Nyt se myrkyn lykkäs. Minä olen pitänyt makkarasta koko ikäni, mutta nyt tuli tenä. Olen grillanut makkaraa, paistanut, laittanut ruokaan, syönyt leivän päällä, mutta nyt se ei enää onnistu, sillä minä tulen siitä "kuralle".
Harmittaa niin vietävästi.
Pelkkä liha ei aiheuta mitään vaivoja, mutta mikä on makkarassa, että minun maha menee sekaisin?
Myrkyn lykkäs
8
2372
Vastaukset
- Titta
Oletkos lueskellut käyttämiesi makkaroiden tuoteselosteita?
Todennäköisin syy on monissa makkaroissa käytetty maitojauhe. Vaivasi viittaa laktoosi-intoleransiin.
Myös maitoproteiini tai soija voi aiheuttaa vaivoja.
Heti lääkäriin. - lihansyöjä
Totuushan on ettei suomessa myydä grillimakkaraa jossa olisi riittävästi lihaa. Sekaan työnnetään kaikenlaista kasvismössöä niin ihmekkös jos maha menee kuralle. Osta lidlistä oikeaa makkaraa tai pysyttele terveellisessä kokolihassa niin säilyy terveyskin.
- Titta
Mikä ihmeen pyhä lehmä Lidlistä on suomalaisille oikein tullut?
Kyllä kunnollista makkaraa saa muualtakin ja ihan suomalaisten valmistajien tekemänä. Pitää vain vähän lueskella tuoteselosteita, eikä ostaa sitä halvinta Camping-pakettia.
Jos kerran makkarasta tykkää, niin silloin kannattaa satsata laatuun.
Itse saan onneksi paikallisesta lihakaupasta erittäin hyviä makkaroita, silloin kun makkarantarve jostain kumman syystä iskee.- Vasta 55v
Joo, kyllä Lidlistäkin saa hyviä makkaroita ja tuosta meidän kotikaupastakin saa aivan yhtä hyviä makkaroita.
Mutta, kun ajatellaan sitä grillaamista, niin se on minulle ollut taidetta:
- ensinnäkin, makkaran on pitänyt olla juuri sopivasti rasvaista, että se rasva on juuri ja juuri tullut pintaan, kun makkara on kuuma.
- toisekseen, siinä pitää olla suolikuori, että siihen voi tehdä mieleisiään viiltoja, esimerkiksi valkosipulin kynsien palasien laittamiseksi sinne viiltoihin. No, joku voi nyt sanoa, että osta valkosipuli makkaraa, mutta eihän se ole sama asia, kuin että minä saan upottaa ne kynnen kappaleet sinne makkaraan.
- kolmanneksi, sen maun on pitänyt vastata juuri minun makuhermojani.
Elikkä, nyt ei löydy sellaista makkaraa, jonka minä hyväksyisin grillimakkaraksi.
Nyt on pitänyt ostaa grillikylkeä (kylkiluitten kanssa), paistaa se ensin pannulla, jäähdyttää tai pakastaa, ja sen jälkeen grilliin tulet ja sitten ritilällä paistaa ja nautinnolla syömään.
Niin, ja minulla on ihan oikea grilli, jossa voi polttaa koivukalpeja ja odotella rauhassa hyvän hiilloksen valmistumista grillaamista varten. Toki siinä odotellessa voi naukkailla vähän jotain mukavaa odottelujuomaakin ja katsella tähtien loimotusta taivaalla.
Grilli on minulla ympärivuotisessa käytössä. - jo 59 v
Vasta 55v kirjoitti:
Joo, kyllä Lidlistäkin saa hyviä makkaroita ja tuosta meidän kotikaupastakin saa aivan yhtä hyviä makkaroita.
Mutta, kun ajatellaan sitä grillaamista, niin se on minulle ollut taidetta:
- ensinnäkin, makkaran on pitänyt olla juuri sopivasti rasvaista, että se rasva on juuri ja juuri tullut pintaan, kun makkara on kuuma.
- toisekseen, siinä pitää olla suolikuori, että siihen voi tehdä mieleisiään viiltoja, esimerkiksi valkosipulin kynsien palasien laittamiseksi sinne viiltoihin. No, joku voi nyt sanoa, että osta valkosipuli makkaraa, mutta eihän se ole sama asia, kuin että minä saan upottaa ne kynnen kappaleet sinne makkaraan.
- kolmanneksi, sen maun on pitänyt vastata juuri minun makuhermojani.
Elikkä, nyt ei löydy sellaista makkaraa, jonka minä hyväksyisin grillimakkaraksi.
Nyt on pitänyt ostaa grillikylkeä (kylkiluitten kanssa), paistaa se ensin pannulla, jäähdyttää tai pakastaa, ja sen jälkeen grilliin tulet ja sitten ritilällä paistaa ja nautinnolla syömään.
Niin, ja minulla on ihan oikea grilli, jossa voi polttaa koivukalpeja ja odotella rauhassa hyvän hiilloksen valmistumista grillaamista varten. Toki siinä odotellessa voi naukkailla vähän jotain mukavaa odottelujuomaakin ja katsella tähtien loimotusta taivaalla.
Grilli on minulla ympärivuotisessa käytössä.Oletko kokeillut Wilhelmiä? Mielestäni parasta grillimakkaraa.
- Titta
jo 59 v kirjoitti:
Oletko kokeillut Wilhelmiä? Mielestäni parasta grillimakkaraa.
On poikani mielestäni myös parasta grillimakkaraa mitä löytyy. Itse pidän varsinkin aurajuustoversiosta, mutta kaikki ovat maukkaita.
- Vasta 55v
jo 59 v kirjoitti:
Oletko kokeillut Wilhelmiä? Mielestäni parasta grillimakkaraa.
Joo, hommat on taas kunnossa. Olen syönyt vilhelmiinaakin ja taas käy kaikki makkarat.
Olen nimittäin ruvennut juomaan gefilustuotteita ja sillä olen saanut mahan toimimaan oikein.
Jippii!!!! Tervetuloa taas ihanat makkarat! - eitätämullaennenollu
mulla ei auta mikään muu kuin olla syömättä, Wilhelm tai gabanosi tai beet, aina kuralla siis aivan nesteenä tulee, ei kannata kauas wc lähtee jos makkaraa on syönyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?6388516Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3513275Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi4302305- 1281367
- 341355
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl151285Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1091221- 941137
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h651085- 46943