iPodista musiikin siirtäminen

tietokoneelle

Kuinka saan musiikkikappaleet siirrettyä iPod laitteesta tietokoneelle? Olen tallentanut sinne edellisellä tietokoneellani paljon kappaleita, jotka haluaisin siirtää uuteen iPodiin. Ipodin ollessa kykettynä tietokoneeseen, niin en löydä sieltä mitään folderia, jossa musiikki olisi. Tarvitseeko Ipodin valikossa tehdä jotain vai mikä avuksi?

31

10584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

      iPodia hallitaan iTunesilla eikä millään resurssihallinnalla. No, olisit tehnyt niinkin järkevästi, että olisit siirtänyt siltä edelliseltä tietokoneelta ne musiikin siihen uuteen koneeseen. Jos taas on kyse pelkästään uudesta iPodista, senkun laitat sen kiinni siihen tietokoneeseen, käynnistät iTunesin ja synkronoit. Jos olet tyhmyyttäsi poistanut iTunesin tai kappaleet iTunesin kirjastosta, olet vaikeuksissa.

      • siinä vaan niin kävi

        "Jos olet tyhmyyttäsi poistanut iTunesin tai kappaleet iTunesin kirjastosta, olet vaikeuksissa." Juuri näin on käynyt! Koko tuhoutui täydellisesti ja nyt viime vuodet olen vain kuunnellut aikoidaan sinne lataamia kappaleita. Saanko minä mitenkään siirrettyä tietokoneelle iPodissa olevia kappaleita ?


      • vesku_orig
        siinä vaan niin kävi kirjoitti:

        "Jos olet tyhmyyttäsi poistanut iTunesin tai kappaleet iTunesin kirjastosta, olet vaikeuksissa." Juuri näin on käynyt! Koko tuhoutui täydellisesti ja nyt viime vuodet olen vain kuunnellut aikoidaan sinne lataamia kappaleita. Saanko minä mitenkään siirrettyä tietokoneelle iPodissa olevia kappaleita ?

        kyllä siihen ohjelmia löytyy. Gooooogle on ystävä. Tai jospa vaivautuisit lukemaan edes tältä palstalta vastauksia satoihin, jopa kymmeniin sanasta sanaan samoihin kysymyksiin! Hmh.


      • OneWayTicket

        "stMacFinn24.4.2009 11:48
        iPodia hallitaan iTunesilla eikä millään resurssihallinnalla."

        Kaikkihan tuon tietää, itseäkin tosin kiinnosta kovasti, miten iPodista saa tavaraa koneelle ja pois iPodista. Turhan yksisuuntainen on joo liikenne ;p


      • 1stMacFinn
        siinä vaan niin kävi kirjoitti:

        "Jos olet tyhmyyttäsi poistanut iTunesin tai kappaleet iTunesin kirjastosta, olet vaikeuksissa." Juuri näin on käynyt! Koko tuhoutui täydellisesti ja nyt viime vuodet olen vain kuunnellut aikoidaan sinne lataamia kappaleita. Saanko minä mitenkään siirrettyä tietokoneelle iPodissa olevia kappaleita ?

        Varmuuskopiot ovat juuri tuota tilannetta varten, kaikki, mitä oikeasti haluaa säilyttää, täytyy olla varmuuskopioituna ulkoiselle kovalevylle tai CD/DVD:lle. Mieluiten vielä kahteen paikkaan.

        Silloin ei ole pulassa kun yksi kone hajoaa.


      • 1stMacFinn
        OneWayTicket kirjoitti:

        "stMacFinn24.4.2009 11:48
        iPodia hallitaan iTunesilla eikä millään resurssihallinnalla."

        Kaikkihan tuon tietää, itseäkin tosin kiinnosta kovasti, miten iPodista saa tavaraa koneelle ja pois iPodista. Turhan yksisuuntainen on joo liikenne ;p

        1) iPodista ei ole tarkoitus siirtää tavaraa koneelle, koska se johtaa helposti tekijänoikeusrikkomuksiin. Tosin ei Suomessa, mutta muualla maailmassa. Tässäkin kärsimme muiden maiden lainsäädännöstä, sillä iTunes/iPod yhdistelmää ei viritetä erikseen Suomen lainsäädännön mukaan. Tietysti Googlen kautta löytyy kyllä ohjelmia, kuten Senuti, jolla siirron saa tehtyä helpostikin.

        2) Kokeilin tuossa yhtä iPodiani, biisin voi poistaa joko poistamalla sen siitä soittolistasta, joka synkronoidaan iPodiin tai iPodin asetuksissa valitsemalla Hallitse musiikkia käsin, kääntämällä sen iPodin nimen vieressä olevan kolmion kärki alaspäin, valitset poistettavan biisin/biisit ja klikkaamalla Delete.


    • näin:

      kytke podi koneeseen ja käynnistä-valikosta oma tietokone.podin pitäisi näkyä kiintolevyasemana. klikkaa sitä,sitten ylävalikko työkalut ja kansion asetukset.ylhäältä näytä ja valitset näytä piilotetut tiedostot ja kansiot. nyt sinun pitäisi päästä itunes music-kansioon jossamusiikkisi on. kopioi haluamasi musiikki haluamaasi kansioon. ennen kuin lopetat muista vaihtaa näytä-valikosta asetukseksi älä näytä piilotettuja tiedostoja.

      • ....koska kysyi

        Näinhän tämä onnistuukin! Näytä piilotetut kansiot- oli se, mitä pidemmälle en osannut mennä. En edes Googlella. Erittäin suuri ja nöyrä kiitos kaikille niille kirjoittajille, jotka neuvoivat vastauksillaan ongelmani ratkaisussa! Olisi ollut nimittäin iso työ etsiä uuteen iPodiin ne yli 300 kpl:tta, jotka ovat vanhassa masiinassa.


      • jotta
        ....koska kysyi kirjoitti:

        Näinhän tämä onnistuukin! Näytä piilotetut kansiot- oli se, mitä pidemmälle en osannut mennä. En edes Googlella. Erittäin suuri ja nöyrä kiitos kaikille niille kirjoittajille, jotka neuvoivat vastauksillaan ongelmani ratkaisussa! Olisi ollut nimittäin iso työ etsiä uuteen iPodiin ne yli 300 kpl:tta, jotka ovat vanhassa masiinassa.

        kelpasi. ipod on hyvä laite, mutta itunes on mielestäni prsiistä. musiikin siirto on tehty vaikeaksi ja yksisuuntaiseksi.


      • hyvä vaan
        ....koska kysyi kirjoitti:

        Näinhän tämä onnistuukin! Näytä piilotetut kansiot- oli se, mitä pidemmälle en osannut mennä. En edes Googlella. Erittäin suuri ja nöyrä kiitos kaikille niille kirjoittajille, jotka neuvoivat vastauksillaan ongelmani ratkaisussa! Olisi ollut nimittäin iso työ etsiä uuteen iPodiin ne yli 300 kpl:tta, jotka ovat vanhassa masiinassa.

        omalla podillani on 11574 kappaletta.niissä vasta riesa olisikin?


      • ---

        Voiko tuota kautta myös siirtää kappaleita iPodiin? Niin ettei niitä tarvitse siirtää iTunesiin (tai etteivät ne sitä kautta siirry iTunesiin.)


      • IDude

        meikäläisellä ei toimi edes tota kautta,liitin ipodin, aukasin kansion ja olin kopioimassa, kun kone heitti tälläsen tekstin että kohde ei ole käytettävissä ja samalla ipod häviää tuosta oma tietokone näkymästä. Paskaa mitä paskaa.


      • nerovainero?
        IDude kirjoitti:

        meikäläisellä ei toimi edes tota kautta,liitin ipodin, aukasin kansion ja olin kopioimassa, kun kone heitti tälläsen tekstin että kohde ei ole käytettävissä ja samalla ipod häviää tuosta oma tietokone näkymästä. Paskaa mitä paskaa.

        ku äskeisellä,mutta ratkaisin sillain että vaihoin asetuksia itunesista että itunes EI aukea kun ipod liitetään koneeseen,kunn itunes ei auennutkaan ipod ei hävinnyt minnekkään (;

        nyt just parhaillaan musat on siirtymäs !


      • **PIrpe

        Kiitos tästä! Ainut ongelma ja ärsytys,että kappaleiden nimet ovat ihme kirjaimia...


    • Mätä Omena

      Ostin käytetyn Ipodin 120G. Musiikkia oli laite täynnä. Ajattelin ladata Itunesin ja hallita musaa sen kanssa.
      Kun painoin pari klikkausta, että olin "synkronoinut" tietokoneeni Ipodin kanssa, kävikin päivastoin - tietokone, jossa ei ollut musiikkia synronoi ipodin tyhjäksi! Niin katosi kaikki musiikki taivaan tuuliin! Se siitä käytettävyydestä.

      • Ei onnista

        Kun asentaa Itunesin se kysyy mihin foulderiin musa laitetaan. Ja kun ilmoittaa että D:/Ohjelmatiedosto/Itunes jne.. löytyy musa yhtäkkiä Ceeltä, joka on muutenkin jo täynnä! Ei helppoa.


      • zelikki
        Ei onnista kirjoitti:

        Kun asentaa Itunesin se kysyy mihin foulderiin musa laitetaan. Ja kun ilmoittaa että D:/Ohjelmatiedosto/Itunes jne.. löytyy musa yhtäkkiä Ceeltä, joka on muutenkin jo täynnä! Ei helppoa.

        Mene kansioon, jossa musiikkisi on, ja siirrä ne sieltä sinne minne haluat x)
        Ja tämä tapahtuu 'raahaamalla/drag'.


      • Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Automaattisynkronointi olemattoman kanssa tuottaa olemattomat musat. Tietysti jonkinlainen varoitusjärjestelmä voisi olla iTunesissa paikallaan, kun kaikki ei kuitenkaan viitsi katsoa ohjeita ennen kuin alkaa sählätä. On kuitenkin aika erikoista ja toivottavasti harvinaista, että iPodilla oleva musiikki ei ole myös käyttäjän tietokoneella tiedostoina. Tarvitaanhan siitä varmuuskopiotkin, kuten kaikesta tärkeästä datasta.

        Kun synkronoinnin laittaa iTunesista toimimaan käsin, mitään ei häviä iPodilta jos et käsin hävitä. Nyt kun 30 gigan iPodini on aika täynnä, mun kaikkien Macien iTunesit on asetettu käsisynkalle. Autosynkkaus on tarpeen vain jos haluaa todella päivittää iPodin koko sisällön samaksi kuin koneen iTunesissa on.


    • Kyyd

      toimiiko samakikka iphonella?

    • zelikki

      Kyllä, ihan täysin mahdollista. Se, millä tavalla musiikin siirtäminen tehdään, riippuu koneen käyttöjärjestelmästä (windows xp, -vista, win7, mac jne). Itselläni ei ole mitään hajua, miten tämä tehdään macilla, mutta esim. youtubesta löytyy varmasti hyviä 'how to-' videoita (vaikka hakusanoilla 'how to transfer music from ipod to computer _ja tähän macin versio_'). Mutta niin joo. Tosiaan, kun ipodin liittää vieraaseen koneeseen, niin omaan tietokone/my computer kansioon pitäisi ilmestyä koneeseen liitetty ipod. Jos itunes häärää siinä taustalla, niin varmista, ettei se poista niitä musia sieltä ipodilta. Mutta jokatapauksessa, tuplaklikkaa siitä ipodin ikonista siellä omassa tietokoneessa. Siellä näkyy joitain kansioita, mutta mikään niistä ei ole se, missä on se musiikki. Siinä on se juju, sitä kansiota _ei_näy_ . Mutta mutta, jos yhtään tietää mistään mitään, niin tietää sen, että sen saa helposti näkyviin. Nyt onkin se hetki, jolloin käyttöjärjestelmällä on merkitystä. On siis eri tapoja saada piilotetut kansiot näkyviin.

      Windows 7:lla se tapahtuu niin, että menee ohjauspaneeliin/control panel, ja vaihtaa kansioiden selaustavan suuriin tai pieniin kansioihin oikeasta yläkulmasta (view by: category

      • apple sucks

        ei kyllä toiminut ainakaan minun w7 :(


      • Minulla on toinen ratkaisu siihen.
        Siis olen tehnyt komentopohjoisen scriptin. Ehkä on outoa avata scripteja tuntemattomalta henkilöltä, mutta en kummikaan levittelen haittaohjelmia tai muuta vastaava.
        Scripti on tarkoitettu palauttamaan Ipodin sisältöä tietokoneeseen - joko musiikki, tai videot.
        Itunessa soittolistan eksportoinnin ”*.xml” tiedostojen kautta, eli oikean nimen kanssa ja soittolistaan mukaisesti voi palauttaa tietokoneeseen sisältö.
        Pikaisesti scripti algoritmista, - toiminnasta:
        Lueskelee xml tiedosto ja tallenna muistiin musiikkiin arvot.
        Käsittele ipodin musiikin kansioissa koko sen kasa, ottamalla talteen musiikkiin koko.
        Muistista eli entisestä xml tiedostosta verrataan koot, jos ne ovat samoja niin kopioidaan musiikin oikeaan nimellä, otettuna xml tiedosta.
        Vaikka algoritmi on pikkasen tyhmä, mutta sama koko, eri musiikkiin kappaleessa harvoin toistuu, siis scripti toimii lähes 99% virheettömästi. On kyllä ö,ä kanssa ongelmia mutta ei se niin haitta ole.
        Käyttöopas löytyy tällä:
        http://asset.ucoz.com/Ipod_Music_Restorator_kayttoopas_ohje.pdf
        Ja Itse scripti myös pdf tiedoston kanssa on täällä:
        http://asset.ucoz.com/Ipod_Music_Restorator_kayttoopas_ohje.pdf
        P.S jos aloitatte käyttämään siitä niin, scriptin lähdekoodissa on minun sähköpostiosoite, eli voidaan tarvittaessa keskustella lisää.


      • batch_scripting kirjoitti:

        Minulla on toinen ratkaisu siihen.
        Siis olen tehnyt komentopohjoisen scriptin. Ehkä on outoa avata scripteja tuntemattomalta henkilöltä, mutta en kummikaan levittelen haittaohjelmia tai muuta vastaava.
        Scripti on tarkoitettu palauttamaan Ipodin sisältöä tietokoneeseen - joko musiikki, tai videot.
        Itunessa soittolistan eksportoinnin ”*.xml” tiedostojen kautta, eli oikean nimen kanssa ja soittolistaan mukaisesti voi palauttaa tietokoneeseen sisältö.
        Pikaisesti scripti algoritmista, - toiminnasta:
        Lueskelee xml tiedosto ja tallenna muistiin musiikkiin arvot.
        Käsittele ipodin musiikin kansioissa koko sen kasa, ottamalla talteen musiikkiin koko.
        Muistista eli entisestä xml tiedostosta verrataan koot, jos ne ovat samoja niin kopioidaan musiikin oikeaan nimellä, otettuna xml tiedosta.
        Vaikka algoritmi on pikkasen tyhmä, mutta sama koko, eri musiikkiin kappaleessa harvoin toistuu, siis scripti toimii lähes 99% virheettömästi. On kyllä ö,ä kanssa ongelmia mutta ei se niin haitta ole.
        Käyttöopas löytyy tällä:
        http://asset.ucoz.com/Ipod_Music_Restorator_kayttoopas_ohje.pdf
        Ja Itse scripti myös pdf tiedoston kanssa on täällä:
        http://asset.ucoz.com/Ipod_Music_Restorator_kayttoopas_ohje.pdf
        P.S jos aloitatte käyttämään siitä niin, scriptin lähdekoodissa on minun sähköpostiosoite, eli voidaan tarvittaessa keskustella lisää.

        Voi prkl… Siis annoin pari kertaa saman linkin minun scriptin käyttöoppaalle.
        Eli http://asset.ucoz.com/Ipod_Music_Restorator.zip täällä on scripti
        Ja http://asset.ucoz.com/Ipod_Music_Restorator_kayttoopas_ohje.pdf on ohje.


      • appledreamer

        kiitoksia avusta.. =) nyt vaan pitää saada musat mac bookille... =)


    • ipodtouhfree
    • ymmällinen

      (Tyhmä) jatkokysymys sinulle zelikki (tai jollekin muulle asiasta tietävälle..) Tein kaiken ohjeittesi mukaan, ja epämääräisesti nimetyt kappaleet ovat nyt tallennettuina koneeni C-levylle. (Tai oikeastaan koko iPodin "Music"-kansio.) Miten saan nyt kappaleet iTunesiin, joka ei löydä/tunnista niitä tällä hetkellä, vaikka se on musiikkikappaleiden oletussoittimena minulla..

    • kummastelija

      miten tuo ilmais homma on mahdollinen????

    • smiley

      Voi vitsit... kiitti tosi paljon Zelikki! Tää toimi ja sain mun musat takas!!!!! JES! löytyspä sun kaltaisia avuliaita ihmisiä enemmänki :D

    • tyhmä00

      huoh! mullakin on ongelmia ton musiikin kanssa. oon siis päässy sinne asti et oon painanu "näytä piilotetut tiedostot, kansiot ja asemat", ja sit ku meen oma tietokone ja painan ipod kuvaketta niin en löydä siltikään mitään music kansioo, ainoastaan mun omat ottamat kuvat ipodilla löydän. auttakaa!? :S

    • ichiro

      mulla on sama kuin edellisellä, että tein kaiken niinku zelikki sano, mutta 'Music' -kansio ei silti ilmesty iPdo-kansioon... missä vika. Windows7 on ja asetuksia en oo räpläillyt kun justiin tuli huollosta alustettuna kone.

      • Sinulla on siis väärät Windowsin ”näyttäminen kansion asetuksia”, eli todennäköisesti on perus asetuksia, voit kyllä pääsemään kansiolle suoraan , avaamalla jonkun kansioikkunan ja osoiterivissä syöttää suorannainen osoite K:\iPod_Control\Music , eli missä on ”K” sinun iPod asema levy pistä paikalle. Sitten vaan entterilla eteenpäin. Mutta muusikin sisältö siinä on täysin risa, suurin osa iTunes ohjelma ei pysty palauttamaan oikeat nimet musikkitietostoon takaisin. Toki voit kokeilla minun scriptia (heitin tänne aikoina sitten, eli tässä keskustelussa löytyy), voin sanoa se on oikeasti toimiva :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe