Tiedän kyllä että tästä on olemassa jo monta viestiketjua, mutta tahtoisin edelleen vinkkejä hyvistä rullaluistelureiteistä Helsingissä/lähiseudulla!? Hyvällä tarkoitan sellaisia, missä pystyy luistelemaan kovaa pelkäämättä liikennevaloja/autoja/risteyksiä/runsasta jalankulkijamäärää/mukulakiviä/tietöitä! Olisin valmis kulkemaan julkisillakin jonkin matkaa (asun keskustan lähistöllä), jos vain löytäisin jostain 10-20 km sileähköä, risteyksetöntä jalkakäytävää. Ei tarvii olla edes varsinainen "reitti", sahaisin vaikka edestakaisin kunhan muutama kilometri tämmöistä jostain löytyis. Niin, palasin just ensimmäiseltä hgin-rullareissultani akselilla kaivopuisto-sörnäisten rantatie-kulosaari-herttoniemi-viikki-toukola-sörnäinen. Kaloreita paloi, mutta varmaan ihan silkasta kuolemanpelosta... Silloin tällöin löytyikin kivoja suoria (esim. viikin peltojen laidoilta), mutta suurimman osan matkasta sai jarrutella risteyksiin ja väistellä autoja. En luistellessa oikein osaa arvostaa liikennevaloissa odotteluakaan:/ Auttakaa!
HYVIÄ reittejä Helsingistä?
11
5553
Vastaukset
- löytyy
Ota bussi Hanasaaren pysäkille. Siitä sitten Länsiväylää- Westendin katu-Westendin puistotie- kevyen liikenteenväylää Haukilahdenkadulle -yli- kevytväylää Länsiväylän ali - Niittykuja ja -katu - Merituulentietä ja sitten Esport Arena ohi ja siltä kehä kakkoselle. Lähellä oleva intervallipaikka. Parissa valossa sitten tasataan ja taas mennään. Ehdoton suosikki on Kuusijärveltä Lahteen päin- käännös Keravan suuntaan ja Hyrylään.
- ympäri
Tämä on loistava reitti, mutta voi olla sinulle hankalahkon matkan päässä. Lenkki on runsas 20 km ja välille sattuu vain yhdet tai kahdet valot riippuen reittivalinnasta. Sopivia ja haastaviakin nousuja löytyy sekä vauhdikkaita laskuja, joissa harvoin joutuu hidastelemaan. Asfaltti pääsosin hyvässä kunnossa, järven länsipuolella jopa erinomaisessa. Tervetuloa kokeilemaan!
- tumpelo
Hyvälle kuulostais mutta taitaa olla turhan kaukana kun loppui tuo mun karttanikin jo kesken, en ainakaan k.o. järveä onnistunut löytämään:)
- ympäri
on vaarallinen reitti! Vain muutamassa paikassa voi turvallisesti ns. revitellä. Toki se on parempi kuin Helsingin keskusta.
- revitellä
ympäri kirjoitti:
on vaarallinen reitti! Vain muutamassa paikassa voi turvallisesti ns. revitellä. Toki se on parempi kuin Helsingin keskusta.
koko järven länsipuoli mahdollistaa kovan luistelun. 10 kilsaa saa painaa täysillä. Eikä ole paljoa liikennettä.
- reitti on
aika hyvä ja on pituudeltaan n. 31 km. Tuohon voi sitten kehitellä omia parannuksia. http://www.helsinkiroller.fi/tiedotearkisto/?num=12491
- kovaaa
No sitten on vielä kehä III:n vieressä kulkeva pyörätie Bembölestä itään, aina Petikkoon saakka saa painella niin perkuleesti. Tai sitten toisinpäin. Tulee n. 10 km yhteen suuntaa. Ei ole kuin yksi risteys, sekin tasaisella ja hyvä näkyvyys. Ja 2 kertaa mennään kehä III:n ali toiselle puolelle, niissä pitää vähän passata. Myös rullasuksihiihtäjien suosima reitti, niissä kun ei ole jarruja ja ovat muutenkin vähän kömpleöt.
- ja täryytystä
askiston kohdallakin.
- 500
Itse käyn luistelemassa lähinna Vantaalla. Hyvä reitti on Vanhaa Lahdentietä pitkin Kuusijärven kohdalta aina Vanhan Lahdentien ja Keravantien risteykseen. Matkaa tulee kahdeksan kilometriä sivu. Toki voi aloittaa myös Vanhalta L-tieltä Kehä Kolmosen kohdalta mutta itse aloitan aina Kuusijärven kohdalta. Bussilla pääsee aivan viereen tai auton saa parkkiin tuonne järvelle.
Viime kesänä luistelin vielä Keravantietä pitkin aina Hyrylään asti josta Tuusulan väylän viertä Vanhalle Tuusulan tielle ja sieltä Kulomäentielle josta taas takaisin Lahdentielle. Matkaa tulee näin kymmeniä kilometrejä ja koko matkan pääsee kevyen liikenteen väylää pitkin. - ei uusi
on lentokentän takana noin kilsa enintää hyvää sileää.
- hrm_konkari
Lähtö ja maali on molemmat maunulassa. Reitti on tasainen ja sillä ei ole pahemmin liikennettä. Koko reitillä on vain kaksi mutkaa ja nekin on turvallisia, vähän saattaa vain olla hiekkaa ja pölyä. kävin itse kokeilemassa tuota reittiä ja vaikutti hyvältä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1596997Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.334123Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1152171- 621946
- 821456
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1961454Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731091Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20214986- 48979
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225957