Itämeren kalat

saastuneisimpia

Itämeren kalojen kohonneet dioksiinipitoisuudet muodostavat vaikeasti ratkaistavan ongelman.
Mistä saasteet tulevat http://dissidentti.googlepages.com/venäjänympäristöongelmat
Nyt siis katse pakastealtaisiin.

5

737

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ollut mikään uutinen.

Vuosikaudethan jo on tiedetty, että itämeren kalat ovat saastuneita, mutta nähtävästi suomalainen kestää huomattavasti enemmän dioksiineja kuin ihmiset keskimäärin, mikäli uskomme viranomaisia ja miksemme uskoisi, hehän ovat jumalasta seuraavia. Voimme syödä itämeren silakkaakin, vaikka sitä ei suositella muualla edes kissoille.
      Suomenlahden ja itämeren lohikanta on miltei itsevalaisevaa pelkän fosforinkin ansiosta.
      Kannattaisikohan kysyä kauppiaalta kalojen alkuperästä, vai valitako suosiolla norjalainen kasvatettu merilohi, kas siinäpä arvoitus!

• taas yksi reppana

syötkö sinä kalaa joka päivä???????????? Jos syö vaikka kerran viikossa KALAATERIAN EI SE VAIKUTA YHTÄÄN MITÄÄN TURHAA VOUHOTUSTA.

• Syön kalaa
        taas yksi reppana kirjoitti:

syötkö sinä kalaa joka päivä???????????? Jos syö vaikka kerran viikossa KALAATERIAN EI SE VAIKUTA YHTÄÄN MITÄÄN TURHAA VOUHOTUSTA.

Jokaisena viikon päivänä, ihan määräyksestä.
        Mutta en koske itämeren kalaan pitkillä tikuillakaan. Syön lähinnä sisävesien kalaa ja norjan lohta. Söisin mielelläni myös lihaa, mutta se ei sovi minulle!
        Sellainen reppana minä olen, mutta ei se mitään.

• vaan!!!
        Syön kalaa kirjoitti:

Jokaisena viikon päivänä, ihan määräyksestä.
        Mutta en koske itämeren kalaan pitkillä tikuillakaan. Syön lähinnä sisävesien kalaa ja norjan lohta. Söisin mielelläni myös lihaa, mutta se ei sovi minulle!
        Sellainen reppana minä olen, mutta ei se mitään.

Järvikaloissa on kaikkia loisia ja kasvatetuissa vaikka mitä rehuja. Suomalainen merestä pyydetty kala on edelleen hyvää ja ne "pitoisuudet" on sitä luokkaa että on haitallista jos syöt yli 100kg viikossa... ei kai myrkyllistä ruokaa sais myydäkkään???

• Stadin porkkanapää
        vaan!!! kirjoitti:

Järvikaloissa on kaikkia loisia ja kasvatetuissa vaikka mitä rehuja. Suomalainen merestä pyydetty kala on edelleen hyvää ja ne "pitoisuudet" on sitä luokkaa että on haitallista jos syöt yli 100kg viikossa... ei kai myrkyllistä ruokaa sais myydäkkään???

Nykyään ainut kala mitä Teppo nauttii päivittäin on maturen silli et sillei hei! Kyllä Teppo osaa hei! Eiks niin hei?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3362
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3157
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2610
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2538
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1850
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1465
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82