Mustamakkara

Nami

Onko täällä muita mustanmakkaran ystäviä kuin minä? Tuore, kuuma mustamakkara puolukkahillon kera on taivaallista herkkua!

11

2192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FUNDEERAAJA

Jeah.. ohranenkin on nam.

Mustis on muuten hyvää myös, kun sen ensin laitaa jääkaappiin ja sitten paistaa voissa miedolla lämmöllä. Tulee rapea pintä... Ite en tosin dikkaa puolukkahillosta mut... niin apsurdia kun onkin... niin turun sinapin kanssa :-)

• Jussi

Kerran pääsin kysymään Tapolan edustajalta, ja suositteli että tosi kuuma uuni, sellainen 250-270 astetta, eikä pidä liian pitkään niin tulee rapsakka pinta. Voissa en ole kokeillut paistaa. Jos pitää miedossa uunissa pitkään niin tulee lötköä, eikä oikein putoa, ainakaan yhtä hyvin.

Mutta ton sinapin jätän kyllä kokeilematta, ei millään pahalla.

• napo

kesällä kun käyttää grillissä.johan on rapsakkaa.itse syön puolukalla,sinapilla ja perunasalaatilla.

• Nam nam

Ei se kuitenkaan ole sellaista mitä oli ennen-
      vanhaan kotonatehty.Kun sika teurastettin, siitä
      otettiin veri josta karkeitten ruisjauhojen
      kanssa tehtiin taikina.
      Sitten taikina survottiin hyvin pestyihin,
      erittäin talisiin suoliin, jotka sitten paistettiin paistinpellinpäällä kiviuunissa.
      Oli rasvaista namia
      Taikinasta senverran että kait sitä maustettiin
      jollain, ainakin suolalla.

• Titta

Menee alas niin puolukalla kuin sinapillakin ryyditettynä.

Mustamakkaran seuraksi sopii myös sakea valkokastike, jossa on kunnolla sipulia ja keitettyä kananmunaa sekä keitetyt perunat.

Vatsa tosin ei aina kyseisestä ruuasta pidä, mutta minä kyllä :)

• Nami

En ole koskaan maistanut mustamakkaraa sinapilla. Aika moni sitä näyttää kehuvan. Hieman oudolta tuntuu tuo makuyhdistelmä, mutta voisin kyllä kokeilla joskus sitä ihan mielenkiinnosta.

• Titta
        Nami kirjoitti:

En ole koskaan maistanut mustamakkaraa sinapilla. Aika moni sitä näyttää kehuvan. Hieman oudolta tuntuu tuo makuyhdistelmä, mutta voisin kyllä kokeilla joskus sitä ihan mielenkiinnosta.

Siihen ei sovi minun miestäni kuin mieto sinappi. Muuten pidän väkevästä.

Samoin veriletut ja oma omesose ovat lyömätön yhdistelmä :) Toki siinä saa olla puolukkasurvostakin kyytipoikana.

• yök

Mansen kakkaa en suuhuni laita!!!

• Titta

Ei äitisi ole opettanut sinulle, että ruuasta ei sanota YÖK?

Oletko maistanut ikinä, vai kuulutko kastiin ennakkoluuloiset .... ?

• EnUskaltaisi
        Titta kirjoitti:

Ei äitisi ole opettanut sinulle, että ruuasta ei sanota YÖK?

Oletko maistanut ikinä, vai kuulutko kastiin ennakkoluuloiset .... ?

Aika hurjalta tuntuu ajatus laittaa suuhunsa jonkun verta.

• bobgeldof

Aikatarkoin viikoittain,satun asumaan sellaisessa paikassa josta "mustamakkaratehtaaseen" ei ole kuin 10minsan ajo..ja on TAKUULLA tuoretta,suoraan "Makkarabaarista". Siihen puolukkahillo ja kylmä maito..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6128
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5587
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2639
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      104
      2046
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1768
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      121
      1667
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1603
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      1267
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1177
    10. Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään

hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä
      Maailman menoa
      188
      998
    Aihe