Työmatkakäytössä joutuu päivittäin tekemään koviakin jarrutuksia, ja kuljettajakin on satakiloinen, niin paljonko uskaltaisi odottaa kilometrejä jarrupaloille?
Kaikki riippuu kaikesta, mutta onko esim. joku 5000 km paljon vai vähän?
Jarrupalojen kesto
17
5208
Vastaukset
- .,..,fdfdkjfdkjfd
Ennakoi enemmän, jarrutat vähemmän
- menee...
3-6 paria paloja kaudessa ( n. 8kk/3000km ) riippuen vähän keleistä. Sade ja roiskuva hiekka lisää jarrupalojen kulutusta.
- ethän...
????????????
- trektrek
ethän... kirjoitti:
????????????
Huhtikuussa huollossa vaihdettiin palat ja viikonloppuna jouduin jo säätämään paloja lähemmäksi...
Ajona vain työmatkat, noin 8 km päivässä. Suuremmalla ajomäärällä saisi varmaan kulumaan kolmet - neljät palat kaudessa.
Pitää ottaa huomioon, että jarrupalat ovat nykyisin vähän eri sorttisia, kuin joskus 20 vuotta sitten. Tuolloin saattoi retkipyörällä ajella samoilla paloilla jopa 5000 km! Terveisin Kokemusta asiasta on...
Tuotesuunnittelu on mukavuuden ja hiljaisuuden kustannuksella lyhentänyt palojen käyttöikää. Näin se vaan on! - tullut mieleen
trektrek kirjoitti:
Huhtikuussa huollossa vaihdettiin palat ja viikonloppuna jouduin jo säätämään paloja lähemmäksi...
Ajona vain työmatkat, noin 8 km päivässä. Suuremmalla ajomäärällä saisi varmaan kulumaan kolmet - neljät palat kaudessa.
Pitää ottaa huomioon, että jarrupalat ovat nykyisin vähän eri sorttisia, kuin joskus 20 vuotta sitten. Tuolloin saattoi retkipyörällä ajella samoilla paloilla jopa 5000 km! Terveisin Kokemusta asiasta on...
Tuotesuunnittelu on mukavuuden ja hiljaisuuden kustannuksella lyhentänyt palojen käyttöikää. Näin se vaan on!Siirtyä levyjarruihin. Noilla ajoilla varmaan menisi yhdet sintteripalat vuodessa, eikä tarvitsisi säätää mitään.
- ottia tuota
tullut mieleen kirjoitti:
Siirtyä levyjarruihin. Noilla ajoilla varmaan menisi yhdet sintteripalat vuodessa, eikä tarvitsisi säätää mitään.
Avid juicy 3 _on_ levyjarru. Tämä aihe käsittelee avid juicy 3:sta, opitko?
- tullut......
ottia tuota kirjoitti:
Avid juicy 3 _on_ levyjarru. Tämä aihe käsittelee avid juicy 3:sta, opitko?
Onko tullut mieleen siirtyä pois levyjarruista, jos jo noin vähäisillä kilometreillä kuluu loppuun?
- fillaristi mies-81
V-jarrut nyt ovat yksinkertaisesti perseestä. Jarrupalat loppuvat kerran kuussa ainakin minun käytössäni, ilmeisesti sinullakin on samansuuntaisia kokemuksia. Kaiken kukkuraksi v-jarrut syövät vanteen sivut pilalle alle aika yksikön, jolloin sitä saa vaihtaa koko kiekon uuteen. Siksipä kannattaa siirtyä levyjarrujen käyttäjäksi.
Hydraulinen levujarru on tehokas ja luotettava, mutta toisaalta talvikelissä kelvoton ellei ole dottiöljyillä varustettu malli. Mekaaninen levyjarru toimii talvellakin, mutta on ominaisuuksiltaan heikompi esitys kuin hydraulinen levyjarru.
Tympäännyin itse v-jarruihin jo ajat sitten. V-jarrujen kanssa sai olla jatkuvasti uusimassa paloja, eikä jarrupalojen säätelykään ollut kivaa. Ja kun palat kuluivat sai taas olla säätämässä jarruvaijeria. Ja kun vaihdoin palat uusiin... jes, taas sai olla säätämässä. Tunturi F600:n kanssa ei ole tarvinnut jarruihin koskea, toimivat kuin unelma, mutta ovatkin nimenomaan hydrauliset levyjarrut.
