Sitruunamehupaasto

bulla

Hei!
Onko kukaan kokeillu sitruunamehupaastoa? Tämähän on se kuuluisa "dieetti" mitä hollywood julkkikset käyttävät päästäkseen mittoihin. Kuinka kauan olette sillä ollut ja mitä tykkäsitte? Paljonko tippui kiloja?
Juomaanhan tulee sitruunanmehua, cayannepippuria ja vaahterapalmusiirappia, mutta mietin vaan, että mitä se siirappi edes tekee? mitä terveysvaikutuksia sillä on? Jos sen jättäisi pois kun on melko kallistakin...

Kertokaahan mielipiteitä :)

23

7473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suosittelen

      tuoremehupaastoa. Siinä voi nauttia vihannes- ja myös hedelmämehuja jonkin verran, viherjuomia, yrttiteetä. Se on ainakin minusta hyvä. On virkeä ja hyvä olo.

      • paastonnut

        huomenna tulee viikkotäyteen. 4 ja 5 päivä oli päänsärkyä ja kolotuksia. muuten hyvä olo.paino pudonnut 5 kiloa. kannattaa käydä kirjastosta lainaamassa kirja sitruunamehupaasto - ihanteellinen laihdutus- ja puhdistautumis menetelmä k.a.beyer. ei ollut kallis ostaakkaan. kannattaa lukea ennen paastoa on kaikki mitä pitää tietää.
        sit.palm.siirappia ei voi jättää pois siitä saa kaiken energian ja paljon tarvitsemiasikivennäisaineita esim. rautaa,sinkkiä,kalssiumia,mangnesiumia,kaliumia, natriumia ym.ei se pullo kovinkaan paljon maksa litra oli 46 e. riittää pitkälle. ethän sinä mitään muuta syö.(paitsi sitruunat ja c.pippuri)


    • säännöllisesti

      pari kertaa vuodessa tuolla paastolla, ennenkin olen paastonnut mehuilla, mutta mielestäni sitruunavaahterasiirappi-paasto on helppo ja sen kanssa pärjää hyvin ihan töissäkin.

      Ilman vaahterasiirappia juomahan olisi sitruunamehua, en suosittele jättämään siirappia pois, jos lasket siltä aikaa mitä ruoka maksaa, niin ei tää kallista ole.

      Minä en ole niinkään laihtumisen takia paastolla, vaan ihan oman hyvinvoinnin takia, siitä saa vaan niin hyvän olon ja itsekuriakin se kasvattaa.

      Minulla paasto kestää viikosta kahteen viikkoon, ihan kuunnellen omaa kehoani, paino laskee n.5kg ja se ei kovin helposti tule takaisin, kun ruokavalio pysyy terveellisenä, mutta kun pidän n. 1/2 vuosittain paaston, niin yleensä paino on jo noussut tuon viisi kiloa:)

      Vinkiksi sinulle, että sitruuna voi olla vaarallista hammaskiillolle, joten käytä ksylitoli purukumia aina juotuasi tuota juomaa.

      Myös peräruiskeet kuuluu tähän paastoon, niinkuin kaikkiin muihinkin!

      • purkkaa!!!!!!!!!

        Vähämpä tiedät,jos kerta olet paastoillutkin jo jonkin aikaa.
        Paaston aikana purukumin syöminen on EHDOTTOMASTI KIELETTY!!!!.
        Purukumi käynnistää levolla olevan ruuansulatuksen ja se ei ole hyvä juttu.

        Juoman nauttimisen jälkeen tulisi purskuttaa suu joko haalealla vedellä tai maidolla.


      • paastoilija
        purkkaa!!!!!!!!! kirjoitti:

        Vähämpä tiedät,jos kerta olet paastoillutkin jo jonkin aikaa.
        Paaston aikana purukumin syöminen on EHDOTTOMASTI KIELETTY!!!!.
        Purukumi käynnistää levolla olevan ruuansulatuksen ja se ei ole hyvä juttu.

        Juoman nauttimisen jälkeen tulisi purskuttaa suu joko haalealla vedellä tai maidolla.

        minulle on annettu ohjeena, että ksylitolipurukumilla säästää hampaita, enkä ole huomannut mitään ongelmaa, päinvastoin.
        Olen paastonnut yli kymmenen vuotta säännöllisesti, en pure kokoaikaa purukumia vaan vain n.5min. juonnin jälkeen.
        Puhu sinä mitä puhut mutta näin minulla!!!


    • bulla

      Siirapilla ei ole muuta virkaa kun tarvittavat vitaiinit ja energia? Voiko paaston aikana muuten syödä omega 3 tabletteja tai muita vitamiineja?
      Pelottaa vaan, että hiukset rupeaa tippumaan paastotessa, mutta ei kait mahdollista vaikka olisi kaksikin viikkoa paastolla?

      • välttämätön

        mikäli paaston haluaa suorittaa oikein.
        Siinä siirapissa on tarvittavat hivenaineet ja tärkeät vitamiinit,joten ilman sitä ei tule mitään.

        Paaston aikana ei tule syödä mitään purkki vitamiineja tai vastaavia.
        Hiukset ei tipu vaikka sitten paastoaisi sen 2vk.Itse paastonnut 1kk ja hiukset pysyi päässä.


    • bulla

      Kuinka paljon cayannepippuria pitäisi laittaa? ohjeessa luki että "ripaus" mutta esim.kuinka paljon yhteen litraan nestettä? Eikä niin väliksi vaikka suuta polttaa. Sitruuna varmaan peittää sen maun(?)

      • cayannepippuria

        laitoin aina 3 ripausta suoraan purkista 0.5l lasiin ja sekotin.
        Sitähän jää aina pikkasen sinne lasinpohjalle vaikka lasin joiskin tyhjäks.
        1l meni 1tl ja pikkasen päälle.

        Toi pippurihan on vaan sitä varten,että se irrottaa limaa,pitää lämpimänä ja vilkastuttaa aineenvaihduntaa pikkasen.Siitä ei siis ole haittaa vaikka sitä reilumallakin kädellä laittas,tosin sillon se polttaa kurkkua.

        cayannepippuri ei tee juomasta tulista vaan makeaa mikä on sinällään aika jänskä juttu.
        Ite ainakin huomasin,että mitä enemmän pippuria sen makeampaa.

        Onnea paastolle.


      • ......
        cayannepippuria kirjoitti:

        laitoin aina 3 ripausta suoraan purkista 0.5l lasiin ja sekotin.
        Sitähän jää aina pikkasen sinne lasinpohjalle vaikka lasin joiskin tyhjäks.
        1l meni 1tl ja pikkasen päälle.

        Toi pippurihan on vaan sitä varten,että se irrottaa limaa,pitää lämpimänä ja vilkastuttaa aineenvaihduntaa pikkasen.Siitä ei siis ole haittaa vaikka sitä reilumallakin kädellä laittas,tosin sillon se polttaa kurkkua.

        cayannepippuri ei tee juomasta tulista vaan makeaa mikä on sinällään aika jänskä juttu.
        Ite ainakin huomasin,että mitä enemmän pippuria sen makeampaa.

        Onnea paastolle.

        Ei se cayannepippuri vilkastuta aineenvaihduntaa vaan edistää ja vilkastuttaa suolentoimintaa


    • Tahtoolaihtua?

      Tää on nyt mun eka paastopäivä. ja pakko sanoo että ottaa koville.. Olen sitäpaitsi urheilullinen nuori, kannattaako minun urheilla/jaksanko minä urheilla? Eikö siis saa syödä MITÄÄN muuta kuin tätä mehujuomaa ? ei edes vitamiinipillereitä/kalkkitabletteja aamulla? mitä haittaa siitä olisi?
      Tähän tarvitaan paljon itsekuria, tää on hirveetä..aika matelee.

    • Sitruunapaastoa

      Miten monta päivää pääsee pienemmällä kanisterilla?

    • Pian aloitan

      Aloitan sunnuntaina tai maanantaina.
      Kuulin että voi jatkaa tavallisella sitten (sanoivat terveyskaupassa).
      Pieni kanisteri riittää kuulemma siinä viisi päivää.

    • Pian tuli pian

      Aloitan maanantaina eli huomenna, onko täällä joku toinen myös joka aloittaa?

    • Sitruunakuurilla

      Toinen päivä menossa, tämä on ihan kätevä kuuri.

      Meneillä on ½ litran kanisteri.
      Olo on jo pirteämpi.

    • Sitruunatyttö

      Jeps, täälläkin paastotaan ja ihan ensimmäistä kertaa. On jännittävää laittaa oma kroppansa käymään tällainen prosessi läpi, ajatuksen tasolla puhdistautuminen tuntuu todella hyvältä.

      Laskeuduin paastoon kolme päivää, ohjeita mukaillen:
      1 pv -maito -liha / salaatit, vihannekset, hedelmät
      2 pv smoothiet
      3 pv "rikkaat" mehut (luomuappelsiinimehu)

      Nyt meneillä 4. pv ja paaston virallinen 1. pv. Nälän tunne on vaivannut hiukan, siirappisitruunalitku maistuu ihan hyvälle. 2. ja 3. laskeutumispäivänä oli jäätävä hedari, jotka johti migreeneihin mutta rohtojen avulla sain taiottua nekin pois. Olo ollut viimeiset kolme päivää utuinen, silmissä unihiekkaa vähän koko ajan, olo velttomainen mutta mieli ihan pirteä.

      Suolihuuhtelu oli mielenkiintoinen kokemus, kuitenkaan ei jänskätä tai ahdista tehdä sitä joka päivä ollenkaan, joten se on ihan jees. Toi glaubersuolalitku taasen oli kyl ihan jäätävä. Onneks sitä vaan ton yhen satsin tarvii vetää. Hyi. Koko päivän on sitä poistunu kehosta, ei tullut kerralla niinkuin suolihuuhtelussa.

      Jännityksellä ootan 2. ja 3. päivää, sillä monet sanovat niiden olleen vaikeimmat. Toivotaan ettei pamaha migreeniä päälle :)

      Tsemppiä muillekkin paastoajille.
      Tästä tulee voittajafiilis ja elimistö sanoo, kiitos :)

      • handepande

        Sitruunamehupaasto loppui eilen, olin 14 vrk paastolla. Olo on enemmän kun hyvä, loistava! Jaksoin lenkkeillä ja käydä töissä eikä minulla ollut mitään pahoinvointia eikä päänsärkyä. Kiloja lähti 6,6 kg. Olen todella tyytyväinen ja positiivisesti yllättynyt paaston tehosta. Ehdottomasti uusin tämän.
        Tsemppiä kaikille paastoajille, lopussa se kiitos seisoo:)


    • Minäkin jo useampaan

      Tämä on parempi kuin tavalliset mehupaastot, hiukan vähemmän laitoin siirappia, itseasiassa vain puolet, mulla ei muuten mene ketoosiin.

      4 kiloa lähti tällä kertaa ja yksi tuli takaisin, nestetasapaino. Yritin kyllä juoda tosi paljon, mutta näköjään ei mene ihan niin paljon kuin pitäisi.

      Kaikkea tein mitä tavallisestikin, jätin kyllä rankimman kuntoilun ensi viikkoon.

    • jebouuuuuu

      Itse olen cocacola paastolla. Siinä saa juoda päivässä 4 litraa kokista. Kuus päivää olen nyt ollut ja olo on aika hyvä. Vähän kyllä alkaa tämä kokis tökkimään. Olen laittanut jo etukäteen limsaa lasiin, että hapot ehtii vähä kadota.

    • yxwieras

      jebouuuuuu, teithän ensin vatsan tyhjennyksen glaubersuolalla?

      • jebouuuuuu

        En, vaan olin kaksi päivää syömättä. Siinä vatsa tyhjentyi.


      • höhöhö
        jebouuuuuu kirjoitti:

        En, vaan olin kaksi päivää syömättä. Siinä vatsa tyhjentyi.

        Joo vatsa tyhjentyi mutta mites suoli :D


    • Nina1965

      Hei.
      Ihan vinkiksi : kannattaa ostaa se vaahterasiirappi ihan normi kaupasta, tulee PALJON halvemmaksi !!!
      Esim. Maple Joe (250g) n. 5,5 euroa. Ja Pirkka-sarjasta löytyy vaahterasiirappia ( 250ml ) , vain 5.30 euroa City marketista . Löytyy myös Rainbow tuotteena. ( pienempi pullo, mut alle 4 euroa )

      Itse ostin luoantaistuotekaupasta " peltipurkin " ekalla kerralla. Onneksi löysin halvempia vaihtoehtoja :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      1992
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1526
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1438
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1395
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe