kappas.
olin viime kesänä paremman tekemisen puutteessa kaupungin puisto-osastolla palkkatuella duunissa, kyllä siitä nyt jonkin verran euroja rapsahti tilille että kesän pärjäsi hyvin. nyt olen ollut tämän vuoden alkupuolen työttömänä etsien duunia, ei ole löytynyt. eilen tuli postiluukusta työkkärin kirje jossa osoitus kontti-kierrätystavarataloon,kun heillä kuulemma tarve palkkatukikelpoisille työntekijöille. Sinne pitäisi sitten soitella... ja vitut.
olin pari vuotta sitten kontissa lyhyen aikaa työharjoittelussa (pari kuukautta), kiitti siitä. nyt ovat varmaan funtsineet, että kun kontissa on käyty, niin voivat laittaa työharjoittelun sijasta palkkatukihommiin sinne. mitä olen käsittänyt, niin viikottainen tuntimäärä on jotain 21 h ja palkka n. 720-750 e/kk. Eli mitä vittua, nyt kun lasken mitä saan työmarkkinatukea ja asumistukea työttömänä ollessa, niin se on yhteensä n. 560 e. Vajaan 200 euron takia pitäisi alkaa nyt sitten tekemään jotain palkkatukihommia.
ilmeisesti mun olisi pitänyt löytää joku "oikea" työpaikka mahdollisimman pian, nyt kun työkkärin neidit alkavat kiristää johonkin paskaan ja huonopalkkaiseen hyväksikäyttöpalkkatukityöhön, tai muuten heiluu karenssi. ilmeisesti tästä katiskasta ei voi luistaa suuntaan jos mihinkään, eli mitkä ovat mahdollisuudet: otan periaatteen vuoksi riskin ja katson tuleeko karenssia, vai menen muutaman lisäeuron takia johonkin paskaiseen palkkatukityöhön taas kerran..
oliskin oikeiden töiden löytäminen niin vaivatonta,
Helvetin palkkatukityrkyttäminen...
69
2122
Vastaukset
- voihan nyt...
ja tosiaan se, että toi on nyt muutenkin spr:lle ilmaista työvoimaa ja että työtöntä saa pompotella miten sattuu noissa vitun ilmaistöissä. lähden tästä r-kioskille ostamaan ässäarvan, raaputan siitä kymppitonnin ja olen vähän aikaa stressaamatta näistä paskahommista. vitun tukihommat, perkele.
- valitaan?
Itse asiassa saman osoituksen on varmasti saanut moni muukin ja ei ole lainkaan varmaa, että sinut sinne valittaisiin jos sitten eivät työllistä samaan aikaan useitakin. Palkkatukipaikat on tosi kysyttyjä näinä aikoina työttömien osalta ja menee suht nopeasti avoimet paikat. Itse olen saanut vaan yhden osoituksen palkkatukipaikkaan jonnekin yhdistykseen aikanaan ja onneksi paikka oli jo täytetty. Jos tuo on nettopalkka ei se niin huono ole kun ottaa huomioon viikkotunnit 21 tuntia. Itse saan työttömänä työmarkkinatuki asumistuki 640 euroa ja loput sossusta vuokraan. Jos kieltäydyt ja saat karenssin, rupea varaamaan aikaa sitten sinne sossuun jo hyvissä ajoin, niissä nimittäin tuppaa olemaan tosi ruuhkaista nykyään ja varaudu siihen 20% leikkaukseen tuessa.
- voihan nyt...
..minut valitaan, oletan. sain aikanani kyllä ihan hyvää palautetta eikä "johtoporras" sinänsä ole muuttunut: tuttu naama ja toisinaan olen siellä käynytkin ostoksilla... ja pitivät työpanoksestani aikoinaan. sehän tässä pelottaa että minut valitaan :) ei vaan palkkatukityö kiinnosta, ja kun toi palkkakin on käsittääkseni brutto. tunteja ei ole paljon, mutta palkka on niin kehno ettei tollasen summan takia viitsi nostaa persettään ylös penkistä. ja kun kyseessä on kontti, joka ei muulla tavalla henkilökuntaa palkkaakaan kun noilla tuilla, ei siellä mitään tulevaisuutta ole muutenkaan. vituttaa vaan nämä työkkärin tilastojensiivousoperaatiot, jonka antaa työttömille vaan paskaa käteen.
- ettei valkata
voihan nyt... kirjoitti:
..minut valitaan, oletan. sain aikanani kyllä ihan hyvää palautetta eikä "johtoporras" sinänsä ole muuttunut: tuttu naama ja toisinaan olen siellä käynytkin ostoksilla... ja pitivät työpanoksestani aikoinaan. sehän tässä pelottaa että minut valitaan :) ei vaan palkkatukityö kiinnosta, ja kun toi palkkakin on käsittääkseni brutto. tunteja ei ole paljon, mutta palkka on niin kehno ettei tollasen summan takia viitsi nostaa persettään ylös penkistä. ja kun kyseessä on kontti, joka ei muulla tavalla henkilökuntaa palkkaakaan kun noilla tuilla, ei siellä mitään tulevaisuutta ole muutenkaan. vituttaa vaan nämä työkkärin tilastojensiivousoperaatiot, jonka antaa työttömille vaan paskaa käteen.
Osanottoni sulle, itse juuri sain erään palkkatukijutun päätökseen ja voin vain sanoa että helevetti sentään.
Bruttona mulle palkkaa tuli ruhtinaalliset 613€/kk.
Tosin se oli niin pieni palkka että vuokra pysyi samansuuruisena.
Työpaikka oli ikävä hengeltään ja siellä palkkatukilaisia pidettiin aivottomina tonttuina, varsinkin "pääjohtaja" oli aivan kauhea, ei minkäänlaista hajua johtamisesta.
Miksi sen pitää olla vuoden pituinen helvetti?
Jotenkin tuo viikkotuntimäärä tuntuu ihanan pieneltä, mutta jos sekin ilo viedään että voisi määrätä koska työnsä tekee olisi hieman inhimillistä.
Mutta ei.
Työ klo 10.00 ja siinä se päivä sitten menee kokonaan körötellessä eestaas.
Varsinkin kun työ on sellainen että sen voi periaatteessa tehdä vaikka yöllä.
Itse olin siellä mahdollisimman hankala.
Ei se ollutkaan vaikeaa lainkaan, totta kai nyt mietityttää jos ne kuitenkin ihan vaan piruuttaan ottaa takaisin joskus.....kitumaan.
Pistän sulle tässä sormet sillai ristiin, tiedäthän :)) - on vaihtoehtoja?
voihan nyt... kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein, että olet ollut niin kauan työttömänä, että sulla on oikeus siihen korkeimpaan palkkatukeen? Nimittäin, jos kieltäydyt tarjotusta työstä ilman kunnon perustetta ei suinkaan määrätä karenssia, vaan 5 kuukauden rangaistustyössäoloehto.
Jos sulla on tosiaan oikeus siihen palkkatukeen, niin pakkoko sitä on "tuhlata" jonnekin yhdistyksen puuhasteluihin, kun sen voi ottaa mukanaan kunnon työpaikkoihin. Olet melkkest 1000 euron arvoinen mille tahansa työnantajalle vuoden verran, toisen vuoden sinusta saa vielä pienempää tukea. Tällä tavalla minun ystäväni löysi työpaikan, jossa muuten jatkaa edelleen. Hän etsi avoimilta markkinoita työpaikan ja työnantaja kiinnostui tietysti hakemaan ilmaista rahaa valtiolta jos palkkaa kaverin. Tehtiin normaali työsopimus, normaalit työajat ja työehdot, ja työt jatkuu siis edelleen. Enää työnantaja ei saa kaveristani tukea, mutta työtä on ja palkkaa on maksettu edelleen.
Paljonko tuommoisesta pienestä palkasta pitää maksaa veroa? Ei paljon mitään, verrattuna työttömyysturvan verotukseen. Palkka on kuitenki palkkaa eikä kelan kuppasta työmarkkinatukea.
En osaa laskea asiaa niin, että mieluimmin kässehtisin kotona kalsarisillaan kuin että lähtisin töihin ja saisin useita satasia enemmän rahaa. En oikein ymmärrä, että millä referensseillä sä hinnoittelet itsesi niin arvokkaaksi, että et viitti sitä persettäs penkistä nostaa. Onko sulla jotain erityistaitoja tai osaamista, tai oletko jotenkin muuten niin erinomainen ihminen, että 200 euroa kuukaudessa ei saa kroppaa liikkeelle? Niin varmaan, jos olet joku sydänkirurgin palkoille tottunut.
Tiedän, että työkkäri ja varsinkin lainsäätäjät eduskunnassa on ajatelleet asian sillä tavalla, että sulla ei pitäis olla varaa valita eikä varaa valittaa. Työ on työtä ja tuki on tukea. Jos työtä tarjotaan sitä pitää lähteä tekemään. Sun henkilökohtaiset hinnoittelut perseesi nostamisesta ei kiinnosta ketään, eikä varsinkaan yhteiskuntaa joka tukirahoja kustantaa.
Osoitus on virallinen työhönosoitus ja siitä on aika huono lähteä pois hankkiutumaan ilman rangistusta eli tukien huonotumista. Sitä paikkaa on pakko hakea. Jos löydät muualta parempia hommia, niin mikään ei estä lähtemästä. Tukihommissa muistaakseni irtisanomisajat on ihan olemattomia jos muihin töihin pääsee.
Rangaistustyössäoloehdosta on tällä palstalla paljonkin kirjoiteltu, eikä kenelläkään siitä mitään hyvää kokemusta. Siitä on huono enää nousta. Toimeentulotukea leikataan myös.
Kyllä sun pitää nyt miettiä tosi tarkkaan, että mitä teet. Työkkärin puolelta ne on jo sulle miettineet selvät sävelet. Onkohan työpaikkaosoitus sulle jonkinlainen vinkki, että lähe menee muihin hommiin, tai sitten tilastoihin tukityöllistetyksi? - kylläkylläkyllä
on vaihtoehtoja? kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein, että olet ollut niin kauan työttömänä, että sulla on oikeus siihen korkeimpaan palkkatukeen? Nimittäin, jos kieltäydyt tarjotusta työstä ilman kunnon perustetta ei suinkaan määrätä karenssia, vaan 5 kuukauden rangaistustyössäoloehto.
Jos sulla on tosiaan oikeus siihen palkkatukeen, niin pakkoko sitä on "tuhlata" jonnekin yhdistyksen puuhasteluihin, kun sen voi ottaa mukanaan kunnon työpaikkoihin. Olet melkkest 1000 euron arvoinen mille tahansa työnantajalle vuoden verran, toisen vuoden sinusta saa vielä pienempää tukea. Tällä tavalla minun ystäväni löysi työpaikan, jossa muuten jatkaa edelleen. Hän etsi avoimilta markkinoita työpaikan ja työnantaja kiinnostui tietysti hakemaan ilmaista rahaa valtiolta jos palkkaa kaverin. Tehtiin normaali työsopimus, normaalit työajat ja työehdot, ja työt jatkuu siis edelleen. Enää työnantaja ei saa kaveristani tukea, mutta työtä on ja palkkaa on maksettu edelleen.
Paljonko tuommoisesta pienestä palkasta pitää maksaa veroa? Ei paljon mitään, verrattuna työttömyysturvan verotukseen. Palkka on kuitenki palkkaa eikä kelan kuppasta työmarkkinatukea.
En osaa laskea asiaa niin, että mieluimmin kässehtisin kotona kalsarisillaan kuin että lähtisin töihin ja saisin useita satasia enemmän rahaa. En oikein ymmärrä, että millä referensseillä sä hinnoittelet itsesi niin arvokkaaksi, että et viitti sitä persettäs penkistä nostaa. Onko sulla jotain erityistaitoja tai osaamista, tai oletko jotenkin muuten niin erinomainen ihminen, että 200 euroa kuukaudessa ei saa kroppaa liikkeelle? Niin varmaan, jos olet joku sydänkirurgin palkoille tottunut.
Tiedän, että työkkäri ja varsinkin lainsäätäjät eduskunnassa on ajatelleet asian sillä tavalla, että sulla ei pitäis olla varaa valita eikä varaa valittaa. Työ on työtä ja tuki on tukea. Jos työtä tarjotaan sitä pitää lähteä tekemään. Sun henkilökohtaiset hinnoittelut perseesi nostamisesta ei kiinnosta ketään, eikä varsinkaan yhteiskuntaa joka tukirahoja kustantaa.
Osoitus on virallinen työhönosoitus ja siitä on aika huono lähteä pois hankkiutumaan ilman rangistusta eli tukien huonotumista. Sitä paikkaa on pakko hakea. Jos löydät muualta parempia hommia, niin mikään ei estä lähtemästä. Tukihommissa muistaakseni irtisanomisajat on ihan olemattomia jos muihin töihin pääsee.
Rangaistustyössäoloehdosta on tällä palstalla paljonkin kirjoiteltu, eikä kenelläkään siitä mitään hyvää kokemusta. Siitä on huono enää nousta. Toimeentulotukea leikataan myös.
Kyllä sun pitää nyt miettiä tosi tarkkaan, että mitä teet. Työkkärin puolelta ne on jo sulle miettineet selvät sävelet. Onkohan työpaikkaosoitus sulle jonkinlainen vinkki, että lähe menee muihin hommiin, tai sitten tilastoihin tukityöllistetyksi?Mutta kun ihmisen kuuluisi saada oikeaa työtä ja oikeaa palkkaa.
Tuskin tuo joka noin mahtavan keskustelun tuossa kirjoittikaan niin onkaan ollut ainoassakaan palkkatukipaikassa!
Oletko joku työkkärin täti vai, kyllä tuo ihminen just takuulla tahtoisi mennä työhön aikä hän nyt erityisemmin halveeraa palkkatukea vaikka ne on melkein järkiäänkin on ihan kuppaisia paikkoja.
Varmaan oletkin joku yrittäjä joka juuri käyttää näitä hyväkseen, siitähän vissiin onkin kyse. Kun työhönottotilanteessa ei ole valinnanvaraa, työttömän on näyteltävä hyvin innostuneelta, ettei siitäkin sitten tunnevammainen työnantaja anna väärää signaalia työkkärin puoleen.
Että joku saa "useita satasia" enemmän rahaa palkkatukityössä, niin älä kuule unta nää. Anna mun nauraa. :D
Itselläni vero% 15 ja silti sain mätkyä!
Mieti nyt vähän. Tänne kirjoittelee just tollaiset ihmiset joilla ei oo mitään hajua, pitää itseään niin viisaina että.
Tämä vastine siis: "on vaihtoehtoja?" - auttaa jonninverran
kylläkylläkyllä kirjoitti:
Mutta kun ihmisen kuuluisi saada oikeaa työtä ja oikeaa palkkaa.
Tuskin tuo joka noin mahtavan keskustelun tuossa kirjoittikaan niin onkaan ollut ainoassakaan palkkatukipaikassa!
Oletko joku työkkärin täti vai, kyllä tuo ihminen just takuulla tahtoisi mennä työhön aikä hän nyt erityisemmin halveeraa palkkatukea vaikka ne on melkein järkiäänkin on ihan kuppaisia paikkoja.
Varmaan oletkin joku yrittäjä joka juuri käyttää näitä hyväkseen, siitähän vissiin onkin kyse. Kun työhönottotilanteessa ei ole valinnanvaraa, työttömän on näyteltävä hyvin innostuneelta, ettei siitäkin sitten tunnevammainen työnantaja anna väärää signaalia työkkärin puoleen.
Että joku saa "useita satasia" enemmän rahaa palkkatukityössä, niin älä kuule unta nää. Anna mun nauraa. :D
Itselläni vero% 15 ja silti sain mätkyä!
Mieti nyt vähän. Tänne kirjoittelee just tollaiset ihmiset joilla ei oo mitään hajua, pitää itseään niin viisaina että.
Tämä vastine siis: "on vaihtoehtoja?"Että mä alan jumankeisson väsyä selittämään aina samaa asiaa joka perkeleen kerta, kun tuosta palkkatuesta aletaan vänkymään. Et sitte sinäkään jaksanut lukea kuin 1/5 osan tekstistä ja johan annoit "lähetä"-nappulasta taas palaa!
Juurihan siinä kirjoitettiin selvällä suomella, että PALKKATUELLA VOI SAADA OIKEAA TYÖTÄ JA OIKEAA PALKKAA. Lue ääneen tai pyydä lapset sulle tavaamaa, jos ei muuten mene perille. Ttu että alkaa kuule väsyttää sun huutelut.
1) Hae jostain oman alasi työnantaja ja ala neuvottelemaan paikasta ja palkasta.
2) Kun neuvotteluissa työnantaja alkaa itkemään, ettei ole varaa ja ei ole rahaa, kerro että työkkäristä saa 12 kuukauden ajan 980 euroa mun palkkaan sekä toisen 12kk sen jälkeen 480 euroa kuukaudessa.
3) Työnantaja kiinnostuu ja aletaan uudestaan puhumaan palkasta.
4) Tehdään soppari ja aletaan hoitamaan asioita.
5) Lähet sovittuna päivänä hommiin niinku muutki ihmiset
6) Työnantaja laittaa työkkäriin kerran kuukaudessa hakemuksen palkkatuesta ja saa sen tililleen kerran kuukaudessa
7) Työnantaja maksaa sulle palkkaa samalla lailla kuin talon muillekin työntekijöille, samana päivänä ja sen suuruisena kuin kuuluukin.
8) Työt jatkuu, lomat kertyy, palkka maksetaan ja homma pyörii.
9) Mikä täsä voi olla niin saatanan vaikeeta joka kerta tajuta?
Tiedän USEITA eri alojen työnantajia, jotka kyllä mieluusti hakee joka pennin palkanmaksun avuksi mitä vaan saadaan. Ne ei edes TIEDÄ tämmöisistä tuista mitään.
Se on jokaisen työnhakija ITE hoidettava se asia.
Mutta eieieiei, kun ei vaan jaksa eikä ymmärrä. Sitten mennään kun lampaat jonossa johonkin vajaaseen työpajaan vuodeksi nojailemaan, kun olisi erinomaiset mahdollisuudet tehdä tehokkaampaa ja tuottavampaa työtä jossain oikeessa yrityksessä.
Ja uudestaan: tunnen tukikiemurat senverra, että hyvä ystäväni on työssä eräässä kuuluisassa alansa yrityksellä ja aloitti siellä eka vuonna hommat,niin että työnantaja haki työkkäristä tukirahaa. Toisena vuonna haki sen pienemmän tuen ja nyt jatkaa siellä edelleen vaikka tukea ei enää tulekaan. Palkka koko ajan oikea ja työ oikea. - ei ole mitään
auttaa jonninverran kirjoitti:
Että mä alan jumankeisson väsyä selittämään aina samaa asiaa joka perkeleen kerta, kun tuosta palkkatuesta aletaan vänkymään. Et sitte sinäkään jaksanut lukea kuin 1/5 osan tekstistä ja johan annoit "lähetä"-nappulasta taas palaa!
Juurihan siinä kirjoitettiin selvällä suomella, että PALKKATUELLA VOI SAADA OIKEAA TYÖTÄ JA OIKEAA PALKKAA. Lue ääneen tai pyydä lapset sulle tavaamaa, jos ei muuten mene perille. Ttu että alkaa kuule väsyttää sun huutelut.
1) Hae jostain oman alasi työnantaja ja ala neuvottelemaan paikasta ja palkasta.
2) Kun neuvotteluissa työnantaja alkaa itkemään, ettei ole varaa ja ei ole rahaa, kerro että työkkäristä saa 12 kuukauden ajan 980 euroa mun palkkaan sekä toisen 12kk sen jälkeen 480 euroa kuukaudessa.
6) Työnantaja laittaa työkkäriin kerran kuukaudessa hakemuksen palkkatuesta ja saa sen tililleen kerran kuukaudessa
7) Työnantaja maksaa sulle palkkaa samalla lailla kuin talon muillekin työntekijöille, samana päivänä ja sen suuruisena kuin kuuluukin.
Tiedän USEITA eri alojen työnantajia, jotka kyllä mieluusti hakee joka pennin palkanmaksun avuksi mitä vaan saadaan. Ne ei edes TIEDÄ tämmöisistä tuista mitään.
Mutta eieieiei, kun ei vaan jaksa eikä ymmärrä. Sitten mennään kun lampaat jonossa johonkin vajaaseen työpajaan vuodeksi nojailemaan, kun olisi erinomaiset mahdollisuudet tehdä tehokkaampaa ja tuottavampaa työtä jossain oikeessa yrityksessä.
Ja uudestaan: tunnen tukikiemurat senverra, että hyvä ystäväni on työssä eräässä kuuluisassa alansa yrityksellä ja aloitti siellä eka vuonna hommat,niin että työnantaja haki työkkäristä tukirahaa. Toisena vuonna haki sen pienemmän tuen ja nyt jatkaa siellä edelleen vaikka tukea ei enää tulekaan. Palkka koko ajan oikea ja työ oikea.oikeita töitä, ei ihmisarvoista kohtelua saa.
Toki se raha kaupassa kelpaa, juu ei ne väärennettyä ole.
Öhöm, joka kerta en ole kirjoittanut, jos se sua nyt tässä vähän lohduttaa.
Jos muutkin palkkatuella kidutetut on kirjoittanut, niin se todistaa että niissä paikoissa on paljon mätää.
Hyvä ystävä voipi olla ihan missä hienossa työssä vaan, vaikka kuinka kuuluisassa, niin olen minäkin ollut, ihan niillä on nettisivutkin täällä internetissä :D :D
Sattumalta minäkin tunnen nää kiemurat erittäin hyvin ja voin pahoin kuullessani sanan palkkatukipaikka.
Älä pidä muita tyhmänä, alat muistuttaa sitä luonnevikaista työnantajaani joka väkisin otti piruuttaan siihen palkkatukipaikkaan.
Ihan vikana sanon sulle, olen ollut normaaleissa paikoissa työssä, ihan normaalilla palkalla ja voin siellä hyvin enkä tienyt tälläistä työhelvettiä olevankaan.
Älä mulle ala. - joka harvinaista
Että mä alan jumankeisson väsyä selittämään aina samaa asiaa joka perkeleen kerta, kun tuosta palkkatuesta aletaan vänkymään. Et sitte sinäkään jaksanut lukea kuin 1/5 osan tekstistä ja johan annoit "lähetä"-nappulasta taas palaa!
Ja uudestaan: tunnen tukikiemurat senverra, että hyvä ystäväni on työssä eräässä kuuluisassa alansa yrityksellä ja aloitti siellä eka vuonna hommat,niin että työnantaja haki työkkäristä tukirahaa. Toisena vuonna haki sen pienemmän tuen ja nyt jatkaa siellä edelleen vaikka tukea ei enää tulekaan. Palkka koko ajan oikea ja työ oikea.Kaikilla aloilla ei ole sopimuksia edes siitä alimmasta palkasta kuten järjestöt,yhdistykset jne. He maksavat vain sen summan mitä saavat tukeakin. 1000 brutto palkalla harvemmin on motivaatiota mennä töihin. En mennyt minäkään ja onneksi vältyin 5 kk pakkotyöehdolta. Oli hyvät perustelut ja työkkäri katsoi sen läpi sormien. Nyt kuitenkin perustat kertomuksesi vaan yhteen todellakin poikkeukseen josta on maksettu jo kunnon palkkaa ja työsuhde jatkunut tukien loppumisen jälkeenkin. Äärimmäisen harvoin vaan näin käy. Palkkatukea ei myöskään makseta joka työnantajalle vaan työnantaja "syynätään" onko edes perusteltua palkata työntekijä tuolla tavalla jos on varaa palkata muutenkin, tuolla saadaan edes hieman karsittua palkkatukea väärin käyttäviä jotka tukea ei edes tarvitsisi. Jos on irtisanomisia tai lomautuksia ollut firmassa viimeisen vuoden aikana sekin estää palkkaamasta palkkatukilaista. Tänä päivänä siis saakin etsiä työnantajaa joka on puhdas noista. Taitaa jäädä suurimmaksiosaksi jäljelle juuri nuo ikävät järjestöt ja yhdistykset joihin värvätään 1000 euron palkalla töihin.
- käkitys
Ja uudestaan: tunnen tukikiemurat senverra, että hyvä ystäväni on työssä eräässä kuuluisassa alansa yrityksellä ja aloitti siellä eka vuonna hommat,niin että työnantaja haki työkkäristä tukirahaa. Toisena vuonna haki sen pienemmän tuen ja nyt jatkaa siellä edelleen vaikka tukea ei enää tulekaan. Palkka koko ajan oikea ja työ oikea.Tarkoitatko että voisin mennä vaikka tuohon meidän lähikauppaan palkkatuella töihin ja saisin normaalia palkkaa ja tekisin normaalia päivää?
- hommia palkkatuella
käkitys kirjoitti:
Tarkoitatko että voisin mennä vaikka tuohon meidän lähikauppaan palkkatuella töihin ja saisin normaalia palkkaa ja tekisin normaalia päivää?
olisin mennyt nytkin,kun oli sopiva homma tiedossa,mutta nyt vain kunta on käyttänyt kaikki rahansa. Ymmärsin että työajan pitäisi olla 85% työajasta, muuten työnantajalle ei työllästämistukea makseta täysmääräisesti.Voit varmaan mennä lähikauppaan tarjoamaan itseäsi työhön. Jos sinulla on oikeus lisätukeen eli työnantaja saa 980 euroa,ja sinun palkkasi kaupassa olisi ehkä 1300 euro (85% työajasta),niin saahan työnantaja tosi edullisesti työvoimaa. Ehtona on vain ettei siitätyöpaikasta ole lempattuulosihmisiä vastaavista paikasta taloudellisista syistä vime aikoina.
Katso mol sivuilta http://www.mol.fi/mol/fi/00_tyonhakijat/10_tuet_ja_avustukset/02_palkkatuki/index.jsp - KÄYTÄNTÖ
joka harvinaista kirjoitti:
Kaikilla aloilla ei ole sopimuksia edes siitä alimmasta palkasta kuten järjestöt,yhdistykset jne. He maksavat vain sen summan mitä saavat tukeakin. 1000 brutto palkalla harvemmin on motivaatiota mennä töihin. En mennyt minäkään ja onneksi vältyin 5 kk pakkotyöehdolta. Oli hyvät perustelut ja työkkäri katsoi sen läpi sormien. Nyt kuitenkin perustat kertomuksesi vaan yhteen todellakin poikkeukseen josta on maksettu jo kunnon palkkaa ja työsuhde jatkunut tukien loppumisen jälkeenkin. Äärimmäisen harvoin vaan näin käy. Palkkatukea ei myöskään makseta joka työnantajalle vaan työnantaja "syynätään" onko edes perusteltua palkata työntekijä tuolla tavalla jos on varaa palkata muutenkin, tuolla saadaan edes hieman karsittua palkkatukea väärin käyttäviä jotka tukea ei edes tarvitsisi. Jos on irtisanomisia tai lomautuksia ollut firmassa viimeisen vuoden aikana sekin estää palkkaamasta palkkatukilaista. Tänä päivänä siis saakin etsiä työnantajaa joka on puhdas noista. Taitaa jäädä suurimmaksiosaksi jäljelle juuri nuo ikävät järjestöt ja yhdistykset joihin värvätään 1000 euron palkalla töihin.
sillä olen ollut tasan kolmessa paikassa palkkatuetulla ja kaksi niistä törkeitä paikkoja.
- oikeaan kirjoitukseen
KÄYTÄNTÖ kirjoitti:
sillä olen ollut tasan kolmessa paikassa palkkatuetulla ja kaksi niistä törkeitä paikkoja.
Luitko edellisen kelle vastasit mitä kirjoitti ja kenelle vastasi. Sun vastaus on puutaheinää tuohon. Onko kenelle vastasit väittänyt että palkkatukipaikat on hyviä paikkoja? Lueppa kirjoitus uudelleen ihan ajan kanssa.
- ollut
oikeaan kirjoitukseen kirjoitti:
Luitko edellisen kelle vastasit mitä kirjoitti ja kenelle vastasi. Sun vastaus on puutaheinää tuohon. Onko kenelle vastasit väittänyt että palkkatukipaikat on hyviä paikkoja? Lueppa kirjoitus uudelleen ihan ajan kanssa.
niin alistetussa asemassa kuin palkkatukihenkilö.
Kyllä se on hyvä huudella jos on normaali työ ja normaalipalkka ja sillä tulee toimeen. - kuka vastaa kenelle?
ollut kirjoitti:
niin alistetussa asemassa kuin palkkatukihenkilö.
Kyllä se on hyvä huudella jos on normaali työ ja normaalipalkka ja sillä tulee toimeen."Nyt puhut yksittäis tapauksesta
Kirjoittanut: joka harvinaista / 25.6.09 / klo 19:21
Kaikilla aloilla ei ole sopimuksia edes siitä alimmasta palkasta kuten järjestöt,yhdistykset jne. He maksavat vain sen summan mitä saavat tukeakin. 1000 brutto palkalla harvemmin on motivaatiota mennä töihin. En mennyt minäkään ja onneksi vältyin 5 kk pakkotyöehdolta. Oli hyvät perustelut ja työkkäri katsoi sen läpi sormien. Nyt kuitenkin perustat kertomuksesi vaan yhteen todellakin poikkeukseen josta on maksettu jo kunnon palkkaa ja työsuhde jatkunut tukien loppumisen jälkeenkin. Äärimmäisen harvoin vaan näin käy. Palkkatukea ei myöskään makseta joka työnantajalle vaan työnantaja "syynätään" onko edes perusteltua palkata työntekijä tuolla tavalla jos on varaa palkata muutenkin, tuolla saadaan edes hieman karsittua palkkatukea väärin käyttäviä jotka tukea ei edes tarvitsisi. Jos on irtisanomisia tai lomautuksia ollut firmassa viimeisen vuoden aikana sekin estää palkkaamasta palkkatukilaista. Tänä päivänä siis saakin etsiä työnantajaa joka on puhdas noista. Taitaa jäädä suurimmaksiosaksi jäljelle juuri nuo ikävät järjestöt ja yhdistykset joihin värvätään 1000 euron palkalla töihin."
Vastasit tuohon keskusteluun näin:
Pah. Ei ookkaan mikään yksittäistapaus vaan
Kirjoittanut: KÄYTÄNTÖ / Eilen / klo 12:09
Missä kohtaa olen väittänyt palkkatukipaikkojen olevan hyviä paikkoja kun juuri päinvastaista kirjoitin ja kyseinalastan kirjoittajan jolle vastasin niiden ihanuudesta????????????????? Kannattaisiko sun lukea tämä ketju uudellen läpi ja oikeasti katsoa kenelle mitäkin vastaat. - kokonaan, mutta
Ja uudestaan: tunnen tukikiemurat senverra, että hyvä ystäväni on työssä eräässä kuuluisassa alansa yrityksellä ja aloitti siellä eka vuonna hommat,niin että työnantaja haki työkkäristä tukirahaa. Toisena vuonna haki sen pienemmän tuen ja nyt jatkaa siellä edelleen vaikka tukea ei enää tulekaan. Palkka koko ajan oikea ja työ oikea.Moni on saanut oikeaa työtä ja oikeaa palkkaa palkkatuen avulla. Mutta, itse olen ollut tukityöllistettynä hoitamassa näitä asioita kuin kyseessä oli vielä työllistämistuen nimellä ko. tuki. Oma työni oli ihan ok ja sain palkkaa yhtä palkkaluokkaa alemman kuin vakituiset samasta työstä, en ollut kuitenkaan työvoimaneuvoja vaan virkailijana mutta tuen kanssa tekemisissä.
Mutta, aloittajan pointti lienee se tosiasia, että palkkatuella on paljon paikkoja, nimenomaan kolmannella sektorilla, joka lienee suurin palkkatuen käyttäjä. Näistä saa vain sen palkkatuen suuruisen palkan, josta vielä vähennetään työnantajan kustannukset. Oikeat työt eivät ole ongelma, jos niitä palkkatuella saa, mutta nämä määräaikaiset yhdityksen työt ovat, varsikaan kun niitä ei oikea työnantaja oikein arvosta kokemuksena.
Sinä puhut oikeista työnantajista ja oikeista paikoista, mutta kun se on palkkatukipaikoista vain pieni osa. Niitä on ja ne ovat usein hyviä paikkoja, mutta se mitä sinä tiedät tuttavasi kautta, ei ole ainoa totuus, vaan lisänä on paljon muutakin. Yhdistysten tukipaikkoja on moninkertanen määrä verrattuna yrityksiin ja niistä saa äärimmäisen harva vakipaikkoja, koska yhdistys saa palkata aina uuden tukityöllistetyn entisen työsuhteen (=tukirahojen ts. tukiajan) loputtua. Ymmärsitkö? Minä en tunne näitä "yhden ystäväni" kautta, vaa olen hakannut satoja päätöksiä paperille ihan itse. - vähän..
kokonaan, mutta kirjoitti:
Moni on saanut oikeaa työtä ja oikeaa palkkaa palkkatuen avulla. Mutta, itse olen ollut tukityöllistettynä hoitamassa näitä asioita kuin kyseessä oli vielä työllistämistuen nimellä ko. tuki. Oma työni oli ihan ok ja sain palkkaa yhtä palkkaluokkaa alemman kuin vakituiset samasta työstä, en ollut kuitenkaan työvoimaneuvoja vaan virkailijana mutta tuen kanssa tekemisissä.
Mutta, aloittajan pointti lienee se tosiasia, että palkkatuella on paljon paikkoja, nimenomaan kolmannella sektorilla, joka lienee suurin palkkatuen käyttäjä. Näistä saa vain sen palkkatuen suuruisen palkan, josta vielä vähennetään työnantajan kustannukset. Oikeat työt eivät ole ongelma, jos niitä palkkatuella saa, mutta nämä määräaikaiset yhdityksen työt ovat, varsikaan kun niitä ei oikea työnantaja oikein arvosta kokemuksena.
Sinä puhut oikeista työnantajista ja oikeista paikoista, mutta kun se on palkkatukipaikoista vain pieni osa. Niitä on ja ne ovat usein hyviä paikkoja, mutta se mitä sinä tiedät tuttavasi kautta, ei ole ainoa totuus, vaan lisänä on paljon muutakin. Yhdistysten tukipaikkoja on moninkertanen määrä verrattuna yrityksiin ja niistä saa äärimmäisen harva vakipaikkoja, koska yhdistys saa palkata aina uuden tukityöllistetyn entisen työsuhteen (=tukirahojen ts. tukiajan) loputtua. Ymmärsitkö? Minä en tunne näitä "yhden ystäväni" kautta, vaa olen hakannut satoja päätöksiä paperille ihan itse.Sen lisäksi, että olen näitä päätöksiä naputellut, olen itse ollut kahdessa valtion paikassa tuella, molemmissa useita muitakin työllistettyjä samalla kertaa. Muistaakseni 10 % sai siihen aikaan olla työllistettyjä, toisessa oli täysi määrä ja toisessa kaksi. Kumpikin paikoistani on ollut sellaisia, että niihin on aina palkattu uusi tekijä. Toinen oli sellainen, että katsottiin että tarve myöhemmin vähentyy. Toinen oli selvää väärinkäyttöä, sillä ko. työssä oli pakko olla joku.
En lukenut kaikkia viestejä, mutta selatessa tuli vastaan, että joku kyseli voiko mihin tahansa mennä palkkatukityöhön. Vastaus, ei voi. Päätöksen tekee aina työkkäri tapauskohtaisesti. Ainakin ennen oli, että jos vaikkapa verovelkoja yrityksellä, ei palkkatukea tai mitään muutakaan työkkärin tukea myönnetty. Eli sellaisiin paikkoihin voi mennä, missä on asiat hoidettu. Lisäksi työtä ei saa koskaan aloittaa ennen kuin tukipäätös on tehty. Työkkäri voi tehdä kielteisen päätöksen muutoinkin, syy voi olla vaikkapa vain niinkin yksinkertainen, että ko. toimistolle myönnetyt tukirahat on loppu. Niitä rahoja ei ole rajattomasti ja työkkäri jakaa niitä vielä omassa toimistossaan esim. siten, että kaupungille voi olla työllistämisrahoja jäljelle mutta yksityiselle kaikki on käytetty.
t. edellinen
- tukitöissä !
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8236565
Tuo tapahtui siis vuonna 2006, vieläkin v*tuttaa sen verran että kierrän kyseisen puljun kaukaa ja kaikki sieltä ostamani tavarat olen heittänyt roskiin. Palkkatukityön tarkoitus ei kai ole se, että työttömältä menee viimeinenkin usko yhteiskunnan rehellisyyteen ja oikeudenmukaisuuteen. Noin toimien se kyllä taatusti menee. Ei ahneudella eikä röyhkeydellä ole mitään rajaa.- tyhmälle
kertokaa että jos teidän oikeustajuanne vastaan sotii työnteko pienellä palkalla niin miten ihmeessä te voitte nostaa korvauksia tekemättä mitään vastikkeeksi?
- tyhmälle vastaus
tyhmälle kirjoitti:
kertokaa että jos teidän oikeustajuanne vastaan sotii työnteko pienellä palkalla niin miten ihmeessä te voitte nostaa korvauksia tekemättä mitään vastikkeeksi?
Yhteiskunnan ensisijainen tehtävä on taata kansalaisten toimeentulo työn (palkkan) ja normaalin sosiaaliturvan kautta. Mikäli tähän ei kyetä on kansalaisella oikeus viimesijaiseen turvaan, toimeentulotukeen, työttömyysturvaan ym.
Perustuslain mukaan jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon. Tämä perusoikeus koskee kaikkia ja on ehdoton ! - vastauksesta
tyhmälle vastaus kirjoitti:
Yhteiskunnan ensisijainen tehtävä on taata kansalaisten toimeentulo työn (palkkan) ja normaalin sosiaaliturvan kautta. Mikäli tähän ei kyetä on kansalaisella oikeus viimesijaiseen turvaan, toimeentulotukeen, työttömyysturvaan ym.
Perustuslain mukaan jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon. Tämä perusoikeus koskee kaikkia ja on ehdoton !Hienosti meni taas työnvieroksuja piiloon kysymystä lainsäädännön taakse.
Nyt ei ollut kyse perusturvasta, toimeentulosta tms. vaan ruikutuksesta huonosta palkasta. Loisille ei kelpaa työ huonolla palkalla vaan rahaa pitäisi saada tekemättä mitään. Onhan se kieltämättä ihmisarvoista elämää , rahaa tulee ja kesä on kauneimmillaan. - vaaan
vastauksesta kirjoitti:
Hienosti meni taas työnvieroksuja piiloon kysymystä lainsäädännön taakse.
Nyt ei ollut kyse perusturvasta, toimeentulosta tms. vaan ruikutuksesta huonosta palkasta. Loisille ei kelpaa työ huonolla palkalla vaan rahaa pitäisi saada tekemättä mitään. Onhan se kieltämättä ihmisarvoista elämää , rahaa tulee ja kesä on kauneimmillaan.Et taida tietää että ihmisillä teetetään jo nykyään palkkatuki/harjoittelua ym muuta niin huonopalkkaista työtä mikä ei riitä edes siihen niin sanottuun perusturvan määrään. Tukien lisäksi työssäkäyvän pitää hakea minimitoimeentulotukea sosiaalitoimistosta !
- on että työntekijälle
vastauksesta kirjoitti:
Nyt ei ollut kyse perusturvasta, toimeentulosta tms. vaan ruikutuksesta huonosta palkasta. Loisille ei kelpaa työ huonolla palkalla vaan rahaa pitäisi saada tekemättä mitään. Onhan se kieltämättä ihmisarvoista elämää , rahaa tulee ja kesä on kauneimmillaan.maksetaan työehtosopimuksen mukaista palkkaa. Mutta kun noilla kaikilla kierrätys- ym yhdistystyöpaikoilla ei ole työehtosopimusta niin sitten tulee näitä riistoja. Ottakaa valta omiin käsiinsä, ja menkää tarjoamaan itseänne tavalliselle työmarkkinalle.
- Työnhausta
vastauksesta kirjoitti:
Nyt ei ollut kyse perusturvasta, toimeentulosta tms. vaan ruikutuksesta huonosta palkasta. Loisille ei kelpaa työ huonolla palkalla vaan rahaa pitäisi saada tekemättä mitään. Onhan se kieltämättä ihmisarvoista elämää , rahaa tulee ja kesä on kauneimmillaan.Laskeskele itse mitä voisit tehdä 8h päivässä "kotona" (etsiä töitä, käydä kirjastossa lukemassa alaasi liittyvää kirjallisuutta)
Vaihtoehtona on joku määrätty (työkkärin määräämä esim. yhdistys)
palkka vaikka 8.60€/tunti. esim. 4 tuntia päivässä.
8.6*4*5*4=688€/kk
Tämän 4h työmatkat jälkeen vuorokaudessa on vielä monta tuntia käytettäväksi erilaisten sossu ja kela papereiden lähettelemisiin ja liitteiden haalimiseen.
688€ kuussa- verot ja tietoisuus siitä, että tunti määrä ei tule kasvamaan, vakituisesta työstä puhumattakaan.
Työ ilmapiiri voi olla mitä vain..
Kuka tämän maksaa?
Yhdistys saa yhteiskunnalta työllistämistuen (tarkkaa summaa en nyt kaiva)
688€*1.5=1032€ (tämä 1.5 on suunnilleen työnantaja maksut)
Tämä 1032€ on melko tarkkaan se summa jonka yhdistys saa työllistämistukena.
JÄRKEÄ TÄSSÄ ON AINOASTAAN TILASTONIKKAREIDEN MIELESTÄ. (onhan työkkärikin nykyisin tulosvastuullinen toimija)
TÄYSIN ERI ASIA ON JOS LÖYTÄÄ SELLAISEN TYÖPAIKAN (esim. yksityisen) JOSSA PALKKA JA VIIKKOTUNNIT OVAT SELLAISELLA TASOLLA, ETTÄ EI TARVITSE JUOSTA VIRASTOISSA. (korkeintaan veroviraston nettisivuilla) - palkkaa
on että työntekijälle kirjoitti:
maksetaan työehtosopimuksen mukaista palkkaa. Mutta kun noilla kaikilla kierrätys- ym yhdistystyöpaikoilla ei ole työehtosopimusta niin sitten tulee näitä riistoja. Ottakaa valta omiin käsiinsä, ja menkää tarjoamaan itseänne tavalliselle työmarkkinalle.
JOS MAKSAVATKIN KOHTUULLISESTI( €/h), NIIN SITTEN PUDOTTAVAT TUNTI MÄÄRÄÄ.
Nämä yhdistyksethän eivät halua itse maksaa mitään. (maksavat työnantajamaksut ja palkan siitä mitä yhteiskunnalta saavat)
Miettikää joskus miksi on YHDISTYKSIÄ ja YRITYKSIÄ
Yhtiöt siis yritykset siis firmat on perustettu tuottamaan voittoa.
Yhdistykset ovat vapaaehtoisuuteen/harrastuksiin perustuvia (voittoa tuottamattomia) - tarpeen työpaikalle
Työnhausta kirjoitti:
Laskeskele itse mitä voisit tehdä 8h päivässä "kotona" (etsiä töitä, käydä kirjastossa lukemassa alaasi liittyvää kirjallisuutta)
8.6*4*5*4=688€/kk
Tämän 4h työmatkat jälkeen vuorokaudessa on vielä monta tuntia käytettäväksi erilaisten sossu ja kela papereiden lähettelemisiin ja liitteiden haalimiseen.
688€ kuussa- verot ja tietoisuus siitä, että tunti määrä ei tule kasvamaan, vakituisesta työstä puhumattakaan.
Kuka tämän maksaa?
JÄRKEÄ TÄSSÄ ON AINOASTAAN TILASTONIKKAREIDEN MIELESTÄ. (onhan työkkärikin nykyisin tulosvastuullinen toimija)
TÄYSIN ERI ASIA ON JOS LÖYTÄÄ SELLAISEN TYÖPAIKAN (esim. yksityisen) JOSSA PALKKA JA VIIKKOTUNNIT OVAT SELLAISELLA TASOLLA, ETTÄ EI TARVITSE JUOSTA VIRASTOISSA. (korkeintaan veroviraston nettisivuilla)Minä olen ollut palkkatukityössä kunnalla 2 vuotta, ensimmäisen täydellä tuellä, toisen pienemmällä.
Huomio, että täysi tuki kerryttää työssäooehtoa vain puolella, pienempi kokonaan. Eli siksi oli jatko tarpeen...
Työ oli ihan ok palkallla, johon ehti tulla pieni työehtosopimuskorotuskin.
Ainut epäkohta oli muutama työkaveri, joka piti selvästi työllistettyä huonompana. Kyllä se kahdessa vuodessa alkaa rassaamaan.
Muutenkin työllistetyt tekevät enemmän töitä kuin vakituiset.
Varmaan on monenlaisia työpaikkoja ja myös työllistettyjäkin. Kikkailu pitäisi saada valvonnalla kuriin. - pientää
Työnhausta kirjoitti:
Laskeskele itse mitä voisit tehdä 8h päivässä "kotona" (etsiä töitä, käydä kirjastossa lukemassa alaasi liittyvää kirjallisuutta)
8.6*4*5*4=688€/kk
Kuka tämän maksaa?
TÄYSIN ERI ASIA ON JOS LÖYTÄÄ SELLAISEN TYÖPAIKAN (esim. yksityisen) JOSSA PALKKA JA VIIKKOTUNNIT OVAT SELLAISELLA TASOLLA, ETTÄ EI TARVITSE JUOSTA VIRASTOISSA. (korkeintaan veroviraston nettisivuilla)koska silloin palkkatuki työllistämisestä pienenee myös. Ehtona että työnantajalle maksetaan palkkatuki täysmäräisenäon 85% kokoaikatyönajasta ja jos esim on vain 50% työaika, niin tuo yhdistys ei millään saa 1032 € työllistämiseen.
- vaan jotain
Työnhausta kirjoitti:
8.6*4*5*4=688€/kk
Kuka tämän maksaa?
TÄYSIN ERI ASIA ON JOS LÖYTÄÄ SELLAISEN TYÖPAIKAN (esim. yksityisen) JOSSA PALKKA JA VIIKKOTUNNIT OVAT SELLAISELLA TASOLLA, ETTÄ EI TARVITSE JUOSTA VIRASTOISSA. (korkeintaan veroviraston nettisivuilla)7.20€/t ja päivässä 5 tuntia.
Käsitän hiukan jos olisi työ alueella mihin pääsisi kävelen/pyörällä, eikä tarvitse julkisia kulkuvälineitä.
Käsitän senkin jos olisi mukava työ. Että pitää tehdä sitä samaa jota joku vieressä tekevä saa siitä paljon enemmän rahaa.
Vaan senvuoksi että joskus on saanut potkut ilman omaa syytä, ja että on syntynyt 1950 puolivälissä.
Eikä sitten muuta enää voi saada, millään.
Ja sekin vielä että ne jotka saa enemmän rahaa pompottaa ja poukottaa, laskee sekuntteja kun tää tukityöllistetty on kahvilla. - tätä
pientää kirjoitti:
koska silloin palkkatuki työllistämisestä pienenee myös. Ehtona että työnantajalle maksetaan palkkatuki täysmäräisenäon 85% kokoaikatyönajasta ja jos esim on vain 50% työaika, niin tuo yhdistys ei millään saa 1032 € työllistämiseen.
Palkkatuen maksaminen täysimääräisenä edellyttää, että tuella palkattavan
työaika on vähintään 85 prosenttia alan normaalista työajasta. Jos työaika
on lyhyempi, suhteutetaan palkkatuki työaikaan ja maksetaan vähennettynä.
Vaikeasti työllistyvän osalta palkkatuki voidaan kuitenkin maksaa
täysimääräisenä myös osa-aikatyöhön.
Lisäosa voidaan kuitenkin myöntää ilman yllämainittuja edellytyksiä, jos
palkattava on vaikeasti työllistyvä, vajaakuntoinen tai tulee oppisopimukseen.
Lisäosa voidaan myöntää myös ilman em. edellytyksiä, jos työnantajana on jokin
muu kuin yritys tai jos työnantajana on sosiaalinen yritys.
■ Kunta, yhdistys, säätiö tai sosiaalinen yritys voi sijoittaa palkkatuella
palkkaamansa vajaakuntoisen, pitkäaikaistyöttömän tai vaikeasti työllistyvän
työhön yritykseen, yhdistykseen, säätiöön tai yksityiselle henkilölle. - Työnhausta
vaan jotain kirjoitti:
7.20€/t ja päivässä 5 tuntia.
Käsitän hiukan jos olisi työ alueella mihin pääsisi kävelen/pyörällä, eikä tarvitse julkisia kulkuvälineitä.
Käsitän senkin jos olisi mukava työ. Että pitää tehdä sitä samaa jota joku vieressä tekevä saa siitä paljon enemmän rahaa.
Vaan senvuoksi että joskus on saanut potkut ilman omaa syytä, ja että on syntynyt 1950 puolivälissä.
Eikä sitten muuta enää voi saada, millään.
Ja sekin vielä että ne jotka saa enemmän rahaa pompottaa ja poukottaa, laskee sekuntteja kun tää tukityöllistetty on kahvilla.Myönnän, että laskelmani ei perustunut mihinkään todelliseen tapahtumaan.
688€
noilla sinun mainitsemillasi palkoilla. (7.20€/t ja päivässä 5 tuntia.)
Kuukausipalkaksi muodostuu 720€
Vaikka palkkasi olisi ollut 8.20€/h niin se olisi kuukaudessa 820€
Tästä näkee, että ainakin pääkaupunkiseudulla asumiskustannuksista johtuen joutuu käymään jossain virastossa. (näillä tunti määrillä) - oikea työ vaikka tuettu
Työnhausta kirjoitti:
Myönnän, että laskelmani ei perustunut mihinkään todelliseen tapahtumaan.
688€
noilla sinun mainitsemillasi palkoilla. (7.20€/t ja päivässä 5 tuntia.)
Kuukausipalkaksi muodostuu 720€
Vaikka palkkasi olisi ollut 8.20€/h niin se olisi kuukaudessa 820€
Tästä näkee, että ainakin pääkaupunkiseudulla asumiskustannuksista johtuen joutuu käymään jossain virastossa. (näillä tunti määrillä)Sain palkkatukityössäni kunnalla vuoden kokoaikaisena himpun verran yli 1500e /kk, toisena vuonna työaika oli 85% ja palkka suhteutettuna siihen.
Eka vuosi kartutti työssäoloehtoa 6kk (puolet ajasta), toinen vuosi 12 kk (koko ajan).
Kaikki sattui siis kohdalleen, työmatkoihinkaan ei mennyt rahaa (polkupyörällä) ja työ oli ok.
Olen ollut luulossa , että palkkatuettuun työhön pitää olla alan oikea palkka, ja sitä valvotaan. - käteen
vaaan kirjoitti:
Et taida tietää että ihmisillä teetetään jo nykyään palkkatuki/harjoittelua ym muuta niin huonopalkkaista työtä mikä ei riitä edes siihen niin sanottuun perusturvan määrään. Tukien lisäksi työssäkäyvän pitää hakea minimitoimeentulotukea sosiaalitoimistosta !
Lue nyt vielä kerran mitä siinä viestissä sanottiin, ja sitten vielä kerran. Ja jos luetun ymmärtäminen ei vieläkään onnistu niin selvennän vielä että kyse ei edelleenkään ollut toimeentulosta tai sen puutteesta. Kyseessä oli halu tehdä työtä (vaikkakin pienemmällä palkalla) vs. kotona keskustelupalstoilla ruikuttaminen (korvauksia nostellen). Vaan samapa tuo loppujenlopuksi, itke täällä elämääsi vaikka maailman tappiin, jotkut ottavat itseänsä niskasta kiinni ja menevät töihin.
- niin niin
käteen kirjoitti:
Lue nyt vielä kerran mitä siinä viestissä sanottiin, ja sitten vielä kerran. Ja jos luetun ymmärtäminen ei vieläkään onnistu niin selvennän vielä että kyse ei edelleenkään ollut toimeentulosta tai sen puutteesta. Kyseessä oli halu tehdä työtä (vaikkakin pienemmällä palkalla) vs. kotona keskustelupalstoilla ruikuttaminen (korvauksia nostellen). Vaan samapa tuo loppujenlopuksi, itke täällä elämääsi vaikka maailman tappiin, jotkut ottavat itseänsä niskasta kiinni ja menevät töihin.
Ihmiset useimmiten tekevätkin ainakin jonkin sortin työtä työttömänäkin itselleen tai perheensä ym hyväksi. Kyse ei ole siitä ettei halua tehdä mitään vaan siitä että ulkopuoliselle tehtyä työtä ei korvata rahallisesti mitenkään.
- mulle
niin niin kirjoitti:
Ihmiset useimmiten tekevätkin ainakin jonkin sortin työtä työttömänäkin itselleen tai perheensä ym hyväksi. Kyse ei ole siitä ettei halua tehdä mitään vaan siitä että ulkopuoliselle tehtyä työtä ei korvata rahallisesti mitenkään.
Mistäs luulet että ne sun tukirahat revitään? Katoppa peiliin nii tiedät miltä loinen näyttää.
- laiskaa logiikkaa
vastauksesta kirjoitti:
Nyt ei ollut kyse perusturvasta, toimeentulosta tms. vaan ruikutuksesta huonosta palkasta. Loisille ei kelpaa työ huonolla palkalla vaan rahaa pitäisi saada tekemättä mitään. Onhan se kieltämättä ihmisarvoista elämää , rahaa tulee ja kesä on kauneimmillaan."Hienosti meni taas työnvieroksuja piiloon kysymystä lainsäädännön taakse.
Nyt ei ollut kyse perusturvasta, toimeentulosta tms. vaan ruikutuksesta huonosta palkasta. Loisille ei kelpaa työ huonolla palkalla vaan rahaa pitäisi saada tekemättä mitään. Onhan se kieltämättä ihmisarvoista elämää , rahaa tulee ja kesä on kauneimmillaan."
Nimittelet ihmisiä loisiksi ja työnvieroksujiksi ja tuomitset heidät siitä, että he eivät suostu minimi"palkalla" riistettäväksi. Samaan aikaan hyväksyt näiden hyväksikäyttäjien (="työn"antajien) toimet täysin. Annat täyden siunauksesi sille, että "työn"antaja maksaa "työn"tekijälle "palkkaa" vain sen verran mitä saa kupatuksi yhteisistä varoistamme palkkatukena.
Näissä yhdistyksissä pyöritetään myös ihmeellisiä hämäräbisneksiä ja yhdistyksen varoilla johtohenkilöt käyvät mm. omalla yksityislentokoneella (=yhdistyksen) lentelemässä. Tämän kaiken verovarojen kuppauksen jos hyväksyy, niin on aivotoiminta on laiskaa kuin lapamadolla ja on todella paha asennevamma työttömiä kohtaan. - enemmän rahaa
laiskaa logiikkaa kirjoitti:
"Hienosti meni taas työnvieroksuja piiloon kysymystä lainsäädännön taakse.
Nyt ei ollut kyse perusturvasta, toimeentulosta tms. vaan ruikutuksesta huonosta palkasta. Loisille ei kelpaa työ huonolla palkalla vaan rahaa pitäisi saada tekemättä mitään. Onhan se kieltämättä ihmisarvoista elämää , rahaa tulee ja kesä on kauneimmillaan."
Nimittelet ihmisiä loisiksi ja työnvieroksujiksi ja tuomitset heidät siitä, että he eivät suostu minimi"palkalla" riistettäväksi. Samaan aikaan hyväksyt näiden hyväksikäyttäjien (="työn"antajien) toimet täysin. Annat täyden siunauksesi sille, että "työn"antaja maksaa "työn"tekijälle "palkkaa" vain sen verran mitä saa kupatuksi yhteisistä varoistamme palkkatukena.
Näissä yhdistyksissä pyöritetään myös ihmeellisiä hämäräbisneksiä ja yhdistyksen varoilla johtohenkilöt käyvät mm. omalla yksityislentokoneella (=yhdistyksen) lentelemässä. Tämän kaiken verovarojen kuppauksen jos hyväksyy, niin on aivotoiminta on laiskaa kuin lapamadolla ja on todella paha asennevamma työttömiä kohtaan.handuun kuin työmarkkinatuella.
Sitä paitsi homman idis on sekin vielä, että olin "jonossa" erääseen toiseen "ns.työpaikkaan" eli harjoittelupaikkaan 4kk/8€/160€/kk.
Minusta on kyllä aika ilkeä tilanne että tälläinssä pienessä, erittäin pienessä kaupungissa syntyy niin yrittäjille niin hieno tilanne, että he oikein varaavat näitä harjoittelijoita itselleen.
Olisin silti menyt siihen harjoitteluun. - sanot
Näissä yhdistyksissä pyöritetään myös ihmeellisiä hämäräbisneksiä ja yhdistyksen varoilla johtohenkilöt käyvät mm. omalla yksityislentokoneella (=yhdistyksen) lentelemässä. Tämän kaiken verovarojen kuppauksen jos hyväksyy, niin on aivotoiminta on laiskaa kuin lapamadolla ja on todella paha asennevamma työttömiä kohtaan.Mikähän tämän pupelluksen idea oikein on?
Ilkeästi nimittelen suloisia pikku työttömiä ja lentelen omalla lentokoneella rinkiä työkkärin päällä?
Kivasti kirjoitat tuon -työ- sanan lainausmerkkeihin. Ei se tartu vaikka sen kirjoittaa ilmankin.
Palkkatuki siis kupataan mutta korvaukset ansaitaan? Ja minun aivotoimintani on laiskaa ja minulla on asennevamma..
just.. - laiskaa logiikkaa
sanot kirjoitti:
Mikähän tämän pupelluksen idea oikein on?
Ilkeästi nimittelen suloisia pikku työttömiä ja lentelen omalla lentokoneella rinkiä työkkärin päällä?
Kivasti kirjoitat tuon -työ- sanan lainausmerkkeihin. Ei se tartu vaikka sen kirjoittaa ilmankin.
Palkkatuki siis kupataan mutta korvaukset ansaitaan? Ja minun aivotoimintani on laiskaa ja minulla on asennevamma..
just..se liiman haistelu, niin luetunymmärryksesi saattaa palata vielä normaali-ihmisen ymmärryksen tasolle. Et yksinkertaista asiaa ymmärrä ilman rautalangasta vääntämistä. Ja opettele tinneriveikko käyttämään yhtä ja samaa nimimerkkiä samassa ketjussa, ei pitäisi olla liian vaikeaa aikuiselle ihmiselle. Tosin sinulle taitaa kaikki olla vähän liian vaikeaa..
Siis tuomitset työnhakijat (sinun sanojesi mukaan "työnvieroksujat" ja "loiset") siitä, että he eivät suostu omalla toimillaan edesauttamaan systeemin hyväksikäyttöä (=verovarojen väärinkäyttöä). Hyväksikäyttöä, jossa erilaiset ketkut toimivat "työn"antajani (näitähän "töitähän" ei voi läheskään aina parhaalla tahdollakaan nimittää työksi) ja kuppaavat kaiken maailman avustukset (=palkkatuet, yritystuet) hämäräbisneksiensä pyorittämiseen. Hämäräbisneksien, joita pyöritetään erilaisten yhdistysten/sosiaalisten yritysten nimissä ja joissa yhdistyksen/sos.yritysten nimiin on rekisteröity mm. yksityislentokoneita. Lentsikoita kaiketi käytetään yhdistyksen johdon lentoharrastuksen mahdollistamiseen, kun ne eivät kuitenkaan liene löytötavaratoimiston ydintoimintaan liittyvää kalustoa.
Kirjoitustesi perusteella kuitenkin hyväksyt verovarojen kuppauksen, kunhan se tapahtuu yritysten/yhdistysten kautta. Näitä verovarojen tosikuppareita sinä et nimittele loisiksi etkä yritystoiminnanvieroksujiksi vaan pikemminkin näiden veikeiden pikku yrittäjien toimintaan sinun mielestäsi pitää edistää ja heille pitää "työvieroksuvan loisen" mennä töihin, jotta mätäpaise"yrittäjä" saa jokapäiväisen palkkatukiaisensa valtion kassasta.
Silloinkin, kun palkkatukia käytetään sinällään legitiimissä yritystoiminnassa, tuet ovat omiaan vääristämään kilpailua ja haittaamaan suoraselkäisten yrittäjien toimintaa, jos ja kun palkkatukia käytetään laajamittaisesti hyväksi yritysten/yhdistysten toiminnan pyörittämiseen.
Se ei ole loisimista, että haluaa palkkatyötä, josta maksetaan sellaista palkkaa, jolla tulee toimeen ilman sossun tukiaisia, ja sellaisessa yrityksessä, jonka toiminta kestää päivänvalon. Se on selkärankaisuutta, mutta siitähän sinulla ei mitään käsitystä, kun pääsi putoaa jatkuvasti perseeseen.
Comprendo?
Lukaise vaikka tuo MOT-käsikirjoitus liimanhaistelusi lomassa, ehkä se sinun yksi silmäsi siitä pikkuhiljaa alkaa aukeamaan. Mutta luultavasti olet juuri yksi näistä pääasiassa palkkatuilla toimintaansa pyörittävistä "yrittäjistä", kun sinä heidän toimintaansa haluat niin kovasti edistää..
http://ohjelmat.yle.fi/mot/arkisto/16_2_2009_mot_tyottomien_kierratysta_toim_riikka_kaihovaara/kasikirjoitus - Tositarinoita
se liiman haistelu, niin luetunymmärryksesi saattaa palata vielä normaali-ihmisen ymmärryksen tasolle. Et yksinkertaista asiaa ymmärrä ilman rautalangasta vääntämistä. Ja opettele tinneriveikko käyttämään yhtä ja samaa nimimerkkiä samassa ketjussa, ei pitäisi olla liian vaikeaa aikuiselle ihmiselle. Tosin sinulle taitaa kaikki olla vähän liian vaikeaa..
Siis tuomitset työnhakijat (sinun sanojesi mukaan "työnvieroksujat" ja "loiset") siitä, että he eivät suostu omalla toimillaan edesauttamaan systeemin hyväksikäyttöä (=verovarojen väärinkäyttöä). Hyväksikäyttöä, jossa erilaiset ketkut toimivat "työn"antajani (näitähän "töitähän" ei voi läheskään aina parhaalla tahdollakaan nimittää työksi) ja kuppaavat kaiken maailman avustukset (=palkkatuet, yritystuet) hämäräbisneksiensä pyorittämiseen. Hämäräbisneksien, joita pyöritetään erilaisten yhdistysten/sosiaalisten yritysten nimissä ja joissa yhdistyksen/sos.yritysten nimiin on rekisteröity mm. yksityislentokoneita. Lentsikoita kaiketi käytetään yhdistyksen johdon lentoharrastuksen mahdollistamiseen, kun ne eivät kuitenkaan liene löytötavaratoimiston ydintoimintaan liittyvää kalustoa.
Kirjoitustesi perusteella kuitenkin hyväksyt verovarojen kuppauksen, kunhan se tapahtuu yritysten/yhdistysten kautta. Näitä verovarojen tosikuppareita sinä et nimittele loisiksi etkä yritystoiminnanvieroksujiksi vaan pikemminkin näiden veikeiden pikku yrittäjien toimintaan sinun mielestäsi pitää edistää ja heille pitää "työvieroksuvan loisen" mennä töihin, jotta mätäpaise"yrittäjä" saa jokapäiväisen palkkatukiaisensa valtion kassasta.
Silloinkin, kun palkkatukia käytetään sinällään legitiimissä yritystoiminnassa, tuet ovat omiaan vääristämään kilpailua ja haittaamaan suoraselkäisten yrittäjien toimintaa, jos ja kun palkkatukia käytetään laajamittaisesti hyväksi yritysten/yhdistysten toiminnan pyörittämiseen.
Se ei ole loisimista, että haluaa palkkatyötä, josta maksetaan sellaista palkkaa, jolla tulee toimeen ilman sossun tukiaisia, ja sellaisessa yrityksessä, jonka toiminta kestää päivänvalon. Se on selkärankaisuutta, mutta siitähän sinulla ei mitään käsitystä, kun pääsi putoaa jatkuvasti perseeseen.
Comprendo?
Lukaise vaikka tuo MOT-käsikirjoitus liimanhaistelusi lomassa, ehkä se sinun yksi silmäsi siitä pikkuhiljaa alkaa aukeamaan. Mutta luultavasti olet juuri yksi näistä pääasiassa palkkatuilla toimintaansa pyörittävistä "yrittäjistä", kun sinä heidän toimintaansa haluat niin kovasti edistää..
http://ohjelmat.yle.fi/mot/arkisto/16_2_2009_mot_tyottomien_kierratysta_toim_riikka_kaihovaara/kasikirjoitus"Se ei ole loisimista, että haluaa palkkatyötä, josta maksetaan sellaista palkkaa, jolla tulee toimeen ilman sossun tukiaisia, ja sellaisessa yrityksessä, jonka toiminta kestää päivänvalon. Se on selkärankaisuutta, mutta siitähän sinulla ei mitään käsitystä, kun pääsi putoaa jatkuvasti perseeseen."
*Nauraa*
Jospa kertoisin oman tarinani/näkemykseni asioista.
Vuosisadan vaihteen tienoilla, minä, viisikymmentäluvun puolivälissä syntynyt nainen jäin työttömäksi. Sain kuitenkin koulutuksen kautta itse hakemalla ilmaisen (ei palkkaa) harjoittelupaikan virastosta, samassa tilanteessa olevan nuoren miespuolisen opiskelukaverini kanssa.
Kaverillani oli kuitenkin sellainen kiveen hakattu periaate, että oikeat duunit aloitetaan vasta sitten, kun työsuhdekin muutetaan oikeaksi. Hänelle tuli suurena järkytyksenä se, että minä sain harjoitteluajan jälkeen jatkaa (määräaikaisena, paskapalkalla) mutta hän ei. Määräaikaisia pätkiä kertyi muutama, kunnes ajat huononivat ja kaikki määräaikaiset laitettiin pihalle. Vuoden kuluttua kuitenkin ajat muuttuivat, ja minut pyydettiin takaisin, aluksi määräaikaiseksi, mutta lopulta vakinaiseksi.
Tällä hetkellä teen kokopäivätöitä, likasa tulee noin 3300/kuukaudessa.
Työnanantajan näkökulmahan on omasta mielestäsi ainoastaan ahneen paskiaisen näkökulma, vailla mitään oikeuksia tai vakuuksia yhteisen, menestyksellisen tulevaisuuden sujumisesta?
Jätän pääteltäväksesi mikä oli tarinan opetus työntekijän näkökulmasta. - Lajissasi'
Tositarinoita kirjoitti:
"Se ei ole loisimista, että haluaa palkkatyötä, josta maksetaan sellaista palkkaa, jolla tulee toimeen ilman sossun tukiaisia, ja sellaisessa yrityksessä, jonka toiminta kestää päivänvalon. Se on selkärankaisuutta, mutta siitähän sinulla ei mitään käsitystä, kun pääsi putoaa jatkuvasti perseeseen."
*Nauraa*
Vuosisadan vaihteen tienoilla, minä, viisikymmentäluvun puolivälissä syntynyt nainen jäin työttömäksi. Sain kuitenkin koulutuksen kautta itse hakemalla ilmaisen (ei palkkaa) harjoittelupaikan virastosta, samassa tilanteessa olevan nuoren miespuolisen opiskelukaverini kanssa.
Kaverillani oli kuitenkin sellainen kiveen hakattu periaate, että oikeat duunit aloitetaan vasta sitten, kun työsuhdekin muutetaan oikeaksi. Hänelle tuli suurena järkytyksenä se, että minä sain harjoitteluajan jälkeen jatkaa (määräaikaisena, paskapalkalla) mutta hän ei. Määräaikaisia pätkiä kertyi muutama, kunnes ajat huononivat ja kaikki määräaikaiset laitettiin pihalle. Vuoden kuluttua kuitenkin ajat muuttuivat, ja minut pyydettiin takaisin, aluksi määräaikaiseksi, mutta lopulta vakinaiseksi.
Työnanantajan näkökulmahan on omasta mielestäsi ainoastaan ahneen paskiaisen näkökulma, vailla mitään oikeuksia tai vakuuksia yhteisen, menestyksellisen tulevaisuuden sujumisesta?
Jätän pääteltäväksesi mikä oli tarinan opetus työntekijän näkökulmasta.Kyllähän se niin on, että olet ainutlaatuinen poikkeus, jos juttusi tosi on. Et kuitenkaan tainnut olla työkkärin järjestämässä ilmaistyössä, sillä ilmaistyöt työttömyysturvan varassa olivat mahdollisia hyvin rajoitetussa määrin 1990-luvun puolivälistä lähtien ja kyse oli tuolloin työmarkkinatukiharjoittelusta, johon menivät lähinnä juuri koulunsa lopettaneet ja välivuotta viettävät. Ilmaistyönteettäminen räjähti vasta vuoden 2006 lainmuutoksen myötä. Jos et siis ollut työkkärin kustantama, niin tilanteesi ei ole vertailtavissa työttömien palkattomaan hyväksikäyttöön. Tai jos juttussasi nyt mitään perää on.
Nykytyönantajat ovat oppineet käyttämään systeemiä hyväkseen. Kun yksi palkkatukityöläinen/ilmaistyöntekijä on tehnyt tehtävänsä, hänet laitetaan pellolle ja sen jälkeen otetaan uusi hyväksikäytettävä. Sen lisäksi työllistettyihin suhtaudutaan yleensä sikamaisesti työpaikoilla. Useimmiten he saavat tehdä roskahommia, mitä eivät vakituisest viitsi ja kohtelu on sen mukaista.
Juttu on niin, että joko työtä ja palkkaa, tai ei työtä. Jos työssäolevat joutuisivat vaikkapa päivänkin työskentelemään palkatta, pääsisi piru irti. Siinä olisivat ensimmäisena ammattiliitot sohimassa soppaa. Miksi ihmeessä työttömän pitäisi työskennellä ilman palkkaa? - Tositarinoita
Lajissasi' kirjoitti:
Kyllähän se niin on, että olet ainutlaatuinen poikkeus, jos juttusi tosi on. Et kuitenkaan tainnut olla työkkärin järjestämässä ilmaistyössä, sillä ilmaistyöt työttömyysturvan varassa olivat mahdollisia hyvin rajoitetussa määrin 1990-luvun puolivälistä lähtien ja kyse oli tuolloin työmarkkinatukiharjoittelusta, johon menivät lähinnä juuri koulunsa lopettaneet ja välivuotta viettävät. Ilmaistyönteettäminen räjähti vasta vuoden 2006 lainmuutoksen myötä. Jos et siis ollut työkkärin kustantama, niin tilanteesi ei ole vertailtavissa työttömien palkattomaan hyväksikäyttöön. Tai jos juttussasi nyt mitään perää on.
Nykytyönantajat ovat oppineet käyttämään systeemiä hyväkseen. Kun yksi palkkatukityöläinen/ilmaistyöntekijä on tehnyt tehtävänsä, hänet laitetaan pellolle ja sen jälkeen otetaan uusi hyväksikäytettävä. Sen lisäksi työllistettyihin suhtaudutaan yleensä sikamaisesti työpaikoilla. Useimmiten he saavat tehdä roskahommia, mitä eivät vakituisest viitsi ja kohtelu on sen mukaista.
Juttu on niin, että joko työtä ja palkkaa, tai ei työtä. Jos työssäolevat joutuisivat vaikkapa päivänkin työskentelemään palkatta, pääsisi piru irti. Siinä olisivat ensimmäisena ammattiliitot sohimassa soppaa. Miksi ihmeessä työttömän pitäisi työskennellä ilman palkkaa?Juttuni on tosi, ja mielestäni verrannollinen myös nykytilanteeseen.
"Nykytyönantajat ovat oppineet käyttämään systeemiä hyväkseen. Kun yksi palkkatukityöläinen/ilmaistyöntekijä on tehnyt tehtävänsä, hänet laitetaan pellolle ja sen jälkeen otetaan uusi hyväksikäytettävä. Sen lisäksi työllistettyihin suhtaudutaan yleensä sikamaisesti työpaikoilla. Useimmiten he saavat tehdä roskahommia, mitä eivät vakituisest viitsi ja kohtelu on sen mukaista.
Juttu on niin, että joko työtä ja palkkaa, tai ei työtä. Jos työssäolevat joutuisivat vaikkapa päivänkin työskentelemään palkatta, pääsisi piru irti. Siinä olisivat ensimmäisena ammattiliitot sohimassa soppaa. Miksi ihmeessä työttömän pitäisi työskennellä ilman palkkaa?"
Pohjimmaisia töitä palkatta tein aluksi itsekin, siinä missä vakkarit pääsivät huomattavasti helpomalla - ja sen lisäksi nostivat mukavaa palkkaa. Jostain näitä vakkareitakin aina kuitenkin koko ajan sikiää, vaikka kuljettu polku on nykyään vähän pitempi, mutkaisempi ja vaikeampi kuin aikaisemmin.
Myy itsesi työnantajalle, vakuuta teoillasi olevasi sijoituksen arvoinen, tee itsestäsi korvaamaton. Jos minä, keski-ikäinen nainen olen siinä onnistunut niin miksi et sinäkin?
Toki olet vapaa jatkamaan valitsemallasi polulla, mutta eipä se ole toistaiseksi näyttänyt johtavan haluamaasi määränpäähän, right ? - miksi toisten
Tositarinoita kirjoitti:
Juttuni on tosi, ja mielestäni verrannollinen myös nykytilanteeseen.
"Nykytyönantajat ovat oppineet käyttämään systeemiä hyväkseen. Kun yksi palkkatukityöläinen/ilmaistyöntekijä on tehnyt tehtävänsä, hänet laitetaan pellolle ja sen jälkeen otetaan uusi hyväksikäytettävä. Sen lisäksi työllistettyihin suhtaudutaan yleensä sikamaisesti työpaikoilla. Useimmiten he saavat tehdä roskahommia, mitä eivät vakituisest viitsi ja kohtelu on sen mukaista.
Juttu on niin, että joko työtä ja palkkaa, tai ei työtä. Jos työssäolevat joutuisivat vaikkapa päivänkin työskentelemään palkatta, pääsisi piru irti. Siinä olisivat ensimmäisena ammattiliitot sohimassa soppaa. Miksi ihmeessä työttömän pitäisi työskennellä ilman palkkaa?"
Pohjimmaisia töitä palkatta tein aluksi itsekin, siinä missä vakkarit pääsivät huomattavasti helpomalla - ja sen lisäksi nostivat mukavaa palkkaa. Jostain näitä vakkareitakin aina kuitenkin koko ajan sikiää, vaikka kuljettu polku on nykyään vähän pitempi, mutkaisempi ja vaikeampi kuin aikaisemmin.
Myy itsesi työnantajalle, vakuuta teoillasi olevasi sijoituksen arvoinen, tee itsestäsi korvaamaton. Jos minä, keski-ikäinen nainen olen siinä onnistunut niin miksi et sinäkin?
Toki olet vapaa jatkamaan valitsemallasi polulla, mutta eipä se ole toistaiseksi näyttänyt johtavan haluamaasi määränpäähän, right ?pitää tehdä työtä palkatta. voisin sen ymmärtää jos työntekijä tosiaan on työttömyyden vuoksi pudonnut kärryiltä tai muuten on hidas ja tuottamaton. Tämä onkin se kuva jota työkkäri ja työnantajat yhdessä haluavat antaa työttömistä. Eli joukko tuottamattomia alkoholia väärinkäyttävia luusereita. mutta todellisuudessa useimmat (ainakin varsin nuoret) työttömät ovat yhtä skarppeja kuin työssä olevat, esim akateemisia työttömia on tosi paljon, Joka työpaikkaa kohti löytyy yleensä satoja hakijoita. Mutta nyt on siis luotu orjajärjestelmä, jota fiksu työnantaja tietysti osaa käyttää hyväksi. Tosiasia on vain että meitä työläisiä on liikaa työpaikkoihin nähden. Ainoa järkevä toimenpide olisi lyhentää työaikaa, esim vuorotteluvapaa toimii hyvin työn jakamisessa, vaikkei työviranomaiset haluakaan sitä myöntää. Orjatyöllä kukaan muu kuin ahneet yrittäjät saa hyvinvointia lisää.
- Onnistu'
Tositarinoita kirjoitti:
Juttuni on tosi, ja mielestäni verrannollinen myös nykytilanteeseen.
Toki olet vapaa jatkamaan valitsemallasi polulla, mutta eipä se ole toistaiseksi näyttänyt johtavan haluamaasi määränpäähän, right ?''Myy itsesi työnantajalle, vakuuta teoillasi olevasi sijoituksen arvoinen, tee itsestäsi korvaamaton. Jos minä, keski-ikäinen nainen olen siinä onnistunut niin miksi et sinäkin?''
Ei onnistu, koska en ole työtön. Tiedän vain työttömyysturvasta enemmän kuin sinä sekä työn puolesta että myös työttömänä olon vuoksi.
En ole koskaan tehnyt työtä ilmaiseksi enkä tee. Vapaaehtoistyöt ovat sitten erikseen. - Tositarinoita
miksi toisten kirjoitti:
pitää tehdä työtä palkatta. voisin sen ymmärtää jos työntekijä tosiaan on työttömyyden vuoksi pudonnut kärryiltä tai muuten on hidas ja tuottamaton. Tämä onkin se kuva jota työkkäri ja työnantajat yhdessä haluavat antaa työttömistä. Eli joukko tuottamattomia alkoholia väärinkäyttävia luusereita. mutta todellisuudessa useimmat (ainakin varsin nuoret) työttömät ovat yhtä skarppeja kuin työssä olevat, esim akateemisia työttömia on tosi paljon, Joka työpaikkaa kohti löytyy yleensä satoja hakijoita. Mutta nyt on siis luotu orjajärjestelmä, jota fiksu työnantaja tietysti osaa käyttää hyväksi. Tosiasia on vain että meitä työläisiä on liikaa työpaikkoihin nähden. Ainoa järkevä toimenpide olisi lyhentää työaikaa, esim vuorotteluvapaa toimii hyvin työn jakamisessa, vaikkei työviranomaiset haluakaan sitä myöntää. Orjatyöllä kukaan muu kuin ahneet yrittäjät saa hyvinvointia lisää.
Itse kyllä valitsisin työn syrjässä roikkumisen, sillä vaikka tilanne juuri nyt on vaikea, olosuhteet tulevat taas väistämättä muuttumaan.
Kotona surkeana parkuminen ei ainakaan auta asiaa, mutta yrittämällä karrutat vähintäänkin kokemuspisteitäsi. Tosiasia nimittäin on, että jatkuvasti kuitenkin _jotkut_ nappaavat ne vakkaripaikat, mutta kukaan ei tietääkseni ainakaan näillä näkymin tule tarjoamaan aloitekyvyttömän kotiovelle etuuksia ja leveämpää leipää. - Tositarinoita
Onnistu' kirjoitti:
''Myy itsesi työnantajalle, vakuuta teoillasi olevasi sijoituksen arvoinen, tee itsestäsi korvaamaton. Jos minä, keski-ikäinen nainen olen siinä onnistunut niin miksi et sinäkin?''
Ei onnistu, koska en ole työtön. Tiedän vain työttömyysturvasta enemmän kuin sinä sekä työn puolesta että myös työttömänä olon vuoksi.
En ole koskaan tehnyt työtä ilmaiseksi enkä tee. Vapaaehtoistyöt ovat sitten erikseen.Voit auttaa kaverin tikkaitten alapäähän, mutta et pakottaa häntä kiipeämään.
Ihan miten vain. Sinunlaisesi tuplaavat aloitekyvyllisten ja yritteliäitten mahdollisuudet, kiitos siitä. Ilman sinun kaltaisiasi tuskin olisin siinä asemassa jossa nyt olen. - *''*****'
Tositarinoita kirjoitti:
Itse kyllä valitsisin työn syrjässä roikkumisen, sillä vaikka tilanne juuri nyt on vaikea, olosuhteet tulevat taas väistämättä muuttumaan.
Kotona surkeana parkuminen ei ainakaan auta asiaa, mutta yrittämällä karrutat vähintäänkin kokemuspisteitäsi. Tosiasia nimittäin on, että jatkuvasti kuitenkin _jotkut_ nappaavat ne vakkaripaikat, mutta kukaan ei tietääkseni ainakaan näillä näkymin tule tarjoamaan aloitekyvyttömän kotiovelle etuuksia ja leveämpää leipää.Ilmaistyönteolla on synkkä puolensa. Paitsi että ilmaistyöstä ottaa täyden hyödyn työnantaja ja siis riistää ilmaistyöntekijää, niin jokainen ilmaistyöntekijä vaikuttaa myös siihen, että palkkatyötä katoaa markkinoilta enemmän kuin pelkästään laman vuoksi katoaisi. Luultavasti saamme kiittää ilmaistyöntekijöitä tuhansien palkkatyöpaikkojen katoamisesta. Eihän kukaan työnantaja ole niin hullu, että maksaa palkkaa, jos saa työntekijän joko ilmaiseksi tai osittain yhteiskunnan tukemana.
Ilmaistyö pitäisi kieltää, olipa ilmaistyö naamioitu sitten minkä nimikkeen alle tahansa. Sillä on monenlaisia haitallisia seurauksia työelämään. Kyllä jokaisella pitäisi olla oikeus saada palkkaa työstä. Työttömälläkin.
1980-luvulla tai edes 1990-luvun puoliväliin asti jos joku olisi ehdottanut ilmaistyötä minkä nimikkeen alla tahansa, siitä olisi noussut sellainen haloo, että homma olisi päättynyt ajatuksen tasolle.
Tai taisihan Esko Aho 1990-luvun alkupuolella julkistaa Vanhasen suunnitteleman työreformin ja se sai silloin tylyn suhtautumisen - ettei olisi ollut peräti niitti Ahon poliittiselle uralle. Nyt työreformi on todellisuutta ja Vanhanen pääministerinä.
Ilmaistyö tehtiin laajasti mahdolliseksi vuoden 2006 tehdyllä lainmuutoksella. Kyllä ilmaistyötä on työmarkkinatuen alusta (muistaakseni vuoden 1995 tai 1996 alusta) ja kuntouttavaa työtoimintaa koskevan lain voimaantulosta (2002) alusta lukien ollut jossain määrin, mutta se oli hyvin rajattua ja nykyiseen nähden vähäistä. Tuossa nähdään se, että kun annetaan pahalle pikkusormi, niin ennen pitkää se vie koko käden.
Jos stoppia ei ilmaistyölle tehdä, niin ties, mihin se vielä johtaa. Siinä käy ennen pitkää nyt työssäolevillekin huonosti, sillä miksi työantaja ottaisi palkattua työvoimaa, jos ilmaiseksikin ja vielä tuen kera on saatavissa. Ilmaistyö myös alentaa yleistä palkkatasoa. Olisi siis kaikkien yhteinen etu vastustaa ilmaistyötä.
Kyllä ennenkin oli harjoittelijoita. Harjoittelu oli mainittu jopa TES:issä. Mutta silloin myös harjoittelusta maksettiin palkka. Vähemmän kuin itse ammattilaiselle, mutta kohtuullinen palkka kuitenkin, olisiko ollut jotain 10 - 15 %;lla alennettu alan TES-palkka tai jotain sellaista.
Toistan: KENENKÄÄN ei pitäisi suostua ilmaistyöhön, jos vain suinkin pystyy sellaisesta kieltäytymään. Ilmaistyöt loppuvat sinä päivänä, kun ei ole enää niihin suostuvia. - Tositarinoita
*''*****' kirjoitti:
Ilmaistyönteolla on synkkä puolensa. Paitsi että ilmaistyöstä ottaa täyden hyödyn työnantaja ja siis riistää ilmaistyöntekijää, niin jokainen ilmaistyöntekijä vaikuttaa myös siihen, että palkkatyötä katoaa markkinoilta enemmän kuin pelkästään laman vuoksi katoaisi. Luultavasti saamme kiittää ilmaistyöntekijöitä tuhansien palkkatyöpaikkojen katoamisesta. Eihän kukaan työnantaja ole niin hullu, että maksaa palkkaa, jos saa työntekijän joko ilmaiseksi tai osittain yhteiskunnan tukemana.
Ilmaistyö pitäisi kieltää, olipa ilmaistyö naamioitu sitten minkä nimikkeen alle tahansa. Sillä on monenlaisia haitallisia seurauksia työelämään. Kyllä jokaisella pitäisi olla oikeus saada palkkaa työstä. Työttömälläkin.
1980-luvulla tai edes 1990-luvun puoliväliin asti jos joku olisi ehdottanut ilmaistyötä minkä nimikkeen alla tahansa, siitä olisi noussut sellainen haloo, että homma olisi päättynyt ajatuksen tasolle.
Tai taisihan Esko Aho 1990-luvun alkupuolella julkistaa Vanhasen suunnitteleman työreformin ja se sai silloin tylyn suhtautumisen - ettei olisi ollut peräti niitti Ahon poliittiselle uralle. Nyt työreformi on todellisuutta ja Vanhanen pääministerinä.
Ilmaistyö tehtiin laajasti mahdolliseksi vuoden 2006 tehdyllä lainmuutoksella. Kyllä ilmaistyötä on työmarkkinatuen alusta (muistaakseni vuoden 1995 tai 1996 alusta) ja kuntouttavaa työtoimintaa koskevan lain voimaantulosta (2002) alusta lukien ollut jossain määrin, mutta se oli hyvin rajattua ja nykyiseen nähden vähäistä. Tuossa nähdään se, että kun annetaan pahalle pikkusormi, niin ennen pitkää se vie koko käden.
Jos stoppia ei ilmaistyölle tehdä, niin ties, mihin se vielä johtaa. Siinä käy ennen pitkää nyt työssäolevillekin huonosti, sillä miksi työantaja ottaisi palkattua työvoimaa, jos ilmaiseksikin ja vielä tuen kera on saatavissa. Ilmaistyö myös alentaa yleistä palkkatasoa. Olisi siis kaikkien yhteinen etu vastustaa ilmaistyötä.
Kyllä ennenkin oli harjoittelijoita. Harjoittelu oli mainittu jopa TES:issä. Mutta silloin myös harjoittelusta maksettiin palkka. Vähemmän kuin itse ammattilaiselle, mutta kohtuullinen palkka kuitenkin, olisiko ollut jotain 10 - 15 %;lla alennettu alan TES-palkka tai jotain sellaista.
Toistan: KENENKÄÄN ei pitäisi suostua ilmaistyöhön, jos vain suinkin pystyy sellaisesta kieltäytymään. Ilmaistyöt loppuvat sinä päivänä, kun ei ole enää niihin suostuvia.Kyllä ainakin meidän virastossamme satunnaiset (ja usein valitettavan haluttomat)ilmaistyöntekijät ovat valitettavasti pikemminkin rasite kuin voimavara. Harkitsemme tapauskohtaisesti kannattaako näitä edes yrittää käyttää.
Palkattomuus ei ole koskaan jäänyt pysyväksi olotilaksi kykeneväksi osoittautuneen kohdalla, vaan talon tavoille oppineet on mahdollisuuksien mukaan saaneet kutsun jäädä kalustoon pysyvästi. - palaa taas
Tositarinoita kirjoitti:
Voit auttaa kaverin tikkaitten alapäähän, mutta et pakottaa häntä kiipeämään.
Ihan miten vain. Sinunlaisesi tuplaavat aloitekyvyllisten ja yritteliäitten mahdollisuudet, kiitos siitä. Ilman sinun kaltaisiasi tuskin olisin siinä asemassa jossa nyt olen.Loistavaa keskustelua!
Tässä nähdään sukupolvien ero, "vanha" tajuaa että pohjalta noustaan pikkuhiljaa vaikkapa sitten tukitöiden kautta ja opetellaan työt ja tehdään omasta työpanoksesta tarpeellinen työnantajalle ja sitten sitä voi alkaa jo hinnoittelemaan työtään.
Nuoret "ikinä en ole töitä tehny ,enkä tee alle kolmentonnin kuussa" aloittaa työhaastattelunsakin marisemalla huonosta palkasta, lomista, paskasta työstä, hulluista työkavereista ja haukkuvat riistävät työnantajatkin kaupanpäälle.
Neuvoisin näin riistäjänä ja muutenkin perinpohjin ahneena ja ilkeänä ihmisenä
teitä jatkamaan hyväksi havaitsemallanne linjalla kohti kitkerää loppua.
Ps. sitten kun koittaa se aika kun kaverinne, joka lähtikin riistettäväksi orjatyömarkkinoille pääsee kunnon palkkatöihin niin muistakaa olla oikein kateellisia ja puukottakaa sitä sikaa selkään oikein kunnolla.
toivoopi ystävänne riistäjä tenukeppi ja liimanhaistelija. - Ilmaistöille*
palaa taas kirjoitti:
Loistavaa keskustelua!
Tässä nähdään sukupolvien ero, "vanha" tajuaa että pohjalta noustaan pikkuhiljaa vaikkapa sitten tukitöiden kautta ja opetellaan työt ja tehdään omasta työpanoksesta tarpeellinen työnantajalle ja sitten sitä voi alkaa jo hinnoittelemaan työtään.
Nuoret "ikinä en ole töitä tehny ,enkä tee alle kolmentonnin kuussa" aloittaa työhaastattelunsakin marisemalla huonosta palkasta, lomista, paskasta työstä, hulluista työkavereista ja haukkuvat riistävät työnantajatkin kaupanpäälle.
Neuvoisin näin riistäjänä ja muutenkin perinpohjin ahneena ja ilkeänä ihmisenä
teitä jatkamaan hyväksi havaitsemallanne linjalla kohti kitkerää loppua.
Ps. sitten kun koittaa se aika kun kaverinne, joka lähtikin riistettäväksi orjatyömarkkinoille pääsee kunnon palkkatöihin niin muistakaa olla oikein kateellisia ja puukottakaa sitä sikaa selkään oikein kunnolla.
toivoopi ystävänne riistäjä tenukeppi ja liimanhaistelija.''"vanha" tajuaa että pohjalta noustaan pikkuhiljaa vaikkapa sitten tukitöiden kautta''
Ei se ihan noin mene. Olen 'vanha' ja olen sitä mieltä, ettei kenenkään pitäisi suostua ilmaistöihin, palkkatukityöt ovat hiukan eri asia. Pitkän työurani vuoksi näen selvästi työelämän rappeutumisen, kun työnantajan käyttävät härsikisti hyväkseen yhteiskunnan tukia saman aikaisesti kun työttömien asemaa heikennetään heikentämistään. Soisin tuet mieluummin työttömälle kuin lihottamaan työnantajien voittoja. - Tositarinoita
Ilmaistöille* kirjoitti:
''"vanha" tajuaa että pohjalta noustaan pikkuhiljaa vaikkapa sitten tukitöiden kautta''
Ei se ihan noin mene. Olen 'vanha' ja olen sitä mieltä, ettei kenenkään pitäisi suostua ilmaistöihin, palkkatukityöt ovat hiukan eri asia. Pitkän työurani vuoksi näen selvästi työelämän rappeutumisen, kun työnantajan käyttävät härsikisti hyväkseen yhteiskunnan tukia saman aikaisesti kun työttömien asemaa heikennetään heikentämistään. Soisin tuet mieluummin työttömälle kuin lihottamaan työnantajien voittoja."Ei se ihan noin mene"
Meneehän.
Olen elävä todiste (enkä suinkaan ainoa lajissani) siitä. Sinä puolestasi todistat tämänhetkisillä uskomuksillasi, henkilökohtaisilla mielipiteilläsi ja nykyisellä tilanteellasi jostakin aivan muusta. Olet nähdäkseni juuttunut johonkin aikansa eläneeseen jyrkkään vastakkainasetteluun hyvien ja oikeudenmukaisten "meidän" ja pahojen ja riistävien "heidän" välille, etkä suostu näkemään että samassa veneessä ponnistellaan selviytyäksemme.
Hoi, asenteesi meni muodista viime vuosituhannella! Massia ei valitettavasti edelleenkään synny ilman ponnisteluja kenenkään pussiin, ei työttömälle, eikä työnantajalle.
Paikalleen jääräpäisesti omiin asenteisiinsa linnottautunut ei käytännössä aja kenenkään etua. - uusi keskustelija
Tositarinoita kirjoitti:
"Ei se ihan noin mene"
Meneehän.
Olen elävä todiste (enkä suinkaan ainoa lajissani) siitä. Sinä puolestasi todistat tämänhetkisillä uskomuksillasi, henkilökohtaisilla mielipiteilläsi ja nykyisellä tilanteellasi jostakin aivan muusta. Olet nähdäkseni juuttunut johonkin aikansa eläneeseen jyrkkään vastakkainasetteluun hyvien ja oikeudenmukaisten "meidän" ja pahojen ja riistävien "heidän" välille, etkä suostu näkemään että samassa veneessä ponnistellaan selviytyäksemme.
Hoi, asenteesi meni muodista viime vuosituhannella! Massia ei valitettavasti edelleenkään synny ilman ponnisteluja kenenkään pussiin, ei työttömälle, eikä työnantajalle.
Paikalleen jääräpäisesti omiin asenteisiinsa linnottautunut ei käytännössä aja kenenkään etua.Minä ymmärrän, asian niin että jos haluaa mennä johonkin firmaan ja sopii palkan pienemmäksi koeajalla, niin siinä on työn antajalla MAHDOLLISUUS.
NÄMÄ TYÖKKÄRIN PAKKOPAIKAT tuskin ovat sellaisia joihin kovin helposti jäädään vakituiseksi. - tämä järjestelmä
Tositarinoita kirjoitti:
"Ei se ihan noin mene"
Meneehän.
Paikalleen jääräpäisesti omiin asenteisiinsa linnottautunut ei käytännössä aja kenenkään etua.aiheuttaa. On niitä jotka ovat päässeet sisään vakityöhön ja niillä palkka pyöriisiinä 2500-3000 kk ilman sen kummempia opintoja. Ja sitten on nitä jotka aina vain tekevät pätkiä, Minä olen esimerkki vanhastapätkästä. Aina vain tehnyt märäaikaisia ja pätkiä . Työkokemusta on jo yli 30 vuotta, mutta palkka sen kun tippuu enkä nyt enää (58 v) pääse muihin pätkiin kuin palkkatukitöihin jossa palkkaa maksetaan siis jotain 1000 euroa. Varokaa nuoret pätkätöitä,nuorena tutkijana on kivaa tehdä millä sopimuksella vain kunhan omaa työtä saa tehdä,mutta elämä heittää. Ja sitten ikäloppuna on tosi nöyryttävää tulla jonnekin tukityöllisettynä eli sellaiseksi jostaajatellaan että" kyllä sillä jotain vikaa varmaan on" ja saat sitten tehdä vativaa työtä 1/3 muiden palkasta. Mitään jatkoja valtion tuen loppuessa ei varmaan tule, onhan muita tukityöllisettäviä kolkuttamassa ovea koko ajan.
- Tositarinoita
tämä järjestelmä kirjoitti:
aiheuttaa. On niitä jotka ovat päässeet sisään vakityöhön ja niillä palkka pyöriisiinä 2500-3000 kk ilman sen kummempia opintoja. Ja sitten on nitä jotka aina vain tekevät pätkiä, Minä olen esimerkki vanhastapätkästä. Aina vain tehnyt märäaikaisia ja pätkiä . Työkokemusta on jo yli 30 vuotta, mutta palkka sen kun tippuu enkä nyt enää (58 v) pääse muihin pätkiin kuin palkkatukitöihin jossa palkkaa maksetaan siis jotain 1000 euroa. Varokaa nuoret pätkätöitä,nuorena tutkijana on kivaa tehdä millä sopimuksella vain kunhan omaa työtä saa tehdä,mutta elämä heittää. Ja sitten ikäloppuna on tosi nöyryttävää tulla jonnekin tukityöllisettynä eli sellaiseksi jostaajatellaan että" kyllä sillä jotain vikaa varmaan on" ja saat sitten tehdä vativaa työtä 1/3 muiden palkasta. Mitään jatkoja valtion tuen loppuessa ei varmaan tule, onhan muita tukityöllisettäviä kolkuttamassa ovea koko ajan.
"Mitään jatkoja valtion tuen loppuessa ei varmaan tule .."
No ei taatusti tuolla asenteella, ennustukset kun tuppaavat toteuttamaan itsensä.
Alan itsekin uskoa, että olet menetetty tapaus. - taputan ja taputan
aiheuttaa. On niitä jotka ovat päässeet sisään vakityöhön ja niillä palkka pyöriisiinä 2500-3000 kk ilman sen kummempia opintoja. Ja sitten on nitä jotka aina vain tekevät pätkiä, Minä olen esimerkki vanhastapätkästä. Aina vain tehnyt märäaikaisia ja pätkiä . Työkokemusta on jo yli 30 vuotta, mutta palkka sen kun tippuu enkä nyt enää (58 v) pääse muihin pätkiin kuin palkkatukitöihin jossa palkkaa maksetaan siis jotain 1000 euroa. Varokaa nuoret pätkätöitä,nuorena tutkijana on kivaa tehdä millä sopimuksella vain kunhan omaa työtä saa tehdä,mutta elämä heittää. Ja sitten ikäloppuna on tosi nöyryttävää tulla jonnekin tukityöllisettynä eli sellaiseksi jostaajatellaan että" kyllä sillä jotain vikaa varmaan on" ja saat sitten tehdä vativaa työtä 1/3 muiden palkasta. Mitään jatkoja valtion tuen loppuessa ei varmaan tule, onhan muita tukityöllisettäviä kolkuttamassa ovea koko ajan.
näin kesäisenä päivänä hyvästä kannanotosta.
Olen samaa ikäluokkaa, samat kuviot, ja samaa mieltä.
Nuo liimanhaistelijat nyt täältä ulos ja aurinkoon, loputkin aivot taitaisi sulaa pois. - tämä järjestelmä
Tositarinoita kirjoitti:
"Mitään jatkoja valtion tuen loppuessa ei varmaan tule .."
No ei taatusti tuolla asenteella, ennustukset kun tuppaavat toteuttamaan itsensä.
Alan itsekin uskoa, että olet menetetty tapaus.jossa rekrytoidaan palkkatuen avulla. Olisi mielenkiintoista kuulla missä. Itselläni on kokemusta vain valtion ja kunnan työkkärin tuella tehdystä työstä. Ja niissä paikoissa on jonossa muita tulossa. Määrärahoja ei edes ole millä voi maksaa palkkaa työlllistämistuen jälkeen,koska palkkarahat otetaan toisista määrärahoista kuin viraston muut rahat.
- Tantta Työkkärin
jossa rekrytoidaan palkkatuen avulla. Olisi mielenkiintoista kuulla missä. Itselläni on kokemusta vain valtion ja kunnan työkkärin tuella tehdystä työstä. Ja niissä paikoissa on jonossa muita tulossa. Määrärahoja ei edes ole millä voi maksaa palkkaa työlllistämistuen jälkeen,koska palkkarahat otetaan toisista määrärahoista kuin viraston muut rahat.
Tein työllistämispäätöksen asiakkaalleni. 6 kuukautta maksetaan palkkatukea asiakkaan työnantajalle pienemmän palkkatuen verran. Edellytyksenä tuen maksulle oli, että asiakkaan kanssa tehtiin toistaiseksi voimassa oleva sopimus, eli vakituinen paikka. Työtehtävä sopimuksessa oli sijoitusneuvoja. Palkka näytti olevan kaksi kertaa senverra mitä minulle maksetaan. Että se näistä teidän vänkymistä paskoista palkkatukipaikoista.
- olet tehnyt
Tantta Työkkärin kirjoitti:
Tein työllistämispäätöksen asiakkaalleni. 6 kuukautta maksetaan palkkatukea asiakkaan työnantajalle pienemmän palkkatuen verran. Edellytyksenä tuen maksulle oli, että asiakkaan kanssa tehtiin toistaiseksi voimassa oleva sopimus, eli vakituinen paikka. Työtehtävä sopimuksessa oli sijoitusneuvoja. Palkka näytti olevan kaksi kertaa senverra mitä minulle maksetaan. Että se näistä teidän vänkymistä paskoista palkkatukipaikoista.
Tuskin kukaan kieltäytysi jos tuollasta paikkaa tarjottas. Mutta tuo onkin aika harvinaista, suurin osa palkkatukipaikoista on sellaisia mitä tässä viestiketjussa on keskusteltu.
Osaat varmaan vastata montako % (noin) yli 1500 e/kk palkkatukipaikkoja on, entä yli 2000 e/kk, entä alle 1000 e/kk. Palkat ovat bruttopalkkoja. Entä löytyiskohän jostain virallisia tilastoja asiasta ja siitä kuinka monelta työ on loppunut samalla kun palkkatuki? Veikkaampa että saattaa olla tilastojakin mutta koska ne ovat TEM:n kannalta haitallisen surkeita niin niitä ei julkaista. - virheellinen päätös
Palkkatukea ei saa käyttää työpaikkaan,joka olisi täyttynyt myös ilman palkkatukea. Varmaan tämän sijoitusneuvojan paikka olisi vallan hyvin täytetty ilman mitättömän pientä tukeakin. Palkkatuella ei myöskään saa vääristää kilpailua yritysten välillä.
- että..
mulle kirjoitti:
Mistäs luulet että ne sun tukirahat revitään? Katoppa peiliin nii tiedät miltä loinen näyttää.
.jos nyt yleensä olet töissä, niin mietipä vähän sitäkin, että ne palkkatuet revitään verorahoista. Työttömänä on myös ammattitaitoista, koulutettua kokenutta väkeä eikä jotkut työnantajat halua maksaa palkkaa, kun ilmaiseksikin saa, veronmaksajien kustannuksella. Suurin osa työttömistä haluaa töitä, mutta harjoittelut ja palkkatuet ovat pois oikeista töistä.
Äläkä ala puhua soopaa ettei fiksu ole työttömänä, vain laiska niin väittää. Suurin osa kuitenkin joskus työllistyy ja vakitöissäkin on kaikki muut nähneet laiskureita, paitsi laiskurit itse.
ITse en ole työtön, mutta katkera olen. MEnetin hyvän työpaikan, johon olisin ollut luultavasti ainakin valittua parempi, muttaä valittu oli palkkatukikelpoinen. Työpaikka oli asiakasyrityksessä, itse olin siinä toisessa määräaikaisena. Sen verran olin valitun kanssa tekemisissä, että parempiakin olisi ollut varmasti, muitakin kuin minä. Tämä valittu mm. valitti ettei huvittaisi papereita täyttää, kun niistä on niin paljon vaivaa, eikö tätä asiaa nyt voisi sopia puhelimessa; tilanne oli sellainen kun jälleen kerran olin lähettänyt väärin täytetyt paperit tai vajaat takaisin tai pyytänyt jotain puuttuvia dokumentteja. Mutta kun rahoja ei saa siten, että laiska toimistosihteeri pyytää niitä puhelimessa! - aina helppoa
Tositarinoita kirjoitti:
"Se ei ole loisimista, että haluaa palkkatyötä, josta maksetaan sellaista palkkaa, jolla tulee toimeen ilman sossun tukiaisia, ja sellaisessa yrityksessä, jonka toiminta kestää päivänvalon. Se on selkärankaisuutta, mutta siitähän sinulla ei mitään käsitystä, kun pääsi putoaa jatkuvasti perseeseen."
*Nauraa*
Jätän pääteltäväksesi mikä oli tarinan opetus työntekijän näkökulmasta.Minulla on menossa koulutus miesvaltaiselle alalle ja ymmärrän hyvin miksen halua olla naisten kanssa töissä sinunkin jutuistasi.
Itse olin toimistossa harjoittelemassa ja tein työni hyvin. Osasin tehdä nopeasti yhdenkin pomon minulle määräämään vakkarin homman, joka hänellä oli seisonut kuukausia. Lisäksi neuvoin perusasioita mm. ohjelmistoista, ihan perusjuttuja, kuten taulukkolaskentaa yms.
Tallennusnopeuteni oli sama kuin ko. paikan nopeimmalla, sitäkin mitattiin. Pomo oli tyytyväinen. Mutta, kantapään kautta opin, että kaikkea osaamistaan ei harjoittelijana saa tuoda esille. Naisten kateus siitä, että joku harjoittelijan planttu on muutamassa yksittäisessä asiassa heitä osaavampi, oli järkyttävä. Tämä, jonka seisoneen homman tein, oli erityisen katkera siitä, kun osasin sen tehdä eikä mennyt kauankaan. Sain jälkeenpäin kuulla, että jälkeeni palkattu tukityöllistetty on hyvä tyyppi, tekee mitä käsketään eikä yritä päteä!!!
Koulutukseni maksaa yhteiskunnalle huomattavan paljon enemmän kuin työttömyyteni maksaisi. Työttömänä en itse asiassa saisi mitään puolison tulojen takia. Jos en saa töitä, yritän jälleen saada jotain mistä saa omaa rahaa, kupataan sitten yhteiskuntaa vaikkapa työelämävalmennuksella tai vastaavalla, jos töitä ei ole. Sinä ja muut veronmaksajat maksatte mielellänne, kiitos siitä.
Minulla ei ole vaikeuksia saada aikaa kulumaan työttömänäkään, niin mielikuvitukseton, aloitekyvytön ja laiska en ole ettenkö aina jotain täysin järkevää tekemistä keksi - keskustelupalstoilla roikkuminen ei tosin ole järkevää, mutta tähänkin joskus sortuu. Mutta työstä tarvitsen lähinnä rahaa, en juurikaan muuta. Duuneihin olen ollut liian koulutettu. Aion kokeilla ehkä urbaanilegendan tarinaa, että olen ollut katuojassa viime vuodet. Tosin asuinpaikkakunnallani se ei onnistu, täällä on liikaa väkeä, jotka tietävät minun olevan raitis ja aktiivinen. Liian aktiivinen, suositellaan aina vaativia töitä työkkäriä myöten, mutta työnantajan näkökulmasta kokemus puuttuu. - oikeiden mukainen
Tantta työkkärin, jos olet tantta työkkärin, niin tiedät hyvin, että tuollaisia vakipaikkoja on vain murto-osa paikoista. Vaikka saatat ollakin eri osastolla töissä, kuin missä näitä yhdistysten tukipäätöksiä tehdään, niin kyllä sinulla sen verran pitäisi olla ammattitaitoa, että tiedät mitä kolleegasi tekevät. Voit nimittäin joutua lomantuuraajaksi tai saada siirron sinne, missä tanttoja tarvitaan enemmän.
Sinänsä jännä, että sijoitusneuvojaksi otetaan työllistämiskelpoinen, sillä noihin paikkoihin on hakijoita muutenkin. Olen samaa mieltä edellisen kanssa, että olet tehnyt säädösten vastaisen virheen, sillä tuollaiset paikat täyttyvät muutenkin. Itse olen joskus hakenut sijoitusneuvojan paikkoja ja hakijoita on ollut kymmeniä.
t. Myös työkkärissä työskennellyt. - taas on toinen..
Tositarinoita kirjoitti:
Kyllä ainakin meidän virastossamme satunnaiset (ja usein valitettavan haluttomat)ilmaistyöntekijät ovat valitettavasti pikemminkin rasite kuin voimavara. Harkitsemme tapauskohtaisesti kannattaako näitä edes yrittää käyttää.
Palkattomuus ei ole koskaan jäänyt pysyväksi olotilaksi kykeneväksi osoittautuneen kohdalla, vaan talon tavoille oppineet on mahdollisuuksien mukaan saaneet kutsun jäädä kalustoon pysyvästi.Itsellä taas on kokemus toinen, valitettavasti olen ollut myös yhdistyksessä työllistäjänä, mitä vähän häpeän. Olen ollut myös itse tukityöllistettynä ja työskennellyt kymmenien työllistettyjen ja harjoitellijoiden kanssa. Ensimmäisessä tukityöpaikassani oli ollut yksi pari vuotta aiemmin sellainen joka oli työaikana hoitanut omia asioitaan enimmäkseen. Yksi vuorotteluvapaan sijainen oli minun mielestäni vähän hidas, mutta vakkarit tykkäsivät enemmän kuin minusta ja parista muusta, koska tämä teki kiltisti mitä käskettiin kuten kukkien kastelut yms. Me hölmöt kun menimme näyttämään osaamistamme vakkareiden reviirille, sitä ei pitäisi koskaan tehdä. Se on vaikeaa, jos yhdessä paikassa odotetaan tekemistä täysillä ja toisessa ei tykätä siitä osaa, etukäteen kun ei voi tietää miten pitäisi olla. Tosin kateus tekee senkin, että aletaan väittää ettei osaa, kun ei ego kestä harjoittelijan/tukityöllistetyn osaamista.
Sivustakin olen seurannut, että monesti vakkaripaikan saa mieluummin se keskinkertainen kuin osaaja.
Työllistäjänä on kokemus, että yksi kymmenestä oli ei-työllistämiskelpoinen, nämä kuitenkin pitkäaikaistyöttömiä. Pari lähtikin vakkarityöhön kesken, yksi koulutukseen ja paria olen nähnyt, heillä vakkarityöt molemmilla silloin. Toinen oli kouluttautunut kokonaan uudelle alalle, bussikuskiksi ja viihtyi. Yhden näin kerran kaupungin ulkotöissä, en ehtinyt jutella. Yksi työllistetyistämme oli alkoholiongelmainen, mutta selvin päin erinomainen työntekijä. Pari ensimmäistä kuukautta menikin mainiosti. Muilla ei viinan kanssa ongelmaa ollut. Yksi oli mielestäni vajaakuntoinen ja olisi tarvinnut ihan toisenlaista tukea. Voin kertoa nämä, kun en kerro alaa enkä paikkakuntaa enkä vuosilukua.
Yhdessä paikassa, missä olin töissä viime vuosituhannella, oli nuori harjoittelija. Tällä hetkellä tämä henkilö työskentelee kaupan alalla esimiehenä ja on erittäin pidetty sekä asiakkaiden että työtovereiden keskuudessa. - edelliseen
taas on toinen.. kirjoitti:
Itsellä taas on kokemus toinen, valitettavasti olen ollut myös yhdistyksessä työllistäjänä, mitä vähän häpeän. Olen ollut myös itse tukityöllistettynä ja työskennellyt kymmenien työllistettyjen ja harjoitellijoiden kanssa. Ensimmäisessä tukityöpaikassani oli ollut yksi pari vuotta aiemmin sellainen joka oli työaikana hoitanut omia asioitaan enimmäkseen. Yksi vuorotteluvapaan sijainen oli minun mielestäni vähän hidas, mutta vakkarit tykkäsivät enemmän kuin minusta ja parista muusta, koska tämä teki kiltisti mitä käskettiin kuten kukkien kastelut yms. Me hölmöt kun menimme näyttämään osaamistamme vakkareiden reviirille, sitä ei pitäisi koskaan tehdä. Se on vaikeaa, jos yhdessä paikassa odotetaan tekemistä täysillä ja toisessa ei tykätä siitä osaa, etukäteen kun ei voi tietää miten pitäisi olla. Tosin kateus tekee senkin, että aletaan väittää ettei osaa, kun ei ego kestä harjoittelijan/tukityöllistetyn osaamista.
Sivustakin olen seurannut, että monesti vakkaripaikan saa mieluummin se keskinkertainen kuin osaaja.
Työllistäjänä on kokemus, että yksi kymmenestä oli ei-työllistämiskelpoinen, nämä kuitenkin pitkäaikaistyöttömiä. Pari lähtikin vakkarityöhön kesken, yksi koulutukseen ja paria olen nähnyt, heillä vakkarityöt molemmilla silloin. Toinen oli kouluttautunut kokonaan uudelle alalle, bussikuskiksi ja viihtyi. Yhden näin kerran kaupungin ulkotöissä, en ehtinyt jutella. Yksi työllistetyistämme oli alkoholiongelmainen, mutta selvin päin erinomainen työntekijä. Pari ensimmäistä kuukautta menikin mainiosti. Muilla ei viinan kanssa ongelmaa ollut. Yksi oli mielestäni vajaakuntoinen ja olisi tarvinnut ihan toisenlaista tukea. Voin kertoa nämä, kun en kerro alaa enkä paikkakuntaa enkä vuosilukua.
Yhdessä paikassa, missä olin töissä viime vuosituhannella, oli nuori harjoittelija. Tällä hetkellä tämä henkilö työskentelee kaupan alalla esimiehenä ja on erittäin pidetty sekä asiakkaiden että työtovereiden keskuudessa.Anteeksi kirjoitusvirheet, kirjoitan nopeasti ja lasit ovat jossain. toivottavasti asia kuitenkin ymmärtää, esim. jossain piti olla että aina ei työllistetyn ja harjoittelijan osaamisesta tykätä.
- oma yritys
aina helppoa kirjoitti:
Minulla on menossa koulutus miesvaltaiselle alalle ja ymmärrän hyvin miksen halua olla naisten kanssa töissä sinunkin jutuistasi.
Itse olin toimistossa harjoittelemassa ja tein työni hyvin. Osasin tehdä nopeasti yhdenkin pomon minulle määräämään vakkarin homman, joka hänellä oli seisonut kuukausia. Lisäksi neuvoin perusasioita mm. ohjelmistoista, ihan perusjuttuja, kuten taulukkolaskentaa yms.
Tallennusnopeuteni oli sama kuin ko. paikan nopeimmalla, sitäkin mitattiin. Pomo oli tyytyväinen. Mutta, kantapään kautta opin, että kaikkea osaamistaan ei harjoittelijana saa tuoda esille. Naisten kateus siitä, että joku harjoittelijan planttu on muutamassa yksittäisessä asiassa heitä osaavampi, oli järkyttävä. Tämä, jonka seisoneen homman tein, oli erityisen katkera siitä, kun osasin sen tehdä eikä mennyt kauankaan. Sain jälkeenpäin kuulla, että jälkeeni palkattu tukityöllistetty on hyvä tyyppi, tekee mitä käsketään eikä yritä päteä!!!
Koulutukseni maksaa yhteiskunnalle huomattavan paljon enemmän kuin työttömyyteni maksaisi. Työttömänä en itse asiassa saisi mitään puolison tulojen takia. Jos en saa töitä, yritän jälleen saada jotain mistä saa omaa rahaa, kupataan sitten yhteiskuntaa vaikkapa työelämävalmennuksella tai vastaavalla, jos töitä ei ole. Sinä ja muut veronmaksajat maksatte mielellänne, kiitos siitä.
Minulla ei ole vaikeuksia saada aikaa kulumaan työttömänäkään, niin mielikuvitukseton, aloitekyvytön ja laiska en ole ettenkö aina jotain täysin järkevää tekemistä keksi - keskustelupalstoilla roikkuminen ei tosin ole järkevää, mutta tähänkin joskus sortuu. Mutta työstä tarvitsen lähinnä rahaa, en juurikaan muuta. Duuneihin olen ollut liian koulutettu. Aion kokeilla ehkä urbaanilegendan tarinaa, että olen ollut katuojassa viime vuodet. Tosin asuinpaikkakunnallani se ei onnistu, täällä on liikaa väkeä, jotka tietävät minun olevan raitis ja aktiivinen. Liian aktiivinen, suositellaan aina vaativia töitä työkkäriä myöten, mutta työnantajan näkökulmasta kokemus puuttuu.mene nyt seuravaksi ainakin yrittäjäkurssille, saat omaa rahaasiitäkin ajalta veroton stiendi jos suoritat yrittäjätutkinnon. Sitten voit saada starttirahaa ja voit tehdä noita hommia ihan rauhassa. Et ole sidottu akkatyöpaikan kateuteen. Minäkin perustaisinyrityksen,mutta en uskalla kun olen yksinhuoltaja eikä ketään muuta hankkimassa rahaa talouteen. Silloin työttöyysturva on laiha mutta kuitenkin jonkinlainen turva silloin kun ei töitä saa. Minäkin olen ylipätevä,kokemukseni työllistämispaikoista on vain ettei työtulosta arvosteta ainakaan sillä tavalla että jatkoja annettaisiin kun ei kuulu vakkariporukkaan. (Näin ainakin kunnissa, sillä pidetään huolta vain vakituisista työntekijöistä)
- toki on..
oma yritys kirjoitti:
mene nyt seuravaksi ainakin yrittäjäkurssille, saat omaa rahaasiitäkin ajalta veroton stiendi jos suoritat yrittäjätutkinnon. Sitten voit saada starttirahaa ja voit tehdä noita hommia ihan rauhassa. Et ole sidottu akkatyöpaikan kateuteen. Minäkin perustaisinyrityksen,mutta en uskalla kun olen yksinhuoltaja eikä ketään muuta hankkimassa rahaa talouteen. Silloin työttöyysturva on laiha mutta kuitenkin jonkinlainen turva silloin kun ei töitä saa. Minäkin olen ylipätevä,kokemukseni työllistämispaikoista on vain ettei työtulosta arvosteta ainakaan sillä tavalla että jatkoja annettaisiin kun ei kuulu vakkariporukkaan. (Näin ainakin kunnissa, sillä pidetään huolta vain vakituisista työntekijöistä)
anteeksi, en ole keksinyt hyvää uutta nimimerkkiä ja entinen joutui sabotaasin kohteeksi = nimissäni kirjoitettiin älyttömyyksiä, joten kirjoittelen nyt nimettömänä jonkun aikaa.
Olen jo aiemmin käynyt yrittäkurssin. Kuten kirjoitin, olin toimistotöissä, joten minulla on kaupallisen alan tutkinto. Osaan kirjanpidon erittäin hyvin:olen myös tehnyt sitä vapaaehtoijsena ja teen nytkin parille yhdistykselle, joten siinä säästäisin jonkun euron. Myös yrittäjyyttä ja markkinointia olen luonnollisesti opiskellut. Yrittäjyyttä olen harkinnut. En ole päässyt tilitoimistoihin, koska en ole tehnyt palkanlaskentaa enkä kirjanpitoakaan kuin kesätöissä. Ottavat mieluummin nuoria kokemattomia. Mutta yrittäjyyttä olen todella harkinnut, ideaakin on ja säästelen koulutustuestani kuukausittain pieniä summia sukan varteen.
Kun minulle nyt tulee teknisen alan ammattitutkinto ja aiemmin on kaupallinen, niin hyvinkin voisin hyödyntää osaamistani. Tiedän myös hyviä tyyppejä, joita voisi palkata jos hyvin alkaa mennä, tällä niin työttömiä kuin työssäkäyviäkin. Kurssikavereissani on muutama erittäin hyvä ja tolkku tyyppi, joita voisin kysellä jopa jakamaan yrittäjyyden kustannuksia ja mahdollisia voittoja. - edellinen
toki on.. kirjoitti:
anteeksi, en ole keksinyt hyvää uutta nimimerkkiä ja entinen joutui sabotaasin kohteeksi = nimissäni kirjoitettiin älyttömyyksiä, joten kirjoittelen nyt nimettömänä jonkun aikaa.
Olen jo aiemmin käynyt yrittäkurssin. Kuten kirjoitin, olin toimistotöissä, joten minulla on kaupallisen alan tutkinto. Osaan kirjanpidon erittäin hyvin:olen myös tehnyt sitä vapaaehtoijsena ja teen nytkin parille yhdistykselle, joten siinä säästäisin jonkun euron. Myös yrittäjyyttä ja markkinointia olen luonnollisesti opiskellut. Yrittäjyyttä olen harkinnut. En ole päässyt tilitoimistoihin, koska en ole tehnyt palkanlaskentaa enkä kirjanpitoakaan kuin kesätöissä. Ottavat mieluummin nuoria kokemattomia. Mutta yrittäjyyttä olen todella harkinnut, ideaakin on ja säästelen koulutustuestani kuukausittain pieniä summia sukan varteen.
Kun minulle nyt tulee teknisen alan ammattitutkinto ja aiemmin on kaupallinen, niin hyvinkin voisin hyödyntää osaamistani. Tiedän myös hyviä tyyppejä, joita voisi palkata jos hyvin alkaa mennä, tällä niin työttömiä kuin työssäkäyviäkin. Kurssikavereissani on muutama erittäin hyvä ja tolkku tyyppi, joita voisin kysellä jopa jakamaan yrittäjyyden kustannuksia ja mahdollisia voittoja.Tulipas kirjoitusvirheitä. Tämä läppäri on vähän hankala, pari näppäintä on rikki. Osaan kyllä tallentaa virheettömästi, vaikka nyt tulikin vähän kehno viesti.
- Tarkkaan''
toki on.. kirjoitti:
Kun minulle nyt tulee teknisen alan ammattitutkinto ja aiemmin on kaupallinen, niin hyvinkin voisin hyödyntää osaamistani. Tiedän myös hyviä tyyppejä, joita voisi palkata jos hyvin alkaa mennä, tällä niin työttömiä kuin työssäkäyviäkin. Kurssikavereissani on muutama erittäin hyvä ja tolkku tyyppi, joita voisin kysellä jopa jakamaan yrittäjyyden kustannuksia ja mahdollisia voittoja.Harkitse tarkkaan ennen kuin yrittäjäksi lähdet. Tiedän ihan liian kanssa surullisia tarinoita, kun työkkärit ovat yllyttäneet työttömiä ryhtymään yrittäjiksi ja nämä ovat tarttuneet täkyyn - ja palanneet takaisin työttömiksi velat niskassa.
Varmista siis, että yritysideasi on todella hyvä ja minimoi velanotto.
Syvenny tarkkaan myös työttömyysturvalakiin, siellä on monta koukkua. Ja ihan hyvä on lukea työttömyyskassojen sivustoja, etenkin yrittäjäkassojen.
Ja aikasi kuluksi voisit lukea seuraavan linkin takana olevan ketjun, vaikka sillä ei varsinaisesti olekaan tekemistä normiyrittäjyyden kanssa, mutta selviää ehkä monta juttua:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/3898879 - teeren tyttöjä
Tarkkaan'' kirjoitti:
Harkitse tarkkaan ennen kuin yrittäjäksi lähdet. Tiedän ihan liian kanssa surullisia tarinoita, kun työkkärit ovat yllyttäneet työttömiä ryhtymään yrittäjiksi ja nämä ovat tarttuneet täkyyn - ja palanneet takaisin työttömiksi velat niskassa.
Syvenny tarkkaan myös työttömyysturvalakiin, siellä on monta koukkua. Ja ihan hyvä on lukea työttömyyskassojen sivustoja, etenkin yrittäjäkassojen.
Ja aikasi kuluksi voisit lukea seuraavan linkin takana olevan ketjun, vaikka sillä ei varsinaisesti olekaan tekemistä normiyrittäjyyden kanssa, mutta selviää ehkä monta juttua:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/3898879Äitini oli kauppias ja isälläni sivutoiminen korjausyritys, joten asia on sitäkin kautta tuttu. Äitini kauppaa olisin voinut jatkaa, mutta perhesyistä asuin usemman sadan kilometrin päässä ja lapsen vakavan sairauden vuoksi se ei ollut mahdollista. Lapsi on nyt täysi-ikäinen, toinenkin lapsi lähellä, ja tämä sairas lapsi ei koskaan parane, mutta osaa jo hoitaa itsensä ja asiansa täysin itsenäisesti. ITselläni on pitänytkin tehdä valintoja, joissa perhe on etusijalla. En hirveästi arvosta sellaisia ihmisiä, jotka jättävät pienet lapsensa näyttääkseen itse hyväksyttäviltä yhteiskunnassa ja saadakseen rahaa, jolla loppujen lopuksi ei lapsen terveyttä voi ostaa.
Toinen lapseni taas sairastui vakavasti parivuotiaana. Puolisoni oli sitä mieltä, että menee ohi. Ellen itse olisi ollut kotona silloin kun lapsi oli yli väsynyt eikä syönyt ja vienyt lääkäriin, tiedä mitä olisi tapahtunut. Lääkäristä lähetettiin kiirellisenä sairaalaan ja siellä oli letkuissa pitkän aikaa - yli 40 asteen kuume nousi vasta sairaalassa. Hän nukkui kaksi viikkoa putkeen, heräten vain vähäksi aikaa välillä ja söi juuri sen verran, että pysyi hengissä. Kuinka moni antaisi itselleen anteeksi, jos lapsi menehtyy sen takia, että on itse ollut työn takia jossain satojen kilometrien päässä. Elämässä on otettava muitakin huomioon kuin "veronmaksajat". - oma yritys
Tarkkaan'' kirjoitti:
Harkitse tarkkaan ennen kuin yrittäjäksi lähdet. Tiedän ihan liian kanssa surullisia tarinoita, kun työkkärit ovat yllyttäneet työttömiä ryhtymään yrittäjiksi ja nämä ovat tarttuneet täkyyn - ja palanneet takaisin työttömiksi velat niskassa.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/3898879ei tee mitään, kun ei uskalla perustaa omaa yritystä. Valitettavasti pitää minun itsekin myöntää etten oikein yrityttäjäksi uskalla ryhtyä, on kylläkin yksi haakserikkoutunut yritys takanapäin, mutta rehellisesti katsottuna kuka meitä kaikkia työttömiä oikein elättää kun yrittäjyys on niin hankalaa. Olin jo vuosi sitten aivan varma että perustan taas uuden yrityksen mutta lama tuli ja uskallus meni. Nyt on harkinnassa mennä eläkkeelle niin pian kun pääsee ja silloin vihdoin voi yrittäjäksi ryhtyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4622848Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152675Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2721618Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841204Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4411145Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 156980
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41938- 56909
- 79895