Olen 32v. Opinnot alkaisi ensi syksynä...mutta, kysymykset kuuluu..
- .kannattaako geolgiksi opiskella?
- Onko töitä??? Asun oulun seudulla ja perheeni takia myös työt pitäisi löytyä läheltä.
- Millainen on geologin työtilanne nyt ja tulevaisuudessa?
- Pääseekö jo opiskeluaikana töihin? Voiko jo kandina päästä työelämään, vai onko maisteri "must"?
- Millaista opiskelu on? Vaatiiko paljon läsnäoloa? Englantia?
- Ja mikä on geologin palkka?
- onko 32v liian vanha?
Niin ja...pärjääkö nainen alalla?
Kannattaako opiskella geologiksi?
10
1501
Vastaukset
- bergsman
Olen 32v. Opinnot alkaisi ensi syksynä...mutta, kysymykset kuuluu..
>>- .kannattaako geolgiksi opiskella?> Onko töitä??? Asun oulun seudulla ja perheeni takia myös työt pitäisi löytyä läheltä.>- Millainen on geologin työtilanne nyt ja tulevaisuudessa?>- Pääseekö jo opiskeluaikana töihin? Voiko jo kandina päästä työelämään, vai onko maisteri "must"?>- Millaista opiskelu on? Vaatiiko paljon läsnäoloa? Englantia?>- Ja mikä on geologin palkka?>- onko 32v liian vanha?>Niin ja...pärjääkö nainen alalla?- Kysymys...
Minne päin maailmaa pääsee/joutuu malminetsintägeologina?
- Lolthor
Palkkaus on luonnontieteellisen alan parhain. Kysele esim. ammattiliitosta(YKL) lisää. Sanotaan vaikka näin että nuori geologi valtiolla 2200e/kk on alhaisimmasta päästä ja kaivoksen x päägeologi 5000e/kk ylhäisimmästä päästä. Voi toki olla kovempikin palkka :) Työskentelee geologeja myös ihan toimitusjohtajina, kaivosyhtiöiden maapäällikköinä, projektijohtajina ja vaikka missä.
- insinööri (geo)
Enpä oikein usko
"kaivoksen x päägeologi 5000e/kk" - oikea geologi
insinööri (geo) kirjoitti:
Enpä oikein usko
"kaivoksen x päägeologi 5000e/kk"Aika halvalla menee, jos näinä aikoina joku päägeologina saa 5000€/kk...
- tosi-insinööri(geo)
Montako kaivosta Suomessa, montako geologia kaivoksessa, montako "Päägeologia" joka muka saisi DI:n palkkaa, ei mene läpi..
- ei ole pakko uskoa..
No, insinööri voi ihan rauhassa olla omassa uskossaan...
- tosi-insinööri(geo)
ei ole pakko uskoa.. kirjoitti:
No, insinööri voi ihan rauhassa olla omassa uskossaan...
Uskonasiahan tämä ei minulle ole?!
Faktaa vain kaipailen.
- faktoja
Viimeisessä vahvistetussa verotuksessa lapin tuhannen suurituloisimman listalla oli ainakin kolme päägeologia... eikä yksikään ihan alhaalla listassa.
- tosi-insinööri(geo)
No, hyvähän se vain on, muuten, useita geologeja on myös omistajina/johtamassa kaivosfirmoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389