Onneksi uusissa pyörissä ei enää v-jarruja olekaan. Uusissa maastopyörissä ainakin on järjestäen levyjarrut, samoin tavallisen kansan hybrideissä. Viimeinen pyöräluokka jossa on vannejarrut ovat maantiepyörät, joissa ilmeisesti kihnutetaan ikuisesti vannejarrujen kanssa menemään.
Mutta ryhdy sinäkin ajelemaan levyjarrullisella pyörällä. Säästyy rahaa, aikaa ja harmaita hiuksia. (ja monta vitutusta).- avid juicy 3?
Kokkeile, kloppi, guuggelia!
- clement
Sen jälkeen kun etujarrut nappasivat jumiin, ja heitin Voltin kerien, oivalsin, mistä V-jarru on saanut nimensä. V...tti niin V...sti.
Maantiekilpurissa Ei voida käyttää tehokkaita jarruja. Ajetaan kylki kyljessä ja 20 cm päässä edellä ajavan takapyörästä, ja se millin kulutuspinta ei kestä ainuttakaan lukkojarrutusta. - puhut
vanhassa retkipyörässä kestää 5 kertaa kauemmin samalla ajolla. mikä lie sivuvetosysteemi.
- Kuwahara Nakajima 2004..
Mulla menee vaihtoon 1 000 km:n välein. Eli metsässä mennään 90% kilometreistä ja aika suuren osan matkasta saa ajaa jarruttaen.
- en huomannut
Että nimimerkkinä oli "Juicy 3", varmaankin sintteripalat kestävät hieman pidempään.
Eri valmistajiakin kannattaa kokeilla, mielestäni EBC:n palat ovat varmin valinta. - Avid Juicy 3
en huomannut kirjoitti:
Että nimimerkkinä oli "Juicy 3", varmaankin sintteripalat kestävät hieman pidempään.
Eri valmistajiakin kannattaa kokeilla, mielestäni EBC:n palat ovat varmin valinta.Eli nimenomaan hydraulisten levyjarrujen omistajilta kaipaisin kokemusperäistä tietoa, että paljonko kilometrejä on päässyt sekalaisessa ajossa yksillä jarrupaloilla?
- ja kestävät
Avid Juicy 3 kirjoitti:
Eli nimenomaan hydraulisten levyjarrujen omistajilta kaipaisin kokemusperäistä tietoa, että paljonko kilometrejä on päässyt sekalaisessa ajossa yksillä jarrupaloilla?
ja kestävät... levyjarrujen jarrupalat eivät hevillä kulu. Mikäli jarrusatulat eivät vuoda öljyä jarrupaloille ei ongelmia tule :) Jarrupalojen suurin vihollinen on öljy, jonka jälkeen ne tulee vaihtaa uusiin. Jos tietää mitä tekee voi niitä myös yrittää puhdistaa öljystä.
Jos pitää jotain arvioita heittää niin sanotaanko, että 5 vuoden päästä voit katsella uusia paloja, mutta ei välttämättä vielä silloinkaan tarpeellista. Kaveri on ajanut nyt 9 vuotta työmatkat ja arkiajot(ympäri vuoden myös talvella) levyjarruilla varustetulla pyörällä ja viime kesänä vaihdettiin ekaa kertaa 8 vuotta käytössä olleet palat. Palat eivät vielä tässä vaiheessakaan olleet loppuun ajetut vaan kulutus pintaa löytyi vielä jonkun verran.
Itsellä ollut nyt pari vuotta työmatka-, arki- ja maastoajossa käytössä levyjarrut ja palat näyttävät uusilta.. Varmasti pientä kulumaa on tapahtunut, mutta kuluminen on niin hidasta ettei silmällä eroa huomaa.
- lähes ympäri vuoden
matkalla on noin 5m, 12 ja 10m korkeuseron mäet joissa joudun jarruttamaan. muistaakseni budgetin tms tusinatuotejarrupalat kesti n. 4kk kunnes alkoi rauta tuleen rautaa asten tai alumiinia. sportiassa näin kalliita punasia jarrupaloja jotka voi olla parempia. joku pyäräilykauppa voi myydä parempia kuin yleisliike. riippuuko sitten kumiseoksesta. 3-8e ne maksavat olen ostellut ainakin 6 eri paikasta.
- viikossa
enimillään reilut sata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1921425Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 83989
- 81985
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v81902Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/6847