Maksamakkara eräpäivän jälkeen

Tietämätönnn

Terve! Leipäjonosta jaettiin ihmisille Hk:n herkkukinkku maksamakkaraa jossa viimeinen käyttöpäivä oli 28.3.09 eli lähes kuukauden vanhaa tavaraa. Tiedän että mm. suklaa ja tietyt juustot säilyvät pitkään eräpäivän jälkeenkin hyvänä mutta entä maksamakkara? En ole nirso ja syön mitä vain mutta terveyden uhalla en kuitenkaan uskalla ihan mitä vaan suusta alas heittää joten siksi kysyn. HK:lle lähetin kysymyksen ja sieltä tuli aika suora vastaus että "Tuotteen käyttäminen eräpäivän jälkeen ei ole suositeltavaa, heittäkää tuote pois". Mutta jos sitä leipäjonossa jaetaan niin tuskin Seurakuntakaan haluaa ruokamyrkytyksiä aiheuttaa. Miten on?

3

4818

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuluttaja2

Lihatuotetta on ehkä säilytetty pakastimessa.

• elintarviketyöntekijä

syödä mitään elintarviketta,jossa käyttöpäivä on mennyt umpeen,vaikka olisi ollut pakastimessakin tuon ajan.Roskiin koko makkara.Juustoihin tulee myös tietyn ajan jälkeen hometta samoin kuin leipiin ynnä muihin.Ei kannata riskeerata,sillä ruokamyrkytys tulee.Botuliini on tappava ruokamyrkytys,jonka saa just vanhasta lihatuotteesta.

• Oolofi

...spurguille sopii mikä vaan. Kaikista parasta on kuitenkin rasvamaksakirroosimakkara.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      47
      3542
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3355
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2591
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2258
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1819
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1709
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      182
      1688
    8. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      384
      1417
    9. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      25
      1071
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1048
    Aihe