Rössypottu

Saukki

Vanhanajan rössypottu on hävinnyt menneisyyden tuuliin valitettavasti. Nykyisen pizza/hampurilaiskulttuurin edustajat ei vät tiedäkään miten maukkaasta ravitsevasta ruoasta on kyse.
Ja jos joku haluaa reseptin niin tässäpä yksi. Mukana on myös rössyn (veripaltun) ohje.

http://www2.kyamk.fi/~cmame/rossy/ruuat.html

Toinen perinneruoka, kopratalkkuna, on myös kokeilemisen arvoinen niin ja itrapottu.

9

1926

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mukavaa lukia

      Melekeen oikialla murteella rivattua tekstiä. Jos kuka tekkee nuilla ohojeilla, nii saapi historian havinat liikkeelle. Nuot ova kaikki niiiin hyvvää! Kannattee kokkeilla jokkaisen.
      Lissäisin vielä: Kopratalakkuna on sekkii kokkeilemisen arvone ja itrapottu kansa!
      Pietään mejän murre ylläällä, eiköstä?
      En oo ite oulusta, enkä siltikkää pelekää polliisia, oon pohojosemmasta!

    • tehnyt rössypottuja

      Omalla reseptillä, paitsi rössyt ostan kaupasta, helpompaa ja en halua verellä kotiani sotkia. Lapset eivät oikein tykkää siitä, kun ei sitä nykyään koulussakaan tarjota.

    • J

      Mistä oulu kaupoista tota rössyä löytyy tai saa? Ite teheny kerran ja nytte tekis mieli tehä lissää.

    • hyi saatana

      kaikkee paskaa ihmiset suostuu syömään,kuin jotain helvetin rössypottua. meä aivokii syön makiaa soppaa ja puistan leipää. saveropoja mansikatkii holajaa kurkust alas.saa hävitäkkii maailma kartalt koko rössypottu,vai mikä räsyvittu nyt olikaa.

    • -

      Veriruoat eivät koskaan ole olleet suuren yleisön mieleen, kyse ei todellakaan ole mistään 'pizza/hampurilaiskulttuurista', joten olet rössyinesi ihan syystäkin vähemmistössä.

      • On ja ei ...

        Rössy on aika ruman kuulloinen sana, johtuisko myös siitä? Jostain syystä mustaa makkaraa kuminkin syödään aika paljon ja isossa osassa Eurooppaa se on herkku. Rössy maistuu aika samalta kuin musta makkara, eli on se hyvää jos uskaltautuu maistamaan.


    • Rössy

      Itse tykkäsin koulussa rössypotusta, tosin vasta aikuisena selvisi, että se rössy tehdään verestä. Taidanpa kokkailla ja kokeilla vieläkö maistuu.

      Mustamakkara on herkkua!

    • elliivo

      Kymissä ei verestä kokattu kuin verilettuja. Muistan pienenä tyttönä itkeneeni katkerasti kun äiti pakotti syömään verilettuja ja minun mielestäni ne oli tehty itikoista! En kai ollut nähnyt verta muuta kuin silloin kun itikan litsasi käsivarteen :)
      En ole sittemminkään ihastunut veren syöntiin vaan ihan muut pöperöt ovat mieliruokaani. Mäkkärissä en ole syönyt kuin kaksi kertaa elämässäni.

    • savolaiset tekevät

      mykysoppaan mykyt verestä ja jauhoista,on pirunhyvää ruokaa sitä syö vielä syömisen jälkeenkin tupla santsin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe