tumma soijarouhe?

soijatyttö

Onko tumma soijarouhe myös sopivaa/terveellistä syödä SELLAISENAAN esim. jugurtin/myslin seassa niin kuin VAALEA rouhe???
Onko siitä siis mitään haittaa, jos syö keittämättä/liottamatta tai esim. imeytyykö se yhtä hyvin sellaisenaan?
Kiitti tosi paljon jos joku viittii vastata!!!

18

39851

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sissy

Käsittääkseni tumma soijarouhe ei poikkea muuten vaaleasta kuin että se on värjätty jollain, en muista millä mutta joku luonnollinen aine se oli. ITse olen joskus syönyt eikä ole tullut mitään ongelmia.

• juuri

Hei,
        jossain oli, että se on värjätty mallasuutteella. Muutoin kai ihan samaa kuin vaaleakin.
        Eli kai sitä voi ihan samalla tavoin syödä kuin vaaleaakin.

• Marulk
        juuri kirjoitti:

Hei,
        jossain oli, että se on värjätty mallasuutteella. Muutoin kai ihan samaa kuin vaaleakin.
        Eli kai sitä voi ihan samalla tavoin syödä kuin vaaleaakin.

Kuulin, että värinä käytettäisiin tummaa sokeria. En ole varma, pitää tarkistaa.

• Marulk
        Marulk kirjoitti:

Kuulin, että värinä käytettäisiin tummaa sokeria. En ole varma, pitää tarkistaa.

Tarkistin asian ystävältäni: tumman soijarouheen väri on peräisin sokerikulööristä. Sitä ei merkitä tuoteselosteeseen vaikka pitäisi; tämän vuoksi jotkut tummasta soijarouheesta allergiareaktioita saaneet luulevat olevansa allergisia soijalle.

• urheilija89

tummassa soijarouheessa on enemmän proteiinia ja hiilihydraatit jää erittäin vähäiseksi, syön sitä mieluummin kuin vaaleata jossa on 335 kcal 100g tummassa oli hieman vähemmän, kannattaa tutustuu niihin.

• Cmmarketti
        urheilija89 kirjoitti:

tummassa soijarouheessa on enemmän proteiinia ja hiilihydraatit jää erittäin vähäiseksi, syön sitä mieluummin kuin vaaleata jossa on 335 kcal 100g tummassa oli hieman vähemmän, kannattaa tutustuu niihin.

ihan sama protkumäärä

• hehee

mä laitan tummaa soijarouhetta kaikkeen; puuroon, jogurttiin, ananasmehuun ja jne. ja ihan ilman että kypsennän tms. sitä. ja hyvää ja terveellistä on

• ???

Kysymykseni on jo otsikossa
        - Tuleeko siitä paljon proteiinia?
        - miten se eroaa hinosta soijajauhosta?

• Miau
        ??? kirjoitti:

Kysymykseni on jo otsikossa
        - Tuleeko siitä paljon proteiinia?
        - miten se eroaa hinosta soijajauhosta?

Jep, paljon on "hyötyä". Proteiinia on noin 50 g 100:ssa grammassa. Kattaa hyvinkin meille kasvissyöjille saman proteiinimäärän mitä lihanikkarit saavan. Lisäksi soijassa on paljon tarpeellisia ja hyödyllisiä vitamiineja ja kivennäisaineita ,esim. foolihappoa joka on elintärkeätä geeniperimään sekä solujen muodostumiseen ja jakautumiseen.
        Hienolla soijajauheella ja rouheella ei ole paljon eroavaisuuksia -Paitsi kuin käyttötapa. Hienonnettua jauhetta käytetään yleisesti leivonnaisten jauhojen jatkeena/lisänä, kun taas rouhetta voi käyttöö periaatteessa missä tahansa ruoanlaitossa.

• ei
        Miau kirjoitti:

Jep, paljon on "hyötyä". Proteiinia on noin 50 g 100:ssa grammassa. Kattaa hyvinkin meille kasvissyöjille saman proteiinimäärän mitä lihanikkarit saavan. Lisäksi soijassa on paljon tarpeellisia ja hyödyllisiä vitamiineja ja kivennäisaineita ,esim. foolihappoa joka on elintärkeätä geeniperimään sekä solujen muodostumiseen ja jakautumiseen.
        Hienolla soijajauheella ja rouheella ei ole paljon eroavaisuuksia -Paitsi kuin käyttötapa. Hienonnettua jauhetta käytetään yleisesti leivonnaisten jauhojen jatkeena/lisänä, kun taas rouhetta voi käyttöö periaatteessa missä tahansa ruoanlaitossa.

liity nyt tähän. Mutta miten soijarouhe pitää kypsentää ? D: Paistamalla vai keittämällä ? Help !

• vaivatonta
        ei kirjoitti:

liity nyt tähän. Mutta miten soijarouhe pitää kypsentää ? D: Paistamalla vai keittämällä ? Help !

Siitä saa pehmeää liottamalla kuumassa vedessä tai mausteliemessä. Itse heitän kourallisen rouhetta kypsymässä olevaan vihanneskeittoon. Rouhe pehmiää 5-10 minutissa.

• rouhe
        vaivatonta kirjoitti:

Siitä saa pehmeää liottamalla kuumassa vedessä tai mausteliemessä. Itse heitän kourallisen rouhetta kypsymässä olevaan vihanneskeittoon. Rouhe pehmiää 5-10 minutissa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Soijarouhe

• soijjapitsa

Paljonko soijarouhetta vastaa 400g jauhelihaa, jos tekee esim. Pizzaa ja reseptissä lukoo 400g jauhelihaa?

• Nimimerkki3044

Itse laitoin 2dl vettä ja 2dl soijarouhetta, tuli mielestäni enemmän kuin 400g jauhelihaa...Mutta tämä vain silmätuntumalla.
        Eli sanoisin, että mittasuhteet 400g jauhelihalle voisi olla n. 1,dl vettä 1,5dl soijarouhetta.

• ihana olo nyt

itse syön välil tummia ja välil vaaleita rouheita jogurtin seassa joka aamu. Veriarvoni ovat kohentuneet ja ko-
      lesteroli arvot tippunee viitearvoihin. Suosittelen.

• herkkujen herkku

sitä erehtyy luulemaan suklaarouheeksi. Nam!

• soijarouhe raakana

Mulla on ihan sama kysymys kuin sulla eli olen jo pari vuotta käyttänyt tummaa soijarouhetta jugurtin seassa enkä kyllä ole huomannut mitään ongelmia. Siinä on paljon proteiinia ja kun ei käytä papuja, ituja, pähkinöitä, raejuustoa eikä rahkaa eikä lihaakaan niin paljon, niin olen ajatellut, että päivittäisestä parin teelusikallisen annoksesta soijarouhetta jugurtin seassa saan riittävän proteiiniannoksen.

• piraattiskeidaa

Ripottelin soijarouheen hangelle. Kylläpä hanki laski nopeasti kun aurinko alkoi paistaa. Edes linnut ei huoli sitä. En minäkään. Yäk!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      47
      5067
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      74
      3265
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      314
      2057
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      265
      1855
    5. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      115
      1709
    6. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      53
      1296
    7. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      95
      1259
    8. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      70
      1202
    9. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      133
      1177
    10. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      280
      1137
    Aihe