Gallup: Laskiaispullat

Miliisi

Kumpi on oma suosikkinne laskiaispulla hillo- vai mantelimassatäytteellä?

Itse olen hillo- ja kermavaahtotäytteen ystävä.

41

4792

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös

      siis hillotäytteellä.Mantelimassasta en yksinkertaisesti pidä.

      • pulla

        Vadelmahilloa ja kermavaahtoa, mutta kyllä mantelimassallakin alas menee...


    • Siiri

      mieluiten vadelmahillo, ei mantelimössöä, kiitos!

    • Ehdoton

      Hillohan ei kuulu MIHINKÄÄN pullantapaisiin leivonnaisiin. Esimerkiksi hilloa sisältävät berliininmunkkipommit pitäisi kieltää lailla!

      Marjahillo pilaa (aivan marjasta riippumatta) maullaan leivonnaisen ja tekee syömisestä sottaista puuhaa.

      Ainoa oikea laskiaispulla sisältää mantelimassaa ja kermavaahtoa.

      • Juuso

        Aivan täysin oikea mielipide. Mantelimassa rules OK


      • hillo..
        Juuso kirjoitti:

        Aivan täysin oikea mielipide. Mantelimassa rules OK

        Ehdottomasti vadelmahillo ja kermavaahto!!
        En henk.koht,tykkää mantelimassasta.


      • Anonyymi
        hillo.. kirjoitti:

        Ehdottomasti vadelmahillo ja kermavaahto!!
        En henk.koht,tykkää mantelimassasta.

        Ime sinä kyrpää siinä. Mantelimassa jyräääääääääää!!!!! Vitun hillo saatana, syö sinä menkkapullaasi ja tukehdu siihen. Mantelimassa kermavaahdon kanssa on ainoa oikea valinta!


    • ...

      ...vattuhillo ja kermavaahto! siis tietysti niin että pullaan koverretaan reikä joka täytetään hillolla, sitte PALJON kermavaahtoa ja hattu päälle. NAM!

      • jamii

        ite en tykkää mantelimassasta mut tiiän kyl et monet muut pitää siitä...MULLE se aito oikee laskiais pulla sisältää vattuhilloo ja päällä NIIN PAAAAAAAALJON kermavaahtoo ku vaan jaksaa laittaa (eli kiloittain) nyt nous jo ihan vesi kielelle hrr nam..;) hyvää laskiaistiistaita kaikille, mut erityisesti pullan ystäville!:)


    • ainu

      aito oikea laskiaispulla on tietenki kotona tehty ja sisältää kermavaahtoa ja hilloa.

      • prööt

        muuten molempi parempi


      • näin meillä
        prööt kirjoitti:

        muuten molempi parempi

        En ota niinkään kantaa tähän hillo/mantelimassa kiistaan, vaan haluan kysyä oletteko syöneet laskiaispullaa lämpimän maidon kanssa? Jälkiruokakulhon pohjalle lämmin maito ja laskiaispulla siihen ja eikun lusikoimaan!


      • -kö?
        näin meillä kirjoitti:

        En ota niinkään kantaa tähän hillo/mantelimassa kiistaan, vaan haluan kysyä oletteko syöneet laskiaispullaa lämpimän maidon kanssa? Jälkiruokakulhon pohjalle lämmin maito ja laskiaispulla siihen ja eikun lusikoimaan!

        Näin joku minulle valehteli, että olisi ruotsista lähtöisin tuo laskiaispulla ja siellä syödään mainitsemallasi tavalla.


      • Pinja
        näin meillä kirjoitti:

        En ota niinkään kantaa tähän hillo/mantelimassa kiistaan, vaan haluan kysyä oletteko syöneet laskiaispullaa lämpimän maidon kanssa? Jälkiruokakulhon pohjalle lämmin maito ja laskiaispulla siihen ja eikun lusikoimaan!

        Syön mieluiten hillolla, Kermavaahdolla JA mantelimassalla.Mutta jos saa vain kermaa ja hilloa tai kermaa ja mantelimassaa, niin mielummin hilloa.

        Luin hesaria ja sain sellasen käsityksen, että maito kulho zydeemi on se perinteinen tapa syödä.


      • amatörköksa

        Aivan aluksi liukasta laskiaista kaikille. Kukin syököön pullansa juuri sellaisina, mistä pitävät. Mutta kyllä minusta aidoksi oikeaksi laskiaispullaksi on kutsuttava mantelimassan kanssa täytettyä laskiaispullaa. sillä sehän on alkuperäisen ohjeen mukaisesti tehty.
        Miksi yleensä hillopullia kutsutaan laskiaispulliksi? sitä olen ihmetellyt. Kaupoissa myytävät pullat eivät minusta maistu millekään. Leikkaavat hatun pois pullan päältä, levittävät ohuesti mantelimassaa ja panevat kasan kermaan sen päälle.
        Meillä syödään mantelimassan ja pullasta koverretun pullan sekoituksella täytettyjä pullia, kermaan päälle ja lopuksi pölysokeria pullahatun päälle.


      • Anonyymi

        Ime persettä, mantelimassa jyräääääää!!!! Vedä alahuuli niskaasi, pure täysillä ja nielaise pääsi, pääsee maailma yhdestä paskasta mielipiteestä eroon.


      • Anonyymi
        näin meillä kirjoitti:

        En ota niinkään kantaa tähän hillo/mantelimassa kiistaan, vaan haluan kysyä oletteko syöneet laskiaispullaa lämpimän maidon kanssa? Jälkiruokakulhon pohjalle lämmin maito ja laskiaispulla siihen ja eikun lusikoimaan!

        Ei ole min juttu tuo kuuma maito ja pulla mun juttu.


    • Pullukka

      Mantelimassaa ja paljon!! Sekkaan vielä kourallinen tomusokeria, että on oikeen makkeeta. Ai että on HYVVÄÄ. :))
      Mukavaa laskiaista kaikille =)

      • herkkusuu

        tietysti mantelimassasta. Hyväähän se on kermankin kanssa mutta silloin se ei ole enää laskiaspullaa. Oli sitten se pulla kermalla tai massalla täytettyjä niin kaikki tietävät sen perusidean ja minullekkin se on sama millä se on täytetty kunhan sen saa mantelimassalla. Ja pullahan on tullut ruattista mutta kun suomalaiset eivät tienneet mitä siellä välissä oli niin ne täytti sen sitten kermalla ja hillolla.


    • kaukanapoissa

      Olen samaa mielta etta hillo-kermavaahtotayte on parempi kuin mantelimassa!
      Olen talla hetkella Englannissa toissa ja olen ollut jo reilun vuoden...
      Kaipaan suomalaisia herkkuja todella kipeasti, kun englantilaiset eivat ymmarra hyvan paalle...

    • Sindy

      ... Olen nyt Ruotsissa ja täällä ei saa laskiaispullia kuin mantelimassalla. Sekin on ihan hyvää, mutta juuri äsken alotin tekee omia pullia ja niihin laitan ehottomasti vadelmahilloa ja paljon kermavaahtoa. Hmmm semlor...

    • hillo on parempaa

      mantelimassa maistuu marsipaanille ja marjoista en pidä mutta tottatoki hillo laskiaispullaan käy

    • MoonBeam

      hilloohilloohilloo!!
      hyi mantelimassa x( Se on pahaa!

      • Anonyymi

        Olet kyrpäkasa!!!! Mantelimassa jyrääääää!!! Vaan minkäs sille paskalle maulle voi. Voisit vaikka laittaa narun kaulaan ja hypätä kaivoon.


    • MANTELIMASSA

      MANTELIMASSA.

      Toi hillo ja kermavaahto on nykypäivän makeannälkäisiä pullamössöihmisiä varten kehitetty versio, kun ei heille aito ja alkuperäinen kelpaa.

      Sama kuin jos mämmi ei näille kelpaisi, tehtäis sellainen jossa ei oo alkuperäistä makua vaan senkin tilalla olis jotain hilloa tms.

      MANTELIMASSAA SEN OLLA PITÄÄ !!!!

    • Tyttönen

      Juu, kyllä mä olen ehdottomasti sitä mieltä että kermavaahto ja hillo siitä pullasta sen laskiaispullan tekee! nam!

    • Pullaa...

      Minä en ole etes maistanut laskiaspullaa mantelimassalla, olisi muuten myukava kokeilla. Harmi että tämä täyte ainakin meillä on jäänyt syrjään. Tiedoksi: Laskiaispulla kuin muukaan pulla ei ole parempaa rakenteellisesti maidolla valmistettuna, koska siitä tulee tiivis, koska maidosta vain jotain 80% on vettä.

      • No milk today

        > koska maidosta vain jotain 80% on vettä.

        Antamasi tieto on niin epätäsmällinen, että sitä voi pitää vääränä.
        http://www.uta.fi/~lk65180/maito/maito.html

        Eipä silti, en minä maitoa juo enkä juuri muutenkaan käytä.


    • hilloa niissä on

      Mitä ihmeen mantelimassaa jotkut muka laittavat laskiaispulliin. Hilloa ja kermavaahtoahan niissä on aina ollut ainakin niin kauan kuin mä olen laskiaispullia syönyt. En ole koskaan nähnyt mitään laskiaispulla missä olisi jotain ihmeen mantelimassaa. Mikä tuo mantelijuttu oikein on? Onko se jotain uusia hömpötyksiä? Ainahan laskiaispullassa on ollut hillot ja kermat välissä. Pyhäinhäväistys olisi väittää jotain muuta pullaa laskiaispullaksi.

    • Anonyymi

      Laskiaispulla on mantelimassalla. Hillopulla on sitten jotain muuta, mutta ei laskiasipulla. Voidaan verrata karjalanpiirakkaan. Ei sitäkään kutsua karjalanpiirakaksi, ellei se ole tehty perinteisesti ja siihen kuuluvista raaka-aineista.

    • Anonyymi

      Mantelimassa jyräääää!!! Muutama loistava perustelu täältä jo löytyykin.

      Offtopiccina mainittakoon myös, että ananasta pitsaan!! Ja kaljaa ette juo!! Ettekä polta!!!

    • Anonyymi

      En tykkää laskiaispullasta sen hankalan sotkuisen syötävyyden vuoksi.Joskus olen syönyt niin että puraisin pullaa sitten kermavaahtoa suuhun tursauttaen(painepullosta)ja perään vielä teelusikalla vadelmahilloa.

    • Anonyymi

      Kerros mantelimassaa, sen päälle reilu kermavaahtokruunu ja keskelle reilu annos hilloa.

    • Anonyymi

      Just sain laskiaispullat täytettyä iltapäivän kahvitteluhetkeä varten. Pullat tehty stevialla eli ilman sokeria ja hillona ranskalainen ilman lisättyä sokeria vadelmahillo. Kermavaahdossa pienen pieni teelusikallinen hermesetas jauhetta. Kerma pursottamalla pulliin. Näin meillä laskiaispullat tehty jo vuosikausia. Herkullisia ovat, kun itse tehtyjä.

    • Anonyymi

      Mantelimassa ja joku hillo molemmat. Kokeilin ensimmäistä kertaa kermavaahtoa aerosolipullosta, uskomattoman riittoisaa ja helppoa, tulee halvemmaksi kuin tavallinen kerma.

      • Anonyymi

        Tuo pullokerma ei pysy vaahtona kovinkaan kauaa pullan välissä vaan pulla on syötävä samantien. Jos itse vatkaa vaikka vispikermavaahdon se pysyy niin, että voi aamupäivällä täyttää pullat iltapäiväkahvia varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo pullokerma ei pysy vaahtona kovinkaan kauaa pullan välissä vaan pulla on syötävä samantien. Jos itse vatkaa vaikka vispikermavaahdon se pysyy niin, että voi aamupäivällä täyttää pullat iltapäiväkahvia varten.

        En ole kokeillut pitempää aikaa, on helppo laittaa juuri ennen syöntiäkin. Täytyypä kokeilla pursottaa johonki ja katsoa miten kauansäilyy kuohkeana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kokeillut pitempää aikaa, on helppo laittaa juuri ennen syöntiäkin. Täytyypä kokeilla pursottaa johonki ja katsoa miten kauansäilyy kuohkeana.

        Vuorokaudessa näköjään latistunt vaahto, täytyy käyttää nopeasti, ei sovi kakun koristeluun. Löytyyköhän sellaista missä vaahto kestää, tuo oli Milbona Lidlistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuorokaudessa näköjään latistunt vaahto, täytyy käyttää nopeasti, ei sovi kakun koristeluun. Löytyyköhän sellaista missä vaahto kestää, tuo oli Milbona Lidlistä.

        Ei ne vaahdot siitä pullasta pursotettuna kestä yhtään oli merkki mikä tahansa eli on heti syötävä. Itse vispattu kerma esim vispikerma pysyy parhaiten. Tänä vuonna minä laitoin vispikermalla vaahdon joskus olen laittanut kuohukerma vaahdon. No kumpi tahansa käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne vaahdot siitä pullasta pursotettuna kestä yhtään oli merkki mikä tahansa eli on heti syötävä. Itse vispattu kerma esim vispikerma pysyy parhaiten. Tänä vuonna minä laitoin vispikermalla vaahdon joskus olen laittanut kuohukerma vaahdon. No kumpi tahansa käy.

        Kuinkahan paljon tuota ilokaasua pitäisi hengittää että vaikuttaisi, kokeilin hiukan eikä mitään vaikutusta.
        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/e57318ee-50d9-4172-83c1-ab2d9a5eacc1


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6283
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4016
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2436
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1423
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe