Onko täällä muita sushimin ystäviä? Itse tykkään ja kovasti, parempaa kuin su-shi
Vastaukset 4
Tykkäät varmaankin "sashimista" etkä "sushimista". Koittamatta olla yhtään besser wisseri tässä asiassa, voisit myös tarkistaa tuon "su-shi"-sanan oikeinkirjoituksen.
Vaikka älä välitä - et sinä ensimmäinen ole, joka nämä käsitteet sekoittaa. Elämän tarkoitus on ohjata pientä oikealle polulle.
Aiheesta enemmän http://www.sushiencyclopedia.com/sushi_info/sushi_sashimi_sushimi.html- sashi=lävistää
mi=liha. japanilaisten mielestä hienoin valmistutapa kalalle on olla valmistamatta sitä laisinkaan, vaan syödä sellaisenaan.
Sen salaisuus on yksinkertaisesti leikkuutekniikassa. Eri tavoissa käytetään erilaisia veitsiä. Yksi tapa leikata kala on sugata-zukuri, jossa kala pysyy alkuperäisen näköisenä päätä ja pyrstöä myöten, mutta keskellä oleva liha on leikattu valmiiksi suupaloiksi. Usu-zuguri taas on ohuita siivuja ja hira-zuguri suoria paloja.
Eri kalalajeille on erilaiset soijayhdistelmät.
Todellisten sashimin ystävien mukaan wasabia ei saa missään nimessä sekoittaa soijaan, vaan se lisätään itse sashimiin, näin sen maku ei laimene soijaan.
Sashimissa käytetään sekä punaista että vaaleaa kalanlihaa mutta yksinkertaisuudessaan se tarkoittaa raakaa kalaa tai muuta merenelävää. Myös esim. hevossashimia, bashashia syödään.- Naruhito akihito
Hehe. Kunhan pilailin vaan :-)
- on tokiolainen
Naruhito akihito kirjoitti:
Hehe. Kunhan pilailin vaan :-)
sushityyli. Kiotolainen on taas sabazushi ja osakalainen on hakozusi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 771208
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K151016En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o61970- 65871
- 60760
- 59754
- 62671
- 69652
SuMetKu konkursissa
Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.24650Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49637Suutuin lähinnä itselleni
Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.39618- 133616
- 50569
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk35539- 33520
- 19517
- 29515
- 72486
- 40467
Rakas, rakkaampi, rakkain
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m105454