Nyt se myrkyn lykkäs. Minä olen pitänyt makkarasta koko ikäni, mutta nyt tuli tenä. Olen grillanut makkaraa, paistanut, laittanut ruokaan, syönyt leivän päällä, mutta nyt se ei enää onnistu, sillä minä tulen siitä "kuralle".
Harmittaa niin vietävästi.
Pelkkä liha ei aiheuta mitään vaivoja, mutta mikä on makkarassa, että minun maha menee sekaisin?
Myrkyn lykkäs
8
2527
Vastaukset
- Titta
Oletkos lueskellut käyttämiesi makkaroiden tuoteselosteita?
Todennäköisin syy on monissa makkaroissa käytetty maitojauhe. Vaivasi viittaa laktoosi-intoleransiin.
Myös maitoproteiini tai soija voi aiheuttaa vaivoja.
Heti lääkäriin. - lihansyöjä
Totuushan on ettei suomessa myydä grillimakkaraa jossa olisi riittävästi lihaa. Sekaan työnnetään kaikenlaista kasvismössöä niin ihmekkös jos maha menee kuralle. Osta lidlistä oikeaa makkaraa tai pysyttele terveellisessä kokolihassa niin säilyy terveyskin.
- Titta
Mikä ihmeen pyhä lehmä Lidlistä on suomalaisille oikein tullut?
Kyllä kunnollista makkaraa saa muualtakin ja ihan suomalaisten valmistajien tekemänä. Pitää vain vähän lueskella tuoteselosteita, eikä ostaa sitä halvinta Camping-pakettia.
Jos kerran makkarasta tykkää, niin silloin kannattaa satsata laatuun.
Itse saan onneksi paikallisesta lihakaupasta erittäin hyviä makkaroita, silloin kun makkarantarve jostain kumman syystä iskee.- Vasta 55v
Joo, kyllä Lidlistäkin saa hyviä makkaroita ja tuosta meidän kotikaupastakin saa aivan yhtä hyviä makkaroita.
Mutta, kun ajatellaan sitä grillaamista, niin se on minulle ollut taidetta:
- ensinnäkin, makkaran on pitänyt olla juuri sopivasti rasvaista, että se rasva on juuri ja juuri tullut pintaan, kun makkara on kuuma.
- toisekseen, siinä pitää olla suolikuori, että siihen voi tehdä mieleisiään viiltoja, esimerkiksi valkosipulin kynsien palasien laittamiseksi sinne viiltoihin. No, joku voi nyt sanoa, että osta valkosipuli makkaraa, mutta eihän se ole sama asia, kuin että minä saan upottaa ne kynnen kappaleet sinne makkaraan.
- kolmanneksi, sen maun on pitänyt vastata juuri minun makuhermojani.
Elikkä, nyt ei löydy sellaista makkaraa, jonka minä hyväksyisin grillimakkaraksi.
Nyt on pitänyt ostaa grillikylkeä (kylkiluitten kanssa), paistaa se ensin pannulla, jäähdyttää tai pakastaa, ja sen jälkeen grilliin tulet ja sitten ritilällä paistaa ja nautinnolla syömään.
Niin, ja minulla on ihan oikea grilli, jossa voi polttaa koivukalpeja ja odotella rauhassa hyvän hiilloksen valmistumista grillaamista varten. Toki siinä odotellessa voi naukkailla vähän jotain mukavaa odottelujuomaakin ja katsella tähtien loimotusta taivaalla.
Grilli on minulla ympärivuotisessa käytössä. - jo 59 v
Vasta 55v kirjoitti:
Joo, kyllä Lidlistäkin saa hyviä makkaroita ja tuosta meidän kotikaupastakin saa aivan yhtä hyviä makkaroita.
Mutta, kun ajatellaan sitä grillaamista, niin se on minulle ollut taidetta:
- ensinnäkin, makkaran on pitänyt olla juuri sopivasti rasvaista, että se rasva on juuri ja juuri tullut pintaan, kun makkara on kuuma.
- toisekseen, siinä pitää olla suolikuori, että siihen voi tehdä mieleisiään viiltoja, esimerkiksi valkosipulin kynsien palasien laittamiseksi sinne viiltoihin. No, joku voi nyt sanoa, että osta valkosipuli makkaraa, mutta eihän se ole sama asia, kuin että minä saan upottaa ne kynnen kappaleet sinne makkaraan.
- kolmanneksi, sen maun on pitänyt vastata juuri minun makuhermojani.
Elikkä, nyt ei löydy sellaista makkaraa, jonka minä hyväksyisin grillimakkaraksi.
Nyt on pitänyt ostaa grillikylkeä (kylkiluitten kanssa), paistaa se ensin pannulla, jäähdyttää tai pakastaa, ja sen jälkeen grilliin tulet ja sitten ritilällä paistaa ja nautinnolla syömään.
Niin, ja minulla on ihan oikea grilli, jossa voi polttaa koivukalpeja ja odotella rauhassa hyvän hiilloksen valmistumista grillaamista varten. Toki siinä odotellessa voi naukkailla vähän jotain mukavaa odottelujuomaakin ja katsella tähtien loimotusta taivaalla.
Grilli on minulla ympärivuotisessa käytössä.Oletko kokeillut Wilhelmiä? Mielestäni parasta grillimakkaraa.
- Titta
jo 59 v kirjoitti:
Oletko kokeillut Wilhelmiä? Mielestäni parasta grillimakkaraa.
On poikani mielestäni myös parasta grillimakkaraa mitä löytyy. Itse pidän varsinkin aurajuustoversiosta, mutta kaikki ovat maukkaita.
- Vasta 55v
jo 59 v kirjoitti:
Oletko kokeillut Wilhelmiä? Mielestäni parasta grillimakkaraa.
Joo, hommat on taas kunnossa. Olen syönyt vilhelmiinaakin ja taas käy kaikki makkarat.
Olen nimittäin ruvennut juomaan gefilustuotteita ja sillä olen saanut mahan toimimaan oikein.
Jippii!!!! Tervetuloa taas ihanat makkarat! - eitätämullaennenollu
mulla ei auta mikään muu kuin olla syömättä, Wilhelm tai gabanosi tai beet, aina kuralla siis aivan nesteenä tulee, ei kannata kauas wc lähtee jos makkaraa on syönyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?837121Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit277079Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1176205Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455414Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845248Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa635225Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405118Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274605Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv193485Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003400