Hyi mitä löyty tonnikalasta!!!!!!

nainen

Ostin Euroshopper tonnikalaa vedessä ja sieltä löytyi koteloitunut toukka! Aivan samanlainen kuin kärpäsen toukat koteloituvat. Tais olla kyllä viimenen kerta kun ostan euroshopper tonnikalaa!

20

4315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elä

elä nyt yhdestä koteloituneesta toukasta suutu. Se on ihan yhtä hyvää ravintoa, kuin se kalakin.

Mutta minä löysin yhdestä suklaalevypaketista melkein täynnä eläviä valkoisia kärpäsen toukkia ja suklaata ei enää ollut ollenkaan. Arvaappa, maistuiko suklaa vähään aikaan?

• minä

..tu mitä juttuja..!

• elähän
        minä kirjoitti:

..tu mitä juttuja..!

Ei mitään juttuja, vaan tosiasia.
        Ja todistajakin on tapaukselle!

• nainen

Kun ostan mitään euroshopper tuoteita! Taitaa jäädä tonnikalan syömisetkin vähäksi aikaa.

• argh

Näin kävi viime kesänä. Ostettiin limsaa kaupasta. Kotona huomattiin, että pullossa lillu ruisku. Jaa-a.. jäi sen limsa merkin juominen kokonaan. Totta on muuten. Otettiin valokuva ja kaikki.

• elähä

On niitä kyllä muissakin tuotteissa vikoja, eikä vain siinä yhdessä. Jos tuon suunnan otat, niin sitten et voi syödä kenenkään valmistamia tuotteita.

• Topias

...kerran ostamaan neljä purkkia Euroshopper-tonnikalaa. Se haisi niin eltaantuneelta, että syömättä jäi.

Vein loput kolme purkkia takaisin kauppaan ja sain rahani takaisin.

Nykyisin katson kyllä tarkkaan että tuotteessa on hinta/laatu -suhde kohdallaan. Ostan vain albacore tai yellowfin -laatua, mieluimmin paloina öljyssä.

Tonnikala"hiutaleet" ovat niin epäilyttäviä että jätän ne kaupan hyllyyn: tehdäänköhän ne tasauspaloista ja perkausjätteestä?

Eniten "tonnikalana" myyty kala ei muuten ole ollenkaan tonnikalaa vaan se on boniittia, jonka englanninkielinen nimi on skipjack tai skipjack tuna.

Skipjack-nimellä myytävää "tonnikalaa" ei pidä erehtyä tonnikalana pitämään.

• tex mex

Kyllähän sitä kaikenlaista sattuu. Äitini löysi taannoin Myllyn Paras-jauhopussista ison koppakuoriaisen, lähetti jauhopussin takaisin tehtaalle ja sai vastaukseksi että ovat pahoillaan mutta näitä joskus tapahtuu. Postikulut sentään korvasivat ja lähettivät tarkan selostuksen ötökästä ison kuvan kera. Itse löysin muutama viikko sitten Sunnuntai-jauhopussista kymmeniä-satoja pieniä käveleviä ötököitä. Omenatuoremehupurkista mieheni löysi ison homeklöntin vähän aikaa sitten. Sattui vieläpä pahaksi onnekseen juomaan suoraan purkista :( Nämä kaikki siis vastaostetuista tuotteista.

Olen ollut myös töissä parissa elintarvikefirmassa ja kyllä näitä aina välillä sattuu. Toisessa, ihan hyvässä maineessa olevassa tunnetussa suomalaisessa firmassa rotat vilisivät pakoon aina kun valot laittoi päälle huoneeseen. Olenkin vahvasti sitä mieltä että suurin osa meistä ei söisi puoliakaan kaupan valmis-/puolivalmisteista, jos tietäisi mistä ja miten ne on tehty.

On sattumankauppaa kenelle ja mille tuotemerkille näitä kömmähdyksiä sitten sattuu kuluttajalle asti. Itse aion kyllä syödä Euroshopper tonnikalani ja Sunnuntai-jauhoni ihan hyvällä omallatunnolla myös tulevaisuudessa.

• Juha

Täysin tuuripeliä tuollaisten ylimääräisten löytyminen. Esim. mikään Suomessa myytävä kalasäilyke ei ole niin huonoa, että siitä löytyisi tilastollisesti enemmän jotain ylimääräistä kuin toisesta.

Olen tällaisiin keskusteluihin yleensä esittänyt kysymyksen: Kun etelän mies on lapioimassa kahvia suunnattoman suuren kasan päällä ja hänelle tulee pissahätä, arvatkaa, lähteekö hän kovin pitkälle tarpeitaan toimittamaan?

• KERAVAN TYTTÖ

Tietäsittepä mitä leipomon jauhoputkesta silloin tällöin tippuu suurina köntteinä? Eli kyllä sitä kaikkea sattuu sillointällöin tuotteista löytämään. Kuolemaksi (elukat) ei ole, jos eivät ole sitten tosiaan jotakin ruiskuja ym. kovaa kamaa. Eiköhän ne huomaa jo aikaisessa vaiheessa. Riippuu myös minkä tason ja maan tuotantolaitoksista on kyse.

• vanhempi

muistattekos vanhemmat ihmiset, mitä oli suomalaisessa margariinissa tässä muutama vuosikymmen sitten?
      En kehtaa edes kirjoittaa tähän sitä, kun Suomea pidetään niin siistinä maana ja ylistetään meidän puhtaita tuotteita.
      Elikkäs, syökää vain kaupoistamme löytyvää ruokaa, ei siihen kuole, vaikka joskus sattumia sattuukin. Ottaa vain ne sattumat pois ja käy vaihtamassa kaupassa uuteen.

• Lilli

Oli siitä tapauksesta tällainen loru: Ennen ne haudattiin kissat multaan, nyt niistä tehdään Suvikultaa.
        Kyllä monet silloin väittivät saaneensa ihottumaa ja rakkuloita ihoonsa, lieneekö ollut Suvikullan syy. (Suvikulta oli margariinivalmiste)

• napo

sit valitit kauppaan ja hyvittivät tuotteesta maksetun hinnan vai mitä?

• tulipahan

tulipahan tässä mieleen, että oletko käynyt tuolla etelän maissa katsomassa koskaan, että minkä hajuisista raaka-aineista valmistetaan turisteille ruuat?
      Minä olen syönytkin niitä monen monta kertaa ja vieläkin olen hengissä.

• Näkkäri

Itse ostin taannoin puolen litran pullon vissyä janoissani, avasin ja otin piiiitkän kulauksen ja YÖÖÖÖÖRRRKKKHHHHH!!!!!!! Karmean makuista, oksensin kaikki jalkakäytävälle. Vesi oli täysin kirkasta mutta haju ja maku oli suorastaan tyrmäävä.
      Lähetin pullon valmistajalle: tutkivat veden ja totesivat että joku oli säilyttänyt pullossa valkosipulisalaatinkastiketta ja sen jälkeen palauttanut pullon, pesulinjalla haju ei ollut lähtenyt vaan jäi pulloon.... uskoo ken tahtoo, mutta sain 7€ hyvityksen.

• ---------

Juuri tänään tulin ajatelleeksi, että ihmisethän voi oikeasti säilyttää vaikka mitä myrkkyjä ja oikeasti vaarallisia aineita vanhoissa limsapulloissa ja sitten palauttaa ne kauppaan!
        Ja entäs jostain ojanpenkalta löydetyt pullot: ei voi koskaan tietää, mihin tarkoitukseen sitäkin pulloa on aiemmin käytetty ja sitten joku löytäjä palauttaa sen kauppaan. Miten tarkkaan palautuspullot edes tutkitaan, vai luotetaanko siihen että sopivat edelleen elintarvikekäyttöön ja ei kun vaan pesuun?

Ikävää, jos kovin janoisena helteellä sattuu saamaan käsiinsä sellaisen pullon, johon on pinttynyt jokin karmea maku. Itse olen joskus saanut sellaisen pullon, josta se pullon suu, missä on ne kierteet korkkia varten, oli viillelty jollakin aivan röpelöiseksi. Taisin silti juoda sen limun, koska silloin lapsena limu oli niin harvinaista herkkua.

• eienääkoskaan

Itse ostin vähän aikaa sitten purkillisen Euroshopperin lohta suolaliemessä. Ihan vaan vaihtelun vuoksi tonnikalalle, en siis odottanutkaan mitään gourmet- elämystä. MUTTA SILTI. Se ulkonäkö oli lähes pelottava o_O Ajattelin, että purkki sisältää tonnikalan tavoin pieniä paloja, mutta ehei... Sinne oli ahdettu sellanen yks iso klöntti "selkärankoineen kaikkineen". Kaiken lisäksi se ruoto oli niin vettynyt että hajosi pätkittäin sinne lihan sekaan.

• Anonyymi

Tuollaisiahan ne tonnikalasäilykkeet olivatkin 1960 -luvulla! Selkäruotokin oli osattu keittää ihan pehmeäksi ja tosihyvää se olikin.

• Anonyymi

Sain ostin Tammiston isoja K kaupasta tomaatrja rasiassa kotona osoittautuivat mäfikdi. Menin kauppaan ja San odottelun jälkeen samasta erästä lisää mtiä tomaatteja

K kaupoialle on mätä hedelmä tiski kunnia asia

Ei enää varaa käydä K ssa

• Anonyymi

Yleensä kaikki valmiiksi pakatut ruokatarvikkeet ovat jo valmiiksi mätiä. Niin perunat, sipulit (pakkaamattomatkin) kuin hedelmät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      140
      1777
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      270
      907
    3. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      34
      799
    4. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      66
      697
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      29
      661
    6. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      5
      654
    7. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      651
    8. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      48
      636
    9. Mun veikkaus

On se, että jos/kun tavataan ja aletaan juttelemaan, tajutaan, että ollaan jotain muuta kuin kuviteltiin. Ja kupla puhke
      Ikävä
      53
      602
    10. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      43
      600
    Aihe