Kyseessä on uusi pyörä, ei käytetty. Löytyykö tonnilla parempaa hybridiä: -runko kaksoisohennettu alumiini -vaihtajat ja vivut XT -jarrut Avin Juicy 3 -keula Suntour NCX-D-LO Saako tässä rahalleen vastinetta? Tonni on mielestäni paljon työmatkapyörästä.
Löytyykö 1000 eurolla parempaa?
20
3174
Vastaukset
- alkup. Maantiepyöräilijä
Aivan varmasti on parempia yhdistelmiä. Tuo vaikuttaa aikamoiselta pommilta noillakin tiedoilla, mutta oletko tarkastanut mitä kuraa muut osat ovat? Hyvää käyttötavaraa tuossa ovat vaihtajat ja vivut, mutta jos asia on ilmoitettu noin, niin loput osat voivat olla ihan mitä tahansa. Ajatko työmatkaa ympäri vuoden vaiko vain kesällä? Tuossa kolme parempaa vaihtoehtoa, joista kaksi on alta tonni ja kolmas tuossa kokoonpanossa Suomessa hieman yli normaalihintaisena. Ensimmäinen sopii vain kesäkäyttöön, muut kaksi ympärivuotiseen ajoon. http://velosport.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=204&products_id=1074 http://www.konaworld.com/09_jake_en.cfm http://www.pyorahuolto.com/show.php?type=maantie&id=27
- mutta...
...eikös tuossa haettu hybridiä?
- Alkup. pyörämekaanikko
mutta... kirjoitti:
...eikös tuossa haettu hybridiä?
..ei ole ainoa vaihtoehto työmatkapyöräksi. Voisin jopa väittää, että hybridi on yksi huonoimmista ratkaisuista tähän käyttöön.
- pittää olla
mutta... kirjoitti:
...eikös tuossa haettu hybridiä?
Siinä nimenomaan halutaan pyörä p**kalla joustokeulalla, jonka paras ominaisuus on se, että sen voi lukita ;) Sitten halutaan levyjarrut ja nimenomaan nestejarrut, koska ne ovat tehokkaammat. Erityisesti halutaan päästä ihmettelemään jarrupalojen satunnaisia laahaamisongelmia ja ilmailemaan jarruja. Jos donan hybridiä ostaisin, niin vaikkapa tuollainen Gary Fisher Mendota antaisi rahalle vastinetta http://www.rtechsuspension.fi/product_info.php?products_id=6054
- lista
Frame Double Butted Aluminium Frame Fork Suntour NCX-D-LO adjustable lock-out Rims Rodi Vision, Disc Front Hub Shimano M525, Disc, QR Rear Hub Shimano M525, Disc, QR Tyres Continental Cyclecross Race 700x35c Cassette Shimano Deore HG50 9 speed 11-34T Crankset Shimano XT FCM771 48/36/26 with chainguard Shift Levers Shimano Deore XT Rear Derailleur Shimano Deore XT Front Derailleur Shimano Deore XT Chain Shimano CN-HG73 Brakes Avid Juicy 3, hydraulic disc brakes Stem Concept SL 100mm, 31.8mm/22.2mm Handlebars Concept SLRiser 31.8mm/22.2mm Saddle Concept Xtreme Seat Post Concept SL Pedals Aluminium cage with Reflector
- alkup. Maantiepyöräilijä
lista kirjoitti:
Frame Double Butted Aluminium Frame Fork Suntour NCX-D-LO adjustable lock-out Rims Rodi Vision, Disc Front Hub Shimano M525, Disc, QR Rear Hub Shimano M525, Disc, QR Tyres Continental Cyclecross Race 700x35c Cassette Shimano Deore HG50 9 speed 11-34T Crankset Shimano XT FCM771 48/36/26 with chainguard Shift Levers Shimano Deore XT Rear Derailleur Shimano Deore XT Front Derailleur Shimano Deore XT Chain Shimano CN-HG73 Brakes Avid Juicy 3, hydraulic disc brakes Stem Concept SL 100mm, 31.8mm/22.2mm Handlebars Concept SLRiser 31.8mm/22.2mm Saddle Concept Xtreme Seat Post Concept SL Pedals Aluminium cage with Reflector
Kuten sanoin, tuossa ylempänä on kolme parempaa vaihtoehtoa ;) Kuinka pitkä työmatkasi on? Tuo voisi tulla kyseeseen kaupunkipyöränä pienin muutoksin: - renkaat kapeammiksi, - keula hiilikuitukeulaksi ja - kääntö- tai lukkopolkimet. Varaudu sitten tekemään töitä noiden hydraulilevareiden kanssa. Olen itsekkin luullut niitä huolettomiksi, mutta työkaverin kokemukset viime talvelta ovat ihan jotain muuta. Toisaalta, jos tarvitset vain kaupunkipyörää, niin joku sinkulakin voisi tulla kyseeseen: http://www.pyorahuolto.com/show.php?type=maantie&id=24 tai http://www.konaworld.com/09_paddywagon_en.cfm
- pyöräilijä...
alkup. Maantiepyöräilijä kirjoitti:
Kuten sanoin, tuossa ylempänä on kolme parempaa vaihtoehtoa ;) Kuinka pitkä työmatkasi on? Tuo voisi tulla kyseeseen kaupunkipyöränä pienin muutoksin: - renkaat kapeammiksi, - keula hiilikuitukeulaksi ja - kääntö- tai lukkopolkimet. Varaudu sitten tekemään töitä noiden hydraulilevareiden kanssa. Olen itsekkin luullut niitä huolettomiksi, mutta työkaverin kokemukset viime talvelta ovat ihan jotain muuta. Toisaalta, jos tarvitset vain kaupunkipyörää, niin joku sinkulakin voisi tulla kyseeseen: http://www.pyorahuolto.com/show.php?type=maantie&id=24 tai http://www.konaworld.com/09_paddywagon_en.cfm
Työmatka suuntaansa on 17km, josta kovapohjaista polkua noin 2,5km, hiekkatietä 1,5 ja loppu erilaatuisia kestopäällysteitä. Parvekkeella on ennestään sinkula ja maasturi, nyt haetaan helppoa työmatkapyörää, joksi kokeillaan hybridiä. Cyclo-cros ja maantiepyörät eivät toimi ajoasentonsa vuoksi, ja 127kg elopainoa vaatii sekin jämäkämpää kokonaisuutta. Tuo Focus Crater Lakes menee niukin naukin alle hintarajan. Keula on mitä on, mutta muuten osat näyttää järkeviltä. Hydraulijarruista on montaa mielipisettä, mutta niin on omaan perseeseen n****misestakin. Jarrujen kanssa kuvittelesin pärjääväni, tuon toisen kanssa en.
- alkup. Maastopyöräilijä
pyöräilijä... kirjoitti:
Työmatka suuntaansa on 17km, josta kovapohjaista polkua noin 2,5km, hiekkatietä 1,5 ja loppu erilaatuisia kestopäällysteitä. Parvekkeella on ennestään sinkula ja maasturi, nyt haetaan helppoa työmatkapyörää, joksi kokeillaan hybridiä. Cyclo-cros ja maantiepyörät eivät toimi ajoasentonsa vuoksi, ja 127kg elopainoa vaatii sekin jämäkämpää kokonaisuutta. Tuo Focus Crater Lakes menee niukin naukin alle hintarajan. Keula on mitä on, mutta muuten osat näyttää järkeviltä. Hydraulijarruista on montaa mielipisettä, mutta niin on omaan perseeseen n****misestakin. Jarrujen kanssa kuvittelesin pärjääväni, tuon toisen kanssa en.
Ei mulla hydejarruja vastaan sen suuremmin ole, parissa maasturissa sellaiset löytyy. Niissä ei paljon haittaa, jos sieltä vähän kihinää kuuluu silloin tällöin. Maastoajossa ne on kuitenkin ehdottomat. Mutta maantieajossa menisi hermot, jos joutuisi kuuntelemaan jotain tsiip-tsiip-tsiip -vikinää kilometritolkulla. Mekaaniset levyt tai vannejarrut maantieajoon. Esim. Avid BB5 mekaaniset levyt on tosi hyvät ja niissä voi säätää helposti sopivan välyksen. 127 kg elopaino merkitsee joustohaarukan tapauksessa vaikeuksia. Ko. keula ei taida olla ilmajousella ja sen vakiojousi on luultavasti n. 80 kiloselle. Muutenkaan tollasella keulalla ei tee _mitään_. No saahan siihen hankittua jäykän kepin jostain.
- dsadsaadsasd
Alkup. pyörämekaanikko kirjoitti:
..ei ole ainoa vaihtoehto työmatkapyöräksi. Voisin jopa väittää, että hybridi on yksi huonoimmista ratkaisuista tähän käyttöön.
Onko se sitä, että ajetaan töihin asfalttia pitkin vaikka tie menisi kuun toiselta puolelta? Vai voiko se olla sitä, että töihin ajetaan pyöräteitä mutta oiotaan metsikköjen ja puistojen läpi, koska sitä kautta pääsee puolet nopeammin? Miten threadin aloittaja näkee asian?
- alkup. Maantiepyöräilijä
pyöräilijä... kirjoitti:
Työmatka suuntaansa on 17km, josta kovapohjaista polkua noin 2,5km, hiekkatietä 1,5 ja loppu erilaatuisia kestopäällysteitä. Parvekkeella on ennestään sinkula ja maasturi, nyt haetaan helppoa työmatkapyörää, joksi kokeillaan hybridiä. Cyclo-cros ja maantiepyörät eivät toimi ajoasentonsa vuoksi, ja 127kg elopainoa vaatii sekin jämäkämpää kokonaisuutta. Tuo Focus Crater Lakes menee niukin naukin alle hintarajan. Keula on mitä on, mutta muuten osat näyttää järkeviltä. Hydraulijarruista on montaa mielipisettä, mutta niin on omaan perseeseen n****misestakin. Jarrujen kanssa kuvittelesin pärjääväni, tuon toisen kanssa en.
Eli pädytään joko crossariin tai ns. "nopeaan commuteriin". Esimerkki jälkimmäisestä on TREK:n Portland. http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/urban/portland/portland/ Tuon TREK:n hinta on reippaasti yli budjettisi, joten se ei tule kyseeseen. Jos olet Etelä-Suomesta, niin kysy minkälaisen kulkineen Okka voi rakentaa: http://www.pyorahuolto.com/ Siellä oli yksi SURLY viime kesänä reippaasti alle tonnin. Cicli B menee vähän yli perus kokoonpanossa. Liian pysty ajoasento ei joka tapauksessa toimi noin pitkällä työmatkalla. Vaihtoehtojen takia taas tanko käytännössä kannattaa olla normaali maantietanko.
- fillaristi mies -81
Alkup. pyörämekaanikko kirjoitti:
..ei ole ainoa vaihtoehto työmatkapyöräksi. Voisin jopa väittää, että hybridi on yksi huonoimmista ratkaisuista tähän käyttöön.
Hybridihän on kompromissi, missä on hieman maastopyörää, vähän maantiepyörää ja niin edelleen. Hybridin suurin vika on se, että se ei ole missään hyvä ja yleensä paskoista osistakin kasattu vielä lisäksi. Poikkeuksiakin toki on. Itse en ostaisi varsinaista kaupunkihybridiä, sillä käytän maantieajossa fitness-pyörää (joka myös on erään tyyppinen hybridi), maastossa taas ajan XC-maasturilla. Kaupungissa käytän vanhaa Nakamuran maastoruoskaa, joka tekee tehtävänsä kaupungissa riittävän hyvin, eikä kiinnosta edes varkaita. Harratekäyttöön tuo nakamura on ihan väärän kokoinen pyörä. Tunturilla nyt on tuo T310, joka on tavalliselle satunnaispolkijalle ihan hyvä hybridi, jos on pakko saada tarakka sun muuta tilpehööriä. Tarakka on nähdäkseni tarpeeton koska tavar saa reppuun ihan yhtä kätevästi. Bilteman pyöristä sen verran, että Biltemalta pitäisi saada lailla kiellettyä hengenvaarallisten Yosemite-pyörien myynti ja maahantuominen.
- vaikka Biltemasta
Biltemastakin saa parempia...
- levyjarrut kaipaavat
kunnon perussäädön. Jos jarrusatula ei ole kohtisuoraan levyyn nähden niin ongelmia on luvassa. Yleensä adapteria joutuu hieman viilaamaan jotta saa satulan oikeaan asentoon. Levyjarrujen laadullakin saattaa olla vaikutusta sekä jarrujen iällä, männät eivät välttämättä palaudu kovin hyvin jolloin saa kuunnella tsirp tsipriä.
- vauhdin surma
levyjarrut kaipaavat kirjoitti:
kunnon perussäädön. Jos jarrusatula ei ole kohtisuoraan levyyn nähden niin ongelmia on luvassa. Yleensä adapteria joutuu hieman viilaamaan jotta saa satulan oikeaan asentoon. Levyjarrujen laadullakin saattaa olla vaikutusta sekä jarrujen iällä, männät eivät välttämättä palaudu kovin hyvin jolloin saa kuunnella tsirp tsipriä.
Juu, toi sovittelu, viilailu, putsailu ja keskittely on ihan arkipäivää maastopyörän kanssa. Mutta minkä takia tavalliseen ajoon tarkoitettuun pyörään haluaisi samanlaisen riesan? Mulla on n. 30 tkm ajettu Cannondale maantiepyörä Campagnolo Record -osilla. Taitaa olla kolmannet palat menossa. Jarrut ovat tunnokkaat, tehokkaat ja ongelmattomat. Paloja saa aina ja iänkaikkisesti melkein mistä vaan pyöräliikkestä (toisin kuin valmistajan xyz levyjarruihin vuodellta x)
- vielä...
Onko Focus Crater Lake noilla rojuilla tonnin arvoinen? Pyörä maksaa saksalaisessa verkkokaupassa 800,- mutta postikulujen jälkeen erotus on niin pieni, että voisin suosia kotimaista kauppuria. Frame Double Butted Aluminium Frame Fork Suntour NCX-D-LO adjustable lock-out Rims Rodi Vision, Disc Front Hub Shimano M525, Disc, QR Rear Hub Shimano M525, Disc, QR Tyres Continental Cyclecross Race 700x35c Cassette Shimano Deore HG50 9 speed 11-34T Crankset Shimano XT FCM771 48/36/26 with chainguard Shift Levers Shimano Deore XT Rear Derailleur Shimano Deore XT Front Derailleur Shimano Deore XT Chain Shimano CN-HG73 Brakes Avid Juicy 3, hydraulic disc brakes Stem Concept SL 100mm, 31.8mm/22.2mm Handlebars Concept SLRiser 31.8mm/22.2mm Saddle Concept Xtreme Seat Post Concept SL Pedals Aluminium cage with Reflector
- cyclox
Ei ole tonnin arvoinen. Maksaisin 800,- jos haluaisin ostaa (mutten halua).
- Cyloni
cyclox kirjoitti:
Ei ole tonnin arvoinen. Maksaisin 800,- jos haluaisin ostaa (mutten halua).
Mikä on se mittari, jolla polkupyörän laatua mitataan? Pyörätyyppi jo sinällään? Hinta? Mutu mielipide?
- alkup. Maantiepyöräilijä
Cyloni kirjoitti:
Mikä on se mittari, jolla polkupyörän laatua mitataan? Pyörätyyppi jo sinällään? Hinta? Mutu mielipide?
Eiköhän kyse ole aika pitkälti yhtälöstä brändi, osasarja ja paino. Brändi rakennetaan ainakin osaksi laadunvalvonnan avulla. Osasarja kokonaisuudessaan taas kertoo, kuinka tasapainoinen kokonaisuus on. Pyörän painosta voi päätellä jotain käytettyjem komponenttien laadusta. Aloittelijan, joka haluaa hyvälaatuisen pyörän, kannattaa hankkia se hyvämaineiselta merkiltä ja niin, että kaikki pyörän osat ovat samaa sarjaa. Hyvä esimerkki merkin laatuun vaikuttavista asioista on Cicli B. Suuri osa sen hyvästä maineesta Suomessa on Okkan tekemän huolellisen kokoonpanon ansiota. Jos peruspyörän paino on yli 10kg, niin osat eivät ole mitään laatutavaraa. Toisaalta joku toinen pyörätyyppi on kevyt, vaikka painoa olisi 15kg. Esimerkki: italialainen maantiepyörä italialaisilla osilla on varma valinta asfalttilenkeille. Todellisuudessa tuossakin pyörässä voi olla taiwanilainen runko ja romanialaiset osat, mutta laadunvalvonta ja suunnittelu ovat italialaisia. Pyörätyyppikin jo sinällään vaikuttaa. Oletusarvoisesti hybridit on kasattu halvalla jossain vietnamissa osista, joiden alkuperästä kukaan ei edes halua tietää mitään. Nishiki kasataan Suomessa, mutta eivät ne osat niin hirveästi eroa kaukoidässä kasatuista. Hinnasta on nyrkkisääntö, jonka mukaan hyvälaatuinen asfalttipyörä on 1000, maastopyörä 1500 ja täysjousto maasturi 2000 minimissään. Poikkeuksia on tästäkin, mutta kyllä tuo nyrkkisääntö aika hyvin pitää paikkansa.
- olette
alkup. Maantiepyöräilijä kirjoitti:
Eiköhän kyse ole aika pitkälti yhtälöstä brändi, osasarja ja paino. Brändi rakennetaan ainakin osaksi laadunvalvonnan avulla. Osasarja kokonaisuudessaan taas kertoo, kuinka tasapainoinen kokonaisuus on. Pyörän painosta voi päätellä jotain käytettyjem komponenttien laadusta. Aloittelijan, joka haluaa hyvälaatuisen pyörän, kannattaa hankkia se hyvämaineiselta merkiltä ja niin, että kaikki pyörän osat ovat samaa sarjaa. Hyvä esimerkki merkin laatuun vaikuttavista asioista on Cicli B. Suuri osa sen hyvästä maineesta Suomessa on Okkan tekemän huolellisen kokoonpanon ansiota. Jos peruspyörän paino on yli 10kg, niin osat eivät ole mitään laatutavaraa. Toisaalta joku toinen pyörätyyppi on kevyt, vaikka painoa olisi 15kg. Esimerkki: italialainen maantiepyörä italialaisilla osilla on varma valinta asfalttilenkeille. Todellisuudessa tuossakin pyörässä voi olla taiwanilainen runko ja romanialaiset osat, mutta laadunvalvonta ja suunnittelu ovat italialaisia. Pyörätyyppikin jo sinällään vaikuttaa. Oletusarvoisesti hybridit on kasattu halvalla jossain vietnamissa osista, joiden alkuperästä kukaan ei edes halua tietää mitään. Nishiki kasataan Suomessa, mutta eivät ne osat niin hirveästi eroa kaukoidässä kasatuista. Hinnasta on nyrkkisääntö, jonka mukaan hyvälaatuinen asfalttipyörä on 1000, maastopyörä 1500 ja täysjousto maasturi 2000 minimissään. Poikkeuksia on tästäkin, mutta kyllä tuo nyrkkisääntö aika hyvin pitää paikkansa.
cressent merkistä ja sen laadusta? etenkin fittnes pyörien saralla?
- alkup. Maantiepyöräilijä
olette kirjoitti:
cressent merkistä ja sen laadusta? etenkin fittnes pyörien saralla?
http://www.cycleurope.com/ Parempi Cycleuropen pohjoismaissa myytävistä "ruotsalaisista" merkeistä. Merkin kotisivulla on maininta kokoonpanosta Ruotsissa, joten tuo Monark ollee nykyään sitten kaukoidän tuotantoa? Noilla tiedoilla ihan ok valinta. Jos hakee lenkkipyörää, niin miksi ei sitten osta suoraan maantiepyörää? Parempi tanko ja sitä kautta parempi ajoasento. Parhaat fitnespyörät ovat periaatteessa maantiepyöriä suoralla tangolla. Jos pysytään saman tehtaan tuotteissa, niin joku hinnat alkaen Bianchin maantiepyörä on varteenotettava vaihtoehto. http://www.suomenurheilupyora.fi/product.php?loc_id=486 Kannattaa katsella viimevuotisia malleja, niitä näyttää vielä olevan liikkeissä. Tuo ei ollut edes edullisin, jonka löysin pikaisesti. Muista kokonaisuus, jos olet ostamassa ensimmäistä hyvää pyörää. Kannattaa tarjouttaa kaikki samaan. Pyörien hinnat ovat tiukkoja, mutta tarvikkeista kauppias voi antaa alennusta pyörän oston yhteydessä. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=109&conference=613&posting=22000000043149307
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273643- 412479
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372333Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72097Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141412
- 1291329
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2751310Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451285