Keskustelupalstoille tarvittaisiin jonkinlainen idioottiseula.
Yleisin ymmärryksen muoto näyttää olevan väärinymmärrys. Ikävä kyllä juuri nämä väärinymmärtäjät ovat kaikkein innokkaimpia inttäjiä, palstanvierittäjäterroristeja. Ne tekevät koko palstan niin tympeäksi, että ainakaan minä en viitsi esittää täällä mitään asiallisia näkemyksiä tai ehdotuksia ilmastonmuutoksen torjumisen tiimoilta.
Kukaan ei tiedä lopullisia totuuksia, joten vaikkapa tieteenvastaisuus ei voi olla hylkäämisperuste, ja sellaisen tarkistaminenkin olisi lähes mahdoton ohjelmointitehtävä, mutta onneksi terroristit ovat lähes poikkeuksetta huomattavan typeriä. Ainakin tiedepalstalle kirjoittavilta voitaisiin mielestäni edellyttää auttavaa suomenkielen taitoa, joten hylkäämisperuste voisi olla vaikkapa toistuvat kielioppivirheet, kuten: asiantuntia, yhdys sana.
Uskon että nimimerkki ulkomaalainen fiksuna miehenä läpäisisi tämän testin.
Kielioppivirheitä sattuu kaikille, joten ohjelman pitäisi tarkastaa vaikkapa kymmenen viimeistä samalta koneelta tullutta viestiä. Jos virheiden määrä ylittää jonkin kipukynnyksen, juttua ei päästetä läpi ollenkaan, tai sen voi siirtää huuhaa-palstalle.
Olisiko hyvä idea?
Keskiverto kengännumero
21
706
Vastaukset 21
- mats petter
hyvä itea!
- mats petter
VASTAKARVA kirjoitti:
Sotkit kirjoitus- ja syntaksivirheen.
ikinä en oo sun taksia ottanu, aina oon menny omalla.
- .......
mats petter kirjoitti:
ikinä en oo sun taksia ottanu, aina oon menny omalla.
Lauseet aloitetaan isolla alkukirjaimella. Taitaa olla kauan aikaa siitä kun Petteri koulunsa kävi. :-)
- mats petter
....... kirjoitti:
Lauseet aloitetaan isolla alkukirjaimella. Taitaa olla kauan aikaa siitä kun Petteri koulunsa kävi. :-)
Kielipääni on erehtymätön mutta sormet kuin nippu kyrpiä.
- Torakan pieru
mikä kirjoitus virheissä on vikana?
- VATSAKARVALLE
Mitenkäs meidän lukihäiriöisten kanssa tehdään!!
- on lukihäiriö
VASTAKARVA kirjoitti:
Teidän kanssanne ei tehdä mitään. Saatte touhuta ihan keskenänne.
kun vastaa VATSAKARVALLE osoitettuun viestiin :D
on lukihäiriö kirjoitti:
kun vastaa VATSAKARVALLE osoitettuun viestiin :D
- vastakarvas
- kastavarvas
- vihtakarva- kas näin
VASTAKARVA kirjoitti:
- vastakarvas
- kastavarvas
- vihtakarvaKas arvas vastakarva karvas varavarvas.
- .....
VASTAKARVA kirjoitti:
---
niin sinunkin
- ulkomaalainen
.. kun olen joskus saanut haukkumisiakin samasta asiasta. Tämä naputtelu tietysti kehitää kielitaidonkin.
Mikäli suomalaisella on ongelmia äidinkielensä kanssa, mitä en lainkaan ihmettelen, voi toki kirjoitaa tekstin ensin MS Wordillä, tarkistaa oikeinkirjoituksen ja kopioi siten vastaa tänne. Minä tuollaista vitsi tehdää.Minä osaan vain tätä suomea, jotenkuten. Teen niin paljon kirjoitusvirheitä että käytän sitä mainitsemaasi menetelmää, kirjoitan jutut MS Wordilla.
- ulkomaalainen
VASTAKARVA kirjoitti:
Minä osaan vain tätä suomea, jotenkuten. Teen niin paljon kirjoitusvirheitä että käytän sitä mainitsemaasi menetelmää, kirjoitan jutut MS Wordilla.
No, ainakin pari täydellisesti puhuen ja kirjoittaen, kolmas siten, että virastoissakin pärjää, neljäs kahvipöytäkesksteluun ja vitsien vääntämiseen, viides jokapäivän käytöön, kuudes jonkunverran ja muutama siten, että sanomalehdista saa selvä.
Minsta ihan sopivasti, ilmankaan ei vitsisi olla. ulkomaalainen kirjoitti:
No, ainakin pari täydellisesti puhuen ja kirjoittaen, kolmas siten, että virastoissakin pärjää, neljäs kahvipöytäkesksteluun ja vitsien vääntämiseen, viides jokapäivän käytöön, kuudes jonkunverran ja muutama siten, että sanomalehdista saa selvä.
Minsta ihan sopivasti, ilmankaan ei vitsisi olla.Suomessa on ehkä ”vapaan” maailman tiukin sensuuri. Sen kai huomaa helposti kun
voi vertailla eri maiden uutisia.
Mauno Koiviston junaileman oikeistovallankaappauksen jälkeen suomessa on vain yksi puolue, pääomapuolue, ja yksi media, pääoman media.
Käytännön syistä jonkinlaisia demokratian kulisseja pidetään edelleen pystyssä, mutta jos media esittäisi oikeata tietoa, ne -kulissit- kaatuisivat välittömästi. Sen verran härskiä on meno suomessa.
Muun maailman uutisista sensuurin ote vähän lipsuu Netin takia, siinä kielitaidosta olisi suuri apu.
No, jos joku asia oikein kiinnostaa, niin saan minä siitä jotenkuten selvää ruotsin- ja englanninkielisistä teksteistä.- ulkomaalainen
VASTAKARVA kirjoitti:
Suomessa on ehkä ”vapaan” maailman tiukin sensuuri. Sen kai huomaa helposti kun
voi vertailla eri maiden uutisia.
Mauno Koiviston junaileman oikeistovallankaappauksen jälkeen suomessa on vain yksi puolue, pääomapuolue, ja yksi media, pääoman media.
Käytännön syistä jonkinlaisia demokratian kulisseja pidetään edelleen pystyssä, mutta jos media esittäisi oikeata tietoa, ne -kulissit- kaatuisivat välittömästi. Sen verran härskiä on meno suomessa.
Muun maailman uutisista sensuurin ote vähän lipsuu Netin takia, siinä kielitaidosta olisi suuri apu.
No, jos joku asia oikein kiinnostaa, niin saan minä siitä jotenkuten selvää ruotsin- ja englanninkielisistä teksteistä.Joo, se on kiva seurataa, kuinka eri maat lanseeravat samat uutiset eri tavalla, rivien väleistä ihan vääristimiin saakka. Ylen uutiset ovat nykyän täysin hyviä ja asiallisia, mutta muistan aikoja, joissa piti aina muualta varmistaa, että miten se asia nyt oikeasti olikaan, mutta siitä on kauan.
- .....
ulkomaalainen kirjoitti:
Joo, se on kiva seurataa, kuinka eri maat lanseeravat samat uutiset eri tavalla, rivien väleistä ihan vääristimiin saakka. Ylen uutiset ovat nykyän täysin hyviä ja asiallisia, mutta muistan aikoja, joissa piti aina muualta varmistaa, että miten se asia nyt oikeasti olikaan, mutta siitä on kauan.
Minkä maan uutiset antavat oikeimman tiedon ulkomaalaiselle.
- ulkomaalainen
..... kirjoitti:
Minkä maan uutiset antavat oikeimman tiedon ulkomaalaiselle.
.. ja mistä sen tietää, mitä on se todellinen totuus.
Mutta tunnusomaista on, että kaikki selitetään parhaimpaan päin, aina ko. maan kansalaisille sopivaksi.
Suomessa on taipumus esitää jonkun saavutuksen ainutlaatuisena ja aivan uutena keksintönä vaikka se on ollut muualla jo käytössä vaikka kuinka kaunan. Tämä häiritse minua suuresti ja antaa suomalaisille väärän kuvan omasta tilanteesta. Tätä olen esim. jonkun alan tarkoin tuntien pystynyt itse toteamaan. - ....
ulkomaalainen kirjoitti:
.. ja mistä sen tietää, mitä on se todellinen totuus.
Mutta tunnusomaista on, että kaikki selitetään parhaimpaan päin, aina ko. maan kansalaisille sopivaksi.
Suomessa on taipumus esitää jonkun saavutuksen ainutlaatuisena ja aivan uutena keksintönä vaikka se on ollut muualla jo käytössä vaikka kuinka kaunan. Tämä häiritse minua suuresti ja antaa suomalaisille väärän kuvan omasta tilanteesta. Tätä olen esim. jonkun alan tarkoin tuntien pystynyt itse toteamaan.Totta se on, kaikki selitetään parhain päin oli kysymyksessä jokin maa, poliittinen ryhmä tai vaikkapa IPCC:n kaltainen kansainvälinen elin.
Kaikkea kirjoitettua "tietoa" ei kannata uskoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2072069
Ei enää ulkoteltta ruokaa.
Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,491227Jos sussa toisessa on yhtään miestä
Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te1831122- 81976
En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää56871- 71803
- 100792
Mitä eroavaisuuksia sinulla on
kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?77737Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.348695- 30678