Eli onks toi ohjelma luotetta ja hyvä puhdistaja?
Kokemuksista saisko osviittaa
onko CCleaner
34
974
Vastaukset
ole aiheuttanut ainakaan minulle ongelmia ja olen käyttänyt sitä ainakin pari vuotta.
ja ihan perusasetuksilla.- jaazaa
Parisen vuotta olen käyttänyt ja hyvin on kaikin puolin toiminut.
- ..........
http://fi.wikipedia.org/wiki/CCleaner
Mielenkiintoinen kohta on
Poistaa selaimen evästeet (huom. ei poista vakoilu- tai mainosohjelmia).- olekaan
mikään virustutka tai vast.
- voi itse
valita mitkä evästeet poistetaan,mitkä säilytetään.
- ---+
Suosittu, koska luotettava.
- Ananasvakuuttaja
softa, toki olen hieman skeptinen sen tehokkuudesta. Hoitaa kuitenkin ilmeisesti hommansa. Kannattaa olla varovainen mitä rastittelee siellä puhdistuksessa, ettei tule mitään hassuja pieniä ongelmia. Mulla ensimmäisillä kerroilla katos jotain rekisteristä, mitä olisin tarvinnut. Olikohan "unused file extensions" se yks ainakin mikä teki mulle hieman hassuja.
- ihmeeseen
tarvit käyttämättömiä tiedostopäätteitä?
Saahan palautettua, jos sattuisi tarvii. ihmeeseen kirjoitti:
Saahan palautettua, jos sattuisi tarvii...tarvitsee mitään Ccleaneria?
- windows- juttuja,
M-Kar kirjoitti:
..tarvitsee mitään Ccleaneria?
mistä sä taas et älyä mitään.
- Ananasvakuuttaja
ihmeeseen kirjoitti:
Saahan palautettua, jos sattuisi tarvii.Aiheutti sen, että jouduin hakemaan uudelleen joihinkin tiedoistoihin ohjelmat jolla ne aukeaa.
- painalluksen
M-Kar kirjoitti:
joidenkin haluttujen juttujen tyhjennykseen. Välttämätön se toki ei ole, kätevä kylläkin. Asiat voi myös muuta kautta hoitaa, mutta ei aina yhtä joustavasti.
Haethan sinäkin isoja pakettikasoja koneellesi kaikkiin jopa turhiin ohjelmiin, joita et edes käytä. Säilötkö niitä huviksesi koneellasi? - kimir
M-Kar kirjoitti:
tietoa ohjaelmasta löydät Ccleaner.com
painalluksen kirjoitti:
joidenkin haluttujen juttujen tyhjennykseen. Välttämätön se toki ei ole, kätevä kylläkin. Asiat voi myös muuta kautta hoitaa, mutta ei aina yhtä joustavasti.
Haethan sinäkin isoja pakettikasoja koneellesi kaikkiin jopa turhiin ohjelmiin, joita et edes käytä. Säilötkö niitä huviksesi koneellasi?"Haethan sinäkin isoja pakettikasoja koneellesi kaikkiin jopa turhiin ohjelmiin, joita et edes käytä. Säilötkö niitä huviksesi koneellasi?"
Kiintolevytila ei maksa oikeastaan mitään. Aika on kalliimpaa, joten en tietenkään tyhjennä kakutettuja paketteja. Käy nimittäin ohjelmien asennus nopeammin kun ei tarvitse ladata niin paljoa. Käyttöä vartenhan se kiintolevy on että nopeutuu koneen käyttö.. Mitä järkeä niitä tiedostoja on poistaa kun se hidastaa käyttöä?- tapoja
M-Kar kirjoitti:
"Haethan sinäkin isoja pakettikasoja koneellesi kaikkiin jopa turhiin ohjelmiin, joita et edes käytä. Säilötkö niitä huviksesi koneellasi?"
Kiintolevytila ei maksa oikeastaan mitään. Aika on kalliimpaa, joten en tietenkään tyhjennä kakutettuja paketteja. Käy nimittäin ohjelmien asennus nopeammin kun ei tarvitse ladata niin paljoa. Käyttöä vartenhan se kiintolevy on että nopeutuu koneen käyttö.. Mitä järkeä niitä tiedostoja on poistaa kun se hidastaa käyttöä?on tietenkin useita. Minun on, että otan hyväksi toteamani ohjelman käyttöön ja muut heivaan. Suhtautumistani voisi jopa kutsua minimalistiseksi. Turha on turhaa.
Aikaonrahaa-sanontasi hieman kusee, kun seuraa toimiasi esim. näillä palstoilla.
En ymmärrä myöskään väitettäsi, että tiedostojen poisto hidastaisi. Tallennustilan riittäessä ei tosin nopeutakaan. tapoja kirjoitti:
on tietenkin useita. Minun on, että otan hyväksi toteamani ohjelman käyttöön ja muut heivaan. Suhtautumistani voisi jopa kutsua minimalistiseksi. Turha on turhaa.
Aikaonrahaa-sanontasi hieman kusee, kun seuraa toimiasi esim. näillä palstoilla.
En ymmärrä myöskään väitettäsi, että tiedostojen poisto hidastaisi. Tallennustilan riittäessä ei tosin nopeutakaan."En ymmärrä myöskään väitettäsi, että tiedostojen poisto hidastaisi."
Selain tekee väliaikaistiedostoja, että jos tarvitsee samoja tiedostoja niin ne voi ladata kiintolevyltä eikä tarvitse ladata verkon ylitse. Jos väliaikaistiedostot poistetaan vaikka selaimesta, selaimen käyttö hidastuu kun joudutaan latailemaan enemmän.
Sama pätee hyvin pitkälti muihinkin väliaikaistiedostoihin. Niitä kun tehdään usein nopeuttamaan käyttöä.- niin.
M-Kar kirjoitti:
"En ymmärrä myöskään väitettäsi, että tiedostojen poisto hidastaisi."
Selain tekee väliaikaistiedostoja, että jos tarvitsee samoja tiedostoja niin ne voi ladata kiintolevyltä eikä tarvitse ladata verkon ylitse. Jos väliaikaistiedostot poistetaan vaikka selaimesta, selaimen käyttö hidastuu kun joudutaan latailemaan enemmän.
Sama pätee hyvin pitkälti muihinkin väliaikaistiedostoihin. Niitä kun tehdään usein nopeuttamaan käyttöä.Käsitin näköjään hieman väärin.
Mutta eihän selaimen väliaikaistiedostoja tarvitse tyhjentää. Eikä prefetch-tiedostoja käyttiksen puolelta. Loput ovatkin sitten turhia. niin. kirjoitti:
Käsitin näköjään hieman väärin.
Mutta eihän selaimen väliaikaistiedostoja tarvitse tyhjentää. Eikä prefetch-tiedostoja käyttiksen puolelta. Loput ovatkin sitten turhia.Javan väliaikaistiedostot, Google Earthin väliaikaistiedostot, paketticache ja muutamat muut on tehty nopeuttamaan. Käytännössä temppikansio on ainoastaan turha, mutta minulla se tyhjenee bootissa.
- puolella
M-Kar kirjoitti:
Javan väliaikaistiedostot, Google Earthin väliaikaistiedostot, paketticache ja muutamat muut on tehty nopeuttamaan. Käytännössä temppikansio on ainoastaan turha, mutta minulla se tyhjenee bootissa.
näitä turhia ainakin kertyy paljon enemmän. Index.dat, .log ja vastaavat. Internet Explorerkin tekee kaikenmaailman turhaa sälää, vaikkei sitä edes käyttäisi.
Ja mitäpä haittaa on yksinkertaisesta ohjelmasta, minua toimiani se ainakin nopeuttaa kun voi keskitetysti haluamansa poistaa. Ja ohjelma on superturvallinen. Asetuksista sen saa tekemään mitä haluaa. - Win7
M-Kar kirjoitti:
ymmärrä, vaikka yrität leikkiä suurta nörttiä, totta ihmeessä et tarvitse mitään ohjelmaa mikä liittyisi windowsiin, sehän kertoo sun ajatusmaailmasta kaiken mahdollisen.
- Make 1.2
CCleaner on ihan hyvä ohjelma mutta jos ei ole ihan perillä asioista niin käy ensiksi läpi huolella täpit ja jättää rekisterin korjauksen käyttämättä,yksinkertaisempi on tietysti ja helpompi käyttää CC:n jatke Click&Clean > http://www.hotcleaner.com/fi_clickclean.html
Tämä on hyvä ja ihan perusasetuksilla riittää mutta silti kannattaa käydä asetukset läpi > http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html
Hyvin yksinkertainen mutta ihan tehokas on vanha perinteinen MRuBlaster > http://koti.mbnet.fi/pattaya1/mrublaster.htm , http://www.javacoolsoftware.com/mrublaster.html
Huono ei suinkaan ole tämäkään,löytää myös haittaohjelmia ja puhdistaa rekisterin turvallisesti > http://onecare.live.com/site/fi-fi/default.htm - Tarpeeton ohjelma
Täysin tarpeeton ilmaisohjelma !
Älä asenna ellet aivan välttämättä halua aikaa myöten ongelmia koneellesi.- juupa, juu
>Täysin tarpeeton ilmaisohjelma !
Älä asenna ellet aivan välttämättä halua aikaa myöten ongelmia koneellesi.<
Tarpeeton, jos osaa muuten nuo hommelit. Itse olen käyttänyt tuota jo monta vuotta, ei mitään ongelmia, joten varoituksesi on turha. - Heh heh
Aikaa myöten tulee ongelmia, jos et käytä. Tarpeellisin ilmaisohjelma mitä kuvitella saattaa.
- asiaa ilmaisesta
Heh heh kirjoitti:
Aikaa myöten tulee ongelmia, jos et käytä. Tarpeellisin ilmaisohjelma mitä kuvitella saattaa.
Mainitun ohjelman ilmaisversion käytöstä ei todellisuudessa yhtään mitään hyötyä.
Operaattoreiden Tietoturvapalvelu (F-securet) sisältää Ccleaner ohjelman maksullisen version ja jos sitten vielä asentaa sen ilmaisen ccleaner version voi 100% varma jotta monenmoisia ongelmia alkaa ilmetä ja niitä ongelmia ei olekkaan helppo ratkaista. - the fuckin
asiaa ilmaisesta kirjoitti:
Mainitun ohjelman ilmaisversion käytöstä ei todellisuudessa yhtään mitään hyötyä.
Operaattoreiden Tietoturvapalvelu (F-securet) sisältää Ccleaner ohjelman maksullisen version ja jos sitten vielä asentaa sen ilmaisen ccleaner version voi 100% varma jotta monenmoisia ongelmia alkaa ilmetä ja niitä ongelmia ei olekkaan helppo ratkaista.fuck?
- paattin
the fuckin kirjoitti:
fuck?
Voi hellan lettas sentään kun pikku nörtin alku on kiukkuinen siitä huolimatta
Ccleanerin ilmainen versio on täysin tapeeton. - Mutta...
asiaa ilmaisesta kirjoitti:
Operaattoreiden Tietoturvapalvelu (F-securet) sisältää Ccleaner ohjelman maksullisen version ja jos sitten vielä asentaa sen ilmaisen ccleaner version voi 100% varma jotta monenmoisia ongelmia alkaa ilmetä ja niitä ongelmia ei olekkaan helppo ratkaista.Sitähän sinä et ymmärrä.
http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/article284338.ece
- Kokemusta on
Luotettavamman jos löydät, niin ilmoittele.
- fundamentalist
mukiinmenevä joskin tehoton (= melko tarpeeton).
Ccleanerin, kuten monen muunkin ongelma on juuri se
että ne raapivat vain vähän systeemin pintaa.
Jos niihin laittaa tosiominaisuuksia niin Pekka
Peruskäyttäjä helposti tuhoaa niillä käyttiksensä.
Surullisenkuuluisa esimerkki on Easycleaner johon koodaaja
oli laittanut sinänsä mainion duplikaattien poiston, mutta
käyttäjät eivät ymmärtäneet sen hienouksia vaan tosi
moni sai sillä koneensa uudelleenasennuskuntoon.
Pistetään tähän vielä osoite mielestäni erääseen mainoon
jokapojan systeeminsiivous- ja ylläpitosoftaan,
pikakokeilulla ihan yes, vinkin sain MikroPC-lehdestä.
Glary Utilities
http://www.glaryutilities.com/- Älä puhu
Easycleanerista puhuminen paljastaa, että olet vain itse töppäillyt etkä ihan osaa näitä hommia.
- Voi voi!!!
ja Easy Cleaneria sovi verrata keskenään, on aivan järjetön ero, CCleanerin eduksi.
CCleanerista on kyllä ylivoimaisesti eniten hyötyä kuin haittaa ja tuon logiikkasi mukaan "raapii" ne kaikki ohjelmat käyttöjärjestelmää, pitäiskö olla kaikkia ohjelmia ilman, häh? - fundamentalist
Älä puhu kirjoitti:
Easycleanerista puhuminen paljastaa, että olet vain itse töppäillyt etkä ihan osaa näitä hommia.
siitä on varmaan 10 vuotta kun kokeilin Easycleaneria ja havaitsin
tuon duplikaattijutun.
Itse en näitä pahemmin käytä kunhan kokeilen,
meillä on talossa työn puolesta hiukan ammattimaisemmat softat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904262
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?372455Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1042416Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1012177Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281927- 321915
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91587- 291578
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881570- 771356