lapseni ei

syö

Heippa.. Minulla on 2,5 vuotinen tyttö.. Tyttöni ei syö juurikaan koskaan lounasta taikka muutakaan lämmintä ruokaa.. Tämä on ollut jo jonkin aikaa.. Ensin jäi puuro melkein kokonaan pois ja ajattelin että se vain kävi tökkimään mutta nyt on jääny kaikki muukin ruoka aika vähiin.. Neuvolasta kysyin neuvoa ja sanoivat että jätä välipaloja väliin tai tarjoa myöhemmin uudelleen, tätä ollaan kokeiltu ja tyttö olisi syömättä koko päivän ellei pakottamalla syötä edes jotain..(lelu show pystyyn) jugurtti on melkein ainoa jota syö kokonaan.. Aikaisemmin tämä ongelma oli kotona mutta nyt on ollut tarhassakin eli aamupuuron syö hyvin siinä se sitten olikin.. aamulla syödään joko puuroa tai jugurttia nklo7-8 klo.11-12 lounas eli lämmin ateria klo.14.30 välipala hedelmä tai jugurtti yms. klo17 leipää taikka muuta "pikkuruokaa" klo19.00 iltapala puuroa,leipää tai muroja mikä nyt sattuu kelpaamaan.. ja nämä kaikki ei ole kelvannut pitkään aikaan yhtenä päivänä.. auttakaa mikä neuvoksi pelkään että tyttö on pian pelkkä luuranko.. onko kellään ollut samanlaisia ruuattomuus kausia ja kuinka niistä olette selvinneet?? onko mennyt kuinka nopeasti ohi?

6

814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alotat siitä

      Teet mitä sulle sanatoon ja et rupee pinnaa mistään. Lapset vaatii hieman kuria, muuten niistä tulee ihan mitä sattuu.

    • Mimma27

      "kyllä muksu tietää mikä maistuu" :D Totta puhuen meillä kyllä toi on totta ja muksu-ateriat menee paremmin alas kuin muut. Mitäköhän ne sinne oikein laittaa sekaan?

      • vai että näin..

        minä oon neljäkymmppinen akka,ja vannon että ikinä ei ole meillä muksu päättäny omaa ruokalajiaan. se on selvää ettei kaikesta kaikki tykkää,mutta kyllä se nyt niin vaan on ihan lääkärin jo sanomaa että lapsi ei päätä mitä ja millon syödään!
        kohta alkaa pitsa ja hampparikausio,muuta ei suostu syömään??sitten juomiset,mun siskon lapsi ei TYKKÄÄ VEDESTÄ vaan tahtoo pelkkää mehua juomiseksi..huhuhh..kauhulla mietin hampaita..mutta eip oup mun murhe. mulla on pieni lapsi ja syö kyllä reippaasti kaikkea. joskus tietenkin on tollasia taukoja ettei joku aia uppoa mutta yleensä menee ohi kun syyään välilläerilaisia ruokia. mutta muksu ei kyllä päätä mitä syödään.
        mun kafverin lapset 4,ja 5 v ei suostu syömään kun ainoastaan makkaraa.ei mitään lisukkeita.ei perunaa,ei makarooneja,ei riisä.ei ees leipää. ja sitte äiti itkee mulle ettei mikään kelpaa.ainii kelpaa,saarioisen roiskeläpät lisäks.. voi juma.sanon vaan että tollaset äidit ei lastaan rakasta.


    • minunkin

      mielestäni kannattaisi mennä. Kun allergiat yms on poissuljettu, voi ruokahalun palautumista odotella turvallisin mielin. Ystäväni tyttärellä oli hyvin samanlaista käytöstä ruuan suhteen ja vielä lisäksi vatsantoimintahäiriöitä (vähäisissä määrin). Syyksi paljastui ruoka-aineallergiat (eivät näkyneet iho-oireina, vaan vatsakipuna, ripulina/ummetuksena ja imetymishäiriönä). Tyttö yhdisti itse syömisen vatsakipuun ja kieltäytyi syömästä niitä aterioita, joiden jälkeen vatsa tuli kipeäksi. Hän ei kuitenkaan osannut vielä 2-vuotiaana kertoa vanhemmilleen, että vatsa on kipeä syömisen jälkeen! Kannattaa miettiä muutenkin, onko lämpimien aterioiden syömisessä jotakin, jonka lapsi kokee negatiiviseksi? Oletko koittanut antaa "lämpimän ruuan" kylmänä? Aikuisesta kuullostaa ällöltä, mutta yllättävää kyllä lapsi saattaa syödä näin paremmin...

    • voisi...

      lukea
      http://www.tiede.fi/uutiset/uutinen.php?id=326
      Oletko kokeillut tarjota 'iloisen näköistä' ruokaa, antaa lusikan lapsen käteen ja samaan aikaan syöt itsekkin sen kummemmin lapsen touhuja seuraamatta, ole keskittyvinäsi vaikka päivän lehteen. Tuolla jipolla meidän nirppanokka neiti aikanaan oppi maistelemaan erilaisia ruokia ja söikin lopulta miltei mitä tahansa. Sotkua tulee, mutta mielellään sen siivoaa jos sinne masuunkin jotain päätyy.

    • kyllästynyt vanhus

      ON SE NYT SAATANA! kun ette osaa edes kakaroitanne kasvattaa! eikö sen nyt jumalauta sano järkikin että se kakara pannaan kylmään kellariin viikoksi ja sitten katotaan että maittaako se ruoka! nam nam.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1512
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      164
      1139
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      804
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      691
    Aihe