Sivistyslautakunnan puheenjohtaja lateli t-y-ö-n-j-u-h-l-a-s-s-a:
"Mikään kunnallispolitiikassa ei nostata ihmisten tunteita niin paljon kuin osastomme sisällä tapahtuva toiminta. Me emme ole vain tuulisella paikalla, vaan voisi sanoa että ajoittain olemme jatkuvassa myrskyn silmässä. Ja tästä syystä ei näy riittävän, että annamme kaikkemme, osaamisemme ja taitomme työhön, vaan joudumme liian usein puolustamaan itseämme, tekemisiämme.
Me emme saa saa osaksemme vain kritiikkiä, vaan me saamme koko ajan ohjeistusta, miten nämä hommat pitäisi hoitaa. Kaikilla näyttää olevan asiantuntevuutta osastomme asioihin."
Voi että mua hävettää, työnjuhlassa, jossa pitäisi olla iloa, rupeat valitusvirttä veisaamaan. Että viitsit!
Edelleen: Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Jos kritiikki olisi aiheetta tullut, se olisi ollut helpompi sivuuttaa ja unohtaa, mutta kun ei ole tullut, niin pitää sanoa yhtä ja toista puolustukseksi.
Että viitsit vielä keskustelua vaientaa! Demokratiaa kutistaa! Taidat olla väärällä paikalla. Sivistyksen tuoma hyve on se, että on sananvapaus ja saa ottaa kantaa.
Ja että melua olisi ollut tyhjästä, vilkaisepa esimerkiksi linkin taakse
http://www.kemijarvi.fi/paatokset/kokous/2009677-5.HTM
Noudattakaa vain lakia. Kuunnelkaa ihmisiä. Antakaa arvo toisillekin (että te ole sen kummempia asiantuntijoita kuin muutkaa, turha luulo pois!). Olkaa ihmisten palvelijoita, toimikaa äänestäjien tahdon mukaisesti.
Näyttäkää toiminnallanne, että ansaitsette kiitoksen ja kunnioituksen. Sivistysosaston toiminta kun on ollut viitosen luokkaa koko ajan - saanut suorastaan hävetä, mitä on kirjoitettu: Hyvä veli valitsee ja pieni piiri pyörii, Missä kirjastossa sivistysosaston pöytäkirjat? Ovatko virat olleet laillisesti haussa? Miksi samat epäpätevät valitaan opettajiksi vuosi toisensa jälkeen? Eikö virkoihin edes yritetä saada päteviä?
Toivottavasti Kärkkäisen aikana tuo viitonen nousee edes seittoseen. Että silleen!
Kärkkäinen? Huono puhe!
32
1105
Vastaukset
- Väärä valinta
Kaikki ne sivistyslautakunnan puheenjohtajiksi pääsevätkin!
- Tankatkaa päähän
Tarkoittaakohan Kärkkäinen puheellaan jotain tuohon Soppelan koulun lakkauttamisasioihin liittyviä asioita:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8131220
Kärkkäinenhän ei ole edes kauan ollu sivistyslautakunnan puheenjohtajana, ja heti aloittaa uikutuksensa. Ei tiedä hyvää.
http://www.kemijarvi.fi/paatokset/kokous/TELIN-4.HTM
Minua on ihmetyttänyt, että kun kouluverkkosuunnitelmaa on tehty, niin siinä on istunut kyseisten koulujen rehtoreita. Kuka hullu antaisi oman virkansa mennä? Lukekaa siis hallintomenettelylakia! Ja hoitakaa hallintoa niin että se ei yksistään ole uskottava vaan näyttää siltä!
Ja kritiikkiä on tullut kouluverkkosuunnitelman tekemisen vitkuttelusta:
http://www.kemijarvi.fi/paatokset/kokous/2009695-3.HTM
Siis kansa ei ole tyhää räksyttänyt. Kyllä nyt joku räksyttää tyhjää, Kärkkäinen, ja se taidat olla nimenomaan Sinä! - Totta sivistyskunnassa?
Tankatkaa päähän kirjoitti:
Tarkoittaakohan Kärkkäinen puheellaan jotain tuohon Soppelan koulun lakkauttamisasioihin liittyviä asioita:
Kärkkäinenhän ei ole edes kauan ollu sivistyslautakunnan puheenjohtajana, ja heti aloittaa uikutuksensa. Ei tiedä hyvää.
http://www.kemijarvi.fi/paatokset/kokous/TELIN-4.HTM
Minua on ihmetyttänyt, että kun kouluverkkosuunnitelmaa on tehty, niin siinä on istunut kyseisten koulujen rehtoreita. Kuka hullu antaisi oman virkansa mennä? Lukekaa siis hallintomenettelylakia! Ja hoitakaa hallintoa niin että se ei yksistään ole uskottava vaan näyttää siltä!
Ja kritiikkiä on tullut kouluverkkosuunnitelman tekemisen vitkuttelusta:
http://www.kemijarvi.fi/paatokset/kokous/2009695-3.HTM
Siis kansa ei ole tyhää räksyttänyt. Kyllä nyt joku räksyttää tyhjää, Kärkkäinen, ja se taidat olla nimenomaan Sinä!Onko tosiaankin näin?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8123319#comment-37774623 - Mukana ollut
Totta sivistyskunnassa? kirjoitti:
Onko tosiaankin näin?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8123319#comment-37774623Minä en tunnistanut kyseisestä puheesta mitään tuon kaltaista, mitä edellä täällä puhutaan. Minä kuulin koko puheen ja siinä puhuttiin yleisellä tasolla ja kokonaisuuksista. Sitä paitsi puhe oli suurimmaksi osaksi kannustusta.
Kemijärvellähän on tapana lukea lehdistä yksi lause ja siitä nostattaa sota. Toki se palvelee aina sitä älähtäjää itseään. - Ääää?
Mukana ollut kirjoitti:
Minä en tunnistanut kyseisestä puheesta mitään tuon kaltaista, mitä edellä täällä puhutaan. Minä kuulin koko puheen ja siinä puhuttiin yleisellä tasolla ja kokonaisuuksista. Sitä paitsi puhe oli suurimmaksi osaksi kannustusta.
Kemijärvellähän on tapana lukea lehdistä yksi lause ja siitä nostattaa sota. Toki se palvelee aina sitä älähtäjää itseään.Älä puhu tyhjää että lehdistö valehtelisi. Puhe näyttää olleen kiitoksen kerjäämistä, hoitakoot ensin hommansa ja hoitakoon hyvin, niin kyllä kiitosta tulee.
Kai tuo Kärkkäinen kissa on - kissahan se kiitoksella elää. Olisi puhunut asian valtuustossa, eikä kiitosjuhlassa, jossa pitäisi kannustaa työntekijöitä jaksamaan, eikä tuoda esille: me ollaan niin hyviä, ettekö te huomaa, me tehään töitä kovasti sivistysosastolla, huomatkaa meidät, lopettakaa keskustelu, me ollaan asintuntijoita muut eivät... paskat nuo mitään asiantuntijoita ole. - ja kirvesvartta
Ääää? kirjoitti:
Älä puhu tyhjää että lehdistö valehtelisi. Puhe näyttää olleen kiitoksen kerjäämistä, hoitakoot ensin hommansa ja hoitakoon hyvin, niin kyllä kiitosta tulee.
Kai tuo Kärkkäinen kissa on - kissahan se kiitoksella elää. Olisi puhunut asian valtuustossa, eikä kiitosjuhlassa, jossa pitäisi kannustaa työntekijöitä jaksamaan, eikä tuoda esille: me ollaan niin hyviä, ettekö te huomaa, me tehään töitä kovasti sivistysosastolla, huomatkaa meidät, lopettakaa keskustelu, me ollaan asintuntijoita muut eivät... paskat nuo mitään asiantuntijoita ole.Tämä aloitettu keskustelu osoittaa juuri sen, että itse asia ei ole tärkeä, Väitetään tuntematta asioita. Taitaa olla niin, että Kärkkäinen on astunut varpaillesi ja nyt täytyy väkisin muuttaa hänen puheensa ja vaikka minkä perusta. Oletko häneltä itseltä kysynyt mitä hän sanoi tai ajattelee. Hän puhui työntekijöille, ei sinulle ja yleisölle. Tässä haiskahtaa joku, mutta mikä? Puhe ei yleensä ole pari lausetta, puhe on kokonaisuus ja siksi emme voi tietää mitä se piti sisällään. Mistä tiedät että hän puhui jostakin siitä, mistä pitäisi valtuustossa puhua. Luulen että tämän sopan takana hämmentelee sama henkilö. Kun lueskelin posti, niin onhan täällä ennenkin yritetty saada soppaa aikaiseksi.
- Soopaa puhut
ja kirvesvartta kirjoitti:
Tämä aloitettu keskustelu osoittaa juuri sen, että itse asia ei ole tärkeä, Väitetään tuntematta asioita. Taitaa olla niin, että Kärkkäinen on astunut varpaillesi ja nyt täytyy väkisin muuttaa hänen puheensa ja vaikka minkä perusta. Oletko häneltä itseltä kysynyt mitä hän sanoi tai ajattelee. Hän puhui työntekijöille, ei sinulle ja yleisölle. Tässä haiskahtaa joku, mutta mikä? Puhe ei yleensä ole pari lausetta, puhe on kokonaisuus ja siksi emme voi tietää mitä se piti sisällään. Mistä tiedät että hän puhui jostakin siitä, mistä pitäisi valtuustossa puhua. Luulen että tämän sopan takana hämmentelee sama henkilö. Kun lueskelin posti, niin onhan täällä ennenkin yritetty saada soppaa aikaiseksi.
Huvittaa lukea tämän kirjoittajan tekstiä; yrittää sanoa jotain, mutta mitään järkevää ei ole tarjolla; yrittää syöttää pakolla makkarapötköä.
Olen tuon kirjittajan kanssa samaa mieltä, joka sanoo häpeävänsä Kärkkäisen puhetta. Eikö Kärkkäisellä ollut muuta, ja nimenomaan tärkeämpää sanottavaa? Heikoilla eväillä hän oli liikkeellä.
Haluaisin tietää, miksi Kärkkäinen ei ollut valtuuston kokouksessa, jossa säilytettiin Soppelan koulu. Hänen ASIANTUNTIJUUTTA olisi tarvittu. Siellä kun istui niitä myrskyn silmään ajajia, niitä muka asiantuntijoita!
Hah...hah...haa! Voi maailma, mitä sitä saa siis kuulla! - Asiallinen vastaus
Soopaa puhut kirjoitti:
Huvittaa lukea tämän kirjoittajan tekstiä; yrittää sanoa jotain, mutta mitään järkevää ei ole tarjolla; yrittää syöttää pakolla makkarapötköä.
Olen tuon kirjittajan kanssa samaa mieltä, joka sanoo häpeävänsä Kärkkäisen puhetta. Eikö Kärkkäisellä ollut muuta, ja nimenomaan tärkeämpää sanottavaa? Heikoilla eväillä hän oli liikkeellä.
Haluaisin tietää, miksi Kärkkäinen ei ollut valtuuston kokouksessa, jossa säilytettiin Soppelan koulu. Hänen ASIANTUNTIJUUTTA olisi tarvittu. Siellä kun istui niitä myrskyn silmään ajajia, niitä muka asiantuntijoita!
Hah...hah...haa! Voi maailma, mitä sitä saa siis kuulla!Voisiko joku kertoa, mitä niin hävettävää hän puhunut? Olen kuullut, että valtuuston päätös oli etukäteen sovittu ryhmissä. Sehän meni yksimielisesti läpi. Ketähän siellä on kysytty?
- Saako sanoa
Puhetta en ole kuullut, mutta kokemuksesta sanon pari näkökulmaa asiaan.
Olen ollut hänen koulutuksissa monesti, että siltä pohjalta.
Muistakaa hän on dramaturgian ja viestinnän ammattilainen ja osaa asettaa sanansa niin että siitä nousee keskustelua. Toisekseen hän on sivistysasioiden ammattilainen ja tietää mistä puhuu. Ymmärtääkseni ollut alalla pari kymmenntä vuotta ja on ollut aikaisemminkin sivistyslautakunnassa.
Kärkkäinen on tyyppinä sellainen, että katsoo asioita eri näkökulmista ja ei suostu yksisilmäiseen tarkasteluun. Ja yleensä puhuu siitä, mistä tietää.
Hän on toiminnan ihminen ja voi olla pelottava, kun pistää itsensä likoon tosissaan. Mutta tiedän kokemuksesta, että hän tekee asiat, mitkä pitää tehdä.
Hän keskustelee yleensä avoimesti kaikista asioista kaikkien kanssa.
Yritäpä saada suuttumaan, niin et onnistu!- Piika pissaa vähän
Piika pissaa vähän. Kaikilla ei ole suuret eväät.
Oliko Kärkkäisen suurin ongelma koulupuolella se, että osastoa yritetään neuvoa! Jos oli, voi vittu! - Ei Kärkkäisen vika
Piika pissaa vähän kirjoitti:
Oliko Kärkkäisen suurin ongelma koulupuolella se, että osastoa yritetään neuvoa! Jos oli, voi vittu!Kun Kemijärven sivistysosastolla on huono maine, vika ei ole Kärkkäisessä. Joku antoi sivistysosastolle arvosanaksi viitosen, saman annan minäkin!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8131220#comment-38182601
Sorry, mutta ei voi antaa parempaa! - miksi?
Piika pissaa vähän kirjoitti:
Oliko Kärkkäisen suurin ongelma koulupuolella se, että osastoa yritetään neuvoa! Jos oli, voi vittu!onko täällä kaikki arvuuttelua. Mitä hän on tehnyt, en ymmärrä? Kuka on neuvonut ja missä. Mitä hän on puhunut? Jotkut täällä möykkäävät ja mitään selkeää vastauta ei löydy. Mitä on tosiaan tapahtunut, minun tietääkseni ei mitään. on tämä jokin ajojahti, tämähän menee kohta rienamisen puolelle. Kiinnostaa, missä olen tipahtanut kärryltä. Tiedän hänet, enkä ymmärrä siksi koko tätä juttua.
- Hoi
miksi? kirjoitti:
onko täällä kaikki arvuuttelua. Mitä hän on tehnyt, en ymmärrä? Kuka on neuvonut ja missä. Mitä hän on puhunut? Jotkut täällä möykkäävät ja mitään selkeää vastauta ei löydy. Mitä on tosiaan tapahtunut, minun tietääkseni ei mitään. on tämä jokin ajojahti, tämähän menee kohta rienamisen puolelle. Kiinnostaa, missä olen tipahtanut kärryltä. Tiedän hänet, enkä ymmärrä siksi koko tätä juttua.
Tää taitaa olla joku sisäpiirijuttu, ei tästä muuten tolkkua ota. Tuossahan tuo pari päivää sitten iloisesti naureli kun muutama sana vaihettiin.
- Sananvapaudesta kyse
Hoi kirjoitti:
Tää taitaa olla joku sisäpiirijuttu, ei tästä muuten tolkkua ota. Tuossahan tuo pari päivää sitten iloisesti naureli kun muutama sana vaihettiin.
Minuakin ihmetyttää, kun Kärkkäinen on sanonut seuraavasti: (siteeraus alempana). Minua ihmetyttää siksi, kun hän on ollut vain vähän aikaa sivistyslautakunnan puheenjohtajana ja noin sanoo. Puhuuko hän etukäteen, että ymmärtäkää ihmiset, jos emme hoidakaan asioita erinomaisesti.
"Mikään kunnallispolitiikassa ei nostata ihmisten tunteita niin paljon kuin osastomme sisällä tapahtuva toiminta. Me emme ole vain tuulisella paikalla, vaan voisi sanoa että ajoittain olemme jatkuvassa myrskyn silmässä. Ja tästä syystä ei näy riittävän, että annamme kaikkemme, osaamisemme ja taitomme työhön, vaan joudumme liian usein puolustamaan itseämme, tekemisiämme.
Me emme saa saa osaksemme vain kritiikkiä, vaan - Tiedoksi!
miksi? kirjoitti:
onko täällä kaikki arvuuttelua. Mitä hän on tehnyt, en ymmärrä? Kuka on neuvonut ja missä. Mitä hän on puhunut? Jotkut täällä möykkäävät ja mitään selkeää vastauta ei löydy. Mitä on tosiaan tapahtunut, minun tietääkseni ei mitään. on tämä jokin ajojahti, tämähän menee kohta rienamisen puolelle. Kiinnostaa, missä olen tipahtanut kärryltä. Tiedän hänet, enkä ymmärrä siksi koko tätä juttua.
Tää keskustelu on saanut alkunsa, kun Kärkkäinen on puhunut työnjuhlassa seuraavasti:
Me emme saa saa osaksemme vain kritiikkiä, vaan..."
Katso enemmän ylempää!!!!!!!!!!!
Sitten on alettu pohtia sanomisen oikeutusta tai lähtökohtaa!
On kysytty, eikö saa enää vapaasti keskustella ja ottaa kantaa sivistysosaston toimiin, jotka muutenkin ovat olleet esillä. Hänk on sananvapautta rajoittamassa, kun sananvapaus on nimenomaan sivistyksen tuomaa. Sivistysyhteiskunnassahan saa vapaasti sanoa mielipiteensä.
Hänen sanomistaan on pohdittu siinäkin valossa, kun hän on ollut puheenjohtajana muutaman kuukauden. Näinä kuukausinako häntä ja hänen osastoaan on ohjeistettu? Vai puhuuko hän pitkältä ajalta?
En jaksa enää valaista sua, lue edeltä! - valaistuminen
Tiedoksi! kirjoitti:
Tää keskustelu on saanut alkunsa, kun Kärkkäinen on puhunut työnjuhlassa seuraavasti:
Me emme saa saa osaksemme vain kritiikkiä, vaan..."
Katso enemmän ylempää!!!!!!!!!!!
Sitten on alettu pohtia sanomisen oikeutusta tai lähtökohtaa!
On kysytty, eikö saa enää vapaasti keskustella ja ottaa kantaa sivistysosaston toimiin, jotka muutenkin ovat olleet esillä. Hänk on sananvapautta rajoittamassa, kun sananvapaus on nimenomaan sivistyksen tuomaa. Sivistysyhteiskunnassahan saa vapaasti sanoa mielipiteensä.
Hänen sanomistaan on pohdittu siinäkin valossa, kun hän on ollut puheenjohtajana muutaman kuukauden. Näinä kuukausinako häntä ja hänen osastoaan on ohjeistettu? Vai puhuuko hän pitkältä ajalta?
En jaksa enää valaista sua, lue edeltä!Eikö hän ole vitun oikeassa tuossa asiassa, jos tuosta kohtaa on kysymys. Tuon on vain yksi puheen kohta, mutta mitä muuta hän on sanonut. Tuohan pitäisi peilata koko puheeseen.
Mutta eikö hän ole oikeassa, että ainakin viimeiset kymmenen vuotta koulumaailmassa ja vähän muussakin on kiehunut ja kuohunut ja se kuohunta on pois kaikkien työtätekevien myös osattomien jaksamisesta. On ollut koulujen lakkauttamisia, lukioasia jne. Tuskin koko henkilökunta on ihan paskaa, mutta kaikki joutuvat osalliseksi ja silmätikuksi. Ja kyllä niitä ylilyöntejä on kaikkien osalta ja sanottua, menty henkilökohtaisuuksiin ja vaikka mihin. Kuka myrskyä milloinkin on aiheuttanut, niin varmaan poliitikot, kuntalaiset ja sisältä päin myös. Mitä vitun väärää puheessa on sanottu, en ymmärrä.
Kärkkäinen on ollut sitä edellisellä kaudella varapuheenjohtajana ja muistelen että monessa koulukuulemisessa mukana ja kouluja lakkauttamassa. Hän on ollut itse sivistysosaston alaisuudessa töissä ja tuntee oman työnsä kautta sivistysosaston asiat. Luulen että moni salissa oleva on ollut hänen entisiä yhteistyökumppaneita, että mitä siinä kohassa on niin kummaa.
Taitaa olla merkittävä ja pelottava nainen, kun saa tämmöistä aikaseksi yhdellä puheen kohdalla. Minä ymmärrän täysin mitä hän on tarkoittanut ja ihan omasta kokemasta. - KOULUASIAT
valaistuminen kirjoitti:
Eikö hän ole vitun oikeassa tuossa asiassa, jos tuosta kohtaa on kysymys. Tuon on vain yksi puheen kohta, mutta mitä muuta hän on sanonut. Tuohan pitäisi peilata koko puheeseen.
Mutta eikö hän ole oikeassa, että ainakin viimeiset kymmenen vuotta koulumaailmassa ja vähän muussakin on kiehunut ja kuohunut ja se kuohunta on pois kaikkien työtätekevien myös osattomien jaksamisesta. On ollut koulujen lakkauttamisia, lukioasia jne. Tuskin koko henkilökunta on ihan paskaa, mutta kaikki joutuvat osalliseksi ja silmätikuksi. Ja kyllä niitä ylilyöntejä on kaikkien osalta ja sanottua, menty henkilökohtaisuuksiin ja vaikka mihin. Kuka myrskyä milloinkin on aiheuttanut, niin varmaan poliitikot, kuntalaiset ja sisältä päin myös. Mitä vitun väärää puheessa on sanottu, en ymmärrä.
Kärkkäinen on ollut sitä edellisellä kaudella varapuheenjohtajana ja muistelen että monessa koulukuulemisessa mukana ja kouluja lakkauttamassa. Hän on ollut itse sivistysosaston alaisuudessa töissä ja tuntee oman työnsä kautta sivistysosaston asiat. Luulen että moni salissa oleva on ollut hänen entisiä yhteistyökumppaneita, että mitä siinä kohassa on niin kummaa.
Taitaa olla merkittävä ja pelottava nainen, kun saa tämmöistä aikaseksi yhdellä puheen kohdalla. Minä ymmärrän täysin mitä hän on tarkoittanut ja ihan omasta kokemasta.Kärkkäinen on varmaan paikallaan ohjaamassa kouluverkkoasioita Kemijärvellä. Ainakin parempi ja inhimillisempi ja lapset ja nuoret huomioonottavampi kuin edellinen puheenjohtaja Juhani Tapio...
- hienothipiät
KOULUASIAT kirjoitti:
Kärkkäinen on varmaan paikallaan ohjaamassa kouluverkkoasioita Kemijärvellä. Ainakin parempi ja inhimillisempi ja lapset ja nuoret huomioonottavampi kuin edellinen puheenjohtaja Juhani Tapio...
Erja Kärkkäisen puhe sivistysosaston työn juhlassa oli erittäin hyvä kokonaisuus ja osaston työntekijöitä arvostava ja kannustava. Juuri sellainen kuin työn juhlassa pitääkin. Muistamme kaupunginjohtajan, joka koko henkilöstön joulujuhlassa puhui vain säästöistä ja karsimisesta. On todella suuri ero näillä puhujilla Kärkkäisen eduksi. Kärkkäinen on ennenkaikkea taiteilija ja sydämen sivistynyt henkilö, joka ajaa tasapuolisesti yhteiskunnan etua rinnan oman etunsa kanssa. Se on ainutlaatuista Kemijärveläisessä virka- ja luottamusmiesporukassa. Määrättyjen sukujen edustajilla on AINA ensimmäisen oma etu ja oma näkyvyys etusijalla. Vasta sitten, jos mahdollista, ajatellaan pikkuisen yhteiskunnankin etua. Se on tosin harvinaista, koska pitää puolustaa omia etujaan ja kerätä "meriittejä" seuraaviin vaaleihin. Tosin kuntalaistenkin vika tämä on. Kuntalaiset ovat erittäin laiskoja ja saamattomia ottamaan selvää, mitä kaupungin henkilöstössä, kaupungin sisällä, lautakunnissa, kaupunginhallituksessa ja kaupunginvaltuustossa todella puuhataan. Kärkkäinen tietää näistä asioista monelta kantilta ja käyttänyt kaupungin palveluja sekä ollut yrittäjänä niitä tuottamassa ja luottamusmiehenä seuraamassa ja päättämässä niistä. Hänhän olin aikoinaan sittareiden valtuutettuna, mutta turhautui täysin näiden oman edun tavoittelijoiden ja nepotistimin harjoittajien yms. keskellä ja vetäytyi välillä kokonaan politiikasta. Onneksi hän nyt jaksoi palata. Olisipa muissakin lautakunnissa tuollainen puheenjohtaja ja samanlaisia enemmistö niissä, valtuuustossa ja hallituksessa jäseniä, niin Kemijärvi voisi nousta tästä henkisestä lamasta ja ahdingosta. On esimerkiksi täydellinen fiasko, että tärkeän sosiaalilautakunnan puheenjohtajaksi laitettiin täysin näköalaton ja riitoja aikaansaava keittäjä ja teknisen lautakunnan puheenjohtajaksi menneisyyden ajan mies ja vain valituksia aikaansaava henkilö. Tarkastuslautakunnassa taas ei Mustajärvi selvitä toverivirkamiesten tekemiä päätöksiä eikä nykyään ole muutenkaan kiinnostunut kuin metsästäjien etujen ajamisesta. Jotkut odottivat samanlaista näkijää ja tekijää toisesta kulttuuripersoonasta Tapani Niemestä, mutta lääninäyvästäjä on ollut täydellin zero ja suuri pettymys. Ei ole lausunut sanaakaan ja on ollut poissaolojakin paljon! HYVÄ ERJA KÄRKKÄINEN! Koeta jaksaa yksinäistä taisteluasi tuulimyllyjä vastaan.
- Höpöjä lätkit!
miksi? kirjoitti:
Jos julkisuuden henkilö, jos julkisessa virassa oleva joutuu tekojensa ansuista arvostelun kohteeksi nimenomaan teoista, se on kaikkea muuta kuin rienaamista. Vie käräjille! Vie heti! Tiedä mitä puhut! sinäkin voit puhua perättömiä kun väität (siis väität) toisen rienaavan.
Kun täällä ottaa kantaa johonkin, pitää tutustua aiempiin kirjoituksiin. Kukaan ei täällä taustoja selvittele. Arvostelu on lähtenyt liikkeelle Kärkkäisen juhlapuheesta, jossa hän toi esille sivistysosastoa arvosteltavan joskus kovastikin, neuvottavan. Sanoi, että monta kertaa on oltu asintuntevampia kuin sivistysosaston ammattilaiset.
Munkin mielestä puhe ei ole ollut sopiva juhlapuheeksi. sen tarkoitusperiä en tiedä. Kumminkin huono puhe. Kerjättiinkö sillä huomiota? Vedettiinkö mattoa demokratian alta? Negatiivisia mielteitä tulee pakosti mieleen. Sorry, vaikka puhut rienaamisesta. sorry! Olen todella pahoillani puolestasi ja puheen pitäjänkin puolesta. Anteeksi. - Tämäkö johtaa johonkin
Höpöjä lätkit! kirjoitti:
Jos julkisuuden henkilö, jos julkisessa virassa oleva joutuu tekojensa ansuista arvostelun kohteeksi nimenomaan teoista, se on kaikkea muuta kuin rienaamista. Vie käräjille! Vie heti! Tiedä mitä puhut! sinäkin voit puhua perättömiä kun väität (siis väität) toisen rienaavan.
Kun täällä ottaa kantaa johonkin, pitää tutustua aiempiin kirjoituksiin. Kukaan ei täällä taustoja selvittele. Arvostelu on lähtenyt liikkeelle Kärkkäisen juhlapuheesta, jossa hän toi esille sivistysosastoa arvosteltavan joskus kovastikin, neuvottavan. Sanoi, että monta kertaa on oltu asintuntevampia kuin sivistysosaston ammattilaiset.
Munkin mielestä puhe ei ole ollut sopiva juhlapuheeksi. sen tarkoitusperiä en tiedä. Kumminkin huono puhe. Kerjättiinkö sillä huomiota? Vedettiinkö mattoa demokratian alta? Negatiivisia mielteitä tulee pakosti mieleen. Sorry, vaikka puhut rienaamisesta. sorry! Olen todella pahoillani puolestasi ja puheen pitäjänkin puolesta. Anteeksi.Selvästikään et ole kuullut puhetta. Se oli analyyttinen. Työntekijät on eri asia kuin sivistysosasto. Siellä on paljon eri tehtävissä ja motiivilla toimivia työntekijöitä. Puutteitakin on ja kehitettävää ja siitäkin puheessa mainittiin. Ja paljon muusta. Vaikeista haasteista ja jaksamisesta ja ... tuo esille tuotu asia on vain pikkujuttu. Kärkkäinen sanoo suoraan asiat ja oikeat asiat oikeassa paikassa. Kokemuksesta voin sanoa, että hän uskaltaa sanoa niin kiitokset kuin moitteetkin suoraan. Ja se on totta, että kaikki leikkii tietävänsä asiat paremmin kuin itse asiantuntijat. Jos tämän päivän koulua verrataan kolmekymmentä vuotta sitten olevaan kouluun, niin asiantuntevuus on kaukana, oli neuvoja sitten kuka tahansa. Näin on monesti tehty. ja muuta sellaista.
Toki oikeita, hyviä neuvojakin tulee, mutta paljon ollaan tietävinään asioista. Ja nyt puhutaan yleensä. Sinun neuvosihan voi olla hyvä, älä siitä hermostu! Mene kertomaan se, varmasti kuunnellaan. Luulisin.
Et näytä tuntevan Kärkkäistä. Hänhän arvostaa keskustelua ja eri näkökulmia. Mene keskustelemaan, mutta älä syyttelemään. - Totta?
Tämäkö johtaa johonkin kirjoitti:
Selvästikään et ole kuullut puhetta. Se oli analyyttinen. Työntekijät on eri asia kuin sivistysosasto. Siellä on paljon eri tehtävissä ja motiivilla toimivia työntekijöitä. Puutteitakin on ja kehitettävää ja siitäkin puheessa mainittiin. Ja paljon muusta. Vaikeista haasteista ja jaksamisesta ja ... tuo esille tuotu asia on vain pikkujuttu. Kärkkäinen sanoo suoraan asiat ja oikeat asiat oikeassa paikassa. Kokemuksesta voin sanoa, että hän uskaltaa sanoa niin kiitokset kuin moitteetkin suoraan. Ja se on totta, että kaikki leikkii tietävänsä asiat paremmin kuin itse asiantuntijat. Jos tämän päivän koulua verrataan kolmekymmentä vuotta sitten olevaan kouluun, niin asiantuntevuus on kaukana, oli neuvoja sitten kuka tahansa. Näin on monesti tehty. ja muuta sellaista.
Toki oikeita, hyviä neuvojakin tulee, mutta paljon ollaan tietävinään asioista. Ja nyt puhutaan yleensä. Sinun neuvosihan voi olla hyvä, älä siitä hermostu! Mene kertomaan se, varmasti kuunnellaan. Luulisin.
Et näytä tuntevan Kärkkäistä. Hänhän arvostaa keskustelua ja eri näkökulmia. Mene keskustelemaan, mutta älä syyttelemään.Onko Kemijärven sivistysosastolla menossa jo KOLMAS oikeusjuttu? Metsäkonejupakka poliisilla. Siihen liittyvä asiakirjajupakka jossa on mukana Jorma Särkelä. Ja nyt tämä opettajajuttu. - Ja taas epäpäteviä erityisopetukseen. Alla on linkki.
Jos kaikki valitukset hyväksytään, niin hävettä, niin pirusti hävettää, koska se osoittaa, ettei Kemijärven sivistysosastolla tunneta lakia!
!)
http://www.kemijarvi.fi/paatokset/kokous/2009642-8.HTM
2)
3)
http://www.kemijarvi.fi/paatokset/kokous/2009680-7.HTM
Epäpäteviä tssa erityisopetukseen:
http://www.kemijarvi.fi/paatokset/kokous/2009680-10.HTM
Yksi epäpätevä valitaan vuosi toisensa jälkeen. Tästä näkee, miten opetusta ja erityisopetusta arvostetaan Kemijärvellä. Ei arvosteta mitenkään.
Puutu Kärkkäinen!! Jos olet niin etevä, tarmokas kuin annetaan ymmärtää. - Ohjeistusta!
Totta? kirjoitti:
Onko Kemijärven sivistysosastolla menossa jo KOLMAS oikeusjuttu? Metsäkonejupakka poliisilla. Siihen liittyvä asiakirjajupakka jossa on mukana Jorma Särkelä. Ja nyt tämä opettajajuttu. - Ja taas epäpäteviä erityisopetukseen. Alla on linkki.
Jos kaikki valitukset hyväksytään, niin hävettä, niin pirusti hävettää, koska se osoittaa, ettei Kemijärven sivistysosastolla tunneta lakia!
!)
2)
3)
Epäpäteviä tssa erityisopetukseen:
Yksi epäpätevä valitaan vuosi toisensa jälkeen. Tästä näkee, miten opetusta ja erityisopetusta arvostetaan Kemijärvellä. Ei arvosteta mitenkään.
Puutu Kärkkäinen!! Jos olet niin etevä, tarmokas kuin annetaan ymmärtää.Nyt pois myrskynsilmästä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8131220#comment-38321820 - Täysin ymmärrettävää!
Ohjeistusta! kirjoitti:
Nyt pois myrskynsilmästä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8131220#comment-38321820Ei ole ihme tai toisella tavalla sanottuna, on täysin ymmärrettävää jos sivistysosasto on myrkynsilmässä kun tuollaisia toilauksia on. Tuleeko uusi "helppikangas" meille? Katso edellisissä viesteissä oleva linkki!
- Tosiaankin!
Ohjeistusta! kirjoitti:
Nyt pois myrskynsilmästä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8131220#comment-38321820Kyllä seuraava linkki osoittaa, että sivistysosastoa pitää ohjeistaa, vaikka kuinka kokisitte myrskynsilmässä olevanne:
Samoin seuraava:
Me emme saa saa osaksemme vain kritiikkiä, vaan me saamme koko ajan ohjeistusta, miten nämä hommat pitäisi hoitaa. Kaikilla näyttää olevan asiantuntevuutta osastomme asioihin." - Hvä! Todellakin.
Tosiaankin! kirjoitti:
Kyllä seuraava linkki osoittaa, että sivistysosastoa pitää ohjeistaa, vaikka kuinka kokisitte myrskynsilmässä olevanne:
Samoin seuraava:
Me emme saa saa osaksemme vain kritiikkiä, vaan me saamme koko ajan ohjeistusta, miten nämä hommat pitäisi hoitaa. Kaikilla näyttää olevan asiantuntevuutta osastomme asioihin."Hyvä kommentti edellä Se laittaa omaan arvoonsa Kärkkäisen puheen. Paljon melua tyhjästä! En voi muuta sanoa.
- Ja laki kunniaan!
Hvä! Todellakin. kirjoitti:
Hyvä kommentti edellä Se laittaa omaan arvoonsa Kärkkäisen puheen. Paljon melua tyhjästä! En voi muuta sanoa.
Kyllä te pian pääsette pois myrskynsilmästä, kun alatte noudattaa avoimuutta:
Kiitokset: Hietanen ja Majava, hyvä valtuustoaloite!
Kirjoittanut: Hyvä valtuustoaloite / Tänään / klo 19:12 Hietanen ja Majava esittävät aloitteessaan, että "viranhaltijapäätökset heti näkyviin kaupungin kotisivuille samalla tavalla kuin toimielimillä. Osastoittain jaoteltu ja lyhykäisyydessään".
http://www.kemijarvi.fi/paatokset/kokous/2009696-11.HTM
On todella hyvä valtuustoaloite. Muutoinkin Majava on hyvä kaupunginvaltuutettu. Hän on nostanut monia tärkeitä asioita esille. Hän ajaa oikealla tavalla kaupunkilaisten etua ja uskaltaa sanoa!
Kiitokset!
Täälläkin Majava toiminut:
http://www.kemijarvi.fi/paatokset/kokous/2009695-3.HTM - vähäsen
Ja laki kunniaan! kirjoitti:
Kirjoittanut: Hyvä valtuustoaloite / Tänään / klo 19:12 Hietanen ja Majava esittävät aloitteessaan, että "viranhaltijapäätökset heti näkyviin kaupungin kotisivuille samalla tavalla kuin toimielimillä. Osastoittain jaoteltu ja lyhykäisyydessään".
On todella hyvä valtuustoaloite. Muutoinkin Majava on hyvä kaupunginvaltuutettu. Hän on nostanut monia tärkeitä asioita esille. Hän ajaa oikealla tavalla kaupunkilaisten etua ja uskaltaa sanoa!
Kiitokset!
http://www.kemijarvi.fi/paatokset/kokous/2009695-3.HTMNäin sivusta seuranneena on kyseinen henkilö aika tärkeä ja vaikutusvaltainen, kun yhtäkkiä kaikki on hänen vallassaan. Diktaattoriko se Kärkkäinen on kun noin paljon luullaan hänen harteillaan valtaa olevan jopa entisen lautakunnan ja valtuuston päätökset. Tässä nyt joku haluaa hämmennellä soppaa jostain syystä ja voin hyvin kuvitella syynkin. Totta tämä lamakin on kohta hänen syytään. Kyllä nyt joku on halunnut tehdä kärpäsestä härkäsen, ihan jo hävettää kyseisen henkilön puolesta. Vieläkö varpaisiin sattuu?
- Vekkuliasiakas
Ja laki kunniaan! kirjoitti:
Kiitokset!
http://www.kemijarvi.fi/paatokset/kokous/2009695-3.HTMHyvä oli Ahdin ja Matin aloite viranahaltijapäätösten avoimmuudesta. Lukekaapa hallituksen tulevan kokouksen listalta : virkamiehille annetaan OHJEET, että noudattakaa ohjeita. Virkapojat ovat vekkuleita, kun heitä pitää paimentaa noudattamaan ohjeita. Kun vielä saataisiin kuntalaisten kanteluista lista nettiin, nähtäisiin miten asiakkaita kohdellaan eri virastoissa.
Hallituksen olisi myös hyvä tietää myös tämä osa päätöksenteosta, hallitushan vastaa myöskin lautakuntien tekemien päätösten laillisuudesta,joten iltapuhteiksi lukemista. - Ei jaaritella.
Vekkuliasiakas kirjoitti:
Hyvä oli Ahdin ja Matin aloite viranahaltijapäätösten avoimmuudesta. Lukekaapa hallituksen tulevan kokouksen listalta : virkamiehille annetaan OHJEET, että noudattakaa ohjeita. Virkapojat ovat vekkuleita, kun heitä pitää paimentaa noudattamaan ohjeita. Kun vielä saataisiin kuntalaisten kanteluista lista nettiin, nähtäisiin miten asiakkaita kohdellaan eri virastoissa.
Hallituksen olisi myös hyvä tietää myös tämä osa päätöksenteosta, hallitushan vastaa myöskin lautakuntien tekemien päätösten laillisuudesta,joten iltapuhteiksi lukemista.Töitä, töitä!
------->
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8131220#comment-38400365 - on tarpeellinen asia
Vekkuliasiakas kirjoitti:
Hyvä oli Ahdin ja Matin aloite viranahaltijapäätösten avoimmuudesta. Lukekaapa hallituksen tulevan kokouksen listalta : virkamiehille annetaan OHJEET, että noudattakaa ohjeita. Virkapojat ovat vekkuleita, kun heitä pitää paimentaa noudattamaan ohjeita. Kun vielä saataisiin kuntalaisten kanteluista lista nettiin, nähtäisiin miten asiakkaita kohdellaan eri virastoissa.
Hallituksen olisi myös hyvä tietää myös tämä osa päätöksenteosta, hallitushan vastaa myöskin lautakuntien tekemien päätösten laillisuudesta,joten iltapuhteiksi lukemista.Pakkohan on käskeä noudattamaan ohjeita, kun virkamiehet eivät niin tee muuten.
Toistapa se oli Perälän Veikon aikana! - Maltti meni
Ei jaaritella. kirjoitti:
Töitä, töitä!
------->
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8131220#comment-38400365Tiedän, että tällaisiin tyhjänpäiväisiin Suomi24 sivuilla oleviin puskan takaa tarkoitushakuisiin paskapuheisiin ei pitäisi vastata. Itsekin avoimesti toimivat ihmiset puhuvat asioista suoraan eikä nimimerkkien taakse kätkeytyen. toisilta vaaditaan ja itse toimitaan miten toimitaan. Mutta eihän tässä siitä ole kyse, avoimuudesta. Tässä on kyse henkilökohtaisesta kaunasta.
Lueskelin noita juttuja tässä ketjussa ja muitakin vähän vastaavia ja yhdyn näkemykseen, että tämä on jonkun pienen piirin(ehkäpä yhden ihmisen) juttu jota en voi ymmärtää.
Kemijärvellä lähes kaikki tuntevat Kärkkäisen, ovat olleet hänen kanssaan jollainlailla yhteistyössä ja ovat saaneet varmasti hänestä kuvan avoimena ja suoraan puhuvana henkilönä ja tyyppinä joka haluaa toimi rehdistä ketään nuoleskelematta. Joskus liiankin suorana ja ihmisten oikeuksia puolustavana. Mutta yleensä puhuu asioista, ei ihmisistä.
Loman aluksi (kun ulkona on tommoset kelin, niin oli aikaa), lueskelin tämän vuoden lautakunnan, valtuuston ja hallituksen pöytäkirjat. Niiden pohjalta esille nousee neljä nimeä, jotka voivat tuntea että heitä kohtaan on hyökätty jollain tavalla tai heitä ei ole kuunneltu. Ja nyt etsitään tavalla tai toiselle kosto Kärkkäistä kohtaan. Aina tuodaan joku uusi asia, josta hänen pitäisi ottaa opiksi tai mikä on hänen vikansa. Kyllä menee jollakin lujaa, vaikuttaa jo vauhtisokeudelta. Eihän ihmistä voi etukäteen arvioida, antakaa hänen näyttää kyntensä ja tehkää sitten arvio.
Sanonko ketkä voisivat olla katkeroituneita? Kylillä josta tästä asiasta kuulin, niin ollaan melko varmoja kahdesta nimestä joko/tai tai yhdessä.
Olen sitä mieltä, että jatkakaa vain. Kärkkäinen saa ilmaista mainosta ja sympatiaa puolelleen. Senkin tiedän, että hänen takanaan on ihmisiä, jotka eivät äänestäneet häntä. Monelle vasemmistoliiton listoilla oleminen vaikkakin sitoutumattomana esti äänestämästä häntä kuten minuakin.
Hauskaa juhannusta kuitenkin, kyllä Kemijärvellä riittää selväpäisiäkin ihmisiä. kaikki ei onneksi ole katkeroituneita ja kaikkitietäviä. - tottahan tuo
on tarpeellinen asia kirjoitti:
Pakkohan on käskeä noudattamaan ohjeita, kun virkamiehet eivät niin tee muuten.
Toistapa se oli Perälän Veikon aikana!Oikeassa olet. Mutta tämä ihan väärä ketju keskustella tästä. Virkamiesten esimies ei ole lautakunnan puheenjohtaja. eiköhän nämä asiat pitäisi lähteä korkeammalta taholta kaupungin johdosta, hallituksen puheenjohtajasta jne. Tokihan lautakunnassakin voidaan jotain tehdä, mutta kyllä valta siellä on tosi pieni. Ainahan lautakunnan ohi kävelee hallitus, jos niin haluaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.3272616Veriteko Kajaanissa.
Nuorta naista epäillään puukotuksesta. Väkivaltaisuus lisääntyy, eihän ole kauan kun kyse oli samanlaisesta teosta.281841Anna vihje jonka vain te tiedätte
Tällä näkyy olevan monia etsijöitä ja kaipaajia. Otetaan ketju jossa voi antaa vihjeen. Kirjoittakaa jotain mitä muut e1251603Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano511417- 68939
Millaisiin naisiin miehet OIKEASTI hullaantuvat
Kerrotaanpa nyt muutamia tosiasioita, joita miehet eivät yleensä halua myöntää ja joihin naiset usein haluavat olla usko158915Mitä sanoisit jos uskaltaisin
Avautua IRL ihan oikeasti? Mietin keinoja siihen koska en vain enää jaksa että meidän välit jatkuu näin. Tiedän ettet ha69904- 55830
- 62823
Farmi Suomi: Ari Koivunen tekee "ongelmallisen" päätöksen eläimille - Lloyd Libiso kieltää jyrkästi!
Oho, heti “kriisiä” pukkaa Farmilla! Uusi kausi starttaa tv:ssä torstaina. Jaksaako Farmi Suomi kiinnostaa? Lue lisää,14799