Lähestymiskielto

ahdistunut

Kertokaa, mitä kokemuksia teillä on vireille pannusta lähestymiskiellosta, tai miten asian käsittely aloitetaan?

30

4272

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • &helpompaa

      ..Uskoisin johtuvan miesten raavaammasta fyysisestä koosta,että lähdeppäs tiehes akka,senhän mies voi mainiosti huutaa stalkkerilleen. On epäuskottavaa jos mies syyttää 56kg naista,edes peräänsoittelevaista,jos edelleenkään ei saa itse pamautettua asiaa vetämällä yksinkertaisesti kotiovi tukevasti kiinni.Jos pyörii ok-talon ikkunoilla,kai sulla Rex-narttukoira jossain kopissaan luuraa?!

    • prosessi, eikä

      olleenkaan niin helppo kuin toivot tai luulet.

    • ----

      Mikä sinua ahdistaa? Kotisi nurkillako joku väkivaltainen on?

      • ketjun aloittaja

        Ahdistaa......mies josta olen eronnut jo vajaa kaksi vuotta sitten. Ei anna rauhaa, häiritsee viestein soitoin sähköpostilla, viestit sisältää kauheita uhkailua. Asioista joissa ei ole mitään perää....huom..kauheen mustasukkanen mies.En voi käydä missään, meillä ei voi käydä ketään, heti alkaa uhkailut, jos saa tietää näistä.


      • kbb
        ketjun aloittaja kirjoitti:

        Ahdistaa......mies josta olen eronnut jo vajaa kaksi vuotta sitten. Ei anna rauhaa, häiritsee viestein soitoin sähköpostilla, viestit sisältää kauheita uhkailua. Asioista joissa ei ole mitään perää....huom..kauheen mustasukkanen mies.En voi käydä missään, meillä ei voi käydä ketään, heti alkaa uhkailut, jos saa tietää näistä.

        Tulostat uhkailut ja lompsit kyttikselle. Poliisi ottaa sinut vastaan ja saat kertoa asiasi hänelle. Jos todisteetkin on niin lähestymiskiellon voi saada muutaman tunninkin sisään. Ainakin minä olisin saanut kun exä uhkasi tappaa minut ja tämä oli tallennettu vastaajaani.Mitä luultavimmin poliisi kuitenkin ehdottaa sovittelua jolloin tämä sinua riivaava kutsutaan kuulusteluihin. Minua haastatelleen poliisin mukaan suurin osa häiriköistä lopettaa touhunsa sovittelun jälkeen.Sinun ei tarvitse olla itse paikalla hänen kanssaan sovittelussa samaan aikaan. Poliisi sitten soittelee sinulle päin kun mies käynyt sovittelussa. Jos häiriköinti vielä jatkuu otat yhteyttä poliisiin uudestaan jolloin lähestymiskielto saadaan kovinkin nopeasti astumaan voimaan. Tsemppiä ja voimia!


      • aloittaja
        kbb kirjoitti:

        Tulostat uhkailut ja lompsit kyttikselle. Poliisi ottaa sinut vastaan ja saat kertoa asiasi hänelle. Jos todisteetkin on niin lähestymiskiellon voi saada muutaman tunninkin sisään. Ainakin minä olisin saanut kun exä uhkasi tappaa minut ja tämä oli tallennettu vastaajaani.Mitä luultavimmin poliisi kuitenkin ehdottaa sovittelua jolloin tämä sinua riivaava kutsutaan kuulusteluihin. Minua haastatelleen poliisin mukaan suurin osa häiriköistä lopettaa touhunsa sovittelun jälkeen.Sinun ei tarvitse olla itse paikalla hänen kanssaan sovittelussa samaan aikaan. Poliisi sitten soittelee sinulle päin kun mies käynyt sovittelussa. Jos häiriköinti vielä jatkuu otat yhteyttä poliisiin uudestaan jolloin lähestymiskielto saadaan kovinkin nopeasti astumaan voimaan. Tsemppiä ja voimia!

        Kiitos neuvoista, olenkin ottanut jo asioista selvää, netistä ja koonnut todistusaineistoa. Täytyy mennä poliisin juttusille....no entä sitten, kun miestä haastatellaan ja hän kertoo erilaisen tarinan, (niinkuin aina ennenkin yleensä muuttaa ja kääntää asiat minun syyksi)


      • ........
        aloittaja kirjoitti:

        Kiitos neuvoista, olenkin ottanut jo asioista selvää, netistä ja koonnut todistusaineistoa. Täytyy mennä poliisin juttusille....no entä sitten, kun miestä haastatellaan ja hän kertoo erilaisen tarinan, (niinkuin aina ennenkin yleensä muuttaa ja kääntää asiat minun syyksi)

        puhuvat puolestaan, ei siinä auta miehen sepustukset kun sinulla on todistusaineistoa hänen uhkailuistaan.


      • kysyyyn
        ........ kirjoitti:

        puhuvat puolestaan, ei siinä auta miehen sepustukset kun sinulla on todistusaineistoa hänen uhkailuistaan.

        Voiko lähestymiskiellon saada, vaikkei miestä haastateltaskaan...todisteet..riittääkö?


      • tosiaankaan
        kysyyyn kirjoitti:

        Voiko lähestymiskiellon saada, vaikkei miestä haastateltaskaan...todisteet..riittääkö?

        voi. Kaikkia osapuolia kuullaan ja ehkä myös todistajiakin.


      • lukemassa vaikka

      • MukamasAhd
        kbb kirjoitti:

        Tulostat uhkailut ja lompsit kyttikselle. Poliisi ottaa sinut vastaan ja saat kertoa asiasi hänelle. Jos todisteetkin on niin lähestymiskiellon voi saada muutaman tunninkin sisään. Ainakin minä olisin saanut kun exä uhkasi tappaa minut ja tämä oli tallennettu vastaajaani.Mitä luultavimmin poliisi kuitenkin ehdottaa sovittelua jolloin tämä sinua riivaava kutsutaan kuulusteluihin. Minua haastatelleen poliisin mukaan suurin osa häiriköistä lopettaa touhunsa sovittelun jälkeen.Sinun ei tarvitse olla itse paikalla hänen kanssaan sovittelussa samaan aikaan. Poliisi sitten soittelee sinulle päin kun mies käynyt sovittelussa. Jos häiriköinti vielä jatkuu otat yhteyttä poliisiin uudestaan jolloin lähestymiskielto saadaan kovinkin nopeasti astumaan voimaan. Tsemppiä ja voimia!

        Oikea paikka hakea lähestymiskieltoa on paikallinen oikeusistuin. Sitä haetaan omalla formullaan. Mitään sovittelua asiassa ei tunneta vaan päätös tehdään oikeusistunnossa, jossa kumpikin osapuoli saa esittää näkemyksensä suullisesti. "Todisteet" on lähetettävä etukäteen, mutta niihin viitataan vain suullisesti käsittelyjen nopeuttamiseksi. Poliisi ainoastaan neuvoo ja ohjaa. Kenties formun voi täyttää poliisilaitoksellakin, mutta se lähetetään aina edelleen oikeusistuimeen. Poliisi on vain toimeenpaneva viranomainen eikä voi tehdä eikä saa tehdä "sovitteluja". Sellaiset toimenpiteet kuuluvat aina tuomiovaltaa kantavien tahojen harteille.


      • kbb
        MukamasAhd kirjoitti:

        Oikea paikka hakea lähestymiskieltoa on paikallinen oikeusistuin. Sitä haetaan omalla formullaan. Mitään sovittelua asiassa ei tunneta vaan päätös tehdään oikeusistunnossa, jossa kumpikin osapuoli saa esittää näkemyksensä suullisesti. "Todisteet" on lähetettävä etukäteen, mutta niihin viitataan vain suullisesti käsittelyjen nopeuttamiseksi. Poliisi ainoastaan neuvoo ja ohjaa. Kenties formun voi täyttää poliisilaitoksellakin, mutta se lähetetään aina edelleen oikeusistuimeen. Poliisi on vain toimeenpaneva viranomainen eikä voi tehdä eikä saa tehdä "sovitteluja". Sellaiset toimenpiteet kuuluvat aina tuomiovaltaa kantavien tahojen harteille.

        ...juuri näin se käy, sillä olen tämän muutama vuosi sitten henkilökohtaisesti kokenut. Poliisi kuunteli todisteeni nauhalta ja olisi siltä istumalta toimittanut ne eteenpäin tuomioistuimelle ja lähestymiskielto olisi astunut voimaan muutaman tunnin sisään.Poliisi hoitaa aina esitutkinnan, ei sitä mikään tuomioistuin tee.Ja jos kiistattomat todisteet löytyy niin ei siinä mitään oikeuskäsittelyä tarvita.Poliisikuulustelu kylläkin. Ja kyllä, poliisi järjestää sovittelun mikäli katsoo että se voisi toimia eikä lähestymiskieltoa tarvita. Toimii moneen mulkkuun tuo Paha poliisi kovistelee;-)


      • määrätä läh.kiellon
        kbb kirjoitti:

        ...juuri näin se käy, sillä olen tämän muutama vuosi sitten henkilökohtaisesti kokenut. Poliisi kuunteli todisteeni nauhalta ja olisi siltä istumalta toimittanut ne eteenpäin tuomioistuimelle ja lähestymiskielto olisi astunut voimaan muutaman tunnin sisään.Poliisi hoitaa aina esitutkinnan, ei sitä mikään tuomioistuin tee.Ja jos kiistattomat todisteet löytyy niin ei siinä mitään oikeuskäsittelyä tarvita.Poliisikuulustelu kylläkin. Ja kyllä, poliisi järjestää sovittelun mikäli katsoo että se voisi toimia eikä lähestymiskieltoa tarvita. Toimii moneen mulkkuun tuo Paha poliisi kovistelee;-)

        Vain tuomioistuin voi määrätä lähestymiskiellon. Poliisilla ei ole tuomiovaltaa Suomessa.


      • ihan perinteistä
        ketjun aloittaja kirjoitti:

        Ahdistaa......mies josta olen eronnut jo vajaa kaksi vuotta sitten. Ei anna rauhaa, häiritsee viestein soitoin sähköpostilla, viestit sisältää kauheita uhkailua. Asioista joissa ei ole mitään perää....huom..kauheen mustasukkanen mies.En voi käydä missään, meillä ei voi käydä ketään, heti alkaa uhkailut, jos saa tietää näistä.

        keskustelua ko. miehen kanssa. Yleensä kyllä asiat hoituu ihan puhumalla, mikäli kyseessä on vähääkään normaali ihminen.


      • järkyttävältä jos
        kbb kirjoitti:

        ...juuri näin se käy, sillä olen tämän muutama vuosi sitten henkilökohtaisesti kokenut. Poliisi kuunteli todisteeni nauhalta ja olisi siltä istumalta toimittanut ne eteenpäin tuomioistuimelle ja lähestymiskielto olisi astunut voimaan muutaman tunnin sisään.Poliisi hoitaa aina esitutkinnan, ei sitä mikään tuomioistuin tee.Ja jos kiistattomat todisteet löytyy niin ei siinä mitään oikeuskäsittelyä tarvita.Poliisikuulustelu kylläkin. Ja kyllä, poliisi järjestää sovittelun mikäli katsoo että se voisi toimia eikä lähestymiskieltoa tarvita. Toimii moneen mulkkuun tuo Paha poliisi kovistelee;-)

        muka ei tarvita tuomioon oikeudenkäyntiä Suomessa!!! Ei ole oikeusvaltio sellainen, jossa ilman oikeudenkäyntiä langetetaan ihmisille tuomioita, hui! Tuo mahdollistaa vaikka minkälaisen väärinkäytöksen ja syyttömiä pannaan tilille jonkun kostonhimoisen akan toimesta!


      • aloittaja
        ihan perinteistä kirjoitti:

        keskustelua ko. miehen kanssa. Yleensä kyllä asiat hoituu ihan puhumalla, mikäli kyseessä on vähääkään normaali ihminen.

        Puhuttu on ja samaa paskaa jauhettu vuosikaudet.Oon yrittänyt ammattiauttajankin luo...ei halua lähtee.Hänessä ei mitään vikaa, kaikki syy minussa, ja asiat kummasti kääntyy.


      • läh.seur.
        kysyyyn kirjoitti:

        Voiko lähestymiskiellon saada, vaikkei miestä haastateltaskaan...todisteet..riittääkö?

        Näytät poliisille kaikki dokumentit tekstiviestit, puhelut jotka jätetty vastaajaan jne. Käräjäoikeus sit antaa käsittelyn jälkeen lähetymiskielto lappusen sinulle sekä toiselleosapuolelle. Sinun täytyy olla paikalla istunossa. Toista tosin kuullaan myös, mut ei pakko . Olen seurannut erästä tapausta sivusta.


    • MukamasAhdistelija

      Lähestymiskieltoa haetaan paikallisesta oikeuistuimesta. Täytät formun ja asia on sillä selvä. Tuomarille lähestymiskellon määrääminen on hyvin helppoa. Jos todisteet eivät riitä, niin se määrätään silloinkin vähän kuin "varman päälle". Monet tuomarit soveltavat tätä lakia törkeän ristiriitaisesti. Esimerkiksi vielä huhtikuussa 2009 tekstiviestintähäirintä ei ole riittänyt rauhan häirinnäksi, mutta siitä huolimatta lähestymiskieltoja on määrätty tämän perusteella. Tekstiviestinnän osalta laki on muuttumassa. Sähköpostihäirintä ei tule vastaisuudessakaan täyttämään (koti)rauhanhäirinnän tunnuksia. Ja ihan varmasti spostailun perusteellakin joku naistuomari määrää lähestymiskiellon. Lähestymikskiellon saaminen on tasan varmaa jos hakija on nainen ja tuomari on nainen ja vaikka kohdehenkilö pysytyisi näyttämään kiellon perusteettomaksi. Lähestymiskieltolaki on erittäin ongelmallinen eettisesti. Se on leimaavampi kuin esimerkiksi sakkotuomio vaikka lähestymiskielto ei ole tuomio. LÄhestymiskielto ei aiheuta merkintää rikosrekisteriin toisin kuin sakkotuomio, mutta leimaa saajansa ikuisesti naistenhakkaajaksi siinäkin tapauksessa, ettei minkäänlaista väkivaltaa tai sen uhkausta ole edes esitetty.

      • ahdisteltu

        Lähestymiskiellossa ei ole mitään eettisesti epäilyttävää. Myös naisilla on oikeus näyttää ne rajat miten häntä voi kohdella ja missä määrin hänen elämäänsä voi toinen ihminen häiritä. Leimaat tässä naisia ihan selvästi tyyliin "hakevat miesten maineen kustannuksella lähestymiskiellon", jos nämä lähestymiskiellon saaneet miehet olisivat osanneet käyttäytyä kunnioittavasti uhriaan kohtaan he olisivat säästyneet siltä. Miksi toista ihmistä ja toisen ihmisen rauhaa ja elämää ei tarvitsisi kunnioittaa? Häiriköinnistä voi oikeasti olla paljonkin haittaa sen uhrille: pelkoa, ahdistusta jne. Se ken leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön ja miestenkin täytyy parisuhteen mahdollinen päättyminen kestää. Miksi sitten lähestymiskielto määrätään "varman päälle"? Eikö toisen ihmisen henki ole kuitenkin tärkein, sitä kun ei takaisin saa millään ja jotkut yksilöt voivat tehdä peruuttamattomia asioita mustasukkaisuuksissaan. Kuka silloin korvaa menetetyn ihmishengen? Eikö ole parempi olla yli varovainen kuin se että jotakin pahaa tapahtuu... kaikenlaista pahaa tapahtuu naisille kuitenkin koko ajan miesten taholta.


      • MukamasAhd
        ahdisteltu kirjoitti:

        Lähestymiskiellossa ei ole mitään eettisesti epäilyttävää. Myös naisilla on oikeus näyttää ne rajat miten häntä voi kohdella ja missä määrin hänen elämäänsä voi toinen ihminen häiritä. Leimaat tässä naisia ihan selvästi tyyliin "hakevat miesten maineen kustannuksella lähestymiskiellon", jos nämä lähestymiskiellon saaneet miehet olisivat osanneet käyttäytyä kunnioittavasti uhriaan kohtaan he olisivat säästyneet siltä. Miksi toista ihmistä ja toisen ihmisen rauhaa ja elämää ei tarvitsisi kunnioittaa? Häiriköinnistä voi oikeasti olla paljonkin haittaa sen uhrille: pelkoa, ahdistusta jne. Se ken leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön ja miestenkin täytyy parisuhteen mahdollinen päättyminen kestää. Miksi sitten lähestymiskielto määrätään "varman päälle"? Eikö toisen ihmisen henki ole kuitenkin tärkein, sitä kun ei takaisin saa millään ja jotkut yksilöt voivat tehdä peruuttamattomia asioita mustasukkaisuuksissaan. Kuka silloin korvaa menetetyn ihmishengen? Eikö ole parempi olla yli varovainen kuin se että jotakin pahaa tapahtuu... kaikenlaista pahaa tapahtuu naisille kuitenkin koko ajan miesten taholta.

        Lainsäätäjän tarkooitus oli suojella heikompaa (nainen) osapuolta avio/avoerotilanteissa sekä parisuhteissa olevissa tai päättyneissä, joissa on väkivaltaisuutta. Hyvä näin. Nyt vaan näyttää siltä, että lahestymiskieltoa haetaan perusteille, jotka eivät täytä lainkirjainta. Laissa todetaan näin: "...henkilö, jota vastaan kieltoa pyydetään, tulisi tekemään itsensä uhatuksi tuntevan henkilön henkeen, terveyteen, vapauteen tai rauhaan kohdistuvan rikoksen tai muulla tavoin vakavasti häiritsemään tätä." Laissa sanat ja määritelmät tulevat olla yhteismitallisia eri laeissa. Tähän asti (koti)rauhan häirintään ei ole riittänyt tekstiviestihäirintä. Tästä on korkeimman oikeuden päätös. Lakia ollaan muuttamassa tältä osin. Edelleen sähköpostihäirintä ei riitä (koti)rauhanhäirinnän tunnusmerkiksi. Nyt kuitenkin lähestymiskieltoja on määrätty näillä perusteilla. Näin on käynyt, koska tuomari ei ole seurannut lainsäädäntöä riittävän tarkasti tai sitten hän on erityisesti yrittänyt saada ennakkotapauksen aikaan. Kummassakin tapauksessa "syytetyn" oikeuksia poljetaan. Onpa sellaisiakin tapauksia, joissa todisteet osoittavat selvästi sen, ettei mies aikonut edes lähestyä naista, mutta siitä huolimatta lähestymiskielto on määrätty. Tämä on aikamoinen ongelma esimerkiksi valkoja perittäessä. Kuten sanoin, lähestymiskielto on eettisesti ongelmallinen. Ei niissä tapauksissa, joissa mies todella on väkivaltainen vaan niissä, joissa väkivalllaton mies leimataan sellaiseksi. Ja näitä tapauksia on paljon erityisesti naistuomarien jäljiltä.


      • ahdisteltu
        MukamasAhd kirjoitti:

        Lainsäätäjän tarkooitus oli suojella heikompaa (nainen) osapuolta avio/avoerotilanteissa sekä parisuhteissa olevissa tai päättyneissä, joissa on väkivaltaisuutta. Hyvä näin. Nyt vaan näyttää siltä, että lahestymiskieltoa haetaan perusteille, jotka eivät täytä lainkirjainta. Laissa todetaan näin: "...henkilö, jota vastaan kieltoa pyydetään, tulisi tekemään itsensä uhatuksi tuntevan henkilön henkeen, terveyteen, vapauteen tai rauhaan kohdistuvan rikoksen tai muulla tavoin vakavasti häiritsemään tätä." Laissa sanat ja määritelmät tulevat olla yhteismitallisia eri laeissa. Tähän asti (koti)rauhan häirintään ei ole riittänyt tekstiviestihäirintä. Tästä on korkeimman oikeuden päätös. Lakia ollaan muuttamassa tältä osin. Edelleen sähköpostihäirintä ei riitä (koti)rauhanhäirinnän tunnusmerkiksi. Nyt kuitenkin lähestymiskieltoja on määrätty näillä perusteilla. Näin on käynyt, koska tuomari ei ole seurannut lainsäädäntöä riittävän tarkasti tai sitten hän on erityisesti yrittänyt saada ennakkotapauksen aikaan. Kummassakin tapauksessa "syytetyn" oikeuksia poljetaan. Onpa sellaisiakin tapauksia, joissa todisteet osoittavat selvästi sen, ettei mies aikonut edes lähestyä naista, mutta siitä huolimatta lähestymiskielto on määrätty. Tämä on aikamoinen ongelma esimerkiksi valkoja perittäessä. Kuten sanoin, lähestymiskielto on eettisesti ongelmallinen. Ei niissä tapauksissa, joissa mies todella on väkivaltainen vaan niissä, joissa väkivalllaton mies leimataan sellaiseksi. Ja näitä tapauksia on paljon erityisesti naistuomarien jäljiltä.

        myös henkinen väkivalta on väkivaltaa, ihmistä voi alistaa myös henkisesti ja puhelinhäiriköinti tekstiviestein voi todellakin häiritä oleellisesti uhrin elämää ja varsinkin työ-elämää. Hyvä että tuohon asiaan on tulossa laki-uudistus. Se miltä tuntuu olla häiriköinnin uhri (vaikka ei väkivaltaa olisikaan) tietää vain sellainen joka sellaisen uhriksi on joutunut. Ihmistä voi painostaa monin eri keinoin, myös väkivallattomin. Jokainen ihminen joka lähettää 200 tekstaria päivässä uhrilleen tietää tasan tarkkaan mitä tekee ja miksi: painostus mielessä saadakseen uhrin tekemään jotakin vasten omaa tahtoaan.


      • ihan syvältä
        ahdisteltu kirjoitti:

        myös henkinen väkivalta on väkivaltaa, ihmistä voi alistaa myös henkisesti ja puhelinhäiriköinti tekstiviestein voi todellakin häiritä oleellisesti uhrin elämää ja varsinkin työ-elämää. Hyvä että tuohon asiaan on tulossa laki-uudistus. Se miltä tuntuu olla häiriköinnin uhri (vaikka ei väkivaltaa olisikaan) tietää vain sellainen joka sellaisen uhriksi on joutunut. Ihmistä voi painostaa monin eri keinoin, myös väkivallattomin. Jokainen ihminen joka lähettää 200 tekstaria päivässä uhrilleen tietää tasan tarkkaan mitä tekee ja miksi: painostus mielessä saadakseen uhrin tekemään jotakin vasten omaa tahtoaan.

        Hei! Olen sydämeläni mukana sinun asiassasi. Minua ja lapsia kohtaan määrättiin lähestymiskielto 4.12.2008, vuoden mittainen laajempi lähestymiskielto. Nyt sitä on rikottu ainakin 15 kertaa ja poliisi ei tee mitään. En ymmärrä. Kuulustelut on aina 1-2 vrk:n sisällä, mutta oikeudenkäynnit kestää.... On kiva tehdä töitä, kun ei koskaan tiedä milloin hän tulee. Tässähän on se naurettavaa, että hän ei saa tulla 50 m lähemmäksi kotiani tai työpaikkani toimistoa, mutta kun työskentelen kiinteistönvälittäjänä hän saa lain mukaan tulla näytöilleni "koska kukaan ei pysty todistamaan, ettei hän olisi ostamassa asuntoa". Ja onhan se muutenkin tosi hienoa, kun soitat poliisit niillä kestää 30-45. min. Kuka kuvittelee, että ko. tyyppi olisi vielä paikalla. Lähestymiskielto on näköjään tarkoitettu sellaisille, jotka sitä oikeasti säikähtää. Nämä helvetin hullut kyllä sitten tekee mitä lystää ja ihan lain avustuksella. Olen henkisesti niin loppu, painan nyt 45 kg, enkä ole nukkunut, enkä syönyt moneen aikaan.


      • sama....
        ihan syvältä kirjoitti:

        Hei! Olen sydämeläni mukana sinun asiassasi. Minua ja lapsia kohtaan määrättiin lähestymiskielto 4.12.2008, vuoden mittainen laajempi lähestymiskielto. Nyt sitä on rikottu ainakin 15 kertaa ja poliisi ei tee mitään. En ymmärrä. Kuulustelut on aina 1-2 vrk:n sisällä, mutta oikeudenkäynnit kestää.... On kiva tehdä töitä, kun ei koskaan tiedä milloin hän tulee. Tässähän on se naurettavaa, että hän ei saa tulla 50 m lähemmäksi kotiani tai työpaikkani toimistoa, mutta kun työskentelen kiinteistönvälittäjänä hän saa lain mukaan tulla näytöilleni "koska kukaan ei pysty todistamaan, ettei hän olisi ostamassa asuntoa". Ja onhan se muutenkin tosi hienoa, kun soitat poliisit niillä kestää 30-45. min. Kuka kuvittelee, että ko. tyyppi olisi vielä paikalla. Lähestymiskielto on näköjään tarkoitettu sellaisille, jotka sitä oikeasti säikähtää. Nämä helvetin hullut kyllä sitten tekee mitä lystää ja ihan lain avustuksella. Olen henkisesti niin loppu, painan nyt 45 kg, enkä ole nukkunut, enkä syönyt moneen aikaan.

        kamalaa. Pahimmassa tapauksessa joudut varmaan muuttamaan johonkin kauemmas tuosta miehestä tai tulet täysin työkyvyttömäksi. Miten ihminen voikaan olla noin itsekäs. Onneksi nykyään on alettu puhumaan ja tunnistamaan narsistiset persoonat, ehkäpä useampi nainen tulee säästymään tulevaisuudessa...


      • Aloittaja
        ihan syvältä kirjoitti:

        Hei! Olen sydämeläni mukana sinun asiassasi. Minua ja lapsia kohtaan määrättiin lähestymiskielto 4.12.2008, vuoden mittainen laajempi lähestymiskielto. Nyt sitä on rikottu ainakin 15 kertaa ja poliisi ei tee mitään. En ymmärrä. Kuulustelut on aina 1-2 vrk:n sisällä, mutta oikeudenkäynnit kestää.... On kiva tehdä töitä, kun ei koskaan tiedä milloin hän tulee. Tässähän on se naurettavaa, että hän ei saa tulla 50 m lähemmäksi kotiani tai työpaikkani toimistoa, mutta kun työskentelen kiinteistönvälittäjänä hän saa lain mukaan tulla näytöilleni "koska kukaan ei pysty todistamaan, ettei hän olisi ostamassa asuntoa". Ja onhan se muutenkin tosi hienoa, kun soitat poliisit niillä kestää 30-45. min. Kuka kuvittelee, että ko. tyyppi olisi vielä paikalla. Lähestymiskielto on näköjään tarkoitettu sellaisille, jotka sitä oikeasti säikähtää. Nämä helvetin hullut kyllä sitten tekee mitä lystää ja ihan lain avustuksella. Olen henkisesti niin loppu, painan nyt 45 kg, enkä ole nukkunut, enkä syönyt moneen aikaan.

        Kiitos, olen huomannut että tästä tuleekin vaikea taistelu.


      • NeuVoJaX
        Aloittaja kirjoitti:

        Kiitos, olen huomannut että tästä tuleekin vaikea taistelu.

        Olethan ensin käyttänyt tavalliset kommunikaatiokeinot. 95% tapauksista omasovittelu on tehokkain. Niin kuin tuossa kävi ilmi, niin sellainen todella vaarallinen lähestyjä kun ei välitä lähestymiskiellosta lainkaan. Lisäksi kannattaa huomata vielä se, että lehestymiskielto ei aiheuta merkintää rikosrekisteriin, koska rikosta ei ole vileä tapoahtunut, mutta lähestymiskiellon rikkominen johtaa merkintää, joka taas vaikeuttaa esimerkiksi työviisumin saantia USAhan. On se surkeaa, kun ihmiset kohtelevat toisiaan huonosti.


      • 1976
        ihan syvältä kirjoitti:

        Hei! Olen sydämeläni mukana sinun asiassasi. Minua ja lapsia kohtaan määrättiin lähestymiskielto 4.12.2008, vuoden mittainen laajempi lähestymiskielto. Nyt sitä on rikottu ainakin 15 kertaa ja poliisi ei tee mitään. En ymmärrä. Kuulustelut on aina 1-2 vrk:n sisällä, mutta oikeudenkäynnit kestää.... On kiva tehdä töitä, kun ei koskaan tiedä milloin hän tulee. Tässähän on se naurettavaa, että hän ei saa tulla 50 m lähemmäksi kotiani tai työpaikkani toimistoa, mutta kun työskentelen kiinteistönvälittäjänä hän saa lain mukaan tulla näytöilleni "koska kukaan ei pysty todistamaan, ettei hän olisi ostamassa asuntoa". Ja onhan se muutenkin tosi hienoa, kun soitat poliisit niillä kestää 30-45. min. Kuka kuvittelee, että ko. tyyppi olisi vielä paikalla. Lähestymiskielto on näköjään tarkoitettu sellaisille, jotka sitä oikeasti säikähtää. Nämä helvetin hullut kyllä sitten tekee mitä lystää ja ihan lain avustuksella. Olen henkisesti niin loppu, painan nyt 45 kg, enkä ole nukkunut, enkä syönyt moneen aikaan.

        Työkyvyn ylläpitäminen on ennenkaikkea taloudellinen asia, "valtion suojeluksessa". Psykopaatit eivät tunne sääliä naisia ja lapsia kohtaan, vaikka käyttävät tunteita saadakseen huomiota. Ei mene perille, vaikka vedotaan mihin tahansa fiksuuteen. Vika on lainsäädännössä, ei yksityisissä ihmisissä, he vain tunneriepotuksessa. Lähestymiskiellon rikkojat joutuvat vankilaan entistä vähemmästä rikkeestä. Naiset palkkaavat vartijoita, heille maksetaan osamaksulla, kenties yhteiskunta osallistuu kustannuksiin. Psykopaatti häiritsee niin kauan kun voi, usein hän saa myös apua, koska hän nauttii siitä. Syynä voi olla lapsena koettu hyväksikäyttö, naisviha, tukehdutettu seksuaalisuus. Maan asioita ei voida saada kuntoon, ilman ankaraa lainsäädäntöä, eikä naisille työrauhaa.


      • äippäli40
        Aloittaja kirjoitti:

        Kiitos, olen huomannut että tästä tuleekin vaikea taistelu.

        Olen itsekin vuosia kokenut uhkaamista.


    • Ihkumies

      Menet poliisille, tekevät kuulustelupöytäkirjan ja mahdolliset todisteet kirjataan, poliisi ei päätä kiellosta, vaan esittää kieltoa (yleensä suppea). paperit menee tuomarille, siitä lähtee haaste vastapuolelle. Vastapuoli voi jopa netissä kirjoittaa vastineen menemättä lainkaan paikalle. Sinun itse on mentävä. Vastapuolta ei edes kuulustella. Päätös tehdään ilman vastapuolen kuulemista suullisesti paikalla. Nuija pöytään ja kietto astuu voimaan nopeasti, vastapuoli saa tiedon oman käräjäoikeutensa kautta (haastemies) päätöksen. Et näin toimitaan savossa. Ihan omakohtainen kokemus 7/2009. Ei mitään mahdollisuuttta neuvotteluun.

    • tiedän

      kyllä otan kantaa että aina tarvitaan lähestymiskieltoon 2 ihmistä kukaan ei riitele yksin

    • Anonyymi

      Vielä poliisi lataa mainoksia puhelut mobiilidata estyy.
      Käsittelyyn mitä lähetys kielto muu elämä tarkoittaa Ehtoollinen nautittuna

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18459
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3145
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1416
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1091
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe