Olen 32v. Opinnot alkaisi ensi syksynä...mutta, kysymykset kuuluu..
- .kannattaako geolgiksi opiskella?
- Onko töitä??? Asun oulun seudulla ja perheeni takia myös työt pitäisi löytyä läheltä.
- Millainen on geologin työtilanne nyt ja tulevaisuudessa?
- Pääseekö jo opiskeluaikana töihin? Voiko jo kandina päästä työelämään, vai onko maisteri "must"?
- Millaista opiskelu on? Vaatiiko paljon läsnäoloa? Englantia?
- Ja mikä on geologin palkka?
- onko 32v liian vanha?
Niin ja...pärjääkö nainen alalla?
Kannattaako opiskella geologiksi?
10
1593
Vastaukset
- bergsman
Olen 32v. Opinnot alkaisi ensi syksynä...mutta, kysymykset kuuluu..
>>- .kannattaako geolgiksi opiskella?> Onko töitä??? Asun oulun seudulla ja perheeni takia myös työt pitäisi löytyä läheltä.>- Millainen on geologin työtilanne nyt ja tulevaisuudessa?>- Pääseekö jo opiskeluaikana töihin? Voiko jo kandina päästä työelämään, vai onko maisteri "must"?>- Millaista opiskelu on? Vaatiiko paljon läsnäoloa? Englantia?>- Ja mikä on geologin palkka?>- onko 32v liian vanha?>Niin ja...pärjääkö nainen alalla?- Kysymys...
Minne päin maailmaa pääsee/joutuu malminetsintägeologina?
- Lolthor
Palkkaus on luonnontieteellisen alan parhain. Kysele esim. ammattiliitosta(YKL) lisää. Sanotaan vaikka näin että nuori geologi valtiolla 2200e/kk on alhaisimmasta päästä ja kaivoksen x päägeologi 5000e/kk ylhäisimmästä päästä. Voi toki olla kovempikin palkka :) Työskentelee geologeja myös ihan toimitusjohtajina, kaivosyhtiöiden maapäällikköinä, projektijohtajina ja vaikka missä.
- insinööri (geo)
Enpä oikein usko
"kaivoksen x päägeologi 5000e/kk" - oikea geologi
insinööri (geo) kirjoitti:
Enpä oikein usko
"kaivoksen x päägeologi 5000e/kk"Aika halvalla menee, jos näinä aikoina joku päägeologina saa 5000€/kk...
- tosi-insinööri(geo)
Montako kaivosta Suomessa, montako geologia kaivoksessa, montako "Päägeologia" joka muka saisi DI:n palkkaa, ei mene läpi..
- ei ole pakko uskoa..
No, insinööri voi ihan rauhassa olla omassa uskossaan...
- tosi-insinööri(geo)
ei ole pakko uskoa.. kirjoitti:
No, insinööri voi ihan rauhassa olla omassa uskossaan...
Uskonasiahan tämä ei minulle ole?!
Faktaa vain kaipailen.
- faktoja
Viimeisessä vahvistetussa verotuksessa lapin tuhannen suurituloisimman listalla oli ainakin kolme päägeologia... eikä yksikään ihan alhaalla listassa.
- tosi-insinööri(geo)
No, hyvähän se vain on, muuten, useita geologeja on myös omistajina/johtamassa kaivosfirmoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1175472Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744361711- 2001203
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111173Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk201169Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861063Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47951- 64951
- 64906
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64846