concerta

ja yliannostus

Minkälaisia oireita voi tulla jos ottaa Concertasta yliannostuksen eli esim. 3 x normaalin annostuksen? "Kolahtaako" Concerta yliannostuksena otettuna niin, että sitä voisi verrata huumeisiin?

92

37154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lue?

      itse sain ainakin tosi epämiellyttävän tuntemuksen, sydän hakkas kuin olisi räjähtämäisillään ja vaikea hengittää. tuskin kolahtaaa kellään kovin hyvin, conserta kun on hidas ja pitkävaikutteinen. ikävä jos tuleekin tosi pahat tuntemukset niin kestää 12 tuntii ennenkuin vaikutus lakkaa. ritallin voisi toimia viihdekäyttöön paremmin...

      • Ritalin on kuulemma todella vanha lääke.


    • Rev.McMoon

      eli metyylifenidaatti, on amfetamiinin, kofeiinin ja kokaiinin kaltainen piriste, joka sijoittuu päihtymysvaikutukseltaan kofeiinin ja noiden muiden väliin, kuitenkin lähemmäksi vahvoja piristeitä. Laittomien piristeiden vaikutus on nopea ja voimakas, metyylifenidaatista saa lähes saman efektin samalla käyttötavalla. Concerta on kuitenkin depot-muodossa, eli vapauttaa ainetta hitaasti ruoansulatuskanavaan ja siksi pitoisuus veressä nousee hitaasti, aiheuttamatta sitä "kolahdusta". Piristeille tyypillinen päihtymys nousee siis hitaasti, aiheuttaa sitten myrkytysoireita, joihin kuuluu hermostuneisuutta, kiihottuneisuutta, euforiaa, aistiharhoja, unettomuutta sekä verenpaineen ja syketaajuuden kasvua ja psykoottisia oireita. Vaikeassa myrkytyksessä voi esiintyä kuumetta, rintakipuja, rytmihäiriöitä, verenpaineen laskua, kouristuksia ja koomaa. Kuolema seuraa aivoverenvuodon, sydän- tai aivoinfarktin muodossa. Poikkeuksena on kofeiini, sen aiheuttama päihtymys ei voimistu euforiseksi, vaan myrkytysoireet alkavat nopeasti. Alkavan kofeiinimyrkytyksen oireita ovat mm. sydämentykytys, hermostuneisuus, ahdistus, rytmihäiriöt, puristava tunne rinnassa, käsien ja jalkapohjien hikoilu, keskittymisvaikeudet ja psykoottisuus. Vakava myrkytys päättyy samoin kuin muillakin. Näiden aineiden yliannostusten hoito on täsmälleen sama, bentsodiatsepiinejä ja betasalpaajia elintoimintoja tukevana hoitona. Hyvällä onnella selviät hengissä ilman aivo- ja sisäelinvauriota. Eli, en suosittelisi leikkimään tällaisilla aineilla.

    • 4711

      jos nielee sanotaanko, 10kpl 36 mg concertaa 12tunnin aikana, ei siis kerralla, vaan esim tunnin välein. niin kauanko kestää, että concertan vaikuttava aine on hävinnyt verestä???

      • sh31

        Älä nyt ihmeessä mene tuollaisia määriä ikinä ottamaan. Mm. sydänhalvauksen tms. vaara on silloin ERITTÄIN suuri. Me olemme tietysti yksilöitä, mutta itse 90 kiloisena miehenä mun paikat ei ikinä kestäis tuollaista määrää tuossa ajassa.
        Kokemusta concertasta adhd.n hoitamiseen allekirjoittaneella n.8v.


      • hahaa

        Ite vedin tunnin sisällä kaikki tuttuni 30x36mg pilleriä, viinapullon ja pullon kuoharii. Kuoharin ja muutaman jälkeen olo tuntu mukavalt joten vedin sit loputkin. Siin ei sit enää ollu järkee olin sit seuraavat päivät teholla ja "myrkytys puolel" EN SUOSITTELE KELLEKKÄÄN!!


      • mietiskelijä2
        hahaa kirjoitti:

        Ite vedin tunnin sisällä kaikki tuttuni 30x36mg pilleriä, viinapullon ja pullon kuoharii. Kuoharin ja muutaman jälkeen olo tuntu mukavalt joten vedin sit loputkin. Siin ei sit enää ollu järkee olin sit seuraavat päivät teholla ja "myrkytys puolel" EN SUOSITTELE KELLEKKÄÄN!!

        ite oon ottanu nyt 12h aikana 8 kpl 54mg ja olo on kyl nyt melko outo,en osaa oikeen kuvailla ollenkaan minkalainen mut onkohan syytä huolestuu!?!?!? ekat 2 kun otin niin tuli aivan loistava olo mut niitten jälkeen mitä olen syönyt nuita niin ei ole kolahtanu juurikaan yhtään niin siksi otinkin niin paljon että kolahtas.. no viimeset 4 kpl otin 1.5 tunnin sisällä ja nyt todella paska olo...oksettaa mut ei sitten kumminkaan okseta,en osaa selittää tuntemuksia mut jos tästä selviää nii hyvä juttu,ei oikeen ajatuskaan juokse...nii en oo varma onko vähä sekavaa tekstiä mut jos joku tietää mikä tähän auttas nii kertos pian!????!


      • samoilsilmil
        sh31 kirjoitti:

        Älä nyt ihmeessä mene tuollaisia määriä ikinä ottamaan. Mm. sydänhalvauksen tms. vaara on silloin ERITTÄIN suuri. Me olemme tietysti yksilöitä, mutta itse 90 kiloisena miehenä mun paikat ei ikinä kestäis tuollaista määrää tuossa ajassa.
        Kokemusta concertasta adhd.n hoitamiseen allekirjoittaneella n.8v.

        miks ei? itekki täs 2 vuorokauden aikana popsinu 17kpl 36mg concertaa plus muita ADHD lääkkeitä. (joittenkin psyyke on vahvempi kun toisten)


      • Anonyymi
        sh31 kirjoitti:

        Älä nyt ihmeessä mene tuollaisia määriä ikinä ottamaan. Mm. sydänhalvauksen tms. vaara on silloin ERITTÄIN suuri. Me olemme tietysti yksilöitä, mutta itse 90 kiloisena miehenä mun paikat ei ikinä kestäis tuollaista määrää tuossa ajassa.
        Kokemusta concertasta adhd.n hoitamiseen allekirjoittaneella n.8v.

        Tiiätkö mitä voi käydä ku otin 360mgn verran consertaa ja 200mg verran ataraxia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiiätkö mitä voi käydä ku otin 360mgn verran consertaa ja 200mg verran ataraxia

        90kg huhhu ku ite joku 65


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiiätkö mitä voi käydä ku otin 360mgn verran consertaa ja 200mg verran ataraxia

        Noontäs vhä huono olo ja kuumottaa ihan vittu a sydän hakkaa viellälujempaa ku aikasemmi ja kaikki paikat tärisee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiiätkö mitä voi käydä ku otin 360mgn verran consertaa ja 200mg verran ataraxia

        Otin kaikki ne jossai tunnin sisään ni Mitä niiku ny pitäs tehä. Venataa että loppuuko tää outo olo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otin kaikki ne jossai tunnin sisään ni Mitä niiku ny pitäs tehä. Venataa että loppuuko tää outo olo?

        Ja ainiin puol pulloo vergiäki vedim


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiiätkö mitä voi käydä ku otin 360mgn verran consertaa ja 200mg verran ataraxia

        430mg conserta ja 450mg niit ataraxei ha histecei


      • Anonyymi
        samoilsilmil kirjoitti:

        miks ei? itekki täs 2 vuorokauden aikana popsinu 17kpl 36mg concertaa plus muita ADHD lääkkeitä. (joittenkin psyyke on vahvempi kun toisten)

        itse vedin eilen illasta 20-30kpl(?) 18mg concertaa ja tässä iha ilosena tällä hetkellä oon. En kyllä suosittelis tuli vaa itelle ainaki huono olo henkisesti ja fyysisesti ja tärisin ja heiluin tosi paljo ja loppuvaiheessa tosi vaikee olla paikallaan.


    • Hyvä muisto

      Ite söin kerran ennen koetta (oliko se) viisi kappaletta niitä pieniä ruskeita concerta pillereitä ja vaikutuksena oli vain hyvä keskittyminen! :p siitä matiikankokeesta sain sitte 9- :D

    • JÄRKIkäteen

      Concerta ei kolahda kuten "oikeat" huumeet. Oikealla annoksella se piristää ja antaa amfetamiinin KALTAISIA vaikutuksia. Oikea annos ei ole 8x54mg, se on hullun ja tyhmän annos. Ellei ole todella korkea toleranssi, tuo määrä aiheuttaa TODELLA VAARALLISIA OIREITA. Esm. Itse olen käyttänyt piriä kohtuu paljon, ja 2x54mg ja leposykkeeni oli 130, joka on vaarallista. Sitä kesti 12h. Jouluna vedin kaksi päivää piriä ja sen jälkeen vedin 10-12x54mg päivässä. Valvoin viisi päivää ja jouduin psykoosiin. Toki riippuu edelleen ihmisestä ja toleranssista, mutta concertan maksimiannos lääkäreiden mukaan on 54mg/pv ja nelinkertaiset määrät on useimmille vaarallisia. Pieni vinkki kaikille jotka käyttävät piristeitä: Varatkaa aina varalle rauhoittavia (esm. diapam, tenox), ne lievittävät epämiellyttäviä oireita ja laskevat leposykettä.

      • huonostikirjoitettu

        "Esm. Itse olen käyttänyt piriä kohtuu paljon, ja 2x54mg ja leposykkeeni oli 130, joka on vaarallista. Sitä kesti 12h. Jouluna vedin kaksi päivää piriä ja sen jälkeen vedin 10-12x54mg päivässä." Nuo mg määrät ovat siis concertaa.


      • Anonyymi
        huonostikirjoitettu kirjoitti:

        "Esm. Itse olen käyttänyt piriä kohtuu paljon, ja 2x54mg ja leposykkeeni oli 130, joka on vaarallista. Sitä kesti 12h. Jouluna vedin kaksi päivää piriä ja sen jälkeen vedin 10-12x54mg päivässä." Nuo mg määrät ovat siis concertaa.

        Kävikö mitä ite tos vedin 360mg consertaa ja yli 400mg verran ataraxei ja histecei tai niiku molempiin mutta ei onnistunu yritys ja tässä sitä ollaa että Voiko tässä vielä käydä jotain huonoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävikö mitä ite tos vedin 360mg consertaa ja yli 400mg verran ataraxei ja histecei tai niiku molempiin mutta ei onnistunu yritys ja tässä sitä ollaa että Voiko tässä vielä käydä jotain huonoa

        Eli ei tullu siis mitää vaurioita minnwkkää


    • heiioo

      Conseissa on mm.18mg kuorenalla ja välissä "happoavauhtia"(eli siinä on monta erinopeuksellista kerrosta ja ainetta)ja toi muovikuorenvälissä oleva toimii kokolailla samantien.itsensä tuntevat huomaavat vaikutuksen.kaikki eivät.loput toimivat paljaana todella nopeasti.alkon kans tulee essofiilistä lähellä oleva euforinenolo.kaikista parhaiten vaikuttaa oikein syömällä.itse en vaan tykkää syödä muovia ja kuorta mikä ei imeydy elimistössä.mutta käy kropanpäälle näin rajummin sivuoireineen jne.jotkut rännittää ja sotkee piriin näitä tai tekee omat pirinsä.kipeitä tyyppejä.syökää oikein näitä.ei näistä mitään pirioloja saa ja liikaa ottamalla tulee tosipaskaolo niin fyysisesti kuin henkisesti ja on aikas väkevää ainetta.

    • heiioo

      Conseissa on mm.18mg kuorenalla ja välissä "happoavauhtia"(eli siinä on monta erinopeuksellista kerrosta ja ainetta)ja toi muovikuorenvälissä oleva toimii kokolailla samantien.itsensä tuntevat huomaavat vaikutuksen.kaikki eivät.loput toimivat paljaana todella nopeasti.alkon kans tulee essofiilistä lähellä oleva euforinenolo.kaikista parhaiten vaikuttaa oikein syömällä.itse en vaan tykkää syödä muovia ja kuorta mikä ei imeydy elimistössä.mutta käy kropanpäälle näin rajummin sivuoireineen jne.jotkut rännittää ja sotkee piriin näitä tai tekee omat pirinsä.kipeitä tyyppejä.syökää oikein näitä.ei näistä mitään pirioloja saa ja liikaa ottamalla tulee tosipaskaolo niin fyysisesti kuin henkisesti ja on aikas väkevää ainetta.

    • Concerta

      Itse kokeilin pari päivää sitten ottaa 18mg concerta 5pilleriä ja olotila oli epämiellyttävä mutta myöskin hyvän tuntuinen. otin annostuksen illalla 8 maissa ja koko yö olin herillä.. Hallusinaatioita tuli jonkun verran ei mitään suurta mutta esineet muuttelivat muotoaan ja muuta kaikkee mut listaan nytte hyvät vaikutukset ja haittavaikutukset

      Haittavaikutukset:
      1) Tuntui siltä ettei pysty hengittämään kunnolla.
      2) Sydämen lyönti oli kova.
      3) Vatsa tuntui tyhjältä ja oksetti eikä ruoka auttanut eikä myöskään ruokahalua ollut kovin paljon mutta tajusin silti syödä.
      4) Koulussa amulla huomasin että ei ole hyvä olo ja olin todella levoton ja muutenkin välinpitämätön.

      Ns "hyvät vakutukset"
      1) Itse koin hieman samanlaisen tunteen kun olisi ollut pilvessä mikä tuntui ihan hyvältä
      2) no siis täshän nää hyvät vaikutukset mut tuli omalla tavalla hyvä fiilis..

      Pientä tietoa myös että olen 14v ja minulle on määrätty Concerta Keskittymis ongelmiin koulussa (ADD). Mutta oli kuitenkin ehkä "kokemuksen arvoinen" niinku että jos on kiinnkstunut kokeilemaan niin en sano hyvää mutta en myöskään pahaa. Mutta omasta kokemuksesta niin voisin kokeilla toisenkin kerran mutta en nyt vähään aikaan nimittäin olin todella poikki koko eilisen päivän ja koulussa ei mennyt hyvin että jos kokeilee niin viikonloppuna. :D voin myös sanoa että hirveä liikunta ei ole kannattavaa koska tulee tosi huono olo.

    • Tyyppi22

      Vanha palsta mut pistänpä ny silti.

      Vedin tossa 2h sitten 4x36mg pureskeltuna josta tuli todella energinen olo ja euforinen (musiikki kuulostaa todella hyvältä, pakko liikuttaa kokoajan jotain esim heiluttaa päätä) vedin sit tossa vielä äskön yhen 36mg pureskeltuna.

      Ennen kun tein tämän luin muitten kokemuksia ja otin jonkin verran asioista selvää, muutenkin on tolea.

      Jos et ole ennen ottanut concertaa nii sanoisin että yksi 36mg pureskeltuna saa pienen euforian ja energisen olon mut omalla vastuulla sit.

      • Mmmmmn

        Otin noin 7h sit 1 x 36mg nyt sydän tykyttää helvetisti eikä nukkumisesta tule mitään...


      • Herrajumala

        Joo siis itekki pureskelen nuo. Nyt vedelly jotai 27mg ja menny nyt tän päivänaikana joku 10. Kyllähä sillä pärjää mutta laskut on helvetin perseestä. Nytki valvonu koko yön noilla ja kieli veressä ja päätä särkee mutta silmät pysyy kyl auki :DD en tiiä ite tykkään tälläsestä että kauheen sosiaaline kokoaika ja joteki onnelline ja jaksaa keskittyy ja kunno energine olo. Tässäki vaa selittelen jotaki. Mut sen sanon että älkää vetäkö näitä liikaa ja älkää saatana syökö alkoholin kanssa näitä! Toimii paljo paremmi ko pureskelee tai murskaa ja heittää nenää. Ite aina pureskelen ko en jaksa enää väsätä noita:D mutta hei olkaapa kaikki varovaisii näitten kans! Vaikka onki kokenu käyttäjä mutta kumminkin. Pitäkäähä itestänne huolta!


      • Anonyymi

        näitä ei varmaan lueta enää mut sanompahan mäkin😭 olin juono viinaa ja sit ottanu tyhmämä just 36mg niit constertoi aluks oli oikeesti hyvä olo mut sit suureni pupillit,sattui mahaan, särki päähän, huimas, suu kuiva, sydän hakkaa, oksettaa, aluks harhoja tai nii yms


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        näitä ei varmaan lueta enää mut sanompahan mäkin😭 olin juono viinaa ja sit ottanu tyhmämä just 36mg niit constertoi aluks oli oikeesti hyvä olo mut sit suureni pupillit,sattui mahaan, särki päähän, huimas, suu kuiva, sydän hakkaa, oksettaa, aluks harhoja tai nii yms

        en sano et mä oon hyvä malli esimerkki mutta älä ota sil mielellä että vois tyllä hyvä olo sil ajatuksella just että ottaa paljon.. voin sanoo et mielummin oisin vaan ottanu vaikka yhden kun kai jopa saanu yliannostukse kosk halus hyvän olon! tiiän ettei kenenkaa anonyymin mikää #älkää käyttäkö huumeita. mutta oikeesti jos on ihan pakko ottakaa selvää ja käyttäjää järkevästi mielummin ei ollenkaa mutt!


      • Anonyymi

        oon ite valvonu 3 yötä putkee ku napostellu ekan yön aikana yhteensä 810mg concertaa ja vähintää 20 400 buranaa. pikkusen on heikohko olo ja paikat tärisee mut noo eiköhä tää tästä


    • hörhö

      Te vitun vatipäät meette vetää noit pillereit iha huviksee? ei vittu ja jotkut näist o et "vittu vedin 30 kerral" herätkää concerta vaikutus o parhaimmillaa 6timma jälkee.. elikkä se riski et su sydä pysähtyy tai joku muu sydän vika ilmenee on 95% jos vedät ees 5x 54mg..

    • Addriana_H

      Älkää uskoko näitä trollaajia ja älkää missään nimessä menkö ottamaan edes yhtä 36mg concertaa jos ette ole ikinä ennen sitä ottaneet!

      Lääkärin määräyksestä ainoastaan, tietynlaisten sairauksien kanssa tämä lääke on suuri riski. Ehkä ette ajattele sitä sekoillessanne mutta myöhemmin voi harmittaa (jos järki joskus siellä päässä lisääntyy) jos näistä touhuista tulee jotain pysyviä vaurioita.

      "Jopa vain" 18mg concertaa voi pistää terveen sydämen oudokseltaan koetukselle jos elimistö ei ole tähän tottunut. Ja se oikeasti tulee ihan puskista.

      Keskittykää ennemmin niihin ongelmiinne jotka ajaa teidät "ottamaan 3x54mg kylmiltään". Jos itse haluaa päästä hengestään niin fine mutta ei ehkä ole kovin järkevää kertoa sitä täällä muille kokeilemisen arvoisena juttuna. Siitä voi oikeasti lähteä henki. Palstaa lukee myös nuorempia joilla ei ole näistä kovasti kokemusta. Joku vastuu pitäisi omista teksteistään ottaa - myös anonyyminä.

      T. Mutsi

      • Anonyymi

        Mää oon ottanut mä olin 16v ja tyhmä mun kaveri tarjosi minulle niitä mietoja ja sano et nää antaa sulle nopeeet olon ja kokeilin ja sit ne tuntu niin hyvältä että jäin koukkuun ja käytin 3 vuotta ja lopetin ja nyt lopetan kaikki pahat mä en haluu kuolla nuorena paitsi pajaa en lopeta kun mulla on epilepsia ja syön päivittäin siihen lääkeitä ja jos vedän conuja ja mun omia lääkeitä ja vinaaa niin kuolen nii ei kiitos oon kokeilu vähän kaikkee esim kolaa LSD sienet kukka jaa ksalolei amfee ja siinä ne oli älkää ikinä ottako jos joku tarjoo huumeita niin älä tee sitä virhettä et otat sä jäät koukkuun niiku mä jäin jos jotain haluu ottaa niin kukkaa ja sienet ne on niiku luonnon antimia mut joo ei mul muuta


    • info888888888888

      Älkää hyvät ihmiset menkö koskemaan Concertaan päihde tarkoituksessa.

      Concertan vaikuttaja on Metyylifenidaatti ja ilman sekakäyttöä (= napsimalla concertan perään n. 100mg edestä muita aineita helvetin vahvan viinan kanssa), et saa päätäs sekaisin sillä kovinkaan helposti ja vaikka saisitkin, sen päihdyttävä vaikutus on verrattavissa vitunmoiseen humalaan tai sokerin yliannostukseen etkä edes oikein itse huomaa sen vaikutuksia muuten kuin katsomalla kelloa ja huomaamalla ettet ole nukkunut n. 24 tuntiin, syönyt pariin päivään yhtikäs mitään ja olo on pirteä eikä ole edes nälkä.

      Metyylifenidaatin vaaratekijänä on korkeampi paniikkikohtauksen, sydänkohtauksen ja epilepsia kohtauksen riski ja pitkäaikaisen väärinkäytön seuraksena lisäksi voi aiheuttaa narkolepsiaa ja muutamia muita ei niin mukavia neurologisia häiriöitä ja syömishäiriöitä.

      Eli lyhyesti, juomalla 7 pulloa absinttia saat pääsi paremmin sekaisin ja vieläpä laillisesti eikä murheena ole muu kuin alkoholimyrkytys josta voi vielä melko selväjärkisenä selviytyä.

      • Paco

        Tänään meni aamulla 2x34mg ja 5 tunnin päästä 2x34mg. Äsken vielä imasin kahdesta värin päältä. Keskittyny olo mutta viihdekäytössä vaaditaan se pureskelu ja ei ole sen arvoista. Puolittuu nopeesti eli saa syödä lopulta tunnin välein niitä ja laskut mukavat :) Kerran 2vrk putkella meni 15x54 niin joutu lopussa laskee mitä ehtii sen tunnin aikana tehdä ennen laskuja esim. Käydä kaupassa. Lääkkenä hyvä, viihtenä ei.


      • ÄLÄ PUHU POTASKAA! Suomesta saa Concertaa MAX. 75mg. Menikö jakeluun?


    • huumausaineena

      Kaveri vetäny 15vuotiaasta asti concertaa viihde käytteenä ja sanonu että tulee pirteä olo ja saattaa jäädä koukuun siihen. mutta tuo teidän hallusinaatio jutut on täyttä paskan puhumista kyllä mä jotenki uskon kaveriin joka on käynyt kaikki aineet läpi paitsi crocodilea. Ja huomatkaa siinä lääkkeessä ei ole paljoo paskaakaan amfetamiinia. jos te haluutte hallusinaatioita concertasta saatte vetää noin 25-50 pilleriin nokkaan tai pureskeltuna

      • lisää

        Ja huomatkaa kaveri on vetäny noin 20vuot huumeita


    • kakkaapyllyssä

      kannattaa hommata vahvemmat aineet ku joku concerta....suosittelen metamfetamiinia....
      muutaman kossupullon siihen päälle ja vielä pari pakettia diatsepaameja!!!
      sit polttas vielä hasista 10g paukut kunnon piipusta.....

    • Conuboy

      Itellä todettu adhd hiljattain ja 18mg conui märätty miten paljo noita uskaltaa syödä päivän aikana ns viihdekäyttää alkon kans?

      Reseptin mukaan 1-2 tablettia aamuisin. Enkä oo huomannu oikeestaa mitää ns reseptin mukaan otettuna

      Alkon kans en huomaa muuta ku suu kuivaa ja silmät pysyy auki kokoaja, ja syke on aikas saakelin kova. Ja toki unettomuutta mutta ei oikeestaa erikoisia kiksejä.

      Aamulla otin 3x18mg ja 6 tunnijälkee pureskelin 1x18 ja pari pitkää kaljaa on alla.

      Olis tarkotus mennä viihteelle illalla nii olis hyvä tietää paljo noita uskaltaa ottaa ei juurikaan oo tolei, ps 21 v jäbä, eikä mitään huumetaustaa pelkkää alkoo menee vaa.

    • ganjagirl

      otin ekaa kertaa muutama kk sitten 54mg ja toimi ku piri varsinki kukan kanssa:D oon about 54kg painone joten voisin sanoo et se on hyvä annos jos haluu et kunnolla toimii. nyt otin 36mg ja yllättävän rauhallinen olo?? pitää ilmeisesti napsia vielä ainaki 1 lol

    • Anonyymi

      jos ottaa 2x 54mg concerttaa peräkkäin niin mitä siitä vois käydä? otin vahingossa

      • Anonyymi

        Mitä kävi?


      • Anonyymi

        Otin tos 15.00 mais 4 x 54mg ja hulautin kahel mad crocil alas. Oon noin 175cm ja 68kg jäbä. Mulla on adhd diagnoosi myös. Ollu koko päivän mittaa euphorinen fiilis ja leuka vipattaa. Mitään muuta valittamista ei oo ku et sydän tykyttää vitusti. En suosittele ottaa kyl kofeiinia näiden kanssa ja jos nyt ihan pakko on viihdekäyttää (ja sulla on resepti tai oot syönyt ennenkin) niin ota max 100mg 14h sisällä. Muuten voi olla sydänkohtauksen riskiä. Jos et oo syöny ikinä ennen ni pureskele vaa yks 36mg ja chillaa. ÄLÄ OTA ALKOHOLIA METYN KANSSA. METYYLIFENIDAATTI HEIKENTÄÄ HUMALAN TUNTUA JOTEN ET HUOMAAKKAAN KUN ON JO USEEMPI PULLO KOSSUA MENNY JA VASTA VÄHÄN HIPRAKKA. SIT HERÄÄTKI SAIRAALASTA TAI ET HERÄÄ OLLENKAAN!!!! Ps. Vieläki kolisee ihan vitusti ja kello on jo 0.13. Itellä vaikuttaa aina ton 12h. En tiiä muuttaako vaikutus aikaa mitä enemmän syö


    • Anonyymi

      Concertasta voi tulla pahat paniikit jos ei käyttänyt ennen.. Itse olen tykännyt stimulanteista aina.. Nykyään ihmiset on niin vailla moraalia kun myyvät vaikka mitä paskaa pirinä.. Itse siirryin concertaan sen takia... Aluksi väsättiin päin pee...tä, mutta sitten alkkoi kehitystyö ja nykyään se on kuin vettä .. Sopii vain noin puolelle ihmisiä ja tulee aika pahojakin oireita.. paniikkeja pelkotiloja.. silloin ei kannata jatkaa kokeilua.. Mulle sopii niin hyvin, että tätäkin kirjoittaessani oon valvonut vuorokauden ja tosi hyvä olo.. Suosittelen kokeilemaan, koska tietää mitä ryyni sisältä.. nykyään myydään ihan mitä tahansa pas...ka.. Pirinä,, ei kun kokkaamaan jos con.. sopii.. Hyvää tulevaa kevättä kaikille

    • Anonyymi

      Ite söin 3purkkia eli 90 18mg concertaa tuntunu missää pakko oli hakee viel puhdasta amfea 1g nii johas rupes toimimaa. Kaverini kuoli concertaa olisaanu saanu käytön jälkeen äkkikuoleman tukehtui

      • Anonyymi

        Kyllä jos hengissä selvisit ni kovilla ollu kroppa ku idioottina menin ottaa 10x54mg ja mitä iloo täst oli no vitulline sydämme tykytys ahistusta vähä välii kropp tärisee ku maajäristyksessä olisit ja päässä pyörii vaa että tuleekoha loppu vai jatkuuko elämä… elekää perkele sekaantuko näihi varsinkaa määräystä enempää


    • Anonyymi

      Onko 16x 20g medikinetin syöminen kerralla miten vaarallista 14v pojalle? Valitettavasti itsetuhoajatuksissa niii vedin ja nyt hikoilen älyttömästi ja alan menettämään tunnon kaikesta. Sydän hakkaa. Lihakset erittäin kipeet ja sätkivät

      • Anonyymi

        Ooks elos


      • Anonyymi

        Mitäkävi oon saman ikäine ja vesi 430mg verran conserta ja joku 400mg ataraxei


    • Anonyymi

      Tuleeks siit mitää jos vedän 3x30mg.oon 13btw

    • Anonyymi

      itse otin joskus 2 (kerrallaan) niitä päihdekäyttö tarkoitukseen ja vähän välillä vain nauratti ja siirsi nälkää 1/5 en suosittele

    • Anonyymi

      Vedin tänää 13×30mg viinan kera ja nyt oon jossai psykoosissa.ääniä ja askeleita kuuluu,näkö aaltoilee

      • Anonyymi

        Tuliko mitää pahaa mä 65kg ihan kuumotuksis tääl vedin ite just sillee tunnin sisään 12 36mg consertaa ja yli 400mg verran ataraxei ja histecei huonoilla ajatuksilla


      • Anonyymi

        ?
        ???


      • Anonyymi

        Älä ota alkon kanssa enää ikinä ku heräät sairaalasta vielä tai sit et herää ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ota alkon kanssa enää ikinä ku heräät sairaalasta vielä tai sit et herää ollenkaan.

        Eitully mitää tosta muutaku seuraava päivä oli vaa vitu hirvee olo iltaa asti🥶en lääkäris tai midii käynny eikä kyl vaikuta silt et mitää ois aiheuttanu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eitully mitää tosta muutaku seuraava päivä oli vaa vitu hirvee olo iltaa asti🥶en lääkäris tai midii käynny eikä kyl vaikuta silt et mitää ois aiheuttanu

        Eikä oksennuskaa kertaaka lentäny valvoin jonku 24h ton annoksen takia ja aamusta iltaa asti pyörytti vitusti


    • No ei se vielä tapa. Siitä tulee vain tavallista pirteämmäksi. Minullakin oli aikoinaan lääkkeenä juuri tuo Concerta, mutta sitten sen teho loppui totaalisesti. Nyt on Elvanse ja hyvin olen pärjännyt.

      • Anonyymi

        Tiiätkö voiko käydä mitää 12 36mg consertaa ja yli 400mg verran ataraxei ja histecei nii?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiiätkö voiko käydä mitää 12 36mg consertaa ja yli 400mg verran ataraxei ja histecei nii?

        Vai silleesä?


      • Anonyymi
        Dazir kirjoitti:

        Vai silleesä?

        Eli?


      • Dazir kirjoitti:

        Vai silleesä?

        Selvittiin


    • Anonyymi

      Nyt tiivistettynä vedin 5h sit 12 36mg consertaa ja joku 400mg verran ataraxei ja histecei nimitä nyt pitäs tehä. Venata että tää olo loppuu vai?

      • Anonyymi

        Tai onko kellään kokemusta oon tällä 65kg ni voiko jotain käydä vielä


      • Itellä on nykyään Elvanse. Ja se on muuten tehokkaampi, kuin Concerta.


    • Nii voiko tulla vielä jotai maksa vauriota ku 9h sit vedin 430mg consertaa ja 400 mg ataraxii

      • Anonyymi

        Riippuu ihan oman kehon sietokyvystä bentsoihin ja ylipäätänsä lääke aineisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu ihan oman kehon sietokyvystä bentsoihin ja ylipäätänsä lääke aineisiin.

        Selvittiin ilman ruhjeita 👍 seuraava päivä oli vaa vitun hirvee olo en mihkää sairaalaa jaksanu mennä


    • Anonyymi

      No aluks oli ihan kivaa oli rauhallinen olo mut sit 1-2h ottamiseen jälkeen hampaat rupes narskuttaa ja tuli nopea olo. Ja tottakai concertasta tulee olot jos ei oo reseptis tai ottaa kerta annosta enemmän ku lukeutuuhan consut bentso lääkkeisiin

    • Anonyymi

      Tota oon ite rn vetäny 200mg joku 10h sitte ja nyt nää alko vaikuttaa vasta. mul o vitun kovat mood swingsit ja öö tää on iha perseestä fr

    • Anonyymi

      Joskus vedin frendil 8kpl 27mg lyricoit kerral, sai venaa aik pitkää ja nousi tosi hitaasti, siin kohtii ku alko nousee niin tuli sama ku yleensä mulle mässyis, et tulee nihkee olo ja haluu vaa ihan lattial makaa, no sit niitten noustua se oli vähän niiku speed mut siit puuttuu se jokin, laskuissa alko vainottaa ja paska fiilis.
      Ja siit parin tunni pääst nukkuu.
      Että en tiiä mitä porukka tääl oikee selittelee

    • Anonyymi

      Jaahans. Täällähän on nistien kokoontumisajot käynnissä.

      Jättäkää ne lääkkeet niitä tarvitseville ja vetäkää itteltännelopullisesti valot pois niillä likasten ug labrojen pulvereilla.

      Ei teistä kumminkaan mitään hyötyä tälle valtiolle/pallolle ole. Rasitteita ja kulueriä vain.

    • Anonyymi

      Täällä kirjoitellaan add-lääkkeistä ja niitä yliannostuksena ottamisesta. Itse oon säännöllisen epäsäännöllisesti käyttänyt piriä lähes päivittäin välillä hyvää- väliin huonompaa sellaista vuosia.. Nyt olen saanut medikinet cr-60 20/vrk. respan mikä lienee aika maksimi mahdollinen annostus. Lääke aloitettiin tietty pienemmällä ja edettiin lisäämällä. Olen ollut suht tyytyväinen lääkitykseen,,pirin käytön rinnalla. Nää edellämainitut aineet ja yliannostus riippuu minusta käyttöhistoriasta ja siittä muodostuneesta "toleranssista" joka sekin vie yksilöllinen. Tiedä sitten mitä te muut ootte asiasta mieltä.

    • Anonyymi

      Itselläni concerta lääkkeenä ja ajattelin ottaa 8x36mg olo hyvä ja juttua riitti 27. Tuntia se laitto valvomaan että jaksaa kyllä :D

    • Anonyymi

      Ite oon tässä vähä enne ilta ysiä ottanu 3x18 mg ja 4x36mg sit joskus kahen aikaa yöl ottanu 1x36mg ja 1x18mg ja viien aikaa aamul ku alko kauhee vapina nii otin vielä 2x18mg ja vieläki kauhee vapina aikasemmi joskus viien qikqq nykimää lihakset jonkun verran ja raajoja oli tosi raskas liikuttaa niiku on nytki olin sit kolme tuntia paikoillaan istuaalteen kun lagasin niin pahasti ettei voinu liikuu vaik halus

    • Anonyymi

      Ei otin tossa 14h sit semmoset 1560mg medikitenia ja mieti et tääl puhuttio vaa consertasta ni mites tää si vaikuttaa et saatanko kuollakki vaiiii nyt siit ainoot oireet ollut sydämmen tykytys vähä huono-olo ja vitullinen keskittymiskyky et uppoutunu tunneiks vaan olee puhelimel ja kirjottaa viestei kavereille ja sit kans heittää päässä aina liikkuessakin ja tuntuu vähä et jalat saattais pettää alta ja tuntuu etten kunnollan hallitse raajojani esim kävellessä en niin hyvin pysty hallitsee askeleita ja sormetkaan ei tunnu tottelevan kunnolla ja no ei väsytä sitte yhtää. Mulla ei taustal oo ku ehk kerra kuus juomista pari pilven poltteluu viime vuonna ja yliannostus mielialalääkkeil toukokuus. Joo tiedän ei ehkä parhain paikka kyysyy mut en mä uskalla muualtakaa kysyy. Nii ja oon 16v 60kg painoo jos vaikuttaa

      • Anonyymi

        Mikä sulla nyt vointi? Kuulostaa huolestuttavalta. Toivon et saat jostain apua, jos oot hiljattain ottanu mielialalääkkeitäkin yliannostuksen.


    • Anonyymi

      Mietin tässä että onko hengenvaarallista jos otan 4x54mg concertaa... Mieli tekis mutta en tiiä voiko kuolla, ikää 17 ja paino noin 80kg. Ei aikaisempaa huumetaustaa

      • Anonyymi

        Älä nyt ihmeessä tommosta määrää ota! Toivottavasti et ottanut.


      • Anonyymi

        Jos et oo ikinä ottanu ja ei oo huumetaustaa (eli sulla ei oo minkäänlaista toleranssia näille) niin en sanois et 200 on sen arvosta. Saatat oksentaa ja voida pahoin tai vastaavaa. Sydänkohtaus on myös erittäin pieni mahdollisuus mutta mahdollisuus sekin. Itse ottanut kerran viikkoon 200mg ja joo onhan se kolissut mutta kun tekee vähän taustatutkimusta niin vaarallista se on. Suosittelen ehkä sataa lähemmäs.


    • Anonyymi

      Aika monta vuotta tääl puhuttu tästä concertasta. Ehkä nyt itekkin kirjotan.
      Joskus pari vuotta sit(nyt oon 22v) äidin ns mäkätyksestä ärsyyntyneenä otin oisko muistaakseni 4x36mg concertaa. En muista oliko just 4x vai 3x vai mitä mut anyway ja kaikkea en ottanu kerral vaa kahessa osassa.
      Kaveri oli silloin yökykläs ja näki kyl et olin ok ja normaali. Oliko se nyt 1 vai 2 megistä siin päivän aikana juotiin kun kaveril ei enää vie yöunii mut mul sillon vei niin en tietty saanu yöl unta nii olin vaa puhelimel olkkaris ja mulla ei ollu muuta oireita kun kova sydämmen syke ja ylipirteys ja olin tosi ahistus jos nyt kuolenkin kun silloin taisin yliannostuksesta muistaakseei lukea ja olin valmiudes huutaan kaverii apuun jos alkaa tulla vakavempii oireita. Oon ite kuoleman pelkonen niin jälkikäteenkin asia ahistanut ihan järjettömän paljon et jos oisin kuollut yms. Yksin en tollasta uskaltais tehä mut tuon kerran jälkeen en ole ikinä tehny enkä enään tee!!
      Netistäkään ei löydy kunnol tietoo miten iso yliannostus voi olla tappava mut ei nää keskustelupalstatkaan varmaa luetettavampii ole.
      Mulle siis lääkekokeiluun määrätty concerta ja yhen otettuna se ei tee muhun mitään vaikutusta ja siksipä 25mg nostettiin 36mg.
      Mutta ei tuo 36mg yhen otettuna vaikuttanu ennen mutta en ole ikinä säännöllisesti tuota syönyt mutta ennen valmistumista otin sen yhen kuten kuuluukin 36mg nii niinä päivinä kun otin keskittyminen oli vaikeaa.
      Tätä että otan enemmän kun tarvii enää ikinä tee mutta onko kellään mitään ihan oikeaa fakta tietoa olinko hengenvaarassa?
      Tuskin on kun ei netistäkään iha tarkka löydy tietoo.
      Oon tän koko 2v ajan painanut vähä yli 70kg jos se siis asiaa vaikuttaa.

    • Anonyymi

      Oho, täällähä ollaan keskusteltu jo aika monta vuotta concertasta ilmeisesti ns. viihdekäytössä alotuksen perusteella.
      Ite diagnosoitu ADHD ja kolme eri lääkettä ollut kokeilussa, concerta mukaanlukien. Noh ihan alkuun vaikkapa se että concerta oli ihan siis ADHD lääkkeenäkin mulle aika huono (ei tosin yhtä huono ku täysin nollatehonen medicinet), mutta tollasena suurena annoksena viihdemielessä se oli myös aikas sysipaskaa..
      En muista tarkasti mut taisin ottaa joskus junnumpana yhen 54mg ja kaks 18mg (olin aika pieni tollon fyysisestikki). Minkään sortin hyvää/hauskaa/energistä/zen oloa ei muuten tullu, sen sijaan tuli helvetinmoinen sykkeen nousu ja hengitysvaikeuksia moneksi tunniksi!!
      Eli ei, itsellä ainaki myös ns. Viihdekäyttöön ihan toimimaton..
      En nyt tiedä onko hyvä kertoa itsellä vähän ilomielessä kokeiltua lääkettä ja sen toimivuutta mutta no kerrotaan:
      Elvanse!
      Elvansea ku nakkaa ihan vaikka 90-120mg nii mulla ainaki pupillit aiiiivan lautaset, maailman rennoin ja rauhallisin olo, pää -hyvällä tavalla- typötyhjä, ei mitään yleensä päähän änkeviä negatiivisia ajatuksia.. Kuulostaa ehkä sairaalta sanoa näin mutta en oo kyllä varmaa yli vuoteen ollu niin onnellinen ku ellupäissäni:D Itsellä ADHD lisäksi mm. masennusta ja ahdistusta, ja ihan ton 90mg jälkee oli niin helvetin ihana olo et aiettä. Pahoin pelkään että ellu ”yliannostuksiin” taidan jäädä ite vähän koukkuun..
      KUITENKIN tärkeetä huomioida se, että ellu muuten sit vie yöunet.. Ite sain tän selville vasta kun olin ekan kerran nakannu pillerit nassuu ja kello oli neljä aamulla, olin ottanu unilääkkeet oikeeseen aikaan mut ei vaan tullu uni eikä kai väsyttänytkää.. Sitten lukasin että liian suuri määrä elluu (ja joillain iha sopivaki määrä:/) aiheuttaa monilla vahvoja insomnia oireita. Itellä valmiiks sairaalloisia nukkumisongelmia, niin se oli hauska yllätys::D

      Lopputulema: concerta paska viihdekäyttöön, syke vaa taivaisii ja keuhkot koetukselle. lääkkeenälääkkeenäkin toimii täydellisest vaa harvoille..

      ellut lääkkeenälääkkeenä 100% toimivia ja viihdekäytössä aivan helvetin hyviä myös.

      • Anonyymi

        Oon nyt vetäny medikinet 40mg 5 tai 6 kapselii yhe vuorokauden aikana alotin viimeyönä joskus 12aikaa ja nokitin samantie 4 ilma mitää suurempii taukoi mul on add diagnoosi mut kyl toi kolahti ku oli ekakerta ku ”viihdekäytin” mun lääkkeit ja oon viel alaikäne vittu oon tärissy iha vitusti ja sydän hakkaa vitun lujaa paitsi nyt on vähä rauhottunu ku otin viimeks joskus klo 8 oon kans lukenu et täs lääkkees on aikapahat laskut ni entiiä mite ne sit menee varsinki ku oon koulus mut eine varmaa tuu hetkee ku oon vielki aika sekasi ja tärisen menemää mut joo kohti laskuja ja sen yli onneks on yks mukaa ni voin sen vetää jos yllättää


    • Anonyymi

      mä oon ite 40kg painava teinityttö niin ihan pienetkin määrät vaikuttaa paljonki josset oo enne ottanu mitään, esim adhd lääkkeitä. ku mä otin ekan kerran 4x15mg eli 60mg nii valvoin koko yön ja oli levoton olo, sydän hakkas ja ahisti. et pienetkin määrät riittää.

    • Anonyymi

      Otin tänää ekaa kertaa 7kpl 18mg adhd lääkkeitä, syön siis normaalisti päivittäin 2kpl lääkärin määräyksestä(add). Oon 14v tyttö noin 55-56kg ja kyl se oli niinku jännä kokemus. Otin ne puolentunnin sisään ennen yhtätoista ja alko sellane levottomuus tunti niie oton jälkee. Sanon vie et tänää ei kyllä nälättäny, kantii silti juoda ees jotain, paras vaihtoehto tietty vesi. Se ei ollu sellane voimakas tunne vie siin kohtaa vaa sellane aika basic, oli vaan pakko tehä jotaki. Sit siitä parin tunnin kuluttuu alko se kunno vaikutus:D Oli jo hetken vapisuttanu, hengitys oli normaalii vaikeempaa ja sydän tuntu ns. Raskaalta. Ei se ollu mulle mikää ongelma juttu, ei sattunu mihkää jne. Pääs vaa heilu ja lattia&seinä lainehteli ku katto tarkkaa. Siinä sitte aattelin et nyt pitäs laittaa hiukset kuntoo ja menin lattialle istuun, katoin peilii ja rupesin laittelee pinnejä hiuksiin. Istuin siinä sitte sen reilu 2h laittae vaa pinnejä tukkaa enkä ihmetelly asiaa siinä kohtaa. Olo oli hauska/outo/jännä. Tosi vaikee selittää. Noin puol tuntii sen jälkee ku istahdin siihe lattialle, nii jotenki katse kiinnitty hetkeks silmii. Katoin vähä lähempää nii voin kyllä sanoo et pupillit siin vähä pullotti. En jotenki olettanu et se nii paljo ois vaikuttanu ne tabletit mut eipä siin mitää. Oli sit siit kolmesta kuutee saakka sellane euforia fiilis, tuntu hyvältä, mut samalla liia levottomalta. Jos haluu tietää tarkemmi nii sitte vaa testaamaa, mut kyllä tais mulla jäädä ekaks ja vikaks kerraks. Oli se iha sen arvosta, ja ku ottaa tarpeeks ajoissa nii saattaa saada vie unta, mulla itellä se vaikutus loppu just sillai kympi aikaa, yli tunti sit, eli se kesti abt 12h niiku yleensä kuuluukin. Moni on sanonu et yöunet menee, tietty riippuu siit paljo ottaa ja mihi aikaa. Jos sää otat niiku joskus puolenpäivä jälkee nii ei ihme jos ei uni maita. Kyl mua täs kirjottaessa väsyttää, vaikka ei ees oo keskiyö. Oli mu eka kerta ku testasin tällästä väärinkäyttöö, enkä tosiaa oo sit ite mikää vitu huume expertti, ja ei kukaa varmaa sitä mun ikäseltä oletakkaa, mut ekal kerral mä suosittelen ottaa kohtuu määrän, nii voi vähä tutustua siihe et mikä määrä vaikuttaa, ja jos ei vaikuta nii lisää nassuu vaa. Mut sit pitää ofc olla helkutin varovaine näide leikkien kaa, ei sitä ikinä tiiä mitä siitä voi seuraa, tai kui helposti kukin jää koukkuu. Ja joo tää tulee pikkuse myöhäs mut onnee teille jokka meinaa kokeilla, tsemppii sit vaa. Ps. Ennen tätä ku testasin luin kaikki maholliset tiedot mitä löysin ennenku lähin testaa, ei ny ainakaa vielä mulle oo tullu mitää haitallisia jälkioireita tosta, tietääkseni.

    • Anonyymi

      itellä aluks iha mahtava olo mut loputtua aivan kauhee olo oksettaa mut ei kuiteskaa kylmä hikoiluttaa kasvot punottaa olo aivan kaamea älä testaa ite otin jotain 14•18 eli yhteensä jotain 247 nopeella matikalla kaikki samaan aikaan olo oli mukava 9h kun oli kavereiden kanssa mutta kotiin päästyä alko sitte kamala olo

    • Anonyymi

      No oon 15v kokeilin concertoja 54mg 4kpl nokituksella ja painan alle 85 ei ollut pah vaikka omistakin hyonon pään kaikessa mikä päihdyttää

    • Anonyymi

      Näin suoraan sanottonu jos luet tämän kommentin! Älä oikeestin ota conuja montaa kerrallaan otin 6 54mg alkoholin kanssa tää vaikutus on niin hirvee tunne paikat jumissa särkee päähän ei nukuta kramppaa tuntuu kun kuolis legit

    • Anonyymi

      Ok otin eilen noin 7juomaa ja söin puolen tunnin välein 4kpl 45 consertaa niin kertokaa et kauanko tää vaikutus kestää ku en oo nukkunu 22tuntiin ja ei vaan väsytä on virtaa ihan liikaa niin ja joo otin yli annostuksen ja mut nii oon ollu joskus 16 vuotiaana koukussa piriin mut lopetin ja nyt kokeilin et mitä käy jos syö 4kpl ja ei kannata testaa seuraavat tunnit oli hirveetä paskaa sä et nää kirjoittaa viestiä ja sul sumenee silmät ja tällästä en suositele.

    • Anonyymi

      Otin just parisen tuntia sitten 548mg yhteensä conuja👍🏻

    • Anonyymi

      Todellakin. Kuori 3kpl 54mg, ota ruskea osa pois, murskaa, heitä huiviin. Laita soimaan ganstatrappia.

      • Anonyymi

        Vitun outo olo ku valvonu kaks yötä conuilla enää yks jälel siel purkis. Kaikki vaa lainehtii silmissä ja vitun tyhjä olo mut jotenki silti iha vitu hyvä olo. Ja en oo ees mikää huume addikti. Otin mielen kiinosta pari enemmän mitä sallittu ja yht äkkiä tässä. Vitun outoo ku voi vaa uppoutuu puheöimee ja huomaat et perkele siin meni 2h vaik tuntu iha puolelt tunnilt. Ja sitte hirvee kuumotus kuumoilin ku näytin vähä keltaselt et ei vittu onks multa maksa menny mut en tiiä kahtoo sittemku on nukkunu olot pois nii menikö


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1572
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1159
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      31
      1001
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      676
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      667
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe