nyt kun viimeinkin pääsin helsinkiin, niin olisi tarkoitus järkätä kunnon megatuparit..
kutsua n.10 hauskaa, rääväsuista veikkoa ja kaunotarta,
velipoika antoi metson (6 kg) ja sorsan matkaan,
nyt mietin miten valmistan nuo herkut..
tarkoitus olisi kattaa pöydälle metso ja sorsa erikseen tarjoiluastiaan peruna ja juures pedillä..
miten valmistan ja millä mausteilla nämä ??
miten saan linnut pysymään herkullisen mureina kuivumatta??..
tarkoitus olisi nauttia ateria hyvän chileläisen punaviinin kera....
tietysti tarjolle tulee myös meren herkkuja, mutta siitä erikseen...KIITOS!
metso ja sorsa
2
265
Vastaukset
- Rami
http://www.metsastys.net/reseptit.htm
tuolta löytyy riista ruoka reseptejä,jospa niistä ois apua,sen verran kuitenkin neuvoisin näin metsästäjänä itsekkin että:älä laita liikaa mausteita,siis älä"yli mausta"riistan pitääkin maistua ja jos laittaa voimakkaita mausteita/yrttejä paljon ei riista enää maistukkaan vaan pelkästään ne mausteet!perusmausteet riittää:suola,maustepippuri,valkopippuri ehkä kans,samaten laakerinlehti,katajanmarja tai katajanmarja mauste,sitäkin varoen..niin ja tietysti sipuli ja porkkanaa riippuen mitä teet noista linnuista,hyvät lähtökohdat sulla kyllä on joten onnea vaan ruuanlaittoon!!ps.jos metso on vanha se vaatii PITKÄN kypsennys ajan,muuten kauheen sitkasta!!!! - Mössääjä
Olen valmistanut pienempiä lintuja (mm. sorsaa, riekkoa ja fasaania) kohtalaisella menestyksellä valurautapadassa uunissa (padan pohjalla nestettä).
Isompia lintuja (hanhea, kalkkunaa) olen yrittänyt joskus vuosia sitten paistaa uunissa sillä tuloksella, että ohuemmat kohdat ovat kuivuneet pahasti ennen paksumpien kypsymistä.
Onkohan kenelläkään kokemuksia ja mahd. ohjeita isojen lintujen paistamisesta uunissa paistopussissa (jonka pohjalla on mahdollisesti nestettä)?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1482814Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3632017- 401757
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351678Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua311393Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327949Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782