Mustamakkara

Nami

Onko täällä muita mustanmakkaran ystäviä kuin minä? Tuore, kuuma mustamakkara puolukkahillon kera on taivaallista herkkua!

11

1769

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FUNDEERAAJA

      Jeah.. ohranenkin on nam.

      Mustis on muuten hyvää myös, kun sen ensin laitaa jääkaappiin ja sitten paistaa voissa miedolla lämmöllä. Tulee rapea pintä... Ite en tosin dikkaa puolukkahillosta mut... niin apsurdia kun onkin... niin turun sinapin kanssa :-)

      • Jussi

        Kerran pääsin kysymään Tapolan edustajalta, ja suositteli että tosi kuuma uuni, sellainen 250-270 astetta, eikä pidä liian pitkään niin tulee rapsakka pinta. Voissa en ole kokeillut paistaa. Jos pitää miedossa uunissa pitkään niin tulee lötköä, eikä oikein putoa, ainakaan yhtä hyvin.

        Mutta ton sinapin jätän kyllä kokeilematta, ei millään pahalla.


    • napo

      kesällä kun käyttää grillissä.johan on rapsakkaa.itse syön puolukalla,sinapilla ja perunasalaatilla.

    • Nam nam

      Ei se kuitenkaan ole sellaista mitä oli ennen-
      vanhaan kotonatehty.Kun sika teurastettin, siitä
      otettiin veri josta karkeitten ruisjauhojen
      kanssa tehtiin taikina.
      Sitten taikina survottiin hyvin pestyihin,
      erittäin talisiin suoliin, jotka sitten paistettiin paistinpellinpäällä kiviuunissa.
      Oli rasvaista namia
      Taikinasta senverran että kait sitä maustettiin
      jollain, ainakin suolalla.

    • Titta

      Menee alas niin puolukalla kuin sinapillakin ryyditettynä.

      Mustamakkaran seuraksi sopii myös sakea valkokastike, jossa on kunnolla sipulia ja keitettyä kananmunaa sekä keitetyt perunat.

      Vatsa tosin ei aina kyseisestä ruuasta pidä, mutta minä kyllä :)

      • Nami

        En ole koskaan maistanut mustamakkaraa sinapilla. Aika moni sitä näyttää kehuvan. Hieman oudolta tuntuu tuo makuyhdistelmä, mutta voisin kyllä kokeilla joskus sitä ihan mielenkiinnosta.


      • Titta
        Nami kirjoitti:

        En ole koskaan maistanut mustamakkaraa sinapilla. Aika moni sitä näyttää kehuvan. Hieman oudolta tuntuu tuo makuyhdistelmä, mutta voisin kyllä kokeilla joskus sitä ihan mielenkiinnosta.

        Siihen ei sovi minun miestäni kuin mieto sinappi. Muuten pidän väkevästä.

        Samoin veriletut ja oma omesose ovat lyömätön yhdistelmä :) Toki siinä saa olla puolukkasurvostakin kyytipoikana.


    • yök

      Mansen kakkaa en suuhuni laita!!!

      • Titta

        Ei äitisi ole opettanut sinulle, että ruuasta ei sanota YÖK?

        Oletko maistanut ikinä, vai kuulutko kastiin ennakkoluuloiset .... ?


      • EnUskaltaisi
        Titta kirjoitti:

        Ei äitisi ole opettanut sinulle, että ruuasta ei sanota YÖK?

        Oletko maistanut ikinä, vai kuulutko kastiin ennakkoluuloiset .... ?

        Aika hurjalta tuntuu ajatus laittaa suuhunsa jonkun verta.


    • bobgeldof

      Aikatarkoin viikoittain,satun asumaan sellaisessa paikassa josta "mustamakkaratehtaaseen" ei ole kuin 10minsan ajo..ja on TAKUULLA tuoretta,suoraan "Makkarabaarista". Siihen puolukkahillo ja kylmä maito..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe