Myrkyn lykkäs

Vasta 55v

Nyt se myrkyn lykkäs. Minä olen pitänyt makkarasta koko ikäni, mutta nyt tuli tenä. Olen grillanut makkaraa, paistanut, laittanut ruokaan, syönyt leivän päällä, mutta nyt se ei enää onnistu, sillä minä tulen siitä "kuralle".
Harmittaa niin vietävästi.
Pelkkä liha ei aiheuta mitään vaivoja, mutta mikä on makkarassa, että minun maha menee sekaisin?

8

2692

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Titta

Oletkos lueskellut käyttämiesi makkaroiden tuoteselosteita?

Todennäköisin syy on monissa makkaroissa käytetty maitojauhe. Vaivasi viittaa laktoosi-intoleransiin.

Myös maitoproteiini tai soija voi aiheuttaa vaivoja.

Heti lääkäriin.

• lihansyöjä

Totuushan on ettei suomessa myydä grillimakkaraa jossa olisi riittävästi lihaa. Sekaan työnnetään kaikenlaista kasvismössöä niin ihmekkös jos maha menee kuralle. Osta lidlistä oikeaa makkaraa tai pysyttele terveellisessä kokolihassa niin säilyy terveyskin.

• Titta

Mikä ihmeen pyhä lehmä Lidlistä on suomalaisille oikein tullut?

Kyllä kunnollista makkaraa saa muualtakin ja ihan suomalaisten valmistajien tekemänä. Pitää vain vähän lueskella tuoteselosteita, eikä ostaa sitä halvinta Camping-pakettia.

Jos kerran makkarasta tykkää, niin silloin kannattaa satsata laatuun.

Itse saan onneksi paikallisesta lihakaupasta erittäin hyviä makkaroita, silloin kun makkarantarve jostain kumman syystä iskee.

• Vasta 55v

Joo, kyllä Lidlistäkin saa hyviä makkaroita ja tuosta meidän kotikaupastakin saa aivan yhtä hyviä makkaroita.

Mutta, kun ajatellaan sitä grillaamista, niin se on minulle ollut taidetta:
        - ensinnäkin, makkaran on pitänyt olla juuri sopivasti rasvaista, että se rasva on juuri ja juuri tullut pintaan, kun makkara on kuuma.
        - toisekseen, siinä pitää olla suolikuori, että siihen voi tehdä mieleisiään viiltoja, esimerkiksi valkosipulin kynsien palasien laittamiseksi sinne viiltoihin. No, joku voi nyt sanoa, että osta valkosipuli makkaraa, mutta eihän se ole sama asia, kuin että minä saan upottaa ne kynnen kappaleet sinne makkaraan.
        - kolmanneksi, sen maun on pitänyt vastata juuri minun makuhermojani.

Elikkä, nyt ei löydy sellaista makkaraa, jonka minä hyväksyisin grillimakkaraksi.

Nyt on pitänyt ostaa grillikylkeä (kylkiluitten kanssa), paistaa se ensin pannulla, jäähdyttää tai pakastaa, ja sen jälkeen grilliin tulet ja sitten ritilällä paistaa ja nautinnolla syömään.

Niin, ja minulla on ihan oikea grilli, jossa voi polttaa koivukalpeja ja odotella rauhassa hyvän hiilloksen valmistumista grillaamista varten. Toki siinä odotellessa voi naukkailla vähän jotain mukavaa odottelujuomaakin ja katsella tähtien loimotusta taivaalla.
        Grilli on minulla ympärivuotisessa käytössä.

• jo 59 v
        Vasta 55v kirjoitti:

Joo, kyllä Lidlistäkin saa hyviä makkaroita ja tuosta meidän kotikaupastakin saa aivan yhtä hyviä makkaroita.

Mutta, kun ajatellaan sitä grillaamista, niin se on minulle ollut taidetta:
        - ensinnäkin, makkaran on pitänyt olla juuri sopivasti rasvaista, että se rasva on juuri ja juuri tullut pintaan, kun makkara on kuuma.
        - toisekseen, siinä pitää olla suolikuori, että siihen voi tehdä mieleisiään viiltoja, esimerkiksi valkosipulin kynsien palasien laittamiseksi sinne viiltoihin. No, joku voi nyt sanoa, että osta valkosipuli makkaraa, mutta eihän se ole sama asia, kuin että minä saan upottaa ne kynnen kappaleet sinne makkaraan.
        - kolmanneksi, sen maun on pitänyt vastata juuri minun makuhermojani.

Elikkä, nyt ei löydy sellaista makkaraa, jonka minä hyväksyisin grillimakkaraksi.

Nyt on pitänyt ostaa grillikylkeä (kylkiluitten kanssa), paistaa se ensin pannulla, jäähdyttää tai pakastaa, ja sen jälkeen grilliin tulet ja sitten ritilällä paistaa ja nautinnolla syömään.

Niin, ja minulla on ihan oikea grilli, jossa voi polttaa koivukalpeja ja odotella rauhassa hyvän hiilloksen valmistumista grillaamista varten. Toki siinä odotellessa voi naukkailla vähän jotain mukavaa odottelujuomaakin ja katsella tähtien loimotusta taivaalla.
        Grilli on minulla ympärivuotisessa käytössä.

Oletko kokeillut Wilhelmiä? Mielestäni parasta grillimakkaraa.

• Titta
        jo 59 v kirjoitti:

On poikani mielestäni myös parasta grillimakkaraa mitä löytyy. Itse pidän varsinkin aurajuustoversiosta, mutta kaikki ovat maukkaita.

• Vasta 55v
        jo 59 v kirjoitti:

Joo, hommat on taas kunnossa. Olen syönyt vilhelmiinaakin ja taas käy kaikki makkarat.
        Olen nimittäin ruvennut juomaan gefilustuotteita ja sillä olen saanut mahan toimimaan oikein.

Jippii!!!! Tervetuloa taas ihanat makkarat!

• eitätämullaennenollu

mulla ei auta mikään muu kuin olla syömättä, Wilhelm tai gabanosi tai beet, aina kuralla siis aivan nesteenä tulee, ei kannata kauas wc lähtee jos makkaraa on syönyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      106
      1434
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      817
    3. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      54
      716
    4. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      701
    5. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      128
      656
    6. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      34
      572
    7. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      36
      550
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      202
      542
    9. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      32
      536
    10. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      61
      530
    Aihe