Sushimi

Naruhito akihito

Onko täällä muita sushimin ystäviä? Itse tykkään ja kovasti, parempaa kuin su-shi

4

1061

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tykkäät varmaankin "sashimista" etkä "sushimista". Koittamatta olla yhtään besser wisseri tässä asiassa, voisit myös tarkistaa tuon "su-shi"-sanan oikeinkirjoituksen.

Vaikka älä välitä - et sinä ensimmäinen ole, joka nämä käsitteet sekoittaa. Elämän tarkoitus on ohjata pientä oikealle polulle.

Aiheesta enemmän http://www.sushiencyclopedia.com/sushi_info/sushi_sashimi_sushimi.html

• sashi=lävistää

mi=liha. japanilaisten mielestä hienoin valmistutapa kalalle on olla valmistamatta sitä laisinkaan, vaan syödä sellaisenaan.
      Sen salaisuus on yksinkertaisesti leikkuutekniikassa. Eri tavoissa käytetään erilaisia veitsiä. Yksi tapa leikata kala on sugata-zukuri, jossa kala pysyy alkuperäisen näköisenä päätä ja pyrstöä myöten, mutta keskellä oleva liha on leikattu valmiiksi suupaloiksi. Usu-zuguri taas on ohuita siivuja ja hira-zuguri suoria paloja.
      Eri kalalajeille on erilaiset soijayhdistelmät.
      Todellisten sashimin ystävien mukaan wasabia ei saa missään nimessä sekoittaa soijaan, vaan se lisätään itse sashimiin, näin sen maku ei laimene soijaan.
      Sashimissa käytetään sekä punaista että vaaleaa kalanlihaa mutta yksinkertaisuudessaan se tarkoittaa raakaa kalaa tai muuta merenelävää. Myös esim. hevossashimia, bashashia syödään.

• Naruhito akihito

Hehe. Kunhan pilailin vaan :-)

• on tokiolainen
        Naruhito akihito kirjoitti:

Hehe. Kunhan pilailin vaan :-)

sushityyli. Kiotolainen on taas sabazushi ja osakalainen on hakozusi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      119
      5447
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      71
      5168
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4194
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3650
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3268
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2851
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2317
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      57
      2020
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      42
      1872
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1713
    Aihe