Petu 1966 fanit

Alwix

30

2474

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä
      • Petu laulaja

mutta riittäskö joissakin kappaleissa vähempikin kaiku, esim Ollaan lähekkäin on kuin kahesti laulettu!!

• hyvinkin
        Petu laulaja kirjoitti:

mutta riittäskö joissakin kappaleissa vähempikin kaiku, esim Ollaan lähekkäin on kuin kahesti laulettu!!

Ihan kiva on ääni, mutta kyllä siellä epävireistäkin laulua kuuluu. Eli perus karaoke settiä.

• sitten?
        hyvinkin kirjoitti:

Ihan kiva on ääni, mutta kyllä siellä epävireistäkin laulua kuuluu. Eli perus karaoke settiä.

Eikös siinä karaokea lauletakkin?

• paula.tuulia

OLET MAHDOTTOMAN HYVÄ LAULAJA. EN OLE KUULLUT KENENKÄÄN LAULAVAN NOIN KOMEASTI. OSALLISTU KAIKENLAISIIN KILPAILUIHIN. MINUN SYDÄMMENI JÄI KOUKKUUN SUN LAULUIHIN. YESSSSSS. PAULA

• Petulainen
        paula.tuulia kirjoitti:

OLET MAHDOTTOMAN HYVÄ LAULAJA. EN OLE KUULLUT KENENKÄÄN LAULAVAN NOIN KOMEASTI. OSALLISTU KAIKENLAISIIN KILPAILUIHIN. MINUN SYDÄMMENI JÄI KOUKKUUN SUN LAULUIHIN. YESSSSSS. PAULA

vain kovasti!

• Petu laulaja kirjoitti:

liioitella.. :-) Mutta myönnän kyllä, että kyseisessä laulussa on kyllä kaikua liikaa, näin jälkikäteen kuunneltuna, itsekkin sen paremmin huomaan.

Mutta yleensä ottaen, tuo kaiku on kyllä sellainen aihe, että siitä on niin monta mielipidettä, kuin on kuuntelijoitakin. Itse täytyy kyllä myöntää kuuluvani enemmänkin kaiun käyttäjiin, sillä mielestäni kaiuton laulusoundi on aika kuivaa kuunneltavaa. Eli, todella paljon makuasia tämä. Kuka tykkää mistäkin.

Esimerkkinä kaiuttomuudesta vaikkapa Anna Eriksson, joka mielestäni laulu soundiltaan todella kuiva. Jos olisi joku muu esittäjä, niin vaihtaisin kyllä äkkiä toiseen, mutta Anna laulajana on sen verran huippuluokkaa, että häntä kyllä jaksaa kuunnella.. :-)

Toinen ääripää: Kari-Tapio, ainakin joskus ,keikoillaan piti mielestäni varsin reipasta kaikua, joka taasen sopi mun mieltymyksiini paremmin.

Niinhän sitä sanotaan, että mitä parempi ja puhtaampi laulaja, sitä vähemmän, ellei lainkaan, kaikua.

Kaikuhan tavallaan myös värittää sitä laulusoundia. Ei sen välttämättä ole tarkoitus peittää "huonon" laulajan epäpuhtauksia ja oikeastaan kauheasti sitä teekkään, ellei sitä nyt ihan mahdottomasti laiteta. (Riippuu myöskin kaiun ja kaikulaitten laadusta, miltä kaiku kuulostaa, sillä monasti näiden karakokesoitinten ns. kaiut eivät ole mistään kotoisin) Tosiaan laulusoundin väritykseen sitä ainakin itse käytän. Välillä vähän yliampuen, mutta viimeaikoina, ehkä hieman rauhallisemmin kyllä. Mielestäni. :-)

• Herra O

Suaphan tuota sannoo...ei meikäläisen korvissa kovin kummoselta kuulostanu-mannekaikua hieman liikaa

• niinkin, että kaikkia ei voi miellyttää, jokaisella omat mieltymyksensä ja makunsa...

• --Jii--
        Petulainen kirjoitti:

niinkin, että kaikkia ei voi miellyttää, jokaisella omat mieltymyksensä ja makunsa...

Minkälaisella laite kokoonpanolla Petulainen harrastaa?
        Itsekkin olen enemmän tai vähemmän lajiin hurahtanut viimeisen vuoden sisään, ja tuntuu että nälkä kasvaa syödessä.. ;)
        Mieli tekisi tallentaa jollain ilveellä, että kuulisi itsekkin tuotoksiaan, mutta miten?
        Millälailla itse tallennat? ajatko tallennuksen jonkun ohjelman kautta, vai tallennatko ihan "raakana" eli niinkuin livenäkin kuuluisi..?

• --Jii-- kirjoitti:

Minkälaisella laite kokoonpanolla Petulainen harrastaa?
        Itsekkin olen enemmän tai vähemmän lajiin hurahtanut viimeisen vuoden sisään, ja tuntuu että nälkä kasvaa syödessä.. ;)
        Mieli tekisi tallentaa jollain ilveellä, että kuulisi itsekkin tuotoksiaan, mutta miten?
        Millälailla itse tallennat? ajatko tallennuksen jonkun ohjelman kautta, vai tallennatko ihan "raakana" eli niinkuin livenäkin kuuluisi..?

Koneessani äänikorttina jo varsin vanha, mutta just ja just Vista 64bit - yhteensopiva EMU1212. (Windows 7:ssä jo tökkii) Tuossa on sellaiset liitännät, että mikserin saa suoraan kiinni 6.3mm plugeilla. Sekä inputit, että outputit. Eli voisi sanoa, että hieman normikorttia parempi, sekä liitännöiltään, että äänenlaadultaan.

Ja mikserinä ihan tavallinen ns. 16-kanavainen keikkamikseri, eli ei mikään karaokekäyttöön tarkoitettu. Behringer merkkinen, ihan pätevä laite. Sekä muutama kaikulaite myöskin.

Mikserin inputtien kautta kosketinsoitin sekä mikrofoni ajetaan tietokoneelle moniraitaohjelmaan, kukin omalle raidalleen. Eli siis soitan raita kerrallaan sinne raituriohjelmaan ja sitten laulut perään samoin systeemein ja sitten pienet miksaukset perään ja soppa on valmis. :-) Eipä tuo niin kovin vaikeata ole. ;-)

Alkuun pääsee kokeilemaan Audacity nimisellä raituriohjelmalla, joka ilmainen.
        Linkki: http://audacity.sourceforge.net/

Siitä nyt aluksi lähtee liikkeelle, että tsekkaa tuon äänikortin ja sen liittimet. Yleensä nykypäivän korteista kyllä löytyy liitännät MIC sekä LINE IN, joihin ensimmäiseen saa mikin kiinni, jos haluaa tai sitten tuohon jälkimmäiseen saa kiinni, vaikka mikserin. Mutta HUOM. signaalin pitää olla vahvistamatonta.

Kortista itsestään sitten riippuu, onko äänenlaatu sellaista, että sillä tekee jotain. Sekä myöskin se, että toimiiko raituriohjelmisto kortin kanssa hyvin yhteen. Niinkin voi olla, ettei toimi.

Että semmosta..

• Kiinnostunut asiasta
        Petulainen kirjoitti:

Koneessani äänikorttina jo varsin vanha, mutta just ja just Vista 64bit - yhteensopiva EMU1212. (Windows 7:ssä jo tökkii) Tuossa on sellaiset liitännät, että mikserin saa suoraan kiinni 6.3mm plugeilla. Sekä inputit, että outputit. Eli voisi sanoa, että hieman normikorttia parempi, sekä liitännöiltään, että äänenlaadultaan.

Ja mikserinä ihan tavallinen ns. 16-kanavainen keikkamikseri, eli ei mikään karaokekäyttöön tarkoitettu. Behringer merkkinen, ihan pätevä laite. Sekä muutama kaikulaite myöskin.

Mikserin inputtien kautta kosketinsoitin sekä mikrofoni ajetaan tietokoneelle moniraitaohjelmaan, kukin omalle raidalleen. Eli siis soitan raita kerrallaan sinne raituriohjelmaan ja sitten laulut perään samoin systeemein ja sitten pienet miksaukset perään ja soppa on valmis. :-) Eipä tuo niin kovin vaikeata ole. ;-)

Siitä nyt aluksi lähtee liikkeelle, että tsekkaa tuon äänikortin ja sen liittimet. Yleensä nykypäivän korteista kyllä löytyy liitännät MIC sekä LINE IN, joihin ensimmäiseen saa mikin kiinni, jos haluaa tai sitten tuohon jälkimmäiseen saa kiinni, vaikka mikserin. Mutta HUOM. signaalin pitää olla vahvistamatonta.

Kortista itsestään sitten riippuu, onko äänenlaatu sellaista, että sillä tekee jotain. Sekä myöskin se, että toimiiko raituriohjelmisto kortin kanssa hyvin yhteen. Niinkin voi olla, ettei toimi.

Että semmosta..

Mitenhän ton efektipuolen sais asennettua tolle audacitylle, ei oikein ymmärrys kulkenut...

• Kiinnostunut asiasta kirjoitti:

Mitenhän ton efektipuolen sais asennettua tolle audacitylle, ei oikein ymmärrys kulkenut...

on niin, että itse en Audacity-ohjelmaa käytä, joten sen toiminnoista en osaa sanoa juuta, en jaata..

Mutta ohjeet on olemassa, enkuksi kyllälin:
        http://audacity.sourceforge.net/manual-1.2/effects.html

Jos enkku ei taivu, niinku mulla on tilanne, niin Google-kääntäjä avittaa ainakin hieman:
        http://translate.google.fi/#

Siihen ruutuun voit laittaa pidemmänkin pätkän, nii se suomentaa. Mutta konekäännös nyt on mitä on, mutta kyllä se avittaa. Itse käytän. :-)

Että semmosta..

• Kiinnostunut asiasta
        Petulainen kirjoitti:

on niin, että itse en Audacity-ohjelmaa käytä, joten sen toiminnoista en osaa sanoa juuta, en jaata..

Mutta ohjeet on olemassa, enkuksi kyllälin:
        http://audacity.sourceforge.net/manual-1.2/effects.html

Jos enkku ei taivu, niinku mulla on tilanne, niin Google-kääntäjä avittaa ainakin hieman:
        http://translate.google.fi/#

Siihen ruutuun voit laittaa pidemmänkin pätkän, nii se suomentaa. Mutta konekäännös nyt on mitä on, mutta kyllä se avittaa. Itse käytän. :-)

Että semmosta..

Kiitos nopeesta vastauksesta petulainen, täytyy koittaa kääntäjällä selvittää propleema.
        Minitiskiltä oon tos kokeillut omia äänityksiä ton audacityn kautta mut ääni tulee liian kaikuvana ja vähän kuin maan alta.
        Kun taas kuunteleen PA laitteitten kautta kuullostaa ihan kohtuulliselta.

• Kiinnostunut asiasta kirjoitti:

Kiitos nopeesta vastauksesta petulainen, täytyy koittaa kääntäjällä selvittää propleema.
        Minitiskiltä oon tos kokeillut omia äänityksiä ton audacityn kautta mut ääni tulee liian kaikuvana ja vähän kuin maan alta.
        Kun taas kuunteleen PA laitteitten kautta kuullostaa ihan kohtuulliselta.

Onnea yritykseen :-)

• äänihemmo
        Petulainen kirjoitti:

Että semmosta..

E-mun äänikortin mukana tulee usein myös jokin Cubasen LE versio, jolla hommat hoituu varsin kivasti.
        Emusta löytyy VST plugari jolla voi PatchMix FX efektejä käyttää siten ettei koneen vääntökään laske.
        PatchMix mikserin efektejä voi vallan hyvin käyttää jo laulun sisäänotossakin mikäli niin haluaa.
        Emun perus efektit ovat suhteelisen laadukkaita ja siksipä niitä voi käyttää jo sisäänotossa, mm. kompuraa joka mahdollistaa pop-filtterin käytönkin, joka puolestaan pienentää tuulitunneli efektiä, puhinat pienenee ja mikrofonin etäisyydessäkin on säätövaraa...
        Laulun äänitykseen on suositeltavaa käyttää isokalvoista kondesaattorimikrofonia, kelvollisia saa jo 100-200 eurolla.

• neytsyt

Petu on tosi hyvä laulaja,et no vanha kuin vanhakin nuortuu kun kuuntelee hänen lauluja.

• NeppariiNa 1

Kyllä on myöskin oikein halinalle. Mukavaa perusmusaa, joka menee sydämeen esittäjän valoisuuden myötä.

• vuosimallia 57

moi.olet tosiaan olemassa.miksi olet niin salainen?saisiko sinulta kuulla uusia kappaleita,mutta ei liian uusia.

• Moi!

Mihin perustat väitteesi "salainen" ?

Tällä hetkellä on valikoimaa 123:n biisin edestä.. Eikös siinä valikoimaa hyvinkin ja pikkuhiljaa aina lisääkin.. Tosin pari viimeisintä on oikeesi uusia, sillä oon ne säveltänyt parin kolmen viikon sisällä.. :)

t: Petu

• laululeijaa

Petulaiselle kysymys. Onko karaokelevysi kotilevyjä vai keikkalevyjä, kiinnostaa vaan siksi, että mitenkäs noi teostoasiat. Itse olen tehnyt paljon samanlaista musiikkia, ja tehnyt cd levyjäkin, mutta niiden soittaminen onkin sitten eri juttu julkisuudessa, samoin kuin youtubessaskin

• Moi..

Biisit, jotka Youtubesta löytyy mun laulamanani, ovat yhtä lukuunottatta, omia versioita. Ei siis, minkään valtakunnan kaupallinen karaokelevy, vaan, itse koskettimilla soitettu ja omalla äänellä laulettu.

Youtube nyt on sellainen paikka, että jos sieltä otettais kaikki tekijäoikeuden alainen materiaali pois, sinne ei montaakaan videota jäis katsottavaa. Noin karkeasti sanottuna. Siitä voi päätellä, kuka mitenkin asian haluaa.. :)

t: Petu

• laululeijaa..

Ei kait se asiaa muuta. Toisen säveltäjän tekemien biisien julkinen esittäminen edellyttää teostomaksuja ja mikäli itse on biisejä muutellut, tarvitsee sekin luvan alkuperäiseltä tekijältä. En lähde saivartelemaan asiaa. Ja on totta, että youtube on täynnä ns. laittomia versioita ja sieltähän niitä ladataan ilmaiseksi. Näin me syömme toisen elantoa. Mutta se siitä.. Hyvin vedät kuitenkin :)

• SG78

Uteliaisuudesta kysyn mitä äänityssoftaa itse käytät.

• Fanittaja1

Hello..:)
      Petu on niin hyvä laulamaan että kateelliset älköön vaivaantuko!
      Hänen lauluista ei vain voi olla pitämättä, vaikka "teostorääkyjät" ja kaiken
      maailaman laulelijat yrittää parhansa mukaan mollata ;/
      Jatka vaan Petu meidän musiikin ystävien hellimistä lauluillasi

• Moi Fanittaja 1!

Kiitoksia sinulle sanoistasi.. :)

Eipä kai, sitä harrastusta parhainta viitsi lopettaa, joten silloin tällöin uusi laulu putkahtaa tuubin huomaan.. :)

Parhainta kesää sinulle.. :D

• ykxi vaan

Voisiko Petulaista kuulla joskus ihan livenä, esim. karaokessa? Oletko mitään karaokekisoja harrastanut?

• Hei!

Tuskinpa muilla keinoin, kuin vähän matkustelemalla
      länsirannikolle kantapaikkaani.. ;)

Nuorempana kisailin muutamissa kilpailuissa, mutta huomasin siihen touhuun jännitteleväni ihan liikaa, joten houkutus kilpailuihin loppui.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      320
      7600
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      176
      1853
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      56
      1181
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe