thaikastikeohje?

hukassaon..

Heips! Olen yrittänyt etsiä joka paikasta kastikkeen ohjetta, jota thaikkulassa käytetään usein ihan riisin kastikkeena tai paistetun riisi-vihannes-muna ruoan kanssa tms. Yleensä tarjolla saattaa olla muutamaa erilaista ja kaikki on nameja, kuitenkin se yksi on mielestäni yli muiden! Se on ruskehtavaa ja läpikuultavaa ja tarjoillaan pienestä kiposta. luulisin sen olevan esim. kalakastiketta, soijaa, valkosipulia ja chiliä...onko kellään havaintoa, mitä nuo kastikkeet sisältävät ja millaisia määriä? olisin erittäin kiitollinen, jos joku voisi neuvoa, kun jäin noihin ihan koukkuun, enkä mistään löydä ohjeita :( kiitos!

8

1540

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • purkissa

Ne kaupassa valmiina myytävät purkkisoossit on ihan hyviä, kokeile niitä tai käy vakoilemassa ainekset mistä ne on tehty

• kokkkikk

ei ei ei....ei näitä kastikkeita ole kaupan hyllyssä!...jos olet käynyt thaimaassa ja syönyt siellä paikallisia herkkuja, niin varmaan tietäisit ne kolme soossia, mitä ne aina tuo riisin/riisiruokien kanssa :). ne on ihan sellasia liemiä, ei ollenkaan mitään suurrustettuja tai paksuja, vaan ihan litkua. niitä tarjoillaan monesti myös aamiaisella riisijuttujen kanssa..

• kysynyt

paikanpaalla mita se on? Kuka taalla voi tietaa mika se paras oli.

• kokkikkkko

yritin kyllä, mutta oli pienoisia kielimuureja siinä sitten :)...yks näytti jotain kanisteria, mutta ei mitään käryä mitä siinä oli :)

• ohje

• jippppiiii

• bzk
    • hande

Se ruskea kirkas kastike on maustettua kalakastiketta ,korianteria,chiliä,tuoreita pippuri marjoja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6169
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      49
      4206
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4041
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3933
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2988
    6. 41
      2665
    7. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2617
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      29
      2296
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2151
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      452
      1871
    Aihe