"Oikea ruoka"

..-..-.

Hermostuttaa kun täällä eräät valittaa että nuoret haluavat vain pizzaa, ranskalaisia, kebabbia ja hampurilaisia eivätkä OIKEAA RUOKAA! Kuka h*lvetti sanoo mikä ruoka on oikeaa ja mikä ei?!?

13

3660

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no....

      No amerikkalaisillehan nuo hampparit, ranskalaiset&pizzat ovat sitä normaalia jokapäiväistä koulu-/työ-/kotiruokaa ja sen kyllä heidän ulkomuodostaan huomaa... Kyllä minä pidän oikeana ruokana sellaista, mikä on terveellistä ja ravitsevaa, nuo rasvamätöt ovat sitten lähinnä herkuttelua varten.

      • ...

        Oletko koskaan edes ollut Jenkeissä?


      • .................
        ... kirjoitti:

        Oletko koskaan edes ollut Jenkeissä?

        No tuskinpa se maailman lihavin kansa perunoilla, kasviksilla ja terveellisesti valmistetulla (ei liiassa rasvassa käristettyä/uitettua eikä liikaa teollisesti käsiteltyä einestä) lihalla on lihonut. ;>


    • ruokaa

      Meillä ei kyllä ipanoille syötetä pizzoja, hampurilaisia ja kebappeja joka päivä. Ihan normaalia perusruokaa, eli perunaa ja kastiketta, laatikoita, keittoja, kalaa ja kanaa. Tämän katsoisin olevan normaalia, eikä mikään pikaruokaloiden eväs. Onhan se jo outoa jos kouluruokailu jätetään väliin ja se korvataan jollain kebap-aterialla ja ranskalaisilla. Vieläköhän lie muuten kouluissa semmoisia herkkuruokia kun kanaviillokki tai lihavatkuli ?

      • sdsdsdsdsd

        Itse olen koululainen, mutta jos saisin valita ruuat kouluun, eivät ne todellakaan olisi pelkästään jotain roskaruokaa, aika typerää valittaa nuorille tuollaisesta, varsinkin kun suomessa nykyään ihmiset kaikista ikäryhmistä käyvät hyvin usein syömässä roskaruokapaikoissa, joka on valitettavaa.


      • eheydy aikuiseksi

        Oikeaa ruokaa on se, mitä äiti teki kun itse oli pieni. Säälittävää äidin helmoissa elämistä aikuiselta ihmiseltä.


      • meni hutiks
        eheydy aikuiseksi kirjoitti:

        Oikeaa ruokaa on se, mitä äiti teki kun itse oli pieni. Säälittävää äidin helmoissa elämistä aikuiselta ihmiseltä.

        Sun äitis on itse tehnyt ruokaa kun oli pieni. -Jaa.. noh...on voinut joutuakkin tekemään. Silloin jopa lapset teki kotitöitä Saalittävää äidin helmoissa elämistä - tota siitä on aikaa noin 25 v kun siellä oon ollut säälittävänä Olen tässä koittanut "eheytyä aikuiseksi" omien lasteni kautta ja myötä


      • agagg

        ja mitäs eroa on kebab riisillä vs lihapullat muusilla.. meeppäs muualle itkee


    • FrozenCorpse

      Nuorilla on varaa valittaa, kun ruoka tulee kotona ilmaiseksi nenän eteen eikä nälkään tarvii jäädä. Mutta kyllä tuo vinkuminen loppuu kun joutuu omilleen..
      Oikea ruoka on kunnon ruokaa, sitä mistä saa oikeassa suhteessa vitamiinit, hiilihydraatit, rasvat ja energiat, ei mitään uppopaistettuja valkoisia jauhoja..

      • OnKokemusta

        Vaan mihinpä tuo vinkuminen loppuisi...? Se on vain heille eduksi ettei kukaan ole vahtimassa heidän syömisiään enää olan yli.

        He kyllä huomaavat aikanaan jo pelkän puolen vuoden jälkeen että perse leviää ja vatsa kasvaa kun syö vain roskaruokaa. Usko pois!


    • olisi ehkä

      kokonaisvaltaista kun asumme vihreän kullan maassa,syödä välillä jonkinnaikaa pettuleipää,josta oppilaille tulisi tuntua lähtökohtiimme ja nämä hyvin laitettuna toimisivat sammalla leseiden tapaan jolloin kaasupallon kokoiset kyvyt pienenisivät kaduilta kulkemasta ja saataisiin heidän oikeat urheilulliset treenatut vartalot oikeisiin suhteisiin.

    • kouluruuasta

      koska se vaihtelee usein, kyllä kotona saa useammin samaa ruokaa kuin koulussa, sitten sitä ei tarvitse itse laittaa vaan senkun hakee ja se on monipuolistakin yleensä. Toki on päiviä milloin se ei ole niin hyvää. Yksin asuvana sen sitten vasta tietää, ja opiskelija, että kyllä ilmainen kouluruoka on ihanaa. mutta olen oikeasti aina tykännyt kouluruuasta.

      • Jaaa a

        "Oikea ruoka" on sellainen joka sisältää kaiken tarvitseman oikeissa suhteissa ja määrin, tai ainakin se olisi sille sopivin määritelmä. Hampurilaiset ja pizzat voivat kuulua tähän, joten turha niistä on vinkua.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5098
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1016
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      918
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe