Aloin miettimaan, nyt kun on vauva tulossa etta miten ne kasvon piirteet periytyy? Ollaan molemmat ihan hyvan nakoisia mutta molemmilla on kuitenkin aika iso nena, Mulla on aina ollu tallainen pottu nena, en tieda mista oon periny kun vanhemmilla tai edes siskolla ei ole samaa. Isan ja aidin siskoilla on kaikilla kans pieni nena. Miehella on perus iso nena mut niin on hanen aidillakin. En haluaisi lapselle ainakaan tata minun nenaa.
Miten se ulkonako periytyy?
Isonenäiset vanhemmat, isonenäinen lapsi?
4
2949
Vastaukset
- oånoiån
ruma * ruma = Ruma
Ruma * kaunis = ruma
Kaunis * kaunis = Ruma
Eli lapsestasi tulee ruma joka tapauksessa - kaunisnenäinen
Ilman muuta perintötekijät vaikuttavat lapsen ulkonäköön. Sitä vaan ei voi vanhemmat valita, mitkä piirteet halutaan periytyvän ja mitkä taas ei.
Jos kummankin suvussa on myös pieninenäisiä, saattaa lapsi periä pienen enän kauempaa suvusta, eikä välttämättä sinun pottunenääsi.
Minun mielestä tuo suuren nenän periytyminen on huolista pienimpiä, kun miettii vaikka sitä, millaisia sairauksia lapsi saattaa periä. - Yksilöllinen nenä
Nenän varsi voi periytyä vaikka isän äidiltä, siaraimet omalta äidiltäsi ja isältä nenän pää. Kuten minulla itselläni. Sisareni on kyllä perinyt isän nenän vallan, mutta isällä on ollut kaunis nenä nuorena. Joten nenästä voi tulla aika yksilöllinen. No se on huolista pienin kunhan tulee terve lapsi.
- Isonenä
Miksei kukaan vastaa kysymykseen MITEN nenä periytyy? Onko iso nenäisyys esim. dominoiva piirre vai resessiivinen? Tai mitkä seikat periytyy, kyömy vai hyppyri, ohut vai leveä? Eli mitkä seikat ovat dominoivia piirteitä periytyessä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368