Kyse on suuresta periaatteesta. Jokaisen normaalin ihmisen pitäisi se tajuta. Jos ehdotus menee läpi, mitkä valtion yhtiöt seuraavaksi päättävät veloittaa yhteisiä pakkomaksuja rahapulassaan? Eihän VR:n lippuakaan tarvitse ostaa, jos ei matkusta junalla. Miksi Ylelle pitäisi antaa näin suuri etuoikeus? Se on liikeyritys siinä kuin muutkin mediayhtiöt, tosin valtion omistama. Mistä voimme olla varmoja että maksu edes pysyy samana? Sitä olisi helppo nostaa aina rahapulan mukaan. Lisäksi olisi sama minkä tasoista ohjelamaa Yle tuottaisi, koska sillä olisi talous turvattu oli katsojia sata tai miljoona. Tällä hetkellä jopa kirkosta voi erota. Jos ehdotus menee läpi,olemme vaarallisella tiellä.Toivottavasti ihmiset näkevät suuremman kuvan ja heräävät vastustamaan ehdotusta kaikilla keinoilla.
Mediamaksu
7
374
Vastaukset
- mahdollista..
Perustuslain mukaan määrätä mitään maksua tyhjästä joillekin,ja taas jotkut päästää maksamasta? Vanhus joka ei mediasta kuuntele muuta kuin iltahartauden, maksaa, mutta hamppi joka elää jonkun ämmän siivellä, ja ei muuta teekään kuin vahtaa toosaa, ei maksa. Miksi yleensäkin talouteen riittää yksi maksu? Jos siellä kaksi aikuista ihmistä asuu, niin kyllä heiltä molemmilta on tämä maksu perittävä, jos tässä jotain oikeudenmukaisuutta ja ihmisten tasavertaisuutta, niinkuin perustuslaki edellyttää, haetaan.
- nuoriperhe
eivät kaikki ole television orjia.. meidän perheessa on analoginen televisio ja videotykki DVD/bluray leffojen-katsomista varten. eikä ole minkanlaisia intressejä tuhlata iltoja tölläämällä telkkua. YLE perustelee että nykyään on muita päätteitä joilla heidän materiaalia voidaan katsoa -varmaan lähinnä internet.. maksamme internet liittymästä 38/kk ja internet onkin nykyään tärkeä yhteydenpitoväline/tiedonlähde. mutta ei ainakaan minulle ole tullut tilannetta että olisi pitänyt YLE:n sivuilla edes käydä.. käyn lukemassa uutiset MTV3 sivuilta, kauppalehden sivuilta talousuutiset, käytän tiedonhankintaan wikipediaa, soitan skype puheleuita ym... ja vaikka netin hinta onkin aika kallis, niin tuntuu että siitä saa paljon vastinetta -meidän perheen puolesta voisi mennä nurin koko YLE, ei olisi mistään pois! YLE perustelee maksulla sitä että monet käyttävät heidän palveluita, vaikka eivät maksa TV-lupaa. -VAIKKA heilllä on käytössä teknologia joka tekee luvattoman katsomisen mahdottomaksi: conax-kortti. YLE voisi halutessaan tehdä omista kanavistaan maksullisen paketin, jonka voisi ostaa! YLE:n nettisivuilla oleva materiaali olisi tunnuksen ja salasanan takana, ja käyttöoikeus tähän materiaaliin tulisi maksullisen paketin mukana! En halua maksaa 15/kk palvelusta jota en tarvitse, enkä halua käyttää! kuin maksaisi koiraveron vaikka ei ole koiraa! ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET HYVÄKSYKÖ TÄLLAISTA!
- jääkiekkoa tulossa
Heh heh sinun mielestä voisi Yle voisi vaikka mennä nurin heh heh etkö mukamas katso jääkiekon mm-kisoja Ylen kanavalta täh,sinun vastaus on varmaankin sitä luokkaa että katsot mtv3 teksti tv n sivuilta tai et jääkiekkoa katsele ollenkaan,naurattaa tuollaiset kirjoitukset kun mukamas järkiperusteet valinnoissa mutta totuus aivan eri,mediamaksu hiton hyvä niin loppuu persläpien telkkarin vahtaaminen ilman lupaa,mitään myötätuntoa ei heille heru jotka eivät tosiaankaan omista telkkaria vaan maksajaksi kanssa.
- nuoriperhe
jääkiekkoa tulossa kirjoitti:
Heh heh sinun mielestä voisi Yle voisi vaikka mennä nurin heh heh etkö mukamas katso jääkiekon mm-kisoja Ylen kanavalta täh,sinun vastaus on varmaankin sitä luokkaa että katsot mtv3 teksti tv n sivuilta tai et jääkiekkoa katsele ollenkaan,naurattaa tuollaiset kirjoitukset kun mukamas järkiperusteet valinnoissa mutta totuus aivan eri,mediamaksu hiton hyvä niin loppuu persläpien telkkarin vahtaaminen ilman lupaa,mitään myötätuntoa ei heille heru jotka eivät tosiaankaan omista telkkaria vaan maksajaksi kanssa.
ei ole digivastaanotinta... baarissa on kyllä hyvä meininki kisojen aikaan, mut se siitä.. sitäpaitsi 175 egee jääkiekosta...
- ..noin..
nuoriperhe kirjoitti:
ei ole digivastaanotinta... baarissa on kyllä hyvä meininki kisojen aikaan, mut se siitä.. sitäpaitsi 175 egee jääkiekosta...
..ei siinä kauan mene niin hinta on yllättäen nostettu takaisin nykylukemiin. -sitten vaan KAIKKI maksaa, tahto tai ei. kokoajan on yle nostanu lupamaksuja tähänkin asti, kun "kulut kasvaa" -Luuletko tosiaan että tuo linja tulevaisuudessa muuttus...heh..
jääkiekkoa tulossa kirjoitti:
Heh heh sinun mielestä voisi Yle voisi vaikka mennä nurin heh heh etkö mukamas katso jääkiekon mm-kisoja Ylen kanavalta täh,sinun vastaus on varmaankin sitä luokkaa että katsot mtv3 teksti tv n sivuilta tai et jääkiekkoa katsele ollenkaan,naurattaa tuollaiset kirjoitukset kun mukamas järkiperusteet valinnoissa mutta totuus aivan eri,mediamaksu hiton hyvä niin loppuu persläpien telkkarin vahtaaminen ilman lupaa,mitään myötätuntoa ei heille heru jotka eivät tosiaankaan omista telkkaria vaan maksajaksi kanssa.
Ainakaan minua ei jääkiekko kiinnosta. Vain formulat. Enkä näe enää nykyisin niitäkään suorana.
- maksu alle satasen
Maksun on mentävä henkeä kohden ei talouskohtaisesti. Jos oikeasti jokainen lapsista mummoon ja vaarin maksaisi oman osuutensa, maksu olisi jotain 50 -100 e väliltä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671633
- 104941
- 75753
- 51655
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa18641ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429