Makkaran kuoret

juha pohjanmaalta

En ole koskaan ymmärtänyt ihmistä joka grillaa makkaran ja kuorii sitten sen,siiähän se maku on ja kesän tuntu.Kun 50 v miehet ja vanhemmatkin miehet kuorii niin näyttää aika lapselliselta.Sen ymmärtää jos lapset kuorii tai lapsille kuoritaan mutta että miehet,niin huh huh.Tosin maku elämyksiä monenlaisia.

9

3673

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nykyään luonnonkuorisia

      katsos Juha sieltä pohojanmaalta, ennen joissain makkaroissa oli kuoret syömäkelvottomia, jotain tekoainetta. Siitä varmaan johtuu noiden 50 vuotiaiden makkaran kuoriminen.
      Onko kaikissa makkaroissa nykyään luonnonsuolta ne kuoret?

      • Joka Juhaa neuvoit

        Se on sillä tavalla, että ennenvanhaan olivat kaikkien makkaroiden kuoret luonnonsuolta.
        Sitten keksittiin nuo selluloosa ym. tekoaineet joita lähinnä käytettiin ja käytetään pötkö ja lenkkimakkaroissa, sekä nakeissa. Joissain grillimakkaroissakin on tekoainekuoret, mutta ne ovat täysin syötäviä. Siitä johtunee tuo 50 :ten kammo kuoria kohtaan, koska mikään ei ole niinkuin ennen. Suolia on eri kokoisia alkaen berliininmakkaran kuoresta aina pikku nakkeihin. Lampaan suoli on luullakseni eniten käytetty kuoriaines luonnon tuotteista.


      • LautaJaska

        Nakkimakkaroissa on lampaansuolta, grillimakkaroissa siansuolta. Noissa" sinissä lenkeissä" ja vastaavissa käytetään keinoaineita, mutta lenkkiäkin saa luonnonkuorella. Pitää katsoa tuoteselosteesta, vaikka näkee sen yleensä silmälläkin.


    • Maisteri

      Peruslenkkien kuoret ovat nykyäänkin jotain selluloosaa (ei siis muovia), joten ne ovat syömäkelvottomia. Grillimakkaroiden kuoret ovat suolta, joten ne voi syödä.

    • juha pohjanmaalta

      Kyllä niissä on kaikissa kuori syötävää.Lenkkimakkara on asia erikseen ja se on aivan kamalan makuista grillattuna.

    • Pilkkutyyppikuori

      Olen 14, mutta kuorin makkarat puhtaasti siitä syystä, että en pidä niistä, vähät siitä onko se kuori keinotekoinen vai ei. Siis jos syödään ruokapöydässä. Mutta silloin, kun paistetaan vaikka nuotiolla, jossa on vain paperi kädessä, niin valitsen sellaisen vähiten paistuneen, ja jätän kuorimatta.
      Kivat pilkut lauseiden joka välissä.

    • voikuoriajoshaluaa

      Kuorta ei tarvitse syödä jos siitä ei pidä. Kuoren ensisijainen tarkoitus on pitää makkara kasassa, ei olla hyvän makuinen. Itse kuorin jos siltä tuntuu, eikä se häiritse minua - lapset ja vaimo kuorivat myös.

      • eikuoritaääliö

        koko perheenne on vammainen!!!!!!


    • prkl

      itse en jälkikasvua ole saanut...
      sanoisin että nykyjään syö mitä tykkäät.

      itsekkin jätän pitsan kannat syämäti.
      (heh)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7571
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4506
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      65
      3047
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2156
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1699
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1677
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      351
      1463
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      14
      1379
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1109
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1060
    Aihe