thaikastikeohje?

hukassaon..

Heips! Olen yrittänyt etsiä joka paikasta kastikkeen ohjetta, jota thaikkulassa käytetään usein ihan riisin kastikkeena tai paistetun riisi-vihannes-muna ruoan kanssa tms. Yleensä tarjolla saattaa olla muutamaa erilaista ja kaikki on nameja, kuitenkin se yksi on mielestäni yli muiden! Se on ruskehtavaa ja läpikuultavaa ja tarjoillaan pienestä kiposta. luulisin sen olevan esim. kalakastiketta, soijaa, valkosipulia ja chiliä...onko kellään havaintoa, mitä nuo kastikkeet sisältävät ja millaisia määriä? olisin erittäin kiitollinen, jos joku voisi neuvoa, kun jäin noihin ihan koukkuun, enkä mistään löydä ohjeita :( kiitos!

8

1501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • purkissa

      Ne kaupassa valmiina myytävät purkkisoossit on ihan hyviä, kokeile niitä tai käy vakoilemassa ainekset mistä ne on tehty

      • kokkkikk

        ei ei ei....ei näitä kastikkeita ole kaupan hyllyssä!...jos olet käynyt thaimaassa ja syönyt siellä paikallisia herkkuja, niin varmaan tietäisit ne kolme soossia, mitä ne aina tuo riisin/riisiruokien kanssa :). ne on ihan sellasia liemiä, ei ollenkaan mitään suurrustettuja tai paksuja, vaan ihan litkua. niitä tarjoillaan monesti myös aamiaisella riisijuttujen kanssa..


    • kysynyt

      paikanpaalla mita se on? Kuka taalla voi tietaa mika se paras oli.

      • kokkikkkko

        yritin kyllä, mutta oli pienoisia kielimuureja siinä sitten :)...yks näytti jotain kanisteria, mutta ei mitään käryä mitä siinä oli :)


      • ohje

      • jippppiiii
        ohje kirjoitti:

        http://www.simply-thai.com/thai-food-recipes-nam-pla-prik.htm

        Tätä se on!!! kiitos kiitos kiitos, olet ihana!!! :). niin simppeliä, mutta silti pitää olla tehty oikein, että maistuu miltä pitääkin! kiitos tuhannesti vaivannäöstä!


    • bzk
    • hande

      Se ruskea kirkas kastike on maustettua kalakastiketta ,korianteria,chiliä,tuoreita pippuri marjoja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1612
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1202
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      119
      1176
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      46
      1064
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe