teen siis perunamuusin ihan normaalisti: sähkövatkaimella muusaan perunat, lisään maitoa ja suolaa. ihmettelen suuresti, että MIKSI aina joskus, oisko kerran kymmenessä muusintekokerrassa, muusi menee yhtäkkiä liisterimäiseksi ja ällöttäväksi??!! mistä tämä johtuu?! en käsitä mitä olisin tehnyt erilailla silloin, kun se muuttui liisteriksi!!
Vastaukset 8
- Pottulajikkeesi
Teetkö joka kerran muusin saman sortin perunasta?
Jauhoisempi peruna, parempi muusi. Kovamaltoinen peruna liistraa helposti.
Uuusi peruna, paras liisterimuusi, olipa lajike mikä hyvänsä. - vaikuttaa
Kuin myös se tekniikka, jolla perunan survot. Mitä enemmän sitä vatkaat, sen enemmän liisteröityy, helpoiten onnistuu (liisteröitymättä) tuollaisella perunasurvimella: http://www.vapaa-aika.com/images/T182179.jpg
- ....
Teen perunan aina perinteisellä metallisella survimella, en koskaan sähkövatkaimella. Käytän myös jauhoisia perunoita, tai yleislaaduista van Goghia, joka on tarpeeksi jauhoinen sopiakseen muusiin. Rosamundakin käy, mutta mielestäni se ei ole tarpeeksi maukasta muusiin, sopii paremmin uuniperunaksi, jossa täyte antaa lisää makua.
Survon ensin keitetyt perunat kunnolla, lisään suolan, sitten kuumennettu maito, laitan aina kuumaa - en koskaan kylmää maitoa. Viimeiseksi voita ei-niin-kohtuullinen-nokare. - Solukalvopettää
Van goghin käyttäjien kommenteista päätellen se on muita vastaavia lajikkeita herkempi liisteröitymään. Siinä on ilmeisesti heikompi solurakenne mikä joissakin tilanteissa pettää ja aiheuttaa liisteröitymisen. Solurakenteen pettämistä voi aiheuttaa pidentynyt keittoaika ja rankempi soseuttaminen. Ehkä van goghia ei pitäisi survoa niin "kunnolla", vaan hiukan varoen.
Kerran kokeilin surauttaa koneella ja liisteriksi meni. Taitaa olla liian tehokas?Käytän siis aina perinteistä metallista käsisurvinta.
- liisteriä
Vastaus on tässä: "sähkövatkaimella muusaan perunat"
- aikamontamuussia
Perunassa on tärkkelystä todella paljon, joten sitä ei pidä vatkata kuin hyvin hyhyen ajan. Paras perunamuussi tulee survomalla ja aivan lopuksi käsin vispilällä muutaman kierros (lämmintä maitoa, voita ja suolaa)
- muusiruoka
Te jotka ette käytä sähkövatkainta (tai käsi-), niin tuleeko siitä muusista kuohkeaa? Saako ne ihan kaikki kokkareet sitten myös pois? Minusta muusi on auttamattomasti pilalla, jos siellä on yhtään kokkaretta, loppuu syöminen siihen. Mä olen aina käyttänyt sähkövatkainta, eikä ole ikinä mennyt liisteriksi. Ilmeisesti on kyse siitä, kuinka kauan vatkaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741660- 231162
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134896Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189816- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 48538
- 69530
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32508- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28422- 40417
- 34414
- 33413
- 16399
- 82398