Joku väitti täällä joku aika sitten, että Biltemasta saa Velon satuloita. Ihan yleissivistyksen vuoksi: eivät sitten ole Velon valmistamia. Eivät edes lähellä, vaikka Velon tuotteilta ulkoisesti näyttävätkin. Bilteman satulat ovat nimenomaan Bilteman polkupyörän satuloita. Eivät kestä käyttöä, eivätkä vastaa laadullisesti oikeita satuloita, joiden hintaluokka on sellaista 150-250 euron haarukassa. Biltemasta ei saa polkupyörän osia, romuja kylläkin. Esimerkiksi Bilteman myymät polkupyörän kumit ovat silkkaa roskaa, jotka eivät kestä metsässä ajoa. (Hajoavat räjähtämällä suikaleiksi). Samoin B-kaupan myymät shimanon osat ovat halvinta mahdollista Shimanoa. ovat muuten todennäköisesti jopa piraatteja eivätkä edes aitoa halpakuraa. Biltemasta ei saa mitään sellaista mitä voisi laittaa kiinni oikeaan polkupyörään. Bilteman romut käyvät kiinni kyllä nimenomaisesti Bilteman Yosemite-halpapyöriin ja muihin hengenvaarallisiin halpavirityksiin, mutta kunnon polkupyörään Biltemasta ei saa mitään. Eikä pidä ostaa mitään minkä aikoo laittaa kiinni oikeaan polkupyörään. Polkimet ostetaan pyöräliikkeestä pyöräliikkeen tarjoamalla takuulla ja oikealla asiakaspalvelulla. Pyörän renkaat ostetaan oikeasta pyöräliikkeestä käypään hintaan ja mieluummin kannattaa sitten ostaa kerralla kalliit ja hyvät kumit. Schwalbe ja Continental tekevät hyviä pyörän renkaita, samoin Michelin. Satulat ostetaan pyöräliikkeestä pyöräliikkeen tarjoamalla takuulla ja asiakaspalvelulla. Samoin takapakat, vaihtajat, vaijerit, kuoret ja ylipäätään pyörän komponentit ostetaan oikeasta pyöräliikkeestä hintaan jolla saa laatua. Polkupyörä OSTETAAN PYÖRÄLIIKKEESTÄ ei koskaa Biltemasta. Biltemasta ei saa polkupyöriä, vaan pyörän näköisiä esineitä. Pyörän näköinen esine maksaa 200 euroa, mutta polkupyörän tunnistaa siitä, että hinta lähentelee 1000 euroa muutaman euron heitolla korkeintaan. Mikään ei ole säälittävämpi kuin Bilteman Yosemite, jonka satulassa lukee isolla BILTEMA. Sellaisella ajelevan kannattaisi hävetä syvästi. Se on silkkaa tyhmyyttä ja laiskuutta kun menee ostamaan pyörän Biltemasta, vaikka Biltemakin neuvoo: osta pyöräsi kalliimmalla jostain muualta (ei mene niin paljon rahaa sairaala- ja hautauskuluihin). Itse en nouse enää ikinä Yosemiten selkään. Haluan päästä pyörälenkiltä elävänä kotiin, sensijaan, että kuolisin siksi, että halpa ja paska Yosemite katkeaa alle, kun se ei kestä edes tavallista kaupunkiajoa, puhumattakaan rankasta maastolenkistä. Pyörän kuuluu kestää saamansa rangaistus olipa se millainen tahansa röykytys. Siksi maasto ja dirttipyörät eivät koskaan voi olla Bilteman tuotteita. Edes maantiepyörä ei voi olla Bilteman tuote, koska runkoon vain ei yksinkertaisesti voi luottaa. Enkä kyllä uskaltaisi istua Bilteman myymän satulaputkenkaan päällä uskoen, että kyllä se kestää. Se ei kestä nimittäin kuitenkaan. Siksi satulaputkikin pitää ostaa oikeasta pyöräliikkeestä. Biltema ei ole pyöräkauppa. Biltema ei ole edes pyörän osia myyvä kauppa. Biltema myy silkkaa halpakuraa halpakuraa edustaviin tappavan vaarallisiin vehkeisiin. Yosemite on merkki, joka tulee kiertää kaukaa.
Bilteman satulat eivät sitten ole Veloja
22
5746
Vastaukset
- kun pitää
Kauheasti on pitänyt vaihtaa osia pyörääsi. Itsellä merkkipyörä ja satula hajosi kerrostalon alakerrassa (kolhoosit nääs), jonka korvasin biilteeman kalliimmalla mallilla ja hyvin on kestänyt.
- Hermeksestä vuosimallia
1956, siinäpä pyörä joka on palvellut moitteettomasti minua uudesta asti, eikä näytä väsymisen merkkejä vieläkään. Ajokilometrejä on takana enemmän kuin monella autolla. Ostin pyörän Tullinpuomin Rakesta tuonna vuonna, enkä ole katunut! Vankka peruspyörä, ei vaihteita, ei käsijarruja, mutta loistava ajettava. Pyörän ainoat viat ovat: Väkisin poljettava muuten ei kulje ja satula päin persettä!
- clement
Hermeksestä vuosimallia kirjoitti:
1956, siinäpä pyörä joka on palvellut moitteettomasti minua uudesta asti, eikä näytä väsymisen merkkejä vieläkään. Ajokilometrejä on takana enemmän kuin monella autolla. Ostin pyörän Tullinpuomin Rakesta tuonna vuonna, enkä ole katunut! Vankka peruspyörä, ei vaihteita, ei käsijarruja, mutta loistava ajettava. Pyörän ainoat viat ovat: Väkisin poljettava muuten ei kulje ja satula päin persettä!
Näin siinä käy, kun ostaa kerralla oikean pyörän! Hermes on tunnettu "parhaana pyöränä ikinä".
- muuta väliä
Hermeksestä vuosimallia kirjoitti:
Kunhan oli Oeglandin (vai miten se nyt kirjoitettiin) runko ja sen toisen osavalmistajan kapat (torpedo ei ollut hyvä, vaan se toinen, kun vaan muistas)
- HärskiHarri
hihihihih..pyyhihän vaahto pois suunpielestä... Laadullisesti oikeita satuloita saa ihan alle satasella. Se riippuu siitä peffasta mikä sopii, ei siitä paljon lukee euroja hintalapussa.
- mervi&matti takiainen
Mutta hihipoitsu kaipaa yli satasen maksavaa velo-satulaa HAHAHA http://www.jensonusa.com/store/product/SA407A85-Velo Pronto-Z1 Saddle.aspx
- sivullinen vaan
mahtaa korviesi välissä liikkua tai hölskyä kun noin vaahtoat. Ei sun ole pakko ostaa Biltemasta yhtään mitään. Mene pyöräilemään siitä.
- Kyhäilijä
Entäs jos Biliksestä ostetussa satulassa lukee muoviosassa Velo? Minun satulassa lukee. Kenes valmistama se on? Onx mua huijattu? Ooksää Motonetis duunis?
- --------------
Nyt varmaan on sitten taas hyvä mieli. Voin muuten suoraan sanoa, ettet ole oikeaa pyörää koskaan nähnytkään. Tässä sulle sellainen: http://wautsi.com/2008/09/09/24-karaatin-kultainen-polkupyora-uskaltaisitko-jattaa-kadulle/
- clement
Kuvan pyörä on äärimmäisen kevyt poljettava:)
- ajatus vaan
tähän liittyen: >Mikään ei ole säälittävämpi kuin Bilteman Yosemite, että todellisuudessa mikään ei ole niin säälittävää, kuin se, että joku ottaa "elämäntehtäväkseen" arvostella muiden tekemisiä ja elämänvalintoja. Mutta jatka samalla linjalla jos itsetuntosi siinä kohenee. Tästä: "Biltema myy silkkaa halpakuraa halpakuraa edustaviin tappavan vaarallisiin vehkeisiin. " halutessaan Biltema voisi varmastikin lähteä jatkoselvityksiin, mutta tuskimpa ovat kiinnostuneita "wannabe kova pyöräilyjätkä" avautumisista. Voisit kuitenkin meille muille foorumisteille kertoa esimerkkejä tilanteista joissa bilteman pyörä on tappanut tai vammauttanut pyöräilijän, siten että vika on nimenomaan ollut pyörässä! Älä kiertele, pistä todisteet pöytään, vai oliko p*ska puhetta? Taisi olla.
- fillaristi mies-81
Biltema voi ihan kaikessa rauhassa viedä asian ihan niin pitkälle kuin tykkäävät. Siinä mitataan sitten suomalaisen sananvapauden toteutuminen. Se on kumma jos ei voi laillisesti sanoa, että Biltema myy halpaa kuraa halpoihin ja hengenvaarallisiin vehkeisiin. Ei siinä mitään, minä voin mennä mielipidevankina vankilaan kyllä muutamaksi vuodeksi. Yhteiskunta sen lystin maksaa, ei ole minulta pois, jos yhteiskunta haluaa maksaa vankilapäiväni. Minä otan reissun loman kannalta. Bilteman pyörät ovat aiheuttaneet paljon loukkaantumisia ja Turussa jopa kuoleman. Eräs korkeasti koulutettu neurokirurgi kuoli kun Bilteman Yosemitesta katkesi ohjainkannatin kesken ajon. Kuuluisa on myös tapaus, jossa 14-vuotias muksu loukkasi päänsä pahasti kun Bilteman Yosemite täysjousto katkesi alle. Itse olen katkaissut yhden Yosemite High sierran ja toisesta vääntyi takahaarukka jumiin kun ei kestänyt ihan tavallistakaan ajoa. Tiedän myös tapauksen jossa pieni lapsi loukkaantui kun Yosemiten etuhaarukka katkesi asfaltilla yllättäen. Löytänet lisää tapauksia googlettamalla. Suomessa on vallalla sellainen kummallinen trendi, että kansalaiset ihan itse hyökkäävät sananvapautta vastaan. Voithan sinä toivoa, että Biltema lähtee jatkoselvityksiin, mutta se olisi yksiselitteinen hyökkäys sananvapauden periaatetta vastaan. Ei kenenkään ole pakko pitää Bilteman tuotteista ja niistä saa kyllä kertoa totuuden, etenkin omakohtaisen karvaan käyttökokemuksen jälkeen. Kohta sitä ei voi enää sanoa minkäänlaista poikkipuolista mielipidettä kun se on heti vähintään rikos ihmisyyttä vastaan. Mahtaako kansalta olla unohtunut se tosiasia, että myös viha on perusoikeus ja jokaisella on oikeus vihata toista ihmistä tai jotakin asiaa aivan rauhassa. Viha täytyy voida myös ilmaista vapaasti ilman että se on heti rikos. Sananvapaus on loukkaamaton ja sitä tulee suojella. Suomi on saanut eniten nootteja kansainväliseltä ihmisoikeustuomioistuimelta nimenomaan sananvapauden polkemisesta.
- borat: NOT!
fillaristi mies-81 kirjoitti:
Biltema voi ihan kaikessa rauhassa viedä asian ihan niin pitkälle kuin tykkäävät. Siinä mitataan sitten suomalaisen sananvapauden toteutuminen. Se on kumma jos ei voi laillisesti sanoa, että Biltema myy halpaa kuraa halpoihin ja hengenvaarallisiin vehkeisiin. Ei siinä mitään, minä voin mennä mielipidevankina vankilaan kyllä muutamaksi vuodeksi. Yhteiskunta sen lystin maksaa, ei ole minulta pois, jos yhteiskunta haluaa maksaa vankilapäiväni. Minä otan reissun loman kannalta. Bilteman pyörät ovat aiheuttaneet paljon loukkaantumisia ja Turussa jopa kuoleman. Eräs korkeasti koulutettu neurokirurgi kuoli kun Bilteman Yosemitesta katkesi ohjainkannatin kesken ajon. Kuuluisa on myös tapaus, jossa 14-vuotias muksu loukkasi päänsä pahasti kun Bilteman Yosemite täysjousto katkesi alle. Itse olen katkaissut yhden Yosemite High sierran ja toisesta vääntyi takahaarukka jumiin kun ei kestänyt ihan tavallistakaan ajoa. Tiedän myös tapauksen jossa pieni lapsi loukkaantui kun Yosemiten etuhaarukka katkesi asfaltilla yllättäen. Löytänet lisää tapauksia googlettamalla. Suomessa on vallalla sellainen kummallinen trendi, että kansalaiset ihan itse hyökkäävät sananvapautta vastaan. Voithan sinä toivoa, että Biltema lähtee jatkoselvityksiin, mutta se olisi yksiselitteinen hyökkäys sananvapauden periaatetta vastaan. Ei kenenkään ole pakko pitää Bilteman tuotteista ja niistä saa kyllä kertoa totuuden, etenkin omakohtaisen karvaan käyttökokemuksen jälkeen. Kohta sitä ei voi enää sanoa minkäänlaista poikkipuolista mielipidettä kun se on heti vähintään rikos ihmisyyttä vastaan. Mahtaako kansalta olla unohtunut se tosiasia, että myös viha on perusoikeus ja jokaisella on oikeus vihata toista ihmistä tai jotakin asiaa aivan rauhassa. Viha täytyy voida myös ilmaista vapaasti ilman että se on heti rikos. Sananvapaus on loukkaamaton ja sitä tulee suojella. Suomi on saanut eniten nootteja kansainväliseltä ihmisoikeustuomioistuimelta nimenomaan sananvapauden polkemisesta.
Kun joku nimimerkki kirjoitti ihan intternettiin niin tuon on pakko olla totta!!!!
- fillaripoikanen -81
Minä olen ostanut kolme vuotta sitten Biltemasta satulan jossa lukee Velo ja se on aito Velon satula, nykyään noissa satuloissa lukee Biltema mutta ne ovat ns. OEM-satuloita jotka ovat Velon valmistamia. Meneppäs nyt itsepuolustelemaan sillä Tunturilla ja jousipampulla. =) Jätkä ei tiedä yhtään mitään...
- hieno juttu
että googlella löytyy >Löytänet lisää tapauksia googlettamalla. > Googlella ja youtubella löytyy kyllä ihan miten merkkipyöristäkin katkeaa etupää alta. Ei muutakuin etsimään vaan jos kiinnostaa. Siltä pohjalta sitä voidaankin sitten pistää että kaikki gary fisherit ja trekit on hengenvaarallisia? Terässiipi pyöristä ei löydy, eli se on ilmeisesti internetin voimalla todistettu parhaaksi. Sitä en ymmärrä, yritätkö pönkittää omaa itsetuntoasi hienosta pyörävalinnastasi johtuen alkuperäisellä postilla, kun niin moni suomalainen on tyhmä ja kelpuuttaa biltemankin pyöriä. Olet siis itse viisas, ja sen parempi, mitä tyhmempiä muut ovat. Vai mikä alkuperäisen postin perimmäinen hyöty ja ajatus oli? Minun silmissä se oli toisten/liikkeen haukkuminen. Jos haluat olla oikeasti foorumille hyödyksi, keskity positiivisiin asioihin, ei siihen, että kuka/mikä voisi seuraavaksi löytyä, jota voisi haukkua ja alistaa.
- voi voi
Minäpä olen katkaisut kaksi Tunturin runkoa joten Tunturi on kakka pyörä -en muuten hypännyt edes kolmesta metristä, oli vain 2,5 metriä.
- fillaristi mies-81
fillaripoikanen -81 kirjoitti:
Minä olen ostanut kolme vuotta sitten Biltemasta satulan jossa lukee Velo ja se on aito Velon satula, nykyään noissa satuloissa lukee Biltema mutta ne ovat ns. OEM-satuloita jotka ovat Velon valmistamia. Meneppäs nyt itsepuolustelemaan sillä Tunturilla ja jousipampulla. =) Jätkä ei tiedä yhtään mitään...
Jaa-a. Jousipamppua en ole koskaan omistanut, enkä ylipäätään ymmärrä mitä moisella vehkeellä tekisin. Jousikeula on asia erikseen. Suntouria on ollut ja Syncin versiota halvasta keulasta. Jäykät keulat ovat muuten parempia kuin nuo halvat pomppukepit. Mitä tulee itsepuolustukseen, paras itsepuolustuskeino on karata. Harrastan sellaista itsepuolustuslajia kuin "sluipi", eli vältän ne tilanteet joissa voisi joutua laittamaan edes tikun ristiin jonkun turhanpäiväisen turpakeikan takia. Helpoimmalla pääsee kun antaa toisten tapella ja kävelee ohi säälivästi hymyillen. Musta vyö sluipissa näet =) En vaan viitsi puuttua kadulla toisten asioihin. Jos joku tykkää heiluttaa nyrkkiä niin siitä vaan minun puolestani. Minä kävelen mieluummin kotiin.
- fillaristi mies-81
hieno juttu kirjoitti:
että googlella löytyy >Löytänet lisää tapauksia googlettamalla. > Googlella ja youtubella löytyy kyllä ihan miten merkkipyöristäkin katkeaa etupää alta. Ei muutakuin etsimään vaan jos kiinnostaa. Siltä pohjalta sitä voidaankin sitten pistää että kaikki gary fisherit ja trekit on hengenvaarallisia? Terässiipi pyöristä ei löydy, eli se on ilmeisesti internetin voimalla todistettu parhaaksi. Sitä en ymmärrä, yritätkö pönkittää omaa itsetuntoasi hienosta pyörävalinnastasi johtuen alkuperäisellä postilla, kun niin moni suomalainen on tyhmä ja kelpuuttaa biltemankin pyöriä. Olet siis itse viisas, ja sen parempi, mitä tyhmempiä muut ovat. Vai mikä alkuperäisen postin perimmäinen hyöty ja ajatus oli? Minun silmissä se oli toisten/liikkeen haukkuminen. Jos haluat olla oikeasti foorumille hyödyksi, keskity positiivisiin asioihin, ei siihen, että kuka/mikä voisi seuraavaksi löytyä, jota voisi haukkua ja alistaa.
Pointtina oli kertoa yksinkertaisesti totuus siitä mitä Biltemasta saa. Olen ihan itse katkaissut hyppimättä Yosemiten ja toisesta vääntyi takahaarukka kun ei kestänyt XC-maastoilua. Maastopyörä joka ei kestä maastoa? Ja ne Bilteman myymät pyöräosat... Mutta olkoot. Tällä palstalla on ennenkin ollut esillä juttuja joissa on kerrottu miten vaarallisia Bilteman Yosemitet ovat. Täysillä joustaminen ei ole lainkaan kiva juttu kuten on ennenkin todettu. Kai sitä voi koettaa valistaa ihmisiä valitsemaan pyöränsä fiksusti.
- Velo
Ainakin minun biilteemasta ostamassani satulassa on Velo ja R-merkki... Toki olen sen ostanut n. 6v. sitten joten tämän päivän satuloista en väitä sitä.
- oli halpa
Ja oli halpa silloin, sen sai halvan ketjunsuojan hinnalla, oli lipsahdus käynyt kaupassa silloin joskus... Olis pitänyt ostaa varastoon lisää ;==))
- Kampikumpi
Jaha, kyllä minulla on ollut Biltemasta ostettu satula jossa lukee Velo. Hyvä satula olikin. Totta on että ne Bilteman Shimano- kamat ovat halvimmasta päästä mutta sehän on ikään kuin sen kaupan policy. Edullista tavaraa, ei mitään tuhannen euron fillarin vanteita joita varkaat kuolaavat jo kilometrin päästä. Kuten sanottu niitä kalliita juttuja saa sitten ostaa pyöräliikkeistä, kenen kukkaro kestää.
- pxl_jones
Muutamia vuosia sitten Biltemassa oli myynnissä myös Avidin osia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517143Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?424932HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002768- 1482072
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321627- 181588
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki261567Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3981544Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101313mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111303