Taivaan kansi

ja kumppanit

Miksi taivaan kannessa on aukkoja? Mitä on maan alapuolella? Mielestäni teoria kynttilöistä taivaankannen takana on väärä. Voiko maan reunalle ajautunut laiva pudota tuntemattomaan?

18

1014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • missä reiät?

      Mitäs aukkoja taivaankannessa muka on? Taivaankansi lienee antiikista periytyvä, vain kuvitteellinen, mutta silti hyvin hyödyllinen ajatusmalli joka vastaa sitä inhimillistä näkökokemusta että päällämme kaareutuu ikäänkuin juustokupu johon planeetat, tähdet ym. ovat kiinnitettyjä. Millaisia reikiä ajatusmallissa voi olla?

      • Juustokupua havainnoineet kreationistit oli jo 1000 vuotta sitten teitä maapallo uskovaisia ateisteja tuhannesti viisaampia!


    • Tietenkin

      Kauankohan itse kannattelisit taivaankantta, jos se olisi täysin umpinainen?

    • Damaskox

      Taivaankansi oli menneitten aikojen ihmisten luulo Maapallon muodosta. Siis Maapallo oli niitten mielestä pannukakku, jonka reunoissa olisi kiinni tämä "taivaankansi". Sitten kun purjehdittiin sen yli, olis käyny hassusti. Sitten joku tuli ja todisti et pallomme onkin pallo (en muista nimiä, oon kehno teoriassa).

      Oikeastihan laiva vaan purhehtisi ympäri maapalloa ikuisesti, ei se putoa mihinkään. Ja taivaskin on se ilmakehä, joka on myös pallon muotoinen, mutta leijuu tuolla korkeuksissa.

      En sit tiiä taivaankannen aukoista, mutta mulla tulee siitä mieleen ekana noi Otsonireiät, jotka on tulleet meidän saasteista. Auringon ultraviolettisäteily ei suodatu niitten aukkojen kohdilta ja pääsee maan pinnalle tekemään tuhojaan.

      Tämän maankuoren alla on vaippa, ulkoinen ydin ja sisäinen ydin. Kaikki on pelkkää magmaa, jota tulee ulos laavana tulivuorista käsin. Magma on maanalaista kivisulaa ja laava on maankuoren pinnalla olevaa kivisulaa. Sisäinen ydin on rautaa ja nikkeliä.

    • On, Mark. 3:29 Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin."

    • Anonyymi

      Onhan sulla perseessäkin.

      • Anonyymi

        Miksi kukaan postaa tiedepalstalle tuollaista huuhaata? Eikö lapsille ja lapsenmielisille löydy omia palstoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kukaan postaa tiedepalstalle tuollaista huuhaata? Eikö lapsille ja lapsenmielisille löydy omia palstoja?

        Kun ei ole toimivaa moderointia niin troIIaus ja mt-potilaiden möykkä täyttää palstat. Tämä on ollut tilanne S24 palstoilla jo kauan.


    • Anonyymi

      Reiät taivaankannessa ovat tähtiä. Niistä paistaa taivaankannen yläpuolella roihuava taivaan tuli.
      Kuu ja Aurinko ja planeetat eivät ole kiinni Taivaankannessa. Ne leijuvat vapaasti avaruudessa.

      • Anonyymi

        Taivaankannen takuuaika oli 6000 vuotta, koska Ristus tulee silloin takaisin ja luodaan uusi Maa ja uudet taivaat.
        Tämän huomaa siitäkin, että tähdenlenot ovat lisääntyneet. Reikä kupolissa ei tietenkään lennä mihinkään, mutta kupolista irti varisevat palat näyttävä ilmakehässä meteoreilta, joita astronomit selittelevät avaruudesta tulleiksi.
        Mutta kuten Ano Turtiainen Facessa on todennut, Juri Gagarin lausui viimeisiksi sanoiseen, ettei sinne avaruuteen pääse, kun kansi on edessä. Ei sieltä silloin mitään meteoroidejakaan ilmakehään pääse.

        Muinaiset gallialaiset olivat oikeassa. Taivaan kansi putoaa kohta niskaamme, kautta Teutateksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taivaankannen takuuaika oli 6000 vuotta, koska Ristus tulee silloin takaisin ja luodaan uusi Maa ja uudet taivaat.
        Tämän huomaa siitäkin, että tähdenlenot ovat lisääntyneet. Reikä kupolissa ei tietenkään lennä mihinkään, mutta kupolista irti varisevat palat näyttävä ilmakehässä meteoreilta, joita astronomit selittelevät avaruudesta tulleiksi.
        Mutta kuten Ano Turtiainen Facessa on todennut, Juri Gagarin lausui viimeisiksi sanoiseen, ettei sinne avaruuteen pääse, kun kansi on edessä. Ei sieltä silloin mitään meteoroidejakaan ilmakehään pääse.

        Muinaiset gallialaiset olivat oikeassa. Taivaan kansi putoaa kohta niskaamme, kautta Teutateksen.

        Minä muistelen että Gagarinille tuli moottorin sylinterinkansi syliin estämään enemmän etenemisen. Nojoo. Kansi kuin kansi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä muistelen että Gagarinille tuli moottorin sylinterinkansi syliin estämään enemmän etenemisen. Nojoo. Kansi kuin kansi.

        Rakettimoottoreissa ei ole sylintereitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakettimoottoreissa ei ole sylintereitä.

        Gagarini viimeisellä matkalla ei ollut käytössä rakettimoottoreita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakettimoottoreissa ei ole sylintereitä.

        Gagarinin viimeisellä matkalla ei käytetty rakettimoottoreita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakettimoottoreissa ei ole sylintereitä.

        onhan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gagarini viimeisellä matkalla ei ollut käytössä rakettimoottoreita.

        Ei, vaan MIG-15 koneen suihkumoottori, jossa ei myöskään ole sylinterinkasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan MIG-15 koneen suihkumoottori, jossa ei myöskään ole sylinterinkasia.

        Gagarinin viimeisellä matkalla ei todellakaan käytetty suihkumoottoreita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe