.... väärin vaiko en ollenkaan? Aloitin syöttämään neuvolan ohjeen mukaan pojalleni kiinteää ruokaa. Suositeltiin aloittamaan perunalla. Ostinkin, Semperin perunamuusia purkillisen, myös marjasoseita varoiksi. No perunallapa aloitin, itse koemaistoin siltä varalta, ettei löydy lasia tai veitsenteriä. Kylläpä oli pahaa, mautonta, vatsani taisi käännähtää kierroksen. No annoinpa pojalle. No häneltäpä tuli puoli vatsan sisältöä ulos jo ensimmäisen maistamisen aikana. Ei tainnut vatsaan asti ehtiä tuo peruna. Pitääkö sen olla noin pahaa, vai onko tarkoitus sekoittaa perunan sekaan esim. hillosilmä hämäykseksi? Kun marjasose maistui kuitenkin, eikä lihaa vielä sekoiteta ruokaan tuossa iässä. Eikä tämä ole ensimmäinen lapseni, vaan viides. Aina samaa olen ihmetellyt, ja nyt tänne päätin kirjoittaa.
Olenkohan ymmärtänyt......
4
834
Vastaukset
- ............
sama on ollut meillä aina. Siksipä en toisen lapsen jälkeen ole perunaa tarjoillut, ennen kuin lihatkin ovat alkaneet maistumaan. Meillä syötiin alussa maissia ja hedelmä/marjasoseita, ja myöhemmin vasta perunaa. Peruna soseena on aina liian liisterimäistä, eikä se maistu millekään. Perunan tärkkelys myös tukki pienokaisten vatsan, joten siitäkin syystä vasta myöhemmin.
- tehnyt
itse perunamuusia?! Siis purkista perunamuusia...
- ,.,.,.,
se purkkimuussi on tosi pahaa, keitä perunoita ja mössää haarukalla, sit äidinmaitoa sekaan, tai korviketta. Purkkimuussikoin on aika tuhtia, kannattaa sekin sekaan laittaa maitoa.
Meidän lapsi ei perunasta tykännyt, muut meni kyllä.
- ylös....
Tuo että vatsan sisältö tuli kokonaisuudessaan ylös on ihan vaan oksennusrefeleksi. Vauva on yrittänyt niellä enemmän sosetta kuin kykenee. Sitä ei pidä pelästyä vaan antaa pienen harjoitella, niin alkaa sujua. Pienempiä lusikallisia ja löysempää sosetta. Onhan siinä eroa miten suussa käsitellään maitoa ja kiinteämpää tavaraa, ei se treenittä suju.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 234027
- 932004
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa921369Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1681311- 581179
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.561085Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe1941030- 47953
- 61942
Missä Martina miehineen?
Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M183897