Isonenäiset vanhemmat, isonenäinen lapsi?

tuuli_-

Aloin miettimaan, nyt kun on vauva tulossa etta miten ne kasvon piirteet periytyy? Ollaan molemmat ihan hyvan nakoisia mutta molemmilla on kuitenkin aika iso nena, Mulla on aina ollu tallainen pottu nena, en tieda mista oon periny kun vanhemmilla tai edes siskolla ei ole samaa. Isan ja aidin siskoilla on kaikilla kans pieni nena. Miehella on perus iso nena mut niin on hanen aidillakin. En haluaisi lapselle ainakaan tata minun nenaa.
Miten se ulkonako periytyy?

4

2915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oånoiån

      ruma * ruma = Ruma

      Ruma * kaunis = ruma

      Kaunis * kaunis = Ruma

      Eli lapsestasi tulee ruma joka tapauksessa

    • kaunisnenäinen

      Ilman muuta perintötekijät vaikuttavat lapsen ulkonäköön. Sitä vaan ei voi vanhemmat valita, mitkä piirteet halutaan periytyvän ja mitkä taas ei.

      Jos kummankin suvussa on myös pieninenäisiä, saattaa lapsi periä pienen enän kauempaa suvusta, eikä välttämättä sinun pottunenääsi.

      Minun mielestä tuo suuren nenän periytyminen on huolista pienimpiä, kun miettii vaikka sitä, millaisia sairauksia lapsi saattaa periä.

    • Yksilöllinen nenä

      Nenän varsi voi periytyä vaikka isän äidiltä, siaraimet omalta äidiltäsi ja isältä nenän pää. Kuten minulla itselläni. Sisareni on kyllä perinyt isän nenän vallan, mutta isällä on ollut kaunis nenä nuorena. Joten nenästä voi tulla aika yksilöllinen. No se on huolista pienin kunhan tulee terve lapsi.

    • Isonenä

      Miksei kukaan vastaa kysymykseen MITEN nenä periytyy? Onko iso nenäisyys esim. dominoiva piirre vai resessiivinen? Tai mitkä seikat periytyy, kyömy vai hyppyri, ohut vai leveä? Eli mitkä seikat ovat dominoivia piirteitä periytyessä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      901
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe