Ajattelin valmistaa munkkeja, nutta mikä olisi paras munkin paistorasva? Jossain olen nähnyt mainitun myös rypsiöljyn.
munkkirasva?
13
9029
Vastaukset
- kkkkkkkkkkkkk.
.. paras ja hyvänä kakkosena kookosrasva ( se "palapakettiversio" margariinihyllystä)
palmuöljy löytyy parhaiten etnisistä kaupoista.
Kookosrasvaa lie kaikissa kaupoissa (ainaskin isommissa)
Rypsilläkin voi tehdä, muttei oo ihan niin hyvä.- Älä sammuta vedellä
mikäli alla olevan linkin leimahduspistearvo 162°C pitää paikkansa. Sehän on siis alle munkkien paistolämpötilan n.180°C.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Leimahduspiste
- kaikkeen...
mihin sitä käyttää.
- tyttömunkki
Jos sitä vielä jostain löytyy niin kokki-paistinrasvaa.
Rypsiöljylle tiukka ei, ei tule hyvää.- Sitruuna :)
Oletko kokeillut sitruunan makuista rypsiöljyä? Golden Star merkkistä sitruunarypsiöjyä löytyy Citymarketeista. Sitruuna peittää siinä hyvin rypsiöljylle ominaisen maun.
Neito-merkkistä kylmäpuristettua sitruunanmakuista rypsiöljyä on myös saatavilla, mutta se on kalliimpaa eikä taida uppopaistamiseen soveltua. Neito-sarjassa on mm. myös voinmakuinen rypsiöljy, jota käytän leivontaan ja paistamiseen.
http://www.mildola.fi/FIN/product/retail/
- sigtuna
Itse käytän cocos rasvaa ja ei ole mitään sivumakuja. hyvä tulee
- kirjoitat
"cocos rasvaa"? Sehän on suomeksi kookosrasva. Eller bor du i Sigtuna kloster?
- Eräs vaan...
eilen törmäsin sellaiseen..
- vastaa
Käytä mielummin rypsiöljyä, joka on kotitalouksiin kaikkein helpoiten saatavilla. Tuo mainittu palmuöljy on terveydellisesti kaikkein "vaarallisinta ja riski alteinta" ravsaa, vaikkakin leipomot sitä suosivat ;-( Mukavaa leipomis hetkeä!
- .....
Olen käyttänyt viimeaikoina rypsiöljyä. Lapsuudesta jäi muistot mieleen, kun se kokki paistorasva jätti rasvaisen maun kitalakeen. Anoppi käytti kookosrasvaa, se oli hiukan parempaa. Mielestäni rypsiöljy on mauttominta, lopun rasvan voi helposti ottaa talteen ja käyttää siivilöinnin jälkeen uudelleen. Eikä rasva tunnu imeytyvän munkkeihin niin helposti kuin mitä kookosrasva tekee. Nyt on lämpömittarikin, joten homma vaan helpottuu.
Sima tänään pulloon ja aatoksi on herkkuja tiedossa. - :p
miten ne pitää sokerittaa? :P
- siisti vinkki
Munkkeja tarkoittanet?
Itse käytän tyhjää jauhopussia, jonne kaadan sokerit. Kun munkit ovat paistuneet nostan ne hetkeksi valumaan talouspaperin päälle ja sen jälkeen pudotan sinne pussiin, jossa sokerit ovat. Pussin suu tiukasti kiinni ja jonkinlaista ravistelua, pussi pari kertaa ylösalaisin että sokeri tarttuu joka puolelle.
Helppoa kuin heinänteko- munkkinaristi
Kookosrasva parasta, ei imeydy taikinaan kuten rypsiöljy tekee. Rypsiöljyllä tulee myös sitkeitä munkkeja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818