Ajattelin valmistaa munkkeja, nutta mikä olisi paras munkin paistorasva? Jossain olen nähnyt mainitun myös rypsiöljyn.
munkkirasva?
13
8849
Vastaukset
- kkkkkkkkkkkkk.
.. paras ja hyvänä kakkosena kookosrasva ( se "palapakettiversio" margariinihyllystä)
palmuöljy löytyy parhaiten etnisistä kaupoista.
Kookosrasvaa lie kaikissa kaupoissa (ainaskin isommissa)
Rypsilläkin voi tehdä, muttei oo ihan niin hyvä.- Älä sammuta vedellä
mikäli alla olevan linkin leimahduspistearvo 162°C pitää paikkansa. Sehän on siis alle munkkien paistolämpötilan n.180°C.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Leimahduspiste
- kaikkeen...
mihin sitä käyttää.
- tyttömunkki
Jos sitä vielä jostain löytyy niin kokki-paistinrasvaa.
Rypsiöljylle tiukka ei, ei tule hyvää.- Sitruuna :)
Oletko kokeillut sitruunan makuista rypsiöljyä? Golden Star merkkistä sitruunarypsiöjyä löytyy Citymarketeista. Sitruuna peittää siinä hyvin rypsiöljylle ominaisen maun.
Neito-merkkistä kylmäpuristettua sitruunanmakuista rypsiöljyä on myös saatavilla, mutta se on kalliimpaa eikä taida uppopaistamiseen soveltua. Neito-sarjassa on mm. myös voinmakuinen rypsiöljy, jota käytän leivontaan ja paistamiseen.
http://www.mildola.fi/FIN/product/retail/
- sigtuna
Itse käytän cocos rasvaa ja ei ole mitään sivumakuja. hyvä tulee
- kirjoitat
"cocos rasvaa"? Sehän on suomeksi kookosrasva. Eller bor du i Sigtuna kloster?
- Eräs vaan...
eilen törmäsin sellaiseen..
- vastaa
Käytä mielummin rypsiöljyä, joka on kotitalouksiin kaikkein helpoiten saatavilla. Tuo mainittu palmuöljy on terveydellisesti kaikkein "vaarallisinta ja riski alteinta" ravsaa, vaikkakin leipomot sitä suosivat ;-( Mukavaa leipomis hetkeä!
- .....
Olen käyttänyt viimeaikoina rypsiöljyä. Lapsuudesta jäi muistot mieleen, kun se kokki paistorasva jätti rasvaisen maun kitalakeen. Anoppi käytti kookosrasvaa, se oli hiukan parempaa. Mielestäni rypsiöljy on mauttominta, lopun rasvan voi helposti ottaa talteen ja käyttää siivilöinnin jälkeen uudelleen. Eikä rasva tunnu imeytyvän munkkeihin niin helposti kuin mitä kookosrasva tekee. Nyt on lämpömittarikin, joten homma vaan helpottuu.
Sima tänään pulloon ja aatoksi on herkkuja tiedossa. - :p
miten ne pitää sokerittaa? :P
- siisti vinkki
Munkkeja tarkoittanet?
Itse käytän tyhjää jauhopussia, jonne kaadan sokerit. Kun munkit ovat paistuneet nostan ne hetkeksi valumaan talouspaperin päälle ja sen jälkeen pudotan sinne pussiin, jossa sokerit ovat. Pussin suu tiukasti kiinni ja jonkinlaista ravistelua, pussi pari kertaa ylösalaisin että sokeri tarttuu joka puolelle.
Helppoa kuin heinänteko- munkkinaristi
Kookosrasva parasta, ei imeydy taikinaan kuten rypsiöljy tekee. Rypsiöljyllä tulee myös sitkeitä munkkeja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581321Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491155- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?207990Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18986Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42889
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875