Nyt se myrkyn lykkäs. Minä olen pitänyt makkarasta koko ikäni, mutta nyt tuli tenä. Olen grillanut makkaraa, paistanut, laittanut ruokaan, syönyt leivän päällä, mutta nyt se ei enää onnistu, sillä minä tulen siitä "kuralle".
Harmittaa niin vietävästi.
Pelkkä liha ei aiheuta mitään vaivoja, mutta mikä on makkarassa, että minun maha menee sekaisin?
Myrkyn lykkäs
8
2261
Vastaukset
- Titta
Oletkos lueskellut käyttämiesi makkaroiden tuoteselosteita?
Todennäköisin syy on monissa makkaroissa käytetty maitojauhe. Vaivasi viittaa laktoosi-intoleransiin.
Myös maitoproteiini tai soija voi aiheuttaa vaivoja.
Heti lääkäriin. - lihansyöjä
Totuushan on ettei suomessa myydä grillimakkaraa jossa olisi riittävästi lihaa. Sekaan työnnetään kaikenlaista kasvismössöä niin ihmekkös jos maha menee kuralle. Osta lidlistä oikeaa makkaraa tai pysyttele terveellisessä kokolihassa niin säilyy terveyskin.
- Titta
Mikä ihmeen pyhä lehmä Lidlistä on suomalaisille oikein tullut?
Kyllä kunnollista makkaraa saa muualtakin ja ihan suomalaisten valmistajien tekemänä. Pitää vain vähän lueskella tuoteselosteita, eikä ostaa sitä halvinta Camping-pakettia.
Jos kerran makkarasta tykkää, niin silloin kannattaa satsata laatuun.
Itse saan onneksi paikallisesta lihakaupasta erittäin hyviä makkaroita, silloin kun makkarantarve jostain kumman syystä iskee.- Vasta 55v
Joo, kyllä Lidlistäkin saa hyviä makkaroita ja tuosta meidän kotikaupastakin saa aivan yhtä hyviä makkaroita.
Mutta, kun ajatellaan sitä grillaamista, niin se on minulle ollut taidetta:
- ensinnäkin, makkaran on pitänyt olla juuri sopivasti rasvaista, että se rasva on juuri ja juuri tullut pintaan, kun makkara on kuuma.
- toisekseen, siinä pitää olla suolikuori, että siihen voi tehdä mieleisiään viiltoja, esimerkiksi valkosipulin kynsien palasien laittamiseksi sinne viiltoihin. No, joku voi nyt sanoa, että osta valkosipuli makkaraa, mutta eihän se ole sama asia, kuin että minä saan upottaa ne kynnen kappaleet sinne makkaraan.
- kolmanneksi, sen maun on pitänyt vastata juuri minun makuhermojani.
Elikkä, nyt ei löydy sellaista makkaraa, jonka minä hyväksyisin grillimakkaraksi.
Nyt on pitänyt ostaa grillikylkeä (kylkiluitten kanssa), paistaa se ensin pannulla, jäähdyttää tai pakastaa, ja sen jälkeen grilliin tulet ja sitten ritilällä paistaa ja nautinnolla syömään.
Niin, ja minulla on ihan oikea grilli, jossa voi polttaa koivukalpeja ja odotella rauhassa hyvän hiilloksen valmistumista grillaamista varten. Toki siinä odotellessa voi naukkailla vähän jotain mukavaa odottelujuomaakin ja katsella tähtien loimotusta taivaalla.
Grilli on minulla ympärivuotisessa käytössä. - jo 59 v
Vasta 55v kirjoitti:
Joo, kyllä Lidlistäkin saa hyviä makkaroita ja tuosta meidän kotikaupastakin saa aivan yhtä hyviä makkaroita.
Mutta, kun ajatellaan sitä grillaamista, niin se on minulle ollut taidetta:
- ensinnäkin, makkaran on pitänyt olla juuri sopivasti rasvaista, että se rasva on juuri ja juuri tullut pintaan, kun makkara on kuuma.
- toisekseen, siinä pitää olla suolikuori, että siihen voi tehdä mieleisiään viiltoja, esimerkiksi valkosipulin kynsien palasien laittamiseksi sinne viiltoihin. No, joku voi nyt sanoa, että osta valkosipuli makkaraa, mutta eihän se ole sama asia, kuin että minä saan upottaa ne kynnen kappaleet sinne makkaraan.
- kolmanneksi, sen maun on pitänyt vastata juuri minun makuhermojani.
Elikkä, nyt ei löydy sellaista makkaraa, jonka minä hyväksyisin grillimakkaraksi.
Nyt on pitänyt ostaa grillikylkeä (kylkiluitten kanssa), paistaa se ensin pannulla, jäähdyttää tai pakastaa, ja sen jälkeen grilliin tulet ja sitten ritilällä paistaa ja nautinnolla syömään.
Niin, ja minulla on ihan oikea grilli, jossa voi polttaa koivukalpeja ja odotella rauhassa hyvän hiilloksen valmistumista grillaamista varten. Toki siinä odotellessa voi naukkailla vähän jotain mukavaa odottelujuomaakin ja katsella tähtien loimotusta taivaalla.
Grilli on minulla ympärivuotisessa käytössä.Oletko kokeillut Wilhelmiä? Mielestäni parasta grillimakkaraa.
- Titta
jo 59 v kirjoitti:
Oletko kokeillut Wilhelmiä? Mielestäni parasta grillimakkaraa.
On poikani mielestäni myös parasta grillimakkaraa mitä löytyy. Itse pidän varsinkin aurajuustoversiosta, mutta kaikki ovat maukkaita.
- Vasta 55v
jo 59 v kirjoitti:
Oletko kokeillut Wilhelmiä? Mielestäni parasta grillimakkaraa.
Joo, hommat on taas kunnossa. Olen syönyt vilhelmiinaakin ja taas käy kaikki makkarat.
Olen nimittäin ruvennut juomaan gefilustuotteita ja sillä olen saanut mahan toimimaan oikein.
Jippii!!!! Tervetuloa taas ihanat makkarat! - eitätämullaennenollu
mulla ei auta mikään muu kuin olla syömättä, Wilhelm tai gabanosi tai beet, aina kuralla siis aivan nesteenä tulee, ei kannata kauas wc lähtee jos makkaraa on syönyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123840MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782027Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5461626Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851298Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808