Kertoisko joku hyviä tulisten ruokien ohjeita..?Tai miten ja millä maustaa,että ruokaan saa makua,mielellään tulisuutta?Oon kyllästynyt syömään chilikastiketta ja makaroonia..*lol* ;)
tulista ruokaa..?
7
668
Vastaukset
- Mössääjä
Cajun-näkökulmaksi punapippuriin käynee Tabasco. Pienessä pullossa myytävä nestemäinen maustekastike.
http://www.tabasco.com
Kaakkois-aasialaista näkökulmaa edustanee Sambal Oelek – tahnamainen töhnä. Saa usealta valmistajalta. Itse olen käyttänyt Conimexin Sambal Oelekia.
Jos haluat litkun tai töhnän asemesta siroteltavaa maustetta ja chili kyllästyttää, niin mitenkäs olisi kajaaninpippuri (kaupallinen nimike: cayennepippuri)?
:•) - kokki
...sanomas et pistä joukkoon currypastea niin saat makua, mut sullahan lukikin jo et olet kyllästynyt chiliin.
- hih
..että olen kyllästynyt chilikastikkeeseen,siihen Uncle Bensin ;) *heh*
- Titta
hih kirjoitti:
..että olen kyllästynyt chilikastikkeeseen,siihen Uncle Bensin ;) *heh*
Thai Sweet Chili soossia? Se on kanssa aika tujua. Tabascosta saa myös helposti lisää tulisuutta, on muuten hyvää paistettujen kananmunien päällekin pirskoteltuna.
- hih
Titta kirjoitti:
Thai Sweet Chili soossia? Se on kanssa aika tujua. Tabascosta saa myös helposti lisää tulisuutta, on muuten hyvää paistettujen kananmunien päällekin pirskoteltuna.
En ole vielä kokeillut.Se taitaakin olla seuraava ostokseni :) Kiitos.
- Tulinen
Lähes kaikissa tulisissa ruoissa se tulisuus on jostain chililajista. Myös curry-ruoissa. Mustapippurilla voit saada tulisuutta, mutta eipä taida juuri muita olla.
Sekoita siihen chiliin tai cayenneen joitain muita mausteita tai osta erilaisia valmiita currysekoituksia tai -pastoja. Etniset kaupat hyvä ostospaikka niille. - emmy
Onkohan sulle tuttu tuo ihana japanilainen WASABI? Vihreä piparjuuri mömmö. Niin tulista että oksat pois! Oma suosikkini!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Dannysta tulee isä 83-vuotiaana
Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll1787315Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava2344065Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi703362Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut832947Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi132221Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs42085100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es31872Kunnanjohtaja haista sinä
Kyvytön johtamaan kuntaa! Täysin kyvytön. Toivottavasti Hattula saa sinut vaivoikseen. Epäpätevä, ammattitaidoton, yhtei351551Gallup: Mitä teillä syödään pääsiäisenä, onko juhlaruokaa vai meneekö arkiruoilla?
Monessa perheessä pääsiäisenä pöytään pistetään vähän parempaa herkkua. Pääruokaan panostetaan ja lisäksi leivotaan vaik461456Loimaan k-citymarketilla puukotus
Jonka on puukotettu Loimaan citymarketilla tänään iltapäivällä noin klo 14. Kuulin kun ambulanssi huusi kaupungilla kun471401