Sanokaas millainen pitää olla normikäyttöön sopiva kaasugrilli? Hintaa nyt ei saisi olla kauheasti, ehkä joku alle 300? Grillaan noin kerran viikossa. Sivukeitinkin olisi hyvä, jos siihen mahtuu muurinpohjapannu?
Kaasugrilliä ostamassa
8
2047
Vastaukset
- piffin paistaja
No semmoisen asian kun pitää mielessä, että teho on yli 10Kw ja valurautaisia polttimoita vähintään 3kpl. Onhan noita valta merkkejä kalliilla hinnalla myytävänä, mutta monet pärjäävät ihan yhtä hyvin halvemmallakin merkillä, varsinkin jos grillausta on vain kerran viikossa. Jos muurinpohja pannusi on kovin iso, siis niinku normaali kokoinen, niin saattaa olla vaikeeta sovittelu. Itse hommaisin tuohon tarkoitukseen erillisen polttimon juuri tuota tarkoitusta varten. Kaveri osti viime suvena kiinalais valmisteisen muistaakseni joku easy goodking merkkisen grillin hintaan 159 ja hyvin toimi koko kesän ja menee viellä varmaan pari kolme suvea hyvinkin. Itsellä weber, enkä juuri muuta eroa huomaa, kuin ehkä vähän tukevampi rakenne ja viimeistelympi. Kummallakin pihvit paistuu aivan yhtä hyvin joten ei grillin hinnasta tuo ainakaan ole kii.
- ....
Piffin paistajalle: Olen harkinnut Weberin hankintaa. Pistää vain mietityttämään, kun grillit ovat täällä pääsääntöisesti puolet kalliimpia kuin jenkeissä, että onko Weber hintansa väärti. Epäilen, että 400-500:n Landmaneissa ja Beef Eatereissa ei ole suhteessa niin paljon ilmaa hinnassa. Mitä mieltä olet?
- piffin paistaja
.... kirjoitti:
Piffin paistajalle: Olen harkinnut Weberin hankintaa. Pistää vain mietityttämään, kun grillit ovat täällä pääsääntöisesti puolet kalliimpia kuin jenkeissä, että onko Weber hintansa väärti. Epäilen, että 400-500:n Landmaneissa ja Beef Eatereissa ei ole suhteessa niin paljon ilmaa hinnassa. Mitä mieltä olet?
ja aivan varmasti hintansa väärti vaikka kallis onkin. Nuo mainitsemasi muut merkit kyllä myös ovat hyviä ja erittäin suosittujakin sellaisia ja ssaatat hyvinkin olla oikeassa, että weberissä tuota ilmaa hinnassa on. Kysymyksessä kun on sellainen status merkki. Itsellä tuo on jo toinen weber. Ensimmäinen palveli moitteettomasti 3v, kunne joku varasti sen tuolta takapihalta. Sitten hommasin vähän järeämmän pelin ja vielä pulttasin sen betonilaatan päälle, niin kyllä saa varas vähän nähdä vaivaa jos sen mukaansa haluaa. Mutta kuten jo aiemmin mainitsin, halvemmallakin grillillä pärjää hyvinkin, mutta omasta kokemuksesta nyt ainakin tiedän, että weber ei petä.
- Weber-mies
piffin paistaja kirjoitti:
ja aivan varmasti hintansa väärti vaikka kallis onkin. Nuo mainitsemasi muut merkit kyllä myös ovat hyviä ja erittäin suosittujakin sellaisia ja ssaatat hyvinkin olla oikeassa, että weberissä tuota ilmaa hinnassa on. Kysymyksessä kun on sellainen status merkki. Itsellä tuo on jo toinen weber. Ensimmäinen palveli moitteettomasti 3v, kunne joku varasti sen tuolta takapihalta. Sitten hommasin vähän järeämmän pelin ja vielä pulttasin sen betonilaatan päälle, niin kyllä saa varas vähän nähdä vaivaa jos sen mukaansa haluaa. Mutta kuten jo aiemmin mainitsin, halvemmallakin grillillä pärjää hyvinkin, mutta omasta kokemuksesta nyt ainakin tiedän, että weber ei petä.
Itsellä Weber genesis. Maksaa uutena 1199. Itse sain sen kevätttalvella hintaan 649, koska oli poistuva malli ilmeisesti ja yksi alakaapin ovi piti säätää pari milliä suoremmaksi yhtä ruuvia pyörittämällä. Tuossa grillissä on tilaa missä grillata ja siinä ei ole turhia kananmunanpaistopaikkoja. Hyväs systeemi kun Weber grillinä ja vieressä kaasupullo ja rengaspoltin johon voi aina vaihtaa tarpeen mukaan muurikan tai wokin. Itse harvemmin tarvin paistovehkeitä, koska paistetut eväät ovat epäterveellisiä.
- ei ruostu
niin ei ole talven jälkeen ruosteessa.Tai muuten joka toinen kesä saat olla ostamassa uuden halpis grillin.Tulee halvemmaks ostaa 600-1000e perus rosterigrilli. t:kerran oppinut
- piffin paistaja
Jos pitää talven kuivassa ja öljyää pinnat vaikka ruoka öljyllä, niin ei ruostu. Pikkuisen se näkee vaivaa mutta kuka nyt joka kevät uutta ostamaan. Toki rosteri on hyvä ja helppo pitää puhtaana, mutta kyllä loppupeleissä on käyttäjästä kiinni tuo ruostumis ym muut ongelmat. Tiedän ihmisiä jotka grillaavat useasti viikossa, mutta grilli siivotaan kerran vuodessa.
- Weber-mies
Noh, Landmanni, jos vain 300 euroa on budjetti. Joku 3-polttimoinen parilagrilli Landmannilta. Sivukeittimeen turha satsata, koska ei niihin muurinpohjapannu sovi ja potut voi keittää muuallakin. Osta silläkin sivukeittimen hinnalla ennemmin rengaspoltin ja kaasupullo ja pääle laitat sen muurinpohjan. Siinä saat tehtyä monenlaista ja muutenkin sitä kaasua voi käyttää erinäisissä asioissa.
- Myös Weberit
Sun muut grillit. Siinä rengaspolttimenpäällä olevassa muurinpohjapannussa voit paistaa pihvisi ja ja perunasi samaan aikaan. Unohda siis koko grilli ja osta vain se rengaspoltin.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760