Ostin vanhaan pyörääni uuden päällirenkaan, kun entinen oli vanhuuttaan haurastunut halkiviiruille ja rengas puhjennut. olisin ostanut myös sisärenkaan, mut ei löytynyt autonventtiilillä kokoon 32-630.
Onneks oli paikkarasia ja paikkasin vuilä hyväkuntoisen sisärenkaan. Mut sitten yritin asentaa takaisin vanteelle.
Bilteman made in China päällirenkaan sisäreuna oli niin pienihalkaisikainen, ettei mennyt käsin vanteelle. No käytin Bilteman rengasrautoja (muoviset). Silti sain vääntää niin kovaa, että painoi sisärengasta ja rengas puhkesi. Huomasin huoltsikalla renkaan taas vuotavan - ei kun ala alusta. Toisella kerralla väänsin rengasta vanteelle sormet verillä ja sain ilman rengasrautoja. Sain ilmat pysymään.
Laittaessani rengasta pyörään, ihmettelin, kuinka kapea se on. Mittasin työntämitalla:
32-630 eli vanha mitta 27"x1 1/4" pitäis olla renkaan poikkileikkaukseltaan käsittääkseni sekä leveä että korkea 1 1/4" eli 31,75mm. No vanha Nokian rengas oli noin 30-31mm leveä ja ehkä 31mm korkea ilmaa täynnä, mutta uus kiinalainen vain 29mm leveä. Siinäkin siis fuskataan. Mitähän autoilijat tykkäis, kun ostaisivat 225/55R16 renkaat ja ne olis 200/55R16 kokoa?
Onko kokemuksia noista Bilteman renkaista? Kestääkö ne edes tallissa?
Bilteman polkupyörän renkaat
8
9489
Vastaukset
- koko..
milleinä 27" renkaan halkaisijan millikoko 635mm 28" renkaan halkaisijan millikoko 630mm, selittäiskö tuo sinun ongelmaa.
Parhaat ulkorenkaat on kylläkin Schwalben Marathon Plus vaikka hintaa n. 40e kpl.- kuinkas on
http://www.sheldonbrown.com/tire_sizing.html#iso
Tuon mukaan 630 ok.
No tuo höpöttää 622sista, että 700C, mutta ihan 28" nekin yleensä.
Tavallisia renkaita vanteelle laittaessa (jälkimmäiseltä puolelta) tarvitsee yleensä rengasraudat ja se vaatii huolellisuutta, ettei sisärengas jää väliin ja sama kun lisää ilmaa, niin pitää tarkastaa ettei sisärengas ole välissä.
Eikös Bilteemassa ollut ennen jonkin sortin pistosuojattuja gummeja, nyt en löytänyt enää?
Ranskan mitat sitten oma juttunsa
http://www.sheldonbrown.com/tire_sizing.html
- biria
Sivele sopivasti saippuavettä tiukkaan rengas-asennukseen. Helpottaa oleellisesti, myös poistossa. Saattaa olla että aluvanne ei siedä mitä tahansa suopaa.
- airib
Nykyset hiilikuituvanteet sietävät suopia varmaan vielä huonommin. Siinä materiaalissa on varmaan liika auringonpaistekin pahasta.
- wnb kilpapyörä
Löytyykö mistään 27" vanteelle kapeampaa rengasta kuin tuo 28mm, vanteella leveyttä 1 1/4
- Matidas
Olen laittanut Bilteman keltasivuiset pistosuojatut renkaat kaikkiin perheen pyöriin, eikä sen jälkeen ole tarvinnut paikata kertaakaan. Maksavat alle kympin kappale eivätkä ainakaan kolmessa vuodessa ole lähteneet halkeilemaan.
- Työmatkat_pyörällä
Täällä on toiminut hyvin Bilteman pistosuojatut renkaat!
- lastenvalvoja
Väärä tekniikka. Sisärenkaan on oltava tyhjä, venttiili irti. Ja se tärkein: Vanteella oleva osa on ohjattava vanteen keskiuraan, sieltä löytyy monen millin löysäys. Ilman rautoja menee jos koko on oikea, vettä voi käyttää voitehena.
Tuumakoot ovat toki perseestä, mutta Bilteman renkailla olen ajanut niinkauan kuin Biltema on ollut Suomessa ongelmitta ja sisureina on nytkin Bilteman itsepaikkautuvat ;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361