Gallup mailan pituudesta

Pete

Uusimmassa salibandylehdessä Tiitun Teron ohje mailan oikeaksi pituudeksi on se, kun pistää mailan pystyyn nii varren tulee yltää navan korkeudelle. Ton ohjeen mukaan ainakin ite pelaan sitten liian pitkällä mailalla. Olen 170 cm ja mailan varsi on 96 cm (Wolder)eli reilusti navan ylÄpuolelle. Pitäiskö lyhentää?

Nytpä kysynkin, että minkämittaisilla mailoilla pelaatte? Oma pituus ja mailan varren pituus tai onko napaan vai yli? Kokemuksia lyhyellä mailalla/ pitkällä mailalla pelaamisesta?

11

1908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kikka

      Olen itekki 170 pitkä ja maila ylettyy n. 3 cm navan yläpuolelle. Pelasin ennen normimittasella mailalla ja kerran kokeilin lyhyempää. siitä lähtien oon pelannut lyhyemmällä. Sopii mulle koska pelaan paljon yhdellä kädellä ja on herkät ranteet...

    • maila

      ...just napaan asti, velttona ei yletä.

    • wiz

      mailan pituus on mun mielestä - 10cm navan korkeudesta...
      itse olen 180cm ja pelaab 99 centtisellä wizillä(yllätys, yllätys;)
      se mikä tuntuu hyvältä on todennäköisesti se paras...
      itsellä maila on noin 4 cm:ä navan ylä puolella...

    • tööt

      Itse en ainakaan hirveämmin ole perustanut näistä "ammattilaisten" vinkeistä.
      Maila yltää reilusti yli navan, pelaan 99cm wiz:llä ja olen pienikokoinen. Ihan hyvin on mennyt kun on kerran aina tottunut pelaamaan näillä tehdasvalmiilla mailoilla...

    • Reikäpallo

      185 senttiä ja maila 100 tasan.
      Taitaa olla tismalleen navan kohdalla.

    • MaKulainen

      Maila on ainakin mulla niin pitkä kuin mahdollista. Pitkän lätkätaustan jälkeen on huomannut et vetää kovempaa ja ulottuu pidemmälle. Rannarit on ihan muiden juttu. 97lla Impactilla nykyään pelaan ja pituutta on 181

    • hand of...

      Oon 178cm lyhyt ja pelaan hyökkääjänä 95cm mailalla ja pakkina 100cm mailalla.
      Lyhyellä on parempi hallita palloa ja vetää pienestä tilasta. pidemmällä parempi ulottuvuus... hyvä katkoa syöttöjä ja peittää vetoja.

    • Erkki
    • .:o:.

      Pituutta 174cm ja maila on jotain 95 cm..

    • .:o:.

      Niin ja yli navan...

    • Daniko

      Minä oon ite 162 senttinen ja maila on just navan kohalle. Se on just täydellinen pituus, enkä todellakaa pystyis pelaamaan yhtään pitemmällä. Se on toki tottumuskysymys, mutta suojaaminen on ainaki huomattavasti helpompaa lyhyellä mailalla. Ja pitemmällä mailalla (mutta ei toki liian pitkällä) lähtee sitten hyvät vedot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1955
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      109
      1025
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      30
      611
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe