kaurapuurosta

äippä23

olenko nyt oikeassa että voin tehdä kaurapuuroa myös pikakaurahiutaleista veteen mikrossa? kuinka te teette/tarjoilette puuron reilu 5kk ikäiselle?

7

631

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syöjä

      Eikös se tule kallimmaksikin tuo pikahiutaleitden syönti. Mikset käytä tavallisia, kiehautat pari kertaa ja sekoitat ja siten annat pyyhen alla hautua 10 min.

    • käytän

      tytöllemme Nallen riisi-, ruis- ja neljän viljan hiutaleita. Kaurapuuro ei tahdo maistua...Teen puolikkaan mikroannoksen = 1/2 dl hiutaleita ja 1 dl vettä. Mikrossa n. 600 teholla 2 min -> sekoitus ja vielä 1 min lisää. Usein lisään vielä lopuksi vähän Nania sekaan ja tietty hedelmäsosetta tykö. Hyvin tekee kauppansa. Meillä tyttö on jo vähän vanhempi (mutta olen siis tehnyt näin 5kk:n iästä lähtien) ja syö puuroa aamuin illoin. Vaihtelen laatua siksi joka aterialle. Teolliset vellit ei maistu, vaan puuroa sen olla pitää ;) Noista lasten puurojauheista on turha maksaa. Jos hiutaleista tulee teidän neidille alkuun liian "karhea" puuro (siis jos on kova kakomaan), niin pyöräytäpä hiutaleita tehosekottimessa ennen keittämistä. Saat näin paljon sileämmän puuron.

    • tehdä..

      Enkä nyt tiedä kuinka se tulisi kalliimmaksi kuin tavallinen hiutaleista tehty puuro?? Ainakaan minun mielestäni ei hinta ole niin ratkaisevasti suurempi, että minuuttihiutaleet vaihtaisin toisiin.. Hintaeroa tulee jos vaihtoehtona olisi kaupan valmispuurot..

      Minä teen mikrossa, vettä ja hiutaleita.. minuutin pidän ja puuro valmis.. tietysti riippuu kypsymisaika hivenen puurolastin koosta, eli tuleeko puuro koululaiselle vai vauvalle.. Mittasuhteita en osaa sanoa, koska tässä vuosien varrella on hyvin oppinut silmämääräisesti mittaamaan. Vauvalle annan puuron kanssa hedelmäsosetta, ja maitoa tilkka..

      • Sekoitettuna

        tutteliin.


      • miten se kalliimmaksi

        tulisi, jos kilohintoja katsoo.. niin kyllä ne pikakaurahiutaleet on kilohinnaltaan ainakin meidän tavallisesti käyttämässä kaupassa halvempia. Ja mikrossa on meilläkin aina tehty, hyvin harvoin kattilassa. Tästäkin on ihmiset montaa mieltä, jonkun mielestä vaan hellalla tehty puuro on hyvää ja ravintoarvonsa säilyttänyttä, mutta itse en mene näitä allekirjoittamaan.

        Tosiaan kannattaa hienontaa niitä hiutaleita vaikka tehosekoittimessa tai vatkata reippaasti kun lisäät hiutaleisiin veden, että ne rikkoontuvat pieniksi jauhosilpuiksi.. On pienen helpompi syödä.

        Ja hedelmäsoseita, maitoa, marjoja ym. voi laittaa sekaan vaihtelua tuomaan! Ja sit vähä isompana meillä ainakin poika tykkää kun laitetaan eri makuisia jugurtteja sekaan..


      • äippä23
        miten se kalliimmaksi kirjoitti:

        tulisi, jos kilohintoja katsoo.. niin kyllä ne pikakaurahiutaleet on kilohinnaltaan ainakin meidän tavallisesti käyttämässä kaupassa halvempia. Ja mikrossa on meilläkin aina tehty, hyvin harvoin kattilassa. Tästäkin on ihmiset montaa mieltä, jonkun mielestä vaan hellalla tehty puuro on hyvää ja ravintoarvonsa säilyttänyttä, mutta itse en mene näitä allekirjoittamaan.

        Tosiaan kannattaa hienontaa niitä hiutaleita vaikka tehosekoittimessa tai vatkata reippaasti kun lisäät hiutaleisiin veden, että ne rikkoontuvat pieniksi jauhosilpuiksi.. On pienen helpompi syödä.

        Ja hedelmäsoseita, maitoa, marjoja ym. voi laittaa sekaan vaihtelua tuomaan! Ja sit vähä isompana meillä ainakin poika tykkää kun laitetaan eri makuisia jugurtteja sekaan..

        että mitenkä niin tulisi kalliimmaksi..tuntuu vaan niin helpommalta tehdä se pieni puuromäärä mikrossa kuin aamuin/illoin kattilassa..minäpä rupean keittelemään sitä sitten mikrossa! :)


      • Oletko katsonut
        miten se kalliimmaksi kirjoitti:

        tulisi, jos kilohintoja katsoo.. niin kyllä ne pikakaurahiutaleet on kilohinnaltaan ainakin meidän tavallisesti käyttämässä kaupassa halvempia. Ja mikrossa on meilläkin aina tehty, hyvin harvoin kattilassa. Tästäkin on ihmiset montaa mieltä, jonkun mielestä vaan hellalla tehty puuro on hyvää ja ravintoarvonsa säilyttänyttä, mutta itse en mene näitä allekirjoittamaan.

        Tosiaan kannattaa hienontaa niitä hiutaleita vaikka tehosekoittimessa tai vatkata reippaasti kun lisäät hiutaleisiin veden, että ne rikkoontuvat pieniksi jauhosilpuiksi.. On pienen helpompi syödä.

        Ja hedelmäsoseita, maitoa, marjoja ym. voi laittaa sekaan vaihtelua tuomaan! Ja sit vähä isompana meillä ainakin poika tykkää kun laitetaan eri makuisia jugurtteja sekaan..

        mitkä määrät niissä on sokeria/makeutusainetta niissä jugurteissa-osta maustamatonta jugurttia ja laita itse sekaan marjoja
        tai rasvatonta piimää marjoja ja surrasauvalla surrrur...paljon parempaa kuin ne "kalliit" sokeripommit!>piimä maksaa euron purkki, altakin...ja jugurtti parikin euroa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      439
      2014
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      207
      1710
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1478
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1471
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      50
      1157
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      1
      1122
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      130
      1068
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1006
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      978
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      34
      956
    Aihe