Irtisanominen sairasloman aikana

Avutoinen

Heips! Sain siis irtisanomislapun käteen käydessäni työpaikalla. Työsuhde kestänyt melkeen 4 vuotta. Kesälomaa kertynyt 4 viikkoa ja vanhaa pitämättä 1 vko. En kuulu liittoon enkä mihinkään muuhunkaan kassaan. En ole koskaan aiemmin tarvinnut kelan palveluita ....perk.. Irtisanomisen syy sairaus ja laiminlyöty työ. Sairaus ei ole kuitenkaan lopullinen..ja laiminlyöntiä ei ole tapahtunut muuten kuin työnantajan mielestä ( sillä loppuu rahat kun jään pitkään lomalle ja kukaan ei hoida mun hommia ) Teen myyntityötä ja tehtäväni on hankkia asiakkaita taloon. Toki tulee pitkä tauko. Vähintään 3 kk poissa kuvioista.... Nyt tilanne se että mun pitäisi jäädä irtisanomisen ajaksi vuosilomalle ja sit jatkaa sairaslomaa taas ku on leikkaus ajankohtainen. Nyt siis kysymys. Jos jään sairaslomalta vuosilomalle ja olen nyt siis kelan sairaspäivärahlla joka on tulojen mukaan, niin katkeeko se ja vaikuttaako siihen millä tavalla tuo loma välissä. Jatkuuko sairaspäiväraha saman suuruisena sen loman jälkeen vai tipunko kelan pienimmälle rahalla? Antakaa nyt hyvät ihmiset jotain vinkkejä kun kelakaan ei osannut sanoa asiaa mitään :( Tsemppiä kaikille muillekkin jotka ovat joutuneet työnantajan hampaisiin :)

18

7085

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdkgjsd

      Kiellettyjä irtisanomisperusteita ovat mm "työntekijän sairaus, vamma tai tapaturma, ellei työntekijän työkyky ole näiden vuoksi vähentynyt olennaisesti ja niin pitkäaikaisesti, että työnantajalta ei voida kohtuudella edellyttää sopimussuhteen jatkamista". Oikeuskäytännössä työkyvyn pysyvänä heikentymisenä on pidetty noin vuoden kestänyttä työkyvyttömyyttä. Eli kauanko olit ollut jo työkyvytön? Ja paljonko sitä olisi varmasti ollut jäljellä? Sen perusteella voi voi sitten päätellä oliko irtisanoimiseen oikeutta. Lisätietoja esim. http://www.helsinki.chamber.fi/index.phtml?1193_m=1238&1193_o=30&s=154 Siellä mainitaan mm työnantajan velvollisuus selvitäää työkykysi, sekin oli tainnut jäädä tekemättä. Yleensä prioriteettiperiaatten mukaan ensin alkanut loma on voimassa. Siis jos sairausloma alkaa ennen vuosilomaa, niin vuosiloma ei voi alkaa. Se siirtyy myöhemmäksi. Ehkä irtisanomisaikakin ehtii päättyä ennen kuin vuosiloman pitäminen on mahdollista, jolloin se tulee maksettavaksi. Työn laiminlyönti ei käy perusteeksi, ellet ole saanut varoitusta asiasta. Liittyikö tuo väitetty laiminyönti jotenkin sairausomaasi? Kiistikö työnantaja esimerkiksi työkyvyttömyytesi? Vaikuttaa siltä että irtisanomisesi on laiton. Olet mahdollisesti oikeutettu kymmenien tuhansien eurojen korvaukseen laittomasta irtosanomisesta. Korvaus ei ole ansiotuloa, joten siitä ei peritä veroa, eikä se vaikuta sairaus- tai työttömyyspäivärahaan. Tehty irtisanominen sitoo työantajaa, eikä sillä ole yksipuolista oikeutta perua sitä. Asioi ko työnantajan kanssa vain työsuhdeasioita hyvin tuntevan lakimiehen välityksellä. Kannattaa ehkä keskustella / pyytää tarjous useammalta lakimieheltä.

    • on irtisanottu

      Sinut on irtisanottu ns. henkilökohtaisista syistä. Tällaisessa tapauksessa laki edellyttää, että sinua on kuultava asiassa. Näin ei selvästikään ole käynyt. Olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä siitä, että kyseessä on mitä todennäköisimmin laiton irtisanominen. Minulle ei täysin selvinnyt, oletko edelleen sairas vai oletko jo terve? Miksi pidät ko. lomaa lainkaan, jos olet sairas? Kirjoitit, että jos olet ensin sairaslomalla ja sitten pidät kesäloman, niin putoatko loman jälkeen peruspäivärahalle. Jos olet loman jälkeen terve, niin putoat työttömyyspäivärahalle, joka sinun tapauksessasi on peruspäiväraha. Jos olet loman jälkeen sairas, niin jatkat sitten sairauspäivärahoilla. Voi kyllä olla, että Kelaan ei uppoa sellainen, että ensin on sairas (pidempään), sitten pitää 5 viikon loman ja sitten on taas sairas. Kannattaa vakavasti harkita liittoon tai ainakin kassaan liittymistä, kun seuraavan kerran aloitat työt jossain. Tilanteesi olisi nyt monin verroin parempi (taloudellisestikin), jos olisit jäsen. Se on tietynlainen vakuutus, joka saattaa osoittautua todella edulliseksi näinä epävarmoina aikoina.

      • avutoinen

        Hei kauheesti kaunis kiitos teille molemmille. Kävin pikaiseen lukasemassa ja palaan huomenna kirjailemaan lisää. Tuntuu jo paljon paremmalta ! Huomiseen :)


      • avutoinen

        No niin....jatkoa eiliseen. Eli olen ollut sairaslomalla vain reilun kk kaikkiaan. Sekin osissa ja kahden eri asian vuoksi. Olen saikulla nyt parhaillaan. Alallamme ei ole varsinaista työehtosopimusta siis liittoa joka sanelisi säännöt. Eli ollaan niinsanotusti viidakon lakien alaisuudessa. Olen ollut yhteydessä työsuojeluun ja asia on vireillä. Minua kuultiin tyylillä että pomo laittoi viestin edellisellä päivällä ja kysyi mihin aikaan olen tulossa käymään, että jos voidaan hiukan palaveerata. Siinä kun menin niin mulle ilmoitettiin tylysti että olen hoitanut työni huonosti ja että paprempi olisi meille molemmille jos irtisanoutuisin itse. Sanoin että näin en ole aikeissa toimia. Lopussa lykättiin kaksi paperia käteen ja siinä oli sitten tää irtisanomisilmoitus ja perusteena työn laiminlyönti ja sairaus joka heidän mukaansa on esteenä jatkossa työlleni. Kyseessä on puhdistusleikkaus joka kestää parantua 2-3 kk, mutta lisänä olen saanut itselleni varmaan jonkun sorttisen "ammattitaudin" huonon työergonomian vuoksi ja tää on se peruste heidän mukaansa joka estää työntekoa jatkossa. Nyt sain uutta sp postia työnantajalta jossa kerrottiin ettei se paperi ollutkaan virallinen jonka sain silloin ollessani kuulemassa, vaan lähettävät kirjattuna kirjeenä ja ohessa oli malli siitä kirjeestä. Siinä mun olisi pitänyt allekirjoituksellani suostua irtisanomiseen. En näin tietenkään ole tehnyt, vaan lähetän vastineen asiasta jossa ilmoitan että olen vastaanottanut kirjeen mutten hyväksy perusteita. Huh, mikä soppa... Hakevat jo tilalleni uutta henkilöä lehdissä. Sain lisää saikkua ja ilmoitin työnantajalle etten voi jäädä vielä vuosilomalle. Voiko liittoon liittyä vielä tässä vaiheesa? Hitto että ottaa päähän... Kiitos kun olette antaneet asiaan uutta näkökantaa. Eiköhän ne asiat tästä ala rullaamaan...sitä vaan on niin väsy ettei kauheesti jaksais taistella enää oikeuksistaan. Tässä kohtaa voi vain todeta että ei ikinä oisi voinu kuvitella mihin sitä vielä joutuu oman työni puitteissa. Se on jo huomattu ettei kruunua tipu vaikka kuinka olisi ahkera ja tunnollinen, mut ei ihan tällästä olisi uskonut kohdalleen. Kiitos vielä kerran ja tsemppiä toisillekkin joita lurjuksina kohdellaan :D


      • kai voit
        avutoinen kirjoitti:

        No niin....jatkoa eiliseen. Eli olen ollut sairaslomalla vain reilun kk kaikkiaan. Sekin osissa ja kahden eri asian vuoksi. Olen saikulla nyt parhaillaan. Alallamme ei ole varsinaista työehtosopimusta siis liittoa joka sanelisi säännöt. Eli ollaan niinsanotusti viidakon lakien alaisuudessa. Olen ollut yhteydessä työsuojeluun ja asia on vireillä. Minua kuultiin tyylillä että pomo laittoi viestin edellisellä päivällä ja kysyi mihin aikaan olen tulossa käymään, että jos voidaan hiukan palaveerata. Siinä kun menin niin mulle ilmoitettiin tylysti että olen hoitanut työni huonosti ja että paprempi olisi meille molemmille jos irtisanoutuisin itse. Sanoin että näin en ole aikeissa toimia. Lopussa lykättiin kaksi paperia käteen ja siinä oli sitten tää irtisanomisilmoitus ja perusteena työn laiminlyönti ja sairaus joka heidän mukaansa on esteenä jatkossa työlleni. Kyseessä on puhdistusleikkaus joka kestää parantua 2-3 kk, mutta lisänä olen saanut itselleni varmaan jonkun sorttisen "ammattitaudin" huonon työergonomian vuoksi ja tää on se peruste heidän mukaansa joka estää työntekoa jatkossa. Nyt sain uutta sp postia työnantajalta jossa kerrottiin ettei se paperi ollutkaan virallinen jonka sain silloin ollessani kuulemassa, vaan lähettävät kirjattuna kirjeenä ja ohessa oli malli siitä kirjeestä. Siinä mun olisi pitänyt allekirjoituksellani suostua irtisanomiseen. En näin tietenkään ole tehnyt, vaan lähetän vastineen asiasta jossa ilmoitan että olen vastaanottanut kirjeen mutten hyväksy perusteita. Huh, mikä soppa... Hakevat jo tilalleni uutta henkilöä lehdissä. Sain lisää saikkua ja ilmoitin työnantajalle etten voi jäädä vielä vuosilomalle. Voiko liittoon liittyä vielä tässä vaiheesa? Hitto että ottaa päähän... Kiitos kun olette antaneet asiaan uutta näkökantaa. Eiköhän ne asiat tästä ala rullaamaan...sitä vaan on niin väsy ettei kauheesti jaksais taistella enää oikeuksistaan. Tässä kohtaa voi vain todeta että ei ikinä oisi voinu kuvitella mihin sitä vielä joutuu oman työni puitteissa. Se on jo huomattu ettei kruunua tipu vaikka kuinka olisi ahkera ja tunnollinen, mut ei ihan tällästä olisi uskonut kohdalleen. Kiitos vielä kerran ja tsemppiä toisillekkin joita lurjuksina kohdellaan :D

        Huh-huh millainen työnantaja sinulla on! Työnantajasi selvästi ymmärtää, että irtisanominen olisi laiton, joten yrittää saada sinut itse irtisanoutumaan. Kieroa touhua. Kuten tuossa aiemmin jo suosittelin, sinun kannattaisi liittyä liittoon - ainakin tulevaisuudessa. En näe mitään syytä, mikset voisi liittyä nytkin. Ansiosidonnaista et luonnollisesti saisi, jos jäisit työttömäksi, mutta kuvittelisin, että saisit lainopillisia neuvoja jäsenyytesi ansiosta. Ahkeruus ja tunnollisuus ei kaikille työnantajille riitä. Joidenkin mielestä on suorastaan rikos työnantajaa vastaan, että on sairas. Tällaisia työnantajia on, mutta onneksi on toisenlaisiakin. Sinulla on sellaista myönteistä sisua, että sillä pärjäät jo pitkälle, olipa työnantaja millainen lurjus tahansa. Sairauslomalukemistoksi kannattaa ottaa muiden (parempien) työnantajien työpaikkailmoitukset. Nyt ei ole paras aika hakea, mutta ehkä onni suosii sinua, kenpä sen tietää.


      • sdkgjsd
        avutoinen kirjoitti:

        No niin....jatkoa eiliseen. Eli olen ollut sairaslomalla vain reilun kk kaikkiaan. Sekin osissa ja kahden eri asian vuoksi. Olen saikulla nyt parhaillaan. Alallamme ei ole varsinaista työehtosopimusta siis liittoa joka sanelisi säännöt. Eli ollaan niinsanotusti viidakon lakien alaisuudessa. Olen ollut yhteydessä työsuojeluun ja asia on vireillä. Minua kuultiin tyylillä että pomo laittoi viestin edellisellä päivällä ja kysyi mihin aikaan olen tulossa käymään, että jos voidaan hiukan palaveerata. Siinä kun menin niin mulle ilmoitettiin tylysti että olen hoitanut työni huonosti ja että paprempi olisi meille molemmille jos irtisanoutuisin itse. Sanoin että näin en ole aikeissa toimia. Lopussa lykättiin kaksi paperia käteen ja siinä oli sitten tää irtisanomisilmoitus ja perusteena työn laiminlyönti ja sairaus joka heidän mukaansa on esteenä jatkossa työlleni. Kyseessä on puhdistusleikkaus joka kestää parantua 2-3 kk, mutta lisänä olen saanut itselleni varmaan jonkun sorttisen "ammattitaudin" huonon työergonomian vuoksi ja tää on se peruste heidän mukaansa joka estää työntekoa jatkossa. Nyt sain uutta sp postia työnantajalta jossa kerrottiin ettei se paperi ollutkaan virallinen jonka sain silloin ollessani kuulemassa, vaan lähettävät kirjattuna kirjeenä ja ohessa oli malli siitä kirjeestä. Siinä mun olisi pitänyt allekirjoituksellani suostua irtisanomiseen. En näin tietenkään ole tehnyt, vaan lähetän vastineen asiasta jossa ilmoitan että olen vastaanottanut kirjeen mutten hyväksy perusteita. Huh, mikä soppa... Hakevat jo tilalleni uutta henkilöä lehdissä. Sain lisää saikkua ja ilmoitin työnantajalle etten voi jäädä vielä vuosilomalle. Voiko liittoon liittyä vielä tässä vaiheesa? Hitto että ottaa päähän... Kiitos kun olette antaneet asiaan uutta näkökantaa. Eiköhän ne asiat tästä ala rullaamaan...sitä vaan on niin väsy ettei kauheesti jaksais taistella enää oikeuksistaan. Tässä kohtaa voi vain todeta että ei ikinä oisi voinu kuvitella mihin sitä vielä joutuu oman työni puitteissa. Se on jo huomattu ettei kruunua tipu vaikka kuinka olisi ahkera ja tunnollinen, mut ei ihan tällästä olisi uskonut kohdalleen. Kiitos vielä kerran ja tsemppiä toisillekkin joita lurjuksina kohdellaan :D

        Vaikuttaa hyvin selvältä että irtisanomisesi oli laiton. Uskoisin että sinun on parasta pitää kiinni siitä, että ensimmäinen irtianominen on se millä sinut irtisanottiin. Siitä huolimatta että työnantaja yrittää nyt peitellä jälkiään. Sinullehan on tullut iso taloudellinen vahinko, jonka tuo edellinen työnantaja on velvollinen korvaamaan. Laittomasta irtisanomisesta kertakorvauksena työnantaja voidaan velvoittaa suorittamaan työntekijälle vähintään kolmen ja enintään 24 kuukauden palkka. Tämä ei vaadi oikeuden päätöstä, vaan se voidaan sopia käräjäsalien ulkopuolella. Minusta työnantajan menettely vaikuttaa erikoisen törkeältä, joten uskoisin korvauksen olevan paljon lähempänä ylä- kuin alapäätä. Vaikea kuitenkin maallikkona sanoa. Oikeuteen menemällä työnantaja voittaisi aikaa, mutta joutuisi hävitessään maksamaan viivästyskorot, kaikkien oikeudenkäyntikulut sekä kärsimään imagotappion. Työsuojelupiiristä ei ole apua korvauksen neuvottelussa, sen joudut järjestämään itse. Suosittelisin pitämään suun supussa työnantajaan päin, saattaa käydä muuten helposti niin että esimerkiksi todistustaakka kääntyy sinulle. On myös tärkeää että mahdollinen sopimus tehdään oikein, jotta ei tule erimielisyyksiä verottajan tai kelan kanssa siitä onko kyseessä vahingonkorvaus vai palkka. Samoin pitää tarkistaa että sopimukseen luultavasti tulevat salassapitopykälät ovat molemminpuolisia ja sinunkin kannalta kohtuullisia. Työelämän tietosuojalakihan estää tulevan ja tämän entisen työnantajan välisen tiedonvaihdon, ellet sitä erikseen salli, mutta koskapa entisen työnantajan asioiden hoito on tuollaista niin asia on hyvä kirjata myös sopimukseen. Eli käytä lakimistä. Nimenomaan sellaista joka tuntee työelämän asiat. Kotivakuutukseesi voi sisältyä oikeusturva, kysäiseppäs sen kattavuudesta vakuutusyhtiöstäsi. Tässä vaiheessa ei kannata kertoa entiselle työnantajalle ette ole liitossa, voit ehkä nostaa käräjöintikynnystä sillä. Liittoon kannattaa liittyä vieläkin. Etköhän saa sieltä neuvoja, mutta muistaakseni ainakin omassa liitossani varsinaiseen oikeusturvaan on jonkinlainen "karenssiaika".


      • luottis
        avutoinen kirjoitti:

        No niin....jatkoa eiliseen. Eli olen ollut sairaslomalla vain reilun kk kaikkiaan. Sekin osissa ja kahden eri asian vuoksi. Olen saikulla nyt parhaillaan. Alallamme ei ole varsinaista työehtosopimusta siis liittoa joka sanelisi säännöt. Eli ollaan niinsanotusti viidakon lakien alaisuudessa. Olen ollut yhteydessä työsuojeluun ja asia on vireillä. Minua kuultiin tyylillä että pomo laittoi viestin edellisellä päivällä ja kysyi mihin aikaan olen tulossa käymään, että jos voidaan hiukan palaveerata. Siinä kun menin niin mulle ilmoitettiin tylysti että olen hoitanut työni huonosti ja että paprempi olisi meille molemmille jos irtisanoutuisin itse. Sanoin että näin en ole aikeissa toimia. Lopussa lykättiin kaksi paperia käteen ja siinä oli sitten tää irtisanomisilmoitus ja perusteena työn laiminlyönti ja sairaus joka heidän mukaansa on esteenä jatkossa työlleni. Kyseessä on puhdistusleikkaus joka kestää parantua 2-3 kk, mutta lisänä olen saanut itselleni varmaan jonkun sorttisen "ammattitaudin" huonon työergonomian vuoksi ja tää on se peruste heidän mukaansa joka estää työntekoa jatkossa. Nyt sain uutta sp postia työnantajalta jossa kerrottiin ettei se paperi ollutkaan virallinen jonka sain silloin ollessani kuulemassa, vaan lähettävät kirjattuna kirjeenä ja ohessa oli malli siitä kirjeestä. Siinä mun olisi pitänyt allekirjoituksellani suostua irtisanomiseen. En näin tietenkään ole tehnyt, vaan lähetän vastineen asiasta jossa ilmoitan että olen vastaanottanut kirjeen mutten hyväksy perusteita. Huh, mikä soppa... Hakevat jo tilalleni uutta henkilöä lehdissä. Sain lisää saikkua ja ilmoitin työnantajalle etten voi jäädä vielä vuosilomalle. Voiko liittoon liittyä vielä tässä vaiheesa? Hitto että ottaa päähän... Kiitos kun olette antaneet asiaan uutta näkökantaa. Eiköhän ne asiat tästä ala rullaamaan...sitä vaan on niin väsy ettei kauheesti jaksais taistella enää oikeuksistaan. Tässä kohtaa voi vain todeta että ei ikinä oisi voinu kuvitella mihin sitä vielä joutuu oman työni puitteissa. Se on jo huomattu ettei kruunua tipu vaikka kuinka olisi ahkera ja tunnollinen, mut ei ihan tällästä olisi uskonut kohdalleen. Kiitos vielä kerran ja tsemppiä toisillekkin joita lurjuksina kohdellaan :D

        Liitosta voi kysellä neuvoja ongelmatilanteisiin vaikka ei olisikaan jäsen, käytännön apua ei saa, mutta puhelimitse antavat kyllä infoa kyselemättä jäsenyydestä.


    • kuulu

      liittoon, niin voi kysellä lainopillisia neuvoja paikkakuntasi oikeusaputoimistosta. http://www.oikeus.fi/9361.htm

      • alkfadflaskfl

        Oikeusaputoimistotkin perivät palveluistaan maksun, ellei tulot verojen jälkeen ole yksinäsillä alle 700€. Jos yksinäisen tulot ovat yli 1500€, ei palvelua saa ollenkaan. Lisäksi omaisuus, puolison tulot ja perheen koko vaikuttaa. Myös voimassa oleva oikeusturvavakuutus evää oikeusaputoimiston palvelut.


      • eli etippä täältä:
        alkfadflaskfl kirjoitti:

        Oikeusaputoimistotkin perivät palveluistaan maksun, ellei tulot verojen jälkeen ole yksinäsillä alle 700€. Jos yksinäisen tulot ovat yli 1500€, ei palvelua saa ollenkaan. Lisäksi omaisuus, puolison tulot ja perheen koko vaikuttaa. Myös voimassa oleva oikeusturvavakuutus evää oikeusaputoimiston palvelut.

        oman alueesi työsuojeluvaltuutettu> "Johan Läks!" ;D http://www.tyosuojelu.fi/fi/


      • sdkgjsd
        eli etippä täältä: kirjoitti:

        oman alueesi työsuojeluvaltuutettu> "Johan Läks!" ;D http://www.tyosuojelu.fi/fi/

        Aika lyhyt viesti. Mitä tarkoitat? Miten esille ottamasi tysuojelupiirit liittyvät tuohon keskustelun haaraan oikeusavusta? Antamasi linkin takaa löýtyy paljon mielnkiintoista asiaan. Esimerkiksi se, että "Työsuojelupiirit eivät ole edunvalvojia eivätkä hoida asiakkaiden yksityisoikeudellisia kiistoja, kuten palkkasaatavia.". Vahingonkorvausvaade ei siis kuulu työsuojelupiirille.


    • Nyk työtön

      Minut irtisanottiin tuotannollista ja taloudellisista syistä ja irtisanominen tapahtui aikana jolloin olin työtapaturman vuoksi sairauslomalla.
      Eli menikö lain mukaan, , kysin silloin luottamusmieheltä asiaa ja sanoi, että voidaan sairauslomankin aikana irtisanoa tuotannollisista ja taloudellista syistä, mutta onko näin? Voinko vaatia vielä korvauksia, jos asia meni väärin?

    • loisk

      Minun mielestä luottamusmies oli oikeassa. Mutta jos epäilet, niin kysy liitosta, jos olet edelleen jäsen.

    • Yrittäjä pinteessä

      Just joo.. Missä on myötätunto irtisanojaa kohtaan? Kyseessähän on selvästi pieni yritys jossa yrittäjällä ei yksinkertaisesti ole varaa palkata jotain toista tekemään sairasloman sijaisuutta. Onko kyseessä sairaus mikä mahdollisesti tulee taas uudestaan kummittelemaan? Tämä on yksi SUURI syy siihen, että tänä päivänä suositaan määräaikaisia sopimuksia ja työharjoittelijoiden käyttöä. Työnantajan on yksinkertaisesti lähes tulkoon mahdoton päästä eroon sairastelevasta työntekijästä. Varsinkin pienissä yrityksissä tämä on todella suuri ongelma.

      Jos pienyrittäjät ajetaan ahdinkoon niin kohta on todella suuri poppoo vailla työtä. Miettikää välillä tätäkin puolta siitä kolikosta! Mielestäni työnantajan ei tulisi olla penniäkään vastuussa sairaspoissaoloista vaan kelan pitäisi hoitaa koko summa. Tietysti pienempi kuin mitä palkka sairasajalta muuten olisi. Miksi Suomessa palkitaan sairastaminen?

    • asdewq1

      niin kauan kun sinun sairaloma jatkuu ei vuosilomia pidetä. vuosiloma siirtyy eteenpäin niin kauan kun sairaslomaa on. Muistakaa nyt hyvät ihmiset liittyä liittoon jotta on taustatukea teillä. Se on kovin pieni hinta vuodessa jos ja kun jotain tälläistä tulee.

      Nyk työtön: kyllä voidaan irtisanoa kun on sairaslomalla.

      • lsdasöldkdkasödsk

        Mutta sama kait tuo on, onko saikulla vai lomalla, jos lomat kerran pitää pitää pois ennen työsuhteen päättymistä. Näin ainakin kunta-alalla menee.


    • tyhjän saa pyytämätt

      Ei liitot nykyään auta työntekijöitä. Monet valittaa ettei ne ota kantaa asioihin. Tarkoitan nyt eri alojen liittoja. Eivät ala auttamaan kun tulee kai kuluja jos pitää sotkeentua johonkin. Käyttävät kai mieluumin rahansa omiin virkistysmatkoihinsa tai johonkin muuhun tyhjänpäiväiseen.

      • Puhut potaskaa!

        Puhut potaskaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5519
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3405
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1709
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1336
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      22
      1305
    Aihe