vaatteita eli huuhdellaan ja uuniin sytytetään tuli virillä eli tuohella.
hämeessä
6
1767
Vastaukset
- voi myös
höljötellä. Se on suomen kielen rikkautta. Verbit, jotka eivät ainoastaan kuvaa mitä tehdään, vaan myös miten,ovat katoamassa arkisuomesta. Onneksi meillä on murteet, joissa vanhat, hauskat, termit säilyvät.
- vaatteita
huljutellaan. Vaatteet voi myös huljauttaa.
- tuttu termi EP:lla
Vaatteeren veres viruttelu oli Etelä-pohojanmaallaki aika yleestä ennenvanhaa. Puukkojunkkariihin sillä ei kumminkaa oo mitää yhteyttä, vaan verellä tarkootetahan täs yhteyres vettä (divetyoksidi H20).
- pohjos karjalassa
ku virutettaan nii sillo venytettään jottai
- Viruttaaa....
Nii se on ku vuatteet pesttään nii ku ne on kuivvii nii ne pittää viruttoo jotta ne mahttuu piälle.
- Ketäliä
Mä oon hämmeest ja saon "veses virautettaa".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 295480
- 1671959
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1601581Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141334Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike281268- 941155
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.701134Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan551124viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2121068- 41920