä paremmin kuin minulla. Suurinta osaa asukkaista edellinen paskapuheeni ei koske mitenkään. Enhän minä voi puhua tälläistä koska en edes tunne millään lailla suurinta osaa asukkaista, eikä ole mitään faktaa edes esittää tiukan paikan tullen bullshiteistäni.

        Se on vaan niin helppoa nimimerkin takaa.

        Kasvotusten en uskalla sanoa kellekkään mitään, taidan jättää teidät nyt rauhaan.

        Antakee anteeksi !!!


      • KempanKasvatti
        KempanKasvatti kirjoitti:

        Anteeksi kauheasti tuo edellinen bullshitti. Eihän kaikki ole tietenkään kouluttamattomia ja työttömiä. Paljon on porukkaa jotka on käynyt kouluja paljon enemmänkuin minä. Tosi paljon porukkaa joita ei ole koskaan tuomittu mistään rikoksista tai edes saaneet sakkoja. Tosi paljon on tietenkin myös niitä joilla on kaikki perusasiat elämässä paremmin kuin minulla. Suurinta osaa asukkaista edellinen paskapuheeni ei koske mitenkään. Enhän minä voi puhua tälläistä koska en edes tunne millään lailla suurinta osaa asukkaista, eikä ole mitään faktaa edes esittää tiukan paikan tullen bullshiteistäni.

        Se on vaan niin helppoa nimimerkin takaa.

        Kasvotusten en uskalla sanoa kellekkään mitään, taidan jättää teidät nyt rauhaan.

        Antakee anteeksi !!!

        Kiitos kun lainasit nimimerkkiäni kirjoitusvirheitä sisältävään teinimäiseen avautumiseesi. Todistit vain sanani todeksi ;)


      • KempanKasvatti
        KempanKasvatti kirjoitti:

        Kiitos kun lainasit nimimerkkiäni kirjoitusvirheitä sisältävään teinimäiseen avautumiseesi. Todistit vain sanani todeksi ;)

        Sinun sanojasi ei voi todistaa todeksi. Ei sulla ole esittää oikeasti mitään faktaa/tilastoja mistään. Olet esittänyt täällä vain oman mielipiteesi, siinä kaikki.


      • KempanKasvattipa
        KempanKasvatti kirjoitti:

        Sinun sanojasi ei voi todistaa todeksi. Ei sulla ole esittää oikeasti mitään faktaa/tilastoja mistään. Olet esittänyt täällä vain oman mielipiteesi, siinä kaikki.

        Se mistä olen saanu tietoni, ei kuulu julkiseen levitykseen.


    • Aina muiden vika

      Siinä tuli sellainen annos totuutta, että hattua pitää kirjoittajalle nostaa.
      Saisi hävetä Kemijärven asukkaat, mutta tapansa mukaan kieltävät kaikki tosiasiat itsestään.

      • Aina muiden vika

        Minä kans pyydän anteeksi, sillä mikä viddu minä olen mikään sanomaan, että muiden tai koko kaupungin pitäisi hävetä jonkun nettikirjoituksen perusteella. Pitää jatkossa keskittyä näköjään omiin ongelmiin, sillä niitä riittää. Viina ja pillerit sekaisin on pahin ja töitäkin pitäis joskus löytää.


    • aika sääli

      Kovin näyttää käyvän kipeästi, totta kritiikki aina satuu, varsinkin kun on totta.
      Toinen asia onkin, kuinka osaa kritiikin ottaa vastaan, pystyykö siitä ottamaan oppia ?
      Vastauksista päätellen, sitä ei kemijärveläiset pysty. Sanoo jo aika paljon sekin.

      • dsetyseye

        Ei sano yhtään mitään. Täällä voi kirjoitella tuulta taivasta, tai sitten totta.
        Perustele vähän jos on totta. Ei todellakaan riitä, että sinä sanot sen olevan totta.

        Minäkin voin kirjoittaa, että olet sallalainen hintahtava työtön pummi peräkamarista.


      • Siinä tuli
        dsetyseye kirjoitti:

        Ei sano yhtään mitään. Täällä voi kirjoitella tuulta taivasta, tai sitten totta.
        Perustele vähän jos on totta. Ei todellakaan riitä, että sinä sanot sen olevan totta.

        Minäkin voin kirjoittaa, että olet sallalainen hintahtava työtön pummi peräkamarista.

        Siinä tuli sellainen annos totuutta, että hattua pitää kirjoittajalle nostaa.
        Kyseinen tyyppi on tosiaan sallalainen hintahtava työtön pummi peräkamarista.

        Sais hävetä KAIKKI sallan asukkaat.


    • paikallisii

      Joo, mutta sie et pääse "vaihtopörssiin". On taas illalla valinnan vaikeus!

    • back to basics

      Itse yli 30v poissa ollut Kemijärveltä, mutta nyt suunnitelen takasin muuttoa.
      Etsiskelen jotain sopivaa tekemistä, pieni muotoista yrittämistä. Itse uskon että tekemistä löytyy, jos ei muuten niin pitää itse keksiä ja kehittää.
      Kyllä lapissa ja Kemijärvellä vielä on mahdollisuudet kehitymiseen, pitää vain uskoa tulevaisuteen ja tehdä kovasti töitä.

    • mie lähen kans

      Täysin samaa mieltä aloittajan kanssa. itse olen muualta tänne muuttanut ja lähen helevetin äkkiä pois.
      Olen asunut muuallakin lapissa mutta näin surkeaa ajatusmailmaa mitä kemijärveläisillä on en ole muualla tavannut.

    • Huh,huh

      Kemijärvi on todella paskanpuhujien ihmemaa! Ja paskaa jauhetaan vain seläntakana, nokatusten ei uskalleta sanoa mitään.

      Piiri pieni pyörii joka asiassa sisäänpäin tälläporukalla. Huh, mitä porukkaa tämä kemijärven 'kantaväestö' on!

    • pois järkevät sieltä

      Ainoa milloin ei toisiaan kerkiä haukkua on marjastusaika, silloin sylki roiskuu, kun haukutaa leuka vaahdossa ulkolaisia poimijoita.

      kemijärvelle on jäänyt pääosin vain surkimukset, jotka ei muualle kelpaa ja hyvä niin.

      • settyyety

        Se on niin, että ne joutuu lähteen jotka ei pärjää näissä olosuhteissa.

        Näin ajattelee työläinen, jolla on velat maksettu asunnosta, autoista ja ihan kaikista. Nyt tilit menee omiin harrastuksiin, ei velkojen maksuun.
        Meitä samanlaisia on täällä paljon jotka eivät allekirjoita edellisen surkimuksen väitettä, joka on lähtenyt täältä tod. näk. häntä koipien välissä vaeltamaan leivän perään.


      • juurkinnäin

        Just.


      • kateuskauhea

        Surkimuksia täälä asuu ja kateellisia ihmisiä. Se on totinen tosi.


    • yksikö_taas_lisää
    • mä_en_oo

      ootpa onnenpekka

    • Anonyymi

      Tässä aloittaja yhä samaa mieltä nyt keskellä Tamperetta asuvana ..kaksi naisystävää kesämökki 55v. Nautin elämästa..humpasta..Tangosta ja valsista sekä jytästä Kanarisaarille lomamatkan maksoi naapurirapun iloinen leski.......vauuuu Vaginaorgasmi nainen kuka teissä. Tietää mitään vaginaorgasmisesta..

    • Anonyymi
    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1575
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1305
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1186
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe