Uusimmassa salibandylehdessä Tiitun Teron ohje mailan oikeaksi pituudeksi on se, kun pistää mailan pystyyn nii varren tulee yltää navan korkeudelle. Ton ohjeen mukaan ainakin ite pelaan sitten liian pitkällä mailalla. Olen 170 cm ja mailan varsi on 96 cm (Wolder)eli reilusti navan ylÄpuolelle. Pitäiskö lyhentää?
Nytpä kysynkin, että minkämittaisilla mailoilla pelaatte? Oma pituus ja mailan varren pituus tai onko napaan vai yli? Kokemuksia lyhyellä mailalla/ pitkällä mailalla pelaamisesta?
Gallup mailan pituudesta
11
1908
Vastaukset
- Kikka
Olen itekki 170 pitkä ja maila ylettyy n. 3 cm navan yläpuolelle. Pelasin ennen normimittasella mailalla ja kerran kokeilin lyhyempää. siitä lähtien oon pelannut lyhyemmällä. Sopii mulle koska pelaan paljon yhdellä kädellä ja on herkät ranteet...
- maila
...just napaan asti, velttona ei yletä.
- wiz
mailan pituus on mun mielestä - 10cm navan korkeudesta...
itse olen 180cm ja pelaab 99 centtisellä wizillä(yllätys, yllätys;)
se mikä tuntuu hyvältä on todennäköisesti se paras...
itsellä maila on noin 4 cm:ä navan ylä puolella... - tööt
Itse en ainakaan hirveämmin ole perustanut näistä "ammattilaisten" vinkeistä.
Maila yltää reilusti yli navan, pelaan 99cm wiz:llä ja olen pienikokoinen. Ihan hyvin on mennyt kun on kerran aina tottunut pelaamaan näillä tehdasvalmiilla mailoilla... - Reikäpallo
185 senttiä ja maila 100 tasan.
Taitaa olla tismalleen navan kohdalla. - MaKulainen
Maila on ainakin mulla niin pitkä kuin mahdollista. Pitkän lätkätaustan jälkeen on huomannut et vetää kovempaa ja ulottuu pidemmälle. Rannarit on ihan muiden juttu. 97lla Impactilla nykyään pelaan ja pituutta on 181
- hand of...
Oon 178cm lyhyt ja pelaan hyökkääjänä 95cm mailalla ja pakkina 100cm mailalla.
Lyhyellä on parempi hallita palloa ja vetää pienestä tilasta. pidemmällä parempi ulottuvuus... hyvä katkoa syöttöjä ja peittää vetoja. - Erkki
Tuolta:
http://www.mtv3.fi/elixir/
ja sitten videoklinikka ja salibandy
löytyy Mikael Järven näkemys aiheesta. - .:o:.
Pituutta 174cm ja maila on jotain 95 cm..
- .:o:.
Niin ja yli navan...
- Daniko
Minä oon ite 162 senttinen ja maila on just navan kohalle. Se on just täydellinen pituus, enkä todellakaa pystyis pelaamaan yhtään pitemmällä. Se on toki tottumuskysymys, mutta suojaaminen on ainaki huomattavasti helpompaa lyhyellä mailalla. Ja pitemmällä mailalla (mutta ei toki liian pitkällä) lähtee sitten hyvät vedot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901955
- 1131053
- 1091025
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20747- 52694
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä30611ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